Overweging scooter te kopen. Voordelen, kosten? graag advies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:26

Amira_ schreef:
ladyflame schreef:
ik heb mijn scooter al jaren en doe hem liever niet weg haha. ideaal.

heb een peugeot vivacity, niet het mooiste model maar dit merk je wel in de prijs. heb er toen 250 euro voor betaald. Alleen zelf een helm moeten kopen rest zat er allemaal bij.
Verzekering is 45 euro per jaar maar dit komt omdat hij op naam van mijn vader staat.
benzine tank ik bijna nooit haha doe denk 3 weken met een tank van 6l, dus valt echt heel erg mee denk dat die 1 op 20 rijd.

Staat de verzekering op naam van je vader? Dan ben jij namelijk niet verzekerd, dat is mij tenminste verteld. De jongste bestuurder moet verzekerd zijn. Ik betaalde ook altijd 9 euro per maand aan verzekering omdat ie op mn vaders naam stond. Sinds we dit veranderd hebben betaal ik 51 euro per maand :=

Ben vorige week toevallig staande gehouden, maar alles was in orde dus mocht zo weer gaan. zolang de scooter maar verzekerd is, is het goed dacht ik.

Amaryllis

Re: Overweging scooter te kopen. Voordelen, kosten? graag advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:30

Voor de politie inderdaad wel, maar voor de verzekeringsmaatschappij wellicht niet. Zou ik wel navragen, dadelijk is er 1 of andere clausule die bepaalde dekking uitsluit als je niet aan de eisen voldoet.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:33

rij er eigenlijk al 6 jaar zo mee, nooit problemen gehad. Maar zoals het er nu uitziet is mijn scooter aan zijn eindje en de volgende komt compleet op mijn naam.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:35

Mijn scooter staat ook op mijn vaders naam verzekerd. Maar ik ben de bestuurder. Zo spaar ik ook schade vrije jaren.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 16:01

Voor de politie is dat inderdaad goed. Maar wat ik heb gemerkt toen ik nu de verzekering afsluit, is dat er inderdaad vaak bij staat dat de jongste bestuurder opgegeven moet worden, en dat als jij nu een ongeluk maakt, ben je dus niet verzekerd.

Ik zou daar echt geen risico's mee lopen. Als jij zwaar schade aanbrengt bij iemand anders, dan gaat de verzekering dus niks uit betalen.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:06

Amira wat heb jij een dure verzekering! :oo
De mijne is 19 euro per maand, en per 1 maart 17 euro, omdat ik een jaar mijn rijbewijs heb :)) (heel kort dus maar)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:19

Heb net een nieuwe scooter, Sym Orbit 2 met blauw kenteken. Ben er heel blij mee. Is inderdaad groter, maar rijdt heel makkelijk, wendbaar en comfortabel. Heeft nu net wat meer dan 500 km gelopen, dus echt splinternieuw was hij....Moest wel want vorige scooter was total loss door een ongeluk (ijzerdraad over fietspad op nieuwjaarsdag, dus salto gemaakt met scooter). Ik vindt ideaal hoor een scooter, helemaal in de stad, lekker overal tussendoor.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:55

risje schreef:
Heb net een nieuwe scooter, Sym Orbit 2 met blauw kenteken. Ben er heel blij mee. Is inderdaad groter, maar rijdt heel makkelijk, wendbaar en comfortabel. Heeft nu net wat meer dan 500 km gelopen, dus echt splinternieuw was hij....Moest wel want vorige scooter was total loss door een ongeluk (ijzerdraad over fietspad op nieuwjaarsdag, dus salto gemaakt met scooter). Ik vindt ideaal hoor een scooter, helemaal in de stad, lekker overal tussendoor.

Ik heb exact dezelfde. Hoef nooit meer zo'n klein ding, voel me zo veel veiliger! :)

Ik betaal 22 euro per maand, allrisk. Heb al bijna 10 jaar m'n rijbewijs :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 17:13

Ja, dat vond ik wel typisch van die hele scooter verzekering. Ze vragen alleen naar leeftijd, maar helemaal niet naar of en zo ja hoelang je je rijbewijs al hebt (en alleen voor scooter, of ook voor auto).

Uiteindelijk kwam ik uit op ongeveer 8 euro per maand, inclusief opzittende dekking.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:24

Scooter en verzekering staan op mijn moeders naam. Vorige ook, verzekering is ervan op de hoogte en vindt het prima. Zelfs politie deed er niet vreemd over.....vorige maand immers vanwege het ongeval meerdere malen uitgebreid contact met politie gehad.

Moet wel zeggen is zo gedaan zodat mijn moeder als ze hier is vervoer heeft. Is ze er niet gebruik ik de scooter.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:40

xZiva_ schreef:
Amira wat heb jij een dure verzekering! :oo
De mijne is 19 euro per maand, en per 1 maart 17 euro, omdat ik een jaar mijn rijbewijs heb :)) (heel kort dus maar)

Bizar he := Maar het is wel WA+diefstal en het is een Vespa, geloof dat dat ook meetelt in de prijs.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:19

Nogmaals, de politie controleert of jij voldoet aan de verzekeringsplicht. Verder niet. Alleen de verzekeraar bepaalt of er geld wordt uitgekeerd. Ook daarvoor moet je je aan de spelregels houden.