Camper opknappen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:24

Aloha! *\o/* wat leuk al die reacties, mss moeten we eens een camper meeting organiseren haha.

Wij de hele dag druk met de camper geweest. Technisch nog wat en inrichten.
Wij hebben eenstuurslot gekocht voor extra beveiliging. Dat schilt!

joyce2

Re: Camper opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 14:30

Ja dat zou tof zijn, als de campertjes straks allemaal af zijn, ergens afspreken op een leuk plekje! En dan komt Ethelate maar met een tent ofzo, ze kan vast wel met een van ons meerijden :D

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:41

Mijn "nieuwe" wctje komt uit een boot :D Ik heb zelf een bootje gehad met net zo'n wctje. Was daar gewoon verlieft op. Vond hem zo mooi. Wou dat ik in huis zo eentje had, veel zuiniger en dan ook nog eens aansluiten op de waterput, NOG zuiniger :Y) Ben wel zuinig op het milieu en mijn porte-met-niks <<)

Zweden lijkt mij ook heel erg leuk om daar een lange tijd door te zweren :j Hoor daar hele goede dingen over. België word mij afgeraden, tenzij ik berijd ben alle kastjes dicht te schroeven zodat niet alles er uit trilt/stuiterd. Wegen zijn een beetje erg gatenkaasachtig naar mening van verschillende camper gasten die daar geweest zijn.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:43

scandinavie komt bij ons volgend jaar. Dit jaar eerst het oostblok rond. Ik hoop dat we technisch dus geen problemen krijgen maar ach de ANWB is gewillig en de spanning geeft het een extra dimensie. je bent immers onderweg met een bus uit de jaren 70...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:23

He en ik dan? Ik heb wel een tent… :Y)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 17:39

Iedereen zonder camper, met een gezellig humeur en iets om in te overnachten, is ook welkom :D

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:40

Ik kan de camper van ouders lenen als ze thuis zijn :D

Het geeft inderdaad wel een beetje leuke spanning. Wij hebben 1x in Oslo gehad dat we heuvel af ineens over een drempel klapte, ding was niet geschilderd ofzo, super lomp. Daarna wilde de bus niet meer in zijn 1 en ging schakelen heel moeilijk. We waren op zoek naar een camping en hadden al 2x vol gehoord. Toen we toen bij camping 3 te horen kregen vol werden we best wel beetje hopeloos en na hele smeekbede en uitleg van de situatie mochten we ons busje toch ergens tussen zetten *\o/*
Volgende dag heeft vriendje het toen kunnen repareren
Afbeelding

Week later hoorde we ineens een rare tik, de rechtse homokineten.
Daar een garage gezocht (wat nog best een gedoe was want niemand had die week tijd en wij wilden niet een week blijven wachten) en daar hebben ze gesmeerd en omgewisseld.
Afbeelding

En maand later, in Zweden merkten we dat busje naar rechts begon te trekken, je moest steeds beetje bij sturen. Banden enzo gecontroleerd. Paar dagen later, op weg naar Denemarken, over de brug/tunnel begon het nog erger te worden. Maar je kan daar niet stoppen, dus bij de eerste mogelijkheid gestopt, stond er een heel ei op de band >;)
Band verwisseld en naar dichtsbijzijnde camping. Was natuurlijk vrijdagmiddag, alle garages gesloten dus tot maandag gewacht dat we weer met een nieuwe band op pad konden.
Ach, hoort er bij :D

Aikon, wij hebben in Noorwegen door bergpassen gereden met 11% stijging en dat waren echt niet allemaal strakke asfalt wegen. Maar als je geen haast hebt, echt wel goed te doen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De Sneeuwweg, schitterende route 8-)

pffff.. krijg heimwee <3

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 10:25

Ik vind het echt zo gaaf om te zien en te lezen wat voor een vette trip jullie hebben gemaakt! Ik denk dat wij in het begin eerst maar eens in de buurt van NL gaan oefenen. Als er dan wat misgaat is het tenminste nog niet zo rampzalig. Als is het wel een fijn gevoel dat m'n vriend monteur is!

