macbook apple of windows laptop?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

juudii5

Re: macbook apple of windows laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 13:37

Ik doe niet aan gamen dus voor mij is dat punt niet aan de orde.

Vind de keus alsnog erg lastig. De mac laptops zijn stukken lichter.. wat voor mijn armen toch erg belangrijk is.
Verder dat die in verhouding langer mee gaat..
Usb ruimte en het geldplaatje is weer minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:39

Een ultrabook is net zwaar als een mac :) daar al eens naar gekeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:40

Als je die gaat vergelijken met batterijduur, gewicht en grootte dan ben je net zoveel kwijt voor een goede ultrabook. Ik wilde ook een ultrabook eerst, Apple was helemaal geen optie eigenlijk, totdat ik erachter kwam dat het qua geld vrij weinig scheelde. Scheelt je dan misschien 100 euro- maar ja, een mac gaat dan wel weer langer mee.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 13:42

Yvank_ schreef:
Een ultrabook is net zwaar als een mac :) daar al eens naar gekeken?

Yes alleen veel minder wat je ermee kan.. processor is niet snel.
In verhouding kan je het meest met de mac... of je komt op een dure mini Windows uit... maar dan zit je met prijs al snel ook hetzelfde.. (word+ virus sscanner moet er dan nog op)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 13:43

Rebeccaa schreef:
Als je die gaat vergelijken met batterijduur, gewicht en grootte dan ben je net zoveel kwijt voor een goede ultrabook. Ik wilde ook een ultrabook eerst, Apple was helemaal geen optie eigenlijk, totdat ik erachter kwam dat het qua geld vrij weinig scheelde. Scheelt je dan misschien 100 euro- maar ja, een mac gaat dan wel weer langer mee.

Precies! Daar zit ik nu dus ook mee...
In verhouding kom je bijna op hetzelfde uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:45

Macbook vind ik niks. Kan er niet meer over weg en zijn ultra gevoelig voor allerlei dingen. Bij het minste of geringste al een krasje of deukje.

Ik heb een lenovo, weet niet of die in kleiner formaat zijn. Maar bevalt mij erg goed, werkt zeer prettig.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:48

Ik ben echt gruwelijk blij met mijn macbook air. Snapte er eerst helemaal niks van maar zou nooit meer een andere willen. Om te beginnen vind ik de mousepad al heel fijn werken en de computer is snel en loopt bij mij nooit vast. Boel geld maar ik vind het het dubbel en dwars waard!

edit:
gevoelig voor krassen of deuken ben ik het echt niet mee eens. Ik ben echt niet altijd super voorzichtig en ik heb nergens last van krassen of deuken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:51

Met de air scheelt het niet veel, de pro wel meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:52

amoj schreef:
Macbook vind ik niks. Kan er niet meer over weg en zijn ultra gevoelig voor allerlei dingen. Bij het minste of geringste al een krasje of deukje.

Ik heb een lenovo, weet niet of die in kleiner formaat zijn. Maar bevalt mij erg goed, werkt zeer prettig.

Nee hoor, de buitenkant van een mac krast wel best snel, maar is extreem stevig, dus geen deuken hoor. Steviger dan praktisch alle plastic troep die acer en hp bijvoorbeeld hebben.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:54

De graphics card van een macbook is poedersuiker. Probeer er maar is bioshock infinite op te spelen.. je lacht je rot. Lang leven mijn ps3, want anders zou ik echt niet aan mijn gamers-trekken komen.

Ik heb mijn macbook nu 3,5 jaar en hij begin langzaam aan een beetje slomer te worden. Er zitten zeker voordelen aan een mac: de OS is er echt op gebouwd om het voor de gebruiker zo simpel mogelijk te houden, en is goed beschermd tegen virussen e.d. Het nadeel daarvan is dat 'ie ook meteen goed beschermd is tegen de gebruiker zelf, als je wat dieper in je files wil moet je echt graven.. Je moet je ook bedenken dat je bij apple producten ook voor het appeltje betaalt. Voor de zelfde prijs van een macbook kan je een andere laptop met veel betere specs kopen, en als je m' alleen gaat gebruiken om een beetje op te facebooken en schoolwerk uit te typen kan je voor veel minder geld ook een prima laptop kopen.

Ik zelf heb m' omdat 'ie zeer geschikt is voor mijn vak (songwriter/sound engineer. Ik moet dus vaak muziekopnames maken). Hij loopt echt als een engeltje op Pro Tools. En inderdaad voor grafische programma's is 'ie ook zeer geschikt.

