creatief! auto pimpen + tunen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:28

Froukje_J schreef:
nooit weer zwarte lederen bekleding voor mij wat een ellende in de zomer haha

Precies. Misschien niet de headturning kleur, maar ik ben erg blij met de cognac kleurige bekleding van de Range. Nu de stoelverwarming nog werkend krijgen en dan kom ik een heel eind in de winter.
Ik zit nog te dubben of ik de standkachel erin zal zetten, te meer omdat ie ook voorruitverwarming heeft. Aan de andere kant is het wel beter voor de motor.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:16

Leuk topic! Linkje stond in een andere, en dacht toch even te kijken.

Leuk dat er nog chicks zijn die van een gepimpte auto houden.

Zelf ben ik in het bezit van een astra 2.0 136 pk ( met trekhaak vokr de trailert uiteraard)

Afbeelding

Hiervoor hadden we 2 bmws, 1 verkocht wegens koop huis. Ennde 2e ook toen we uit elkaar gingen.
mis de zilveren nog elke dag.

318ci, model E46 144 pk
Afbeelding

318IS model E36

Afbeelding

De astra heb ik zo gekocht. Gaat nog wel t een en ander aan veranderen, tenzij ik met de tijd weer een bmw koop.

De gele kocht ik ook zo. Daar heb ik alleen de nummerplaat van verplaatst naar op de bumper. Dit vond ik geen gezicht.

En de e46 hebben we zelf opgeleukt.
Was een heerlijke auto. Jammer dat ik hem niet kon betalen toen we uit elkaar gingen.

Anoniem

Re: creatief! auto pimpen + tunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:22

Wauw toffe auto's! Zelf ben ik niet zo van het zilver (heb zelf wel een zilveren, oeps) maar die onderste is echt waauuuwwieee :) !

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:20

Ja ik hou wel van zilver. Houdt t chique vind ik. Al hou ik ook van knal kleuren.
Daarom kocht ik " extreme yellow dream" helaas mocht ie niet lang blijven ivm een huis dat we kochten.
maar vriendjelief stond zijn bmw wel af aan mij :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:13

Even andersom: heeft iemand per ongeluk een Panda 100hp of een oude Uno Turbo liggen? Ik zoek de motor plus bak voor een projectje:

Afbeelding

In zo eentje monteren........

}:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:17

Je foto doet het helaas niet.. En heb toevallig niks liggen.. Haha

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:21

kiwiwitje schreef:
Je foto doet het helaas niet.. En heb toevallig niks liggen.. Haha

Apart? Bij mij doet ie het.

Voor de echte kenner: ja, dit is de 4x4-versie.
Als iemand weet of en zo ja, hoe de techniek van de aandrijving (tussendiff) van de Climbing is om te zetten naar deze versie, dan hoor ik dat ook graag.

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:24

Wat een leuk topic! Ik heb een paar jaar terug een gepimpte Twingo gehad.

Afbeelding

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 13:34

Gaaaaf!!!!

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:55

Wat een gave auto's allemaal! :D Hebben jullie ook allemaal al een naampje voor je auto verzonnen? :o
Mijn autootje/kindje lijdt een heel eigen leventje. :=

Ik wil me ook aanmelden. Heb 2 jaar terug een smart fortwo uit 2001 gekocht met een motor die gereviseerd moest worden. Ik heb een handige vader, dus ik heb hem samen met mijn vader gereviseerd, en tot nog toe doet hij het prima.
Zo kwam hij thuis. *\o/*
Afbeelding

En zo ging het motorblok er onderuit.
Afbeelding

Op deze foto kan je duidelijk zien dat er 1 cilinder met de kleppen versleten is.
Afbeelding

Er zat een grote scheur in de bumper, dus daar ligt nu een pleister over. :o Ook heb ik een gedeelte van mijn interieur gewrapt. Maar dat is toch een rotklus hoor! Het standaard plastic wat erin zit vind ik absoluut niet mooi, ik dacht, dat wrappen kan ik wel. Mooi niet. Ja, op gladde oppervlakten gaat het prima! Ik wil nog iets anders verzinnen om dat plastic weer mooi te krijgen, en een mooiere kleur. Nu is de binnenkant gedeeltelijk zwart gewrapt. Maar het is een beetje bobbelig... :o