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:26

Gaaf ethelate! Staat volgend jaar op de planning. Eneen beetje pech hoort er ook wel bij. Leuke fotos!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 16:18

Ik heb trouwens weer een nieuw berichtje op mijn blog staan, deze keer over alle "fantastische" dingen die ik heb gevonden ;) Ben ff te lui om een linkje te maken (kort nachtje gehad, zo gaar als een koekie, haha), maar als je nieuwsgierig bent kan je gewoon weer op mijn onderschrift klikken :D

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:57

+:)+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:06

Oeehh leuk! :D Die sleutel is wel echt een grap. Hoe zou de vorige eigenaar dat hebben gedaan?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:17

k herken die sleutel wel, kom er alleen ff niet op waar die ook al weer voor gebruikt word. Maar dat soort schatten zijn altijd leuk te vinden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 19:56

Staat in de blog ;) We hebben hem nodig voor het openen van onze motorklep, dus wel handig dat we hem hebben gevonden :D

@Nelleke: Ik heb zo'n idee dat de sleutel er al een paar jaar lag, maar dat de vorige eigenaar hem niet heeft gemist, omdat hij door gezinsuitbreiding bijna niets aan de camper heeft gedaan. Ik gok dat hij nooit de motorklep open heeft gemaakt!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 19:34

En ik heb weer wat foto's online staan, van de spullen die ik de afgelopen tijd heb gekocht. Ik heb vanmiddag alles op de foto gezet en nu ik het weer in handen heb gehad, begin ik toch weer lichtelijk ongeduldig te raken, haha. Shopping Spree!

Hoe is het bij jullie? Nog druk aan het klussen of road-trippen geweest?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:59

Hier eventjes een stop. Moet mijn pony's verhuizen vrijdag en er moet nog een stek om het land waar ze komen. Druk genoeg daarmee. Land heb ik pas sinds gister.

Leuke bbknoei :D Gaat mooi worden geen twijfel aan +:)+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 12:05

Oh, maar dat is ook een heel project, je pony's verhuizen! Moet je nog veel aan het land doen, of kunnen ze er gelijk zo in?

Ja, die BBQ vind ik ook helemaal geweldig! Ze verkochten die dingen laatst voor een prikkie bij de Lidl, dus ik heb er eentje gekocht voor mijn vriend z'n verjaardag (en dus eigenlijk ook een beetje voor mijzelf :D ).

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:49

Leuk die blog Joyce!
En heel herkenbaar, je wil dat het vandaag af komt en lijkt de enige met haast O:)

Let met alle spullen goed op of het rammelt (echt lange ritten over niet super strak asfalt wil je niet continu met radio vol open rijden om alle rammelgeluiden te overtreffen :+ ) en praktisch is. Bijv. van die plastic bordjes die verkleuren door sauzen.. na een week zien die er super goor uit. En verder alles zo stapelbaar mogelijk houden.

Succes Aikon met de verhuizing.

BootsScoot is ondertussen vertrokken, veel plezier :wave:

Hier een reis zonder camper op de planning: backpacken
Dus dit weekend met een aantal kilo in mijn rugzak met de honden een wandeling van 14 km gemaakt als training :P

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:54

Joyce Er moet nog een hekwerk rondom. Is maar 5500 m2 grond en moet nog in stukken gedeeld worden. Dus wel ff wat werk. Heb gelukkig wel hulp daarbij.

Maar deurtje van keukenblokje is af :j en de frontjes van de laatjes zijn gezaagd.

Ik gebruik een oude heksenketel als bbknoei, daar leg ik dan een rooster op. Gaat prima :D
Makkelijk dat soort cadeaus, zijn altijd leuk :j Beide lol van.

