Mijn paard in video over mishandeling; wat kan ik nog doen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn paard in video over mishandeling; wat kan ik nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 23:35

Ben ook wel erg benieuwd naar het filmpje!
Vervelend, jammer dat er toch mensen zijn die zo nodig ongevraagd iemands foto moet gebruiken...

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 23:38

Ben wel benieuwd naar het filmpje geworden.

Maar volgens mij moet youtube die gewoon verwijderen. Maar of het ook zo makkelijk gaat.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 23:43

Kan me voorstellen dat het alles behalve fijn is!
Hopelijk raakt het snel opgelost.

Jij en Kim zijn zo leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:59

Daffy02: Dat vind ik ook weer zo wat.
Dat zou betekenen dat ik dan ook geen nieuwe foto´s meer zou moeten plaatsen.
Laat Youtube er maar wat aan doen. :j

Soraya10: Zielig he... :+

DeEenhoorn: Het gaat inderdaad om een gruwelijk filmpje met daartussen de foto van Kim die op de eerste pagina staat. :j

EliseXJoelle: Dat is ook de reden dat ik het zo erg vind.

Ik vind ook dat Youtube er iets aan moet doen. :j

Kirrr: Dankjewel!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:05

Jij mishandelaar!!

Kom bokt we gaan 'r lynchen!!

Is natuurlijk een grapje. Sjezus mina wat lijkt t me knudde om zoiets tegen te komen -O-

Fijn dat je de moeder hebt kunnen contacten. Hopelijk zorgt zij ervoor dat het filmpje er af gaat.

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:13

Jeetje, wat naar!!!

Staat het filmpje er al lang op? Ik ben ook benieuwd naar een linkje.

Belachelijk ook, dat YouTube er niks aan doet. Als je melding maakt hoort er gewoon te kijken naar wat ze eraan kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:21

Er is wel iets gedaan. Eerst mocht je hem gewoon kijken als je niet ingelogd zijn. Nu moet je ingelogd zijn om hem te kunnen bekijken.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:22

Ik moest best wel lachen om de foto..
Zo vreselijk zielig voor Kim.

Ik snap dat het voor jou niet leuk is Tineke, hoop ook dat ze het snel aanpassen.

Maar eigenlijk kan je er toch wel smakelijk om lachen, Kim staat met der oortjes naar voren en je ziet dat je niet hard trekt aan der staart.

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:24

Daffy02 schreef:
Er is wel iets gedaan. Eerst mocht je hem gewoon kijken als je niet ingelogd zijn. Nu moet je ingelogd zijn om hem te kunnen bekijken.

Maar hij staat er nog steeds op. Vind dat gewoon weg belachelijk.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:10

Dat is idd nog steeds niet verwijderen. Ik zou niet eens tevreden zijn met op prive zetten. Verwijderen en als ze toch perse dat filmpje erop wil zetten, editen en opnieuw uploaden, maar dan wel zonder die foto.

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:34

Er zit niks anders meer op dan zo'n grote copyright op foto's te zetten dat Kim niet meer zichtbaar is :Y) :')

Maar wat een sh*tzooi Tineke! Het is idd vreemd dat (ook op Facebook) seksueel getinte dingen of alleen al een stukje borst ofzo gelijk worden verwijderd en filmpjes/foto's van mishandeling mogen blijven.

Gelukkig weet heel bokt dat Kim geen betere baas had kunnen treffen!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:51

EarthFocus schreef:
Ik moest best wel lachen om de foto..
Zo vreselijk zielig voor Kim.

Ik snap dat het voor jou niet leuk is Tineke, hoop ook dat ze het snel aanpassen.

Maar eigenlijk kan je er toch wel smakelijk om lachen, Kim staat met der oortjes naar voren en je ziet dat je niet hard trekt aan der staart.

tja...ieder weldenkend mens ziet toch dat dit geen mishandeling is?En die jonge penny's...daar moet je maling aan hebben,die weten niet beter.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:15

Toen ik de topictitel las verwachtte ik eigenlijk dat het om een foto zou gaan waarbij TS net iets te grof aan het rijden was geweest of iets dergelijks. Ik was dan ook stomverbaasd toen ik de bewuste 'staarthang'-foto zag.
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar voornamelijk gescand, met uitzonder van de berichten van TS.
Allereerst: wat heb je een waan-zinn-ig leuk paard zeg en zo te lezen -en aan de reacties van bekenden van jou te zien- zou jij één van de laatsten zijn die haar paard iets zou aandoen wat ook maar een beetje in de buurt van mishandeling komt.

Daarnaast lees ik hier en daar wat reacties in de trant van "maar de foto is toch helemaal niet zo erg, dus waarom maak je, je daar druk om?". Als ik met mijn paard met een onschuldige foto in een filmpje over dierenmishandeling zou komen, dan was ik ook echt niet blij geweest. Je wordt immers toch op één of andere manier geassocieerd met mishandeling en niet iedereen denkt daarover na. Mensen, en dan voornamelijk niet-paardenkenners, zullen een dergelijke foto wellicht wel opvatten als mishandeling, ook al zou je met 10 man proberen uit te leggen dat het paard het waarschijnlijk volkomen prima heeft gevonden.

