Net een eigen huis, (chaos en verbouwen)wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nsky86

Re: Net een eigen huis, (chaos en verbouwen)wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:08

nog een huis of 4 te gaan? zooo jij heb er zin in Dungen! Ik hoop dat als dit af is we hier nooit meer weg hoeven! Zo een mooi plekje krijgen we nooit meer in deze buurt. Of we moeten de staatsloterij ofzo winnen, dan wordt het een ander verhaal hihi

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:31

Njah ik heb er veel voor over om later een mini boerderij te hebben :P

Dit huis is ook prima hoor! Ik voel me er thuis en plaats genoeg voor het gewone gezinsleven. Maar zowel ik als partner staan aan het begin van carierre dus wie weet wat er over 5 jaar mogelijk is ;)

Ik ben het type wat altijd naar mogelijkheden blijft kijken :=

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:53

gelijk heb je!!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 16:00

Super om dit van iedereen te lezen! :D

Ik denk dat wij tussen 5-10 jaar ook iets anders gaan zoeken, met een stuk grond.
Maar voor nu eerst dit af

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:54

Hier hetzelfde plan: we zijn aan het oefenen voor ons droomhuis :') Over max een jaartje of tien wil ik een boerderij met land, paard aan huis en ruimte :) Kan mijn knappe paard daar hopelijk heerlijk genieten van haar pensioen, jong dier erbij voor het actieve wedstrijd gebeuren. Kinderen naar school :)) En een dagje thuiswerken, of twee . We shall see how it goes. Tot die tijd genieten van het paradijsje wat we aan het bouwen zijn :)

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:42

Dat zijn mooie toekomst plannen!
We wonen nu in het 'centrum' van het dorp aan de kant van Amsterdam noord. Doodlopende straat, rondom vaarwater, twee onder 1 kapwoning, garage met schuur er aan vast. Oprit waar 4 auto's op passen, grote tuin achter. Boot achter het huis, veel mogelijkheden om nog uit te bouwen. Mooier dan dit kunnen we iig voor dit geld niet wonen. Als het huis al gemoderniseerd zou zijn is het ook bijna niet te betalen. Ja als je je paard verkoopt en elke avond brood eet..
Maar wie weet zijn er over 10 jaar nog meer opties :D

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 14:39

Sorry dat ik even kom inbreken in dit topic. Maar aangezien we vloerverwarming hebben geplaatst, hebben we 3 radiatoren met thermostaatknop en het bevestigingsmateriaal over. Wie ge-intresseerd is in deze, mag ze opkomen halen. Het is genoeg voor +- 45 M2.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:40

De verdiepingsvloer ligt er weer in!!!! Hiep hiep! Twee dagen met zeven man in de weer geweest bij dik 30 graden en it is done! Prachtig, heerlijk en nu helemaal kapot....

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:43

Wordt hard door geklust zo te lezen. Wij zijn idd ook bezig met de generale repetitie voor die boerderij die over een jaar of 10 ver/gebouwd moet worden.

Eindstand na drie weken vakantie:
Woonkamer en serre gestuct, doorgang serre gemaakt,draagmuur vervangen door balk, contouren badkamer zichtbaar, plafond en 1 wand badkamer gestuct, leidingen gereed, slaapkamers klaar inclusief vloer, krachtstroom in keuken, keuken klaar om te stucen inclusief nieuw plafond, keuken kastjes staan klaar in woonkamer, elektra af op nieuwe schakelaars en stopcontacten na. Tenslotte wonen we ruim een week in het huis met al onze ingepakte spullen.

Morgen weer aan het werk, alhoewel ik nog een week vanuit huis werk om de stucadoor, loodgieter en timmerman te assisteren. Deze week hopen we de keuken te plaatsen,de
vloer in de badkamer en keuken te leggen en de keuken te plaatsen.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:43

Ook hier zijn de werken nog in volle gang! Gelukkig bleef onze woning door de goeie isolatie en zonnewerende beglazing heerlijk fris, dus ook door de warme temperaturen lieten we ons niet tegenhouden!