Maar waarom geen kerst thema in jullie camper? }> Gezellig toch? Al dat vrolijke groen/rood en geel/goud O:) Rendiertjes, veel cadeautjes onder een kerstboompje :') Mooie kerstverlichting (is nog zuinig ook die led lampjes EN brand veilig)

Ethelate veel suc6 met de training. Heb jaren met rugzak en hond (in handkar, had maar 3 pootjes) zo rond getrokken door drenthe. Heerlijk. Lijf wil het nu alleen niet meer ^)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 11:43

Zo, hoe gaat ie hier bij iedereen?

Bij ons gaat het opeens heel vlot! M'n vriend is klaar met lassen (hier een verslagje met foto's) en van het weekend hebben we een middag hulp gehad van 2 vrienden, dus we zijn nu ook al bijna klaar met schuren. We hopen alleen vanavond nog te hoeven schuren en dan kunnen we gaan beginnen met opruimen en daarna aan de slag met leuke klusjes!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:54

Leuk topic zeg, vind het alweer jammer dat de vakantie voorbij is :o
Wij hebben bijna 3 weken doorgebracht in Engeland met onze mini en predommeke (zoals wij hem noemen :+ )

Miesjex schreef:
Wij hebben geen camper, maar welk onze Predom N126 Caravan helemaal opgeknapt !! Gaan er zaterdag voor het eerst mee weg.

Predom is een kleine compacte caravan ideaal ding!

Leuk,
wij hebben ook een predom :D
Hadden hiervoor een eriba puck,maar die werd te klein toen ons dochtertje werd geboren.
Omdat wij van de oude mini's zijn moest er een lichte caravan voor en kwamen zo op de predom uit.

De predom willen wij de komende tijd ook gaan opknappen.
Van buiten krijgt hij een nieuw kleurtje,zodat hij bij de auto past :D
En van binnen gaan we het helemaal opknappen.
De vorige eigenaar heeft de oude bekleding er al uit gehaald en nieuw tegenaangeplakt in de vorm van zeil.
Niet zo heel leuk,want dat laat nu wat los,dus wij gaan dat straks ook aanpakken.

Leuke Blog TS, heb hem net even doorgelezen.

Foto's hierboven zijn ook erg mooi!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:03

Toch nog best veel mensen die een campertje hebben of bezig zijn een te frobelen. We krijgen er goede ideeen van voor onze kanarie transit. Mooie vakantie en interieur fotos trouwens.

Onze transit is is ombouw half, deze is langer geleden aangeschaft ivm scootmobielvervoer en is ook een officiele rolstoelauto met oprijplaat aan de achterkant. Was bedoelt voor dagenlijks vervoer alleen is alles anders gelopen. Hij wordt nu niet zoveel gebruikt maar dat is langzaam aan het veranderen omdat we nu weten dat hij nog voor lang goed betrouwbaar is. We hebben hem ruim 3 jaar geleden gekocht met heel weinig km op de teller en 2002. Kanariegeel, erg slechte velgen ivm zout en zee en de rechtervoorkant is door de vorige eigenaar wat smaller gemaakt. En heeft een afwijkende kleur geel. Alleen bij de volgende beurt moet er gelast worden aan een dorpel, die begint wat krokant te worden. :')

Het is een virtuele dubbele cabine en daardoor 2 schuifdeuren en 2 ramen achter ook en achtramen in de achterdeuren van warmtewerend materiaal. Wel naar buiten niet naar binnen kijken, en een oprijplaat dus. Na een aantal grondige controle beurten, 4 nieuwe velgen en een creatieve vader verder oogt de binnenkant een stuk beter al. De wanden achter zijn voorzien van een stofje, dakbekleding geplaatst die nog wat moet worden aangepast omdat het eerste idee niet werkte en de buitenkant naar beneden kwam. Hihi. Daar wil mijn vader binnenkort aan beginnen.