Die van mij zit overigens ook onder de krassen en een paar kleine deukjes hoor. Maar ik sleep er dan ook bijna dagelijks mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:57

Nogmaals, neem eens een kijkje op www.leapp.nl. Als je hem alleen wilt gebruiken voor internetten, huiswerk en af en toe een rondje Sims heb je echt geen model uit 2012/2013 nodig, dan voldoen zelfs de oudere modellen nog helemaal prima. Ik heb voor mijn Macbook pro (heeft wel wat aanpassingen nodig gehad omdat ze er maar 3 gb werkgeheugen in hebben gezet op een of andere manier) 800 euro betaald en hij loopt echt als een zonnetje. Daarbuiten ook fantastische service, is in elk filiaal altijd een mannetje aanwezig die 9 van de 10 keer je laptop zo waar je bij staat kan maken.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:59

Rebeccaa schreef:
amoj schreef:

Nee hoor, de buitenkant van een mac krast wel best snel, maar is extreem stevig, dus geen deuken hoor. Steviger dan praktisch alle plastic troep die acer en hp bijvoorbeeld hebben.

Nou, HP gebruikt al langer niet alleen plastic meer. Voor het besturingssysteem, gewoon uitproberen. Ik zweer bij mijn windows, maar hier staats dan ook een zelfgebouwde desktop voor gaming. Dus ik lag bijna alle grafische specs uit van Apple etc.
Ik ga nu zelf naar een kleine laptop kijken om mijn oude laptop te vervangen. maar ik zou zeker niet voor Chromebook gaan, zonder internet kan je er niks meer mee.
Maar voor multimedia kunnen allebei, wat je zelf net het fijnste vind. Ik weet alleen nog van Apple dat het configureren met windows bestanden ontzettend vervelend was (hebben ze hopelijk al opgelost) en dat iTunes niet vooruit te branden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:00

Ik heb geen problemen met zowel iTunes als het configureren van Windows bestanden :n Ik heb gewoon een normale versie van Word op mijn laptop staan en kan gewoon de Windows bestanden die naar me toegestuurd worden openen. Zelfde geldt voor pdf. Geloof dat ze daar de laatste tijd wel echt een stap vooruit in hebben gezet, de bestanden lijken steeds meer op elkaar. Kan met mijn Mac ook gewoon opslaan als pdf en normale Word bestanden.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:01

Rebeccaa schreef:

Ik heb twee Acer laptops, maar nee dat is absoluut geen plastic troep. Zeker mijn game laptop is echt wel van degelijke kwaliteit. Heb hem sinds juli en er is nog geen krasje op te bekennen en functioneert nog steeds zoals het hoort. De kleine laptop die ik heb, is wat goedkoper (tablet laptop).. Maar ook die is echt wel stevig.

TS, ik vind zelf http://www.laptopshop.nl/ wel een fijne site :j
Ik ga zelf geen mening geven over Apple producten, omdat ik er gewoonweg niks mee heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:02

Zonder internet kan je nog bijna net zoveel met je chromebook als met , bijv internetten natuurlijk :D dat denken veel mensen maar is al lang niet meer zo! Afgezien daarvan zou ik als je met photoshop wil werken wat anders nemen want die is er nog niet voor.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:06

Yvank_ schreef:
Zonder internet kan je nog bijna net zoveel met je chromebook als met , bijv internetten natuurlijk :D dat denken veel mensen maar is al lang niet meer zo! Afgezien daarvan zou ik als je met photoshop wil werken wat anders nemen want die is er nog niet voor.

Oke, dan hebben ze dat veranderd. Ik ken ze nog uit dat tijdperk ;)
Maar ik zou eerder voor windows gaan uiteindelijk, persoonlijke keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:08

Als je het als primaire computer gebruikt wel ja :) , ik heb thuis een windows computer staan die de meest zware programma's draait dus daar hoef ik hem niet voor. Ik gebruik hem voor school dan is het ideaal :j

Oehlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:24

Ik zie trouwens dat de nieuwe macbook air (13 inch) wel een sleuf heeft voor een SDXC kaart? Dan is het toch ook een soort cardreader? En via thunderbold is hdmi mogelijk toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:28

Mijn vader heeft een 13 inch air, die heeft idd geen hdmi maar de nieuwere modellen hebben wel AirPlay. Wij hebben thuis een AppleTV kastje dus op die manier kunnen we alsnog op de tv kijken. Ik heb zelf geen televisie dus sluit hem ook nooit ergens op aan... Mijn Pro heeft volgens mij wel een hdmi maar zou niet weten welke het is :')

Overigens is het niet alleen de Air die maar twee USB gleuven heeft, de Pro heeft er ook maar 2. Omdat ik het trackpad een stuk prettiger vind werken dan die van de meeste Windows laptops heb ik geen behoefte aan een muis, en als ik daar wel behoefte aan had heeft Apple zelf een fijne draadloze. Ik hang er af en toe een externe harde schijf aan om backups te maken en dat gaat helemaal prima :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:29

Sicayes schreef:
Thesserd schreef:
Zelf vind ik dat ik wel recht van spreken heb gezien ik zowel jaren met een mac heb gewerkt als met een Windows PC. Ik werk zelfs nog steeds dagelijks met een mac, maar gamen (en soms ook werken) lekker op een mid-high end gaming PC die in verhouding veel goedkoper is.