Afbeelding

Verder heb ik nog led-strips liggen die ik onder mn koplampen wil plakken. ik heb gekeken naar xenon inbouwen, maar ik vind dat toch vrij ingewikkeld. Ook heb ik een panorama dak, daar wil ik nog een groter rolgordijntje voor verzinnen, het standaard 'gordijntje' is een beetje klein. :o

Deze zomer wil ik hem beter aanpakken, velgen opnieuw spuiten, en die strips erop plakken.
Eigenlijk wil ik ook iets anders dan dat zilvergrijs.. Ik vind het een afschuwelijke kleur. :=

Ohja! Ik heb sinds gister spoilers op mijn ruitenwissertjes.. 8-)
Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:58

loez schreef:
Auto dame hier :').
Mijn eerste grote liefde heb ik helaas niet meer! Origineel BMW 318TI. 2.5 6 cilinder ingelegd. Deze liep helaas kapot waardoor er een 2 liter 6 lijn in terug kwam. Verlaagd, originele M3 wielen erop en compleet origineel M3 interieur!

Dat was echt mijn baby en mis mijn beemert nog elke dag :)

[ [url=m/yueiZ3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LB7tlm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Yk3kTV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vpZ8yR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu heb ik een Seat Ibiza cupra van 2000. Ramen getint en gechipt. 200 pk! 17" wielen onder gelegd en wordt nog verlaagd!

[ [url=m/ScxRhp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AfYXqD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Staat wel op de planning om deze weer weg te doen en een Subaru impreza terug te halen! Deze heeft mijn vriend voorheen gehad en we missen hem beide enorm!

Maar heeft geen haast! Aangezien mijn vriend circuit rijdt (time attack op assen en Zandvoort) en hier aardig wat geld in zit :')!

Gelukkig is het ook mijn hobby :)

Nieuw plan. :')

Ibiza staat te koop! Dus mochten jullie iemand weten die opzoek is naar een lichte, leuke snelle en relatief goedkope wagen.... Stuur een berichtje voor de info!

Komt toch echt weer een compact terug. Ik mis het hele BMW rijden enorm. -O-

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:06

Ik wil ook paarse binnen verlichting!

Ik heb een rode Peugeot 106.
Heb roze/witte Stoel hoezen (ok alleen de bijrijder. Rest moet nog. Maar eerst een keer goed stofzuigen)

Ik heb een roze glitter stuurhoes.
Roze dobbelstenen op zijraam van de achterbank (anders wordt ik gek).

Roze ventieldopjes.

Heb nog witte vlinders liggen om erop te plakken. Maar ga ik denk ik niet doen. Rood verkleurd zo snel.
Dus als hij weggaat en de vlinders eraf, zie je ze in de verkleuring...

Heb ook nog roze wieldoppen van mijn vorige auto. Doe er niks mee, heb nu namelijk velgen

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:32

Leuke auto's komen er voorbij :D

Mijn eerste auto was een Mitsubishi Colt 1.6 toen die helemaal op was hebben we hem omgebouwd voor de Blubbering, misschien valt dat niet onder pimpen maar het is wel leuk :D Alles er uitgesloopt en uitlaat door de motorkap, was erg leuk en hij heeft het precies 3 rondes volgehouden daarna was ie echt overleden ;( Vorig jaar niet meegedaan, ik hoop dat ik komend jaar weer een autotje kan kopen en mee kan doen gewoon voor de lol :P Hier een oefenrondje.