Tot kort hadden we er een waterdicht matras achterin liggen, 2 stoelen en een buitentapijt voor de honden. Maar we hebben pas geleden van een bokker haar te groot uitgevallen eetkamerset kunnen overnemen. En nu hebben we twee bankjes erin staan waarvan er een groot genoeg is voor mij om te slapen. *\o/* luchtbed voor manlief ernaast het het slaapt en zit goed. Bagage kan in bakken onder de bankjes geschoven worden ook, heel handig. Chemisch toilet hadden we al en die staat er nu ook permanent in. Een. Opbergbak over de wielkast zat er al in, we willen een tweede op de wand erboven bevestigen.en een camping koelkast die we niet echt missen hebben we trouwens ook.

Drie problemen moeten alleen nog opgelost worden, de deuren kunnen van binnen niet op slot -O- , we kunnen met wat gewurm voor dichtdoen van binnen uit alleen dan kom je er achter niet meer uit. Niet handig met een bank en stoel waar je niet langs kunt komen. We zullen voor voor iets moeten verzinnen dat we de deuren aan elkaar kunnen knopen. Voor achter komer er haakjes.

We willen een oplossing vinden voor eventuele verwarming die veilig gebruikt kan worden zonder inbouw en veilig met honden.

En het andere kunnen jullie misschien helpen, een officieel openschuifbaar camperaam, is dat gemakkelijk te plaatsen en kunnen die bij schuifdeuren? Een raamje open doen is wel handig voor achter. En op termijn misschien 1 of 2 draaibare stoelen voor ipv het bankje dat er nu zit. En eventueel een luifel als we echt geld over hebben. :+ We moeten altijd plaats houden voor de scootmobiel maar die kan er nog steeds instaan en hebben de honden nog plek tijdens het rijden.

En dat terwijl we de grote echte camper van mijn ouders nu ook kunnen meenemen is deze kleine vaak veel handiger.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 12:36

@Nientje78: Wat gaaf! Wij willen ook graag een keer met de camper naar Engeland. Mijn vriend ging daar vroeger altijd met zijn ouders heen (en zijn ouders gaan nog steeds minimaal 1x per jaar) en ik heb ooit stage gelopen in Engeland en zou graag nog wat meer van het land willen zien.

Maar is dat een beetje te doen, met een Mini, zo'n kleine caravan en dan ook nog een kleine?

@Karuna: Ik vind het lastig om me jullie situatie voor te stellen, dan is het een beetje lastig helpen oplossingen zoeken ;) Maar ik zou de deuren inderdaad proberen met haakjes dicht te doen. En qua verwarming zou ik een klein bouwkacheltje zoeken, dat heb ik zelf een hele tijd gebruikt op een zolder zonder verwarming en op een stage waarbij we met -10 in een caravan lagen. Mochten we met koud/slecht weer op pad gaan met de camper, dan nemen we ook weer zo'n klein kacheltje mee.

Wat de ramen betreft: geen idee, wij hebben nooit eerder een camper gehad, dus alleen ervaring met die Peugeot die we nu hebben (naja, ervaring.... We zijn het nog aan het uitvogelen, haha).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:57

Bouwkacheltje op wat? We hebben een camping kacheltje op 220 v alleen dat is erg lastig zonder stroom. We hebben wel kleine camping gasflessen waar we ook op koken, maar dat is buiten. En hebben geen plek eenngaskachel met grote fles in te bouwen ivm scootmobiel waardoor alles los moet. Of we zouden een standkachel in de bus moeten inbouwen op de motor maar dat is een erg kostbare oplossing.