Ik hoop van harte dat Youtube deze kwestie serieus neemt en ervoor kan zorgen dat het bewuste filmpje wordt verwijderd en nog belangrijker: dat de dame in kwestie nog eens extra nadenkt voor ze zomaar dit soort filmpjes publiceert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:14

Er is nog steeds niks veranderd en ook nog geen reactie via Facebook!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:21

Pff kim heb het even gelezen. lekker is dat word je daarlijk afgeschreven als paarden mishandelaar.

ik ben wel benieuwd naar het filmpje.

maar ik vraag me af of ze de foto niet mag gebruiken er staat geen watermerk op dus ook geen auteurs rechten toch of niet en je hebt hem zelf ook op internet geplaatst.
dus hij zal ook bij google afbeeldingen wel naar boven komen.
(en bokt ga nu niet ineens vol over me heen. ik ben hier niet in thuis dus kan zijn dat ik het gewoon mis heb,)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:26

Relien schreef:
Pff kim heb het even gelezen. lekker is dat word je daarlijk afgeschreven als paarden mishandelaar.

maar ik vraag me af of ze de foto niet mag gebruiken er staat geen watermerk op dus ook geen auteurs rechten toch of niet en je hebt hem zelf ook op internet geplaatst.
(en bokt ga nu niet ineens vol over me heen. ik ben hier niet in thuis dus kan zijn dat ik het gewoon mis heb,)

Als je er niet thuis bent kun je ook beter niet proberen om een vraagstuk op te lossen.
Elke foto zit auteursrecht, daar heb je gelukkig geen logo voor nodig.
Een foto is een eigendom van de auteur en dat iemand een foto op internet zet is geen reden voor een ander om jouw eigendom te stelen :) .

@ Tineke, kan me heel goed voorstellen dat je baalt, gelukkig weet zo'n beetje heel bokt hoeveel je van Kimmie houdt. Hopelijk komt er snel een oplossing!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:29

Relien schreef:

Je kan natuurlijk ook gewoon niets typen als je ergens geen verstand van hebt. ;) Of stel het dan gewoon als vraag, met een vraagteken dus, dan is ook gewoon duidelijk dat je het niet weet. Er rust namelijk altijd auteursrecht op foto's (of andersoortige publicaties, trouwens), of er nu een logo, watermerk, naamsvermelding bij staat of niet. Tenzij er expliciet bij vermeld staat dat de foto's vrij van rechten zijn, uiteraard. In bepaalde gevallen mag je een foto nog wel gebruiken i.c.m. bronvermelding, maar het fabriceren en publiceren van een filmpje met andermans foto's onder je eigen naam valt daar niet onder.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:29

xSogno schreef:
Relien schreef:

Als je er niet thuis bent kun je ook beter niet proberen om een vraagstuk op te lossen.
Elke foto zit auteursrecht, daar heb je gelukkig geen logo voor nodig.
Een foto is een eigendom van de auteur en dat iemand een foto op internet zet is geen reden voor een ander om jouw eigendom te stelen :) .

@ Tineke, kan me heel goed voorstellen dat je baalt, gelukkig weet zo'n beetje heel bokt hoeveel je van Kimmie houdt. Hopelijk komt er snel een oplossing!

Ik los het toch niet op er staat IK VRAAG ME AF.. dus voor mij ook interesse hoe dit nu precies zit.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:30

Maar bedankt voor de informatie in iedergeval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:34

Ik las het ook als vraag. :j

Kim is ook weleens gebruikt voor een paardenspel e.d.
Daar maak ik eigenlijk geen probleem van.
Ik wacht nog even Facebook af.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:55

Ben nog steeds benieuwd naar een link van t filmpje

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:09

Als ik het zo lees zou ik hier ook niet blij mee zijn. Ik hoef het filmpje niet te zien hoor, kan me er zo wel iets bij voorstellen. Kun je bij Facebook zien of de e-mail die je hebt gestuurd is gelezen?

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:15

Wat vervelend.
Mag ik misschien de link? Hoop echt dat de moeder reageert, of beter dat YT het gelijk verwijderd..

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:20

Oh jeetje wat stom dit.
Vooral als je de foto ziet, tis wel echt pure mishandeling ja! := >;)

Dat youtube dit niet verwijderd vind ik heel vreemd, vraag me ook af waarom deze foto is gebruikt. Iedereen die jouw filmpjes oid heeft gezien weet dat jij nooit serieus je paard zou mishandelen. Heel vreemd dit.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:21

Ja maar het kan gewoon niet hoor, zo aan de staart hangen! Pure Kimmishandeling!

Na het topic doorlezen ben ik best benieuwd naar het filmpje, zou ik de link mogen?