Daarna heb ik een goedkope blauwe Twingo gekocht zodat ik lekker goedkoop naar mn werk kan rijden, die heb ik een jaar gehad en nu een zwarte Twingo om dezelfde redenen :P Vindt het zonde om daar veel geld aan uit te geven want die blijft vast ook niet super lang. Wil hierna toch wel graag een 'echte' auto :') Wel roze wieldopjes erop gezet.
Afbeelding

In die tijd heeft mijn man ook nog een paar leuke (en mindere :')) auto's gehad, Opel Omega, Honda Civic en Seat Leon. De Seat mis ik wel echt dat was echt een super ding. Nu heeft hebben we er sinds een tijdje een Mitsubishi Pajero bij onder andere voor de trailer :D Daar willen we nog wel lampen bovenop hebben en een lier voorop, andere velgen liggen hier al in het hok en eigenlijk zouden de achterste 'ramen' ook nog een goed moeten worden gedaan want dat is nu niet mooi dicht gemaakt..
Afbeelding

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:28

Hoi hoi,

Ik vroeg me af of jullie hier iets op weten. Mijn autootje (Renaultje 5 van 25 jaar) heeft een beetje moeite met de winter dit jaar. Vorig jaar was de winter natuurlijk veel zachter en had ik minder uitdagingen, maar nu is het soms echt een challenge om hem te starten.
De sneeuw was echt geen probleem, vorst ook niet zo, maar die regen... Pfoei... Als ik hem elke dag gebruik wil het nog wel, maar na een paar dagen stilstaan in de regen... En ik kan helaas niet elke dag rijden, omdat ik soms de hele week in Utrecht zit voor mijn studie en de auto meestal in Zwolle blijft.

We hebben helaas geen garage, maar nu dacht ik dat zo'n autohoes missen zou kunnen schelen?
En wat voor soort hoes zou ik dan moeten hebben? Waar kan ik ze kopen die echt waterdicht zijn? Of maakt dit allemaal geen zier uit en is het geldverspilling?

Verder doet hij het echt top, maar dat vocht is wel echt irritant. En ik heb hem keihard nodig voor mijn werk. Het is al meerdere keren gebeurd dat ie niet wilde starten en ik de auto van mijn moeder moest lenen, maar dit is er niet altijd. Bovendien rij ik het liefst rond in mijn eigen bakje ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:30

Plat door de bocht: vocht = ontsteking = nieuwe verdelerkap

Verdeler (en rotor en kabels en bougies en bobine) zijn onderhoudszaken die gewoon van tijd tot tijd vervangen moeten worden.

Kortom, kijk eens heel kritisch naar alle ontstekingscomponenten en daarna wellicht ook naar de afstelling (indien carburateur-versie, ook carb).

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:43

Ok top! Hij gaat eerste week van maart naar de garage voor de APK en wat andere onderhoudszaken. Dus dan wacht ik daar wel op. Tot die tijd moet er wel wat te regelen zijn met de auto van mijn moeder. Maar dan ga ik geen hoezen kopen;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:56

Kan ook de accu evt zijn.. Mijn accu bleek ook dood te zijn.. Helemaal niet aan gedacht.. Startte gewoon K*T van de week een nieuwe accu erin gezet en hij start weer perfect!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:36

Accu zit er net nieuw in, want die was een paar weken terug overleden.
En hij doet op zich alles, alleen slaat de motor aan, en dan red ie het daarna niet om dat vol te houden.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:47

Leuk topic !
Dit is mijn waggeltje.
Afbeelding
Van de zomer wordt er een hoop geknutseld :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:05

Hey joh, je hebt een nieuwe! Staat 'ie nu wel brandveilig bij je nieuwe huisje? :)

Emmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:08

Leuk topic!

Mijn auto heb ik inmiddels al 1,5 jaar en ben daarmee al redelijk ver gevorderd. :D

Afbeelding
Afbeelding

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 08:58

Gaaf!
mooie kleur ook.

Ik ben met mijn 2e project bezig, gaat wel weer een jaartje duren denken ik.
foto's plaatsen... ben ik geen ster in :'(

Emmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:48

MyKayleigh schreef:
Gaaf!
mooie kleur ook.

Ik ben met mijn 2e project bezig, gaat wel weer een jaartje duren denken ik.
foto's plaatsen... ben ik geen ster in :'(

Bedankt!

Maar welk tweede project?

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:23

Een oranje Renault twingo uitbouwen :-)
Bodykit Spuiten en erop en ja nog plannen genoeg ;-)

Emmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:04

MyKayleigh schreef:
Een oranje Renault twingo uitbouwen :-)
Bodykit Spuiten en erop en ja nog plannen genoeg ;-)

Hilarisch zo'n twingo! ;D