Ik wilde een heel verhaal typen maar Thesserd zegt eigenlijk wat ik zelf ook denk. Ik werk dagelijks met een mac voor mijn werk en ik vind het geweldig voor de grafische doeleinden maar thuis heb ik een high-end pc met IPS scherm die deze mac echt uit het water blaast met gamen. Moet er niet aan denken om op deze Mac mijn Skyrim met alle mods aan te zetten. :=

Wel zou ik voor mijn fotografie een macbook ernaast willen. Makkelijk meenemen, werkt, lange accuduur en ja..ook het design speelt mee. Het is toch wel een soort 'uitstraling' (waar je ook zeker voor betaald.)

Voordel van het hebben van een pc voor gamers is o.a. dat je gemakkelijk je pc kan mee upgraden met de laatste trends wat betreft video kaarten, ssd's, geheugen etc etc - daar is een mac wel beperkter in.

En dat laatste zorgt er ook voor dat een kapot of verouderd onderdeel altijd gemakkelijk vervangen kan worden, wat bij iMacs lastig wordt. Je kan uitbreiden in geheugen maar dat is het dan ook...

Bij laptops is het wel een ander verhaal. Ik dacht er gisteren nog over na. Als ik zou moeten kiezen tussen een Desktop PC of een (Desktop) iMac zou ik zeker voor een PC gaan vanwege het prijs en prestatie verschil, maar keuze tussen windows laptop of apple laptop vind ik lastig. Ik heb het vermoeden dat het prijs en prestatieverschil hier een stuk kleiner is. Misschien dat iemand hier meer over weet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:30

MarlindeRooz schreef:
Sinds ik een macbook heb ben ik om.

Het WERKT gewoon, hij is altijd snel en loopt NOOIT vast. :j

Amen :+

En dat komt van mij, ik was vroegâh ook echt anti-apple maar ik ben om. Het is echt een verademing :j

Op kantoor heb ik nog wel een grote Desktop staan maar dat is meer omdat ik nogal hoge eisen stel aan m'n volgende mac.. Plus dat ik deze net een jaar heb dus om dan gelijk weer een nieuwe neer te zetten is ook zoiets :=

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:33

Ik heb sinds een klein jaar een macbook pro 13" en ik ben nog nooit zo blij geweest met een laptop! Had hiervoor altijd windows laptops gehad, maar altijd problemen. Vastlopen, duizenden errors, accu die na 2 maanden al kapot was en ga zo maar door. Met mijn macje tot op heden nog geen problemen gehad :)
Het is inderdaad even wennen in het begin, maar ik vind het wel heel erg prettig en logisch werken. Windows is imo veel lastiger, helemaal die nieuwe windows. Mijn vriend had laatst een probleem met zijn 2 maanden oude windows laptop en we konden niet eens het configuratiescherm vinden :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:34

Ik kan de instellingen bij m'n huisgenoot ook niet vinden in Windows 8, geen flauw idee hoe ik ook maar iets kan bekijken. Ben best goed met computers maar heb het daar ook gelijk maar opgegeven. De laatste Windows laptop die ik had runde op Windows 7 (dat is toch gewoon degene voor 8?) en die vond ik nog wel heel prettig werken.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:38

Mijn Macje heeft geen krasje of deukje, en hij gaat elke dag mee naar school. Het enige is nu dat soms de oplader niet helemaal goed contact maakt ofzo, maar als ik dan een beetje frut gaat 'ie gewoon braaf laden.
Gister heb ik overigens tot ongeveer 10:30 ofzo aan de lader gewerkt op school, daarna eraf en om 16:40 was 'ie nog niet leeg. Terwijl ik flink met Photoshop bezig geweest ben.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:39

Macbook! Op je macbook kan je ook windows besturingstysteem zetten; zo heb je dus zeg maar gewoon een windowscomputer.

Zelf heb ik een macbook 13inch retina display, bevalt super goed. Ben er nog steeds heel erg blij mee en wil gewoon niets anders meer. Ik kan met windows 8 helemaal niet mee overweg, snap er niets van.