Hier ook vooral positieve ervaring met Kia, vooral bij de garage waar ik mijn picanto uiteindelijk ook gekocht heb. Kreeg zo de auto mee voor een proefrit, met de melding dat we vooral lekker de tijd moesten nemen, werden daarna ook super vriendelijk geholpen, ook met lastige vragen (ik vond de hoofdsteun vervelend, zit dus nu ook een andere in). Baal er wel van dat zij te ver weg zitten voor onderhoud. Dealer hier is absoluut niet slecht, maar wel net iets minder service-gericht (de andere zet je bijvoorbeeld even af bij het ov als je je auto bij hen moet achterlaten voor onderhoud e.d.)
Rij er zo'n 1000 km per week mee en ben nog steeds super tevreden. Zelfs mijn vriend zijn vader, normaal gesproken alleen citroen-fan (en mijn auto-proefrit-expert) vind mijn auto geweldig. Moet wel zeggen dat ik een redelijk nieuwe heb, deels omdat vanaf 2010 ze allemaal 7 jaar garantie hebben en deels omdat ik de oudere lelijk vind 
Andere auto hier voor de deur is een 2014 corsa, ook een fijne auto, maar wel in alles duurder dan mijn picanto.