De voorportieren hebben nergens een punt om iets aan vast te knopen, geen beugels of handvaten met een opening. Alles is of gammel plastic of volledig dicht zonder de mogelijkheid een gat er in te boren. Zijn al lang aan net nadenken en ook mijn vader heeft nog geen slimme oplossing bedacht. Terwijl hij toch aardig ervaren is in camperbouw. Heeft twee oude volkswagens, een renault master en een citroen omgebouwd van kale bus naar comfortabel kamperen. En ook zijn inmiddels tweede kant en kkare grote camper is verbouwd door hem, hij kan het niet laten. hihi Maar allemaal met de mogelijkheid de deuren achter los van voor op slot te doen, alleen onze bus kent twee standen, alles dicht of alleen voor open. :')

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:40

joyce2 schreef:
@Nientje78: Wat gaaf! Wij willen ook graag een keer met de camper naar Engeland. Mijn vriend ging daar vroeger altijd met zijn ouders heen (en zijn ouders gaan nog steeds minimaal 1x per jaar) en ik heb ooit stage gelopen in Engeland en zou graag nog wat meer van het land willen zien.

Maar is dat een beetje te doen, met een Mini, zo'n kleine caravan en dan ook nog een kleine?

Ja hoor,dat wil prima.
Wij gaan elk jaar naar engeland, hopelijk ooit als we oud en grijs zijn :') willen we kijken of we er een stacaravan kunnen kopen op onze favorite camping.

Heb nog even wat foto's opgezocht voor het idee :)

Zo was onze combi toen we de predom net kochten.
Met nog blauwe strepen erop.
Het ophalen was leuk, hij vangt nml nogal veel wind (eribapuck is wat gestroomlijnder) en op de terugweg hadden we uiteraard tegenwind.
Met een gang van bijna 80 konden we terugrijden :')
http://i1361.photobucket.com/albums/r67 ... 0ef119.jpg

Zo zag het er van binnen uit. In het kastje hadden zij hun toiletje staan.
Links zie je het kleine keukentje en als je binnenkomt heb je aan je rechterhand een kast.
Daar hebben wij nu legplanken ingemaakt.
http://i1361.photobucket.com/albums/r67 ... 589048.jpg

En dan is dit ons bed.
http://i1361.photobucket.com/albums/r67 ... 5756cf.jpg

Wij hebben het toiletje eruit gehaald en de kussen plat gelegd.
http://i1361.photobucket.com/albums/r67 ... ca1f38.jpg
http://i1361.photobucket.com/albums/r67 ... c51c34.jpg

Daarna hebben we een soort van ledikantje gemaakt.
Momenteel is de achterkant van het 'ledikant' eruit,want onze dochter is inmiddels al 3 en slaapt nu in een slaapzak.
Zijkant zit er nog wel in zodat ze er niet uitvalt.
http://i1361.photobucket.com/albums/r67 ... 124c95.jpg
En omdat onze dochter wat zwaarder is hebben we onder haar bedje in het midden ook kastjes geplaatst waar nu het ondergoed en de sokken van ons in liggen (+zwemkleding)
Onder het zitje ,die gelijk rechts om de hoek zit, hebben we een deurtje in gemaakt zodat we niet elke keer
de kussens opzij hoeven te leggen als we er wat uit willen halen.
In dat vakje zitten meestal alleen onze schoenen in.

En onze combi ziet er momenteel nu zo uit,want we hebben op het moment geen oude mini meer.
Deze komt er wel weer,maar we willen over een jaar/1,5 jaar eerst verhuizen.
De blauwe strepen zijn zwart gemaakt en er zitten witte letters op met de tekst 'mini touring'
http://i1361.photobucket.com/albums/r67 ... 6baf75.jpg

Wat wij willen doen.
Buitenkant; onderste gedeelte ook zwart maken en bovenste gedeelte wit.
En er komen nieuwe velgen eronder net zoals bij de mini. Dus ook witte worstenvelgjes op 12 inch.

Binnenkant; vloerzeil eruit en daar in de plaats mss laminaat.
Kastjes proberen te vernieuwen + keukentje.
Zijkanten het oude zeil verwijderen en er nieuwe tegenaanplakken.

Zal een project worden voor het komende jaar (gaan volgend jaar met tent op vakantie), ook omdat de
caravan in de stalling staat en wij er niet elke dag of avond er kunnen zijn.