Inmiddels hebben we een groot deel van de elektriciteit gelegd, er komt echt schot in de zaak. Maar geen nood: de ventilatie, het sanitair, stucen, ... komen daarna ook nog aan de beurt. De volledige renovatie is eigenlijk een vijfjarenplan, dus we zijn nog wel even zoet! Al zal ik toch blij zijn wanneer de benedenverdieping volledig af is :)

Positieve toets aan het verhaal: We hebben de paarden al aan huis staan, en daar doen we het ten slotte voor :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:50

Lekker door aan het klussen dus.
Hier schoot get vandaag niet zo op. Meneer van de gevels kwam vandaag ipv donderdag dus dat was even het schema omgooien. maar krijg zsm offerte voor het impregneren, stukje herstelwerk en lood van de aanbouw even op oeuw plaatsen. Alles aan dat lood is gewoon fout lol... Broddelwerk.
Daarna nog de waterleiding van de buitenkraan opnieuw na moeten lopen ivm lekjes. , dat kostte ook weer een bak tijd. Gelukkig nog wel het houtwerk in de grote slaapkamer stukvrij gekregen en de
Kleine slaapkamer sausklaar , die gaar vanavond in de eerste laag , plafpnd van de grote slaapkamer krijgt vanaaf ook de eerste laag ...
Op zoek naar een stukadoor voor de bijkeuken en de hal.. Dus facebook maar aan het werk gezet.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 11:13

Hoe gaat het inmiddels bij de meeste?

Hier het schuurdak vervangen, kozijnen daarvan geschuurd en geschilderd
Inmiddels ook een bank in huis *\o/*

Op het programma voor zaterdag
- trapleuning
- plinten bovenverdieping
- evt. beginnen aan schilderwerk buiten afhankelijk van het weer

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:24

Goed! Naast de verdiepingsvloer hebben we nu ook een vliering en zit het grootste deel van het plafond er boven in. Begin gemaakt het het restaureren van de draagconstructie die in het zicht blijft maar waar mensen de afgelopen 90 jaar naar hartelust in hebben rondgebikt.

muurtjes gebouwd en de keuken kan besteld gaan worden :))

Ook jullie druk in de weer zo te lezen. Plinten zijn bij ons de komende maanden vrees ik nog niet aan de orde maar het gaat gestaag verder. Aankomend weekend hebben wij een beetje een rustiger weekend gepland. Deels omdat ik moet werken maar ook omdat we even toe zijn aan een beetje rust We gaan het plafond afmaken en de vliering dichtmaken aan de zijkant, beetje houtvuller en gipsplaat afwerken en de keuken maar echt bestellen :)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 11:33

ah de keuken, brings back memories :D
Als de keuken eenmaal komt voelt de ruimte al snel heel anders vind ik

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:35

Dat schiet op rider! :))

Mirr het klinkt alsof er al veel gebeurt is! (En nog veel te doen is..)

Hier de laatste loodjes voor de stucadoor er in kan! Eind september hoop ik toch wel dat we de keuken hebben staan. (Dan kunnen we beneden gaan slapwn om boven af te maken :P maar sssst := )

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 11:54

Nee he...
nieuwe salontafel, maar te lang!!
Stukje er tussenuit zagen? wie heeft een idee?

intussen de studeerkamer afgemaakt dus de meeste troep is nu uit de woonkamer verdwenen

en hoe gaat het bij jullie?
zouden we hier een HK topic van moeten maken?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:25

Tja lastig, hangt er een beetje vanaf wat voor tafel het is... Zou hem eerder terugbrengen, kan dat nog?

HK kan, maar het loopt niet echt storm :+

verbouwing gaat hier mooi verder. Vorige week keuken besteld, die komt half september. Nu nog even een weekje aan de slag en dan straks even een weekje weg naar La France (en de Cross van de WEG *\%/* )

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 12:28

ik hoop dat je mooi weer hebt!
nog veel verbouwd ondertussen?

tafel kan niet terug
ik zat al te denken, stukje er tussenuit, verstevigen aan de onderkant
tafelloper en bloemetje er op en niemand die het ziet toch? :D

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:41

Heb je een foto van je salon tafel? Misschien hebben wij ideeen?

Hier ook midden in een verbouwing, we bouwen over de oude aanbouw heen en er komt dus een stuk bij aan. We krijgen een woonkeuken en een grotere badkamer. Jammer genoeg heb ik nu een open keuken, en dat is vooral erg koud. Ook douchen is koud omdat de muren van de oude aanbouw laag zijn. Maar ja we gaan voor het eindresultaat natuurlijk. Hier gaan we gestaag verder. Elektriciteit is aangelegd. Nu moet de ketel verhangen worden. Dat zal de oom van mijn man doen maar die is druk. Dus helaas kunnen wij niet echt verder nu voor de ketel is verhangen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:19

Mag ik me hier ook melden? Vind het boeiend om mee te babbelen over verbouwingen.

Woon inmiddels al bijna drie jaar in mn lieve boerderijtje, maar het blijft een continue klusproject. Nou doen we in principe ook alles zelf en het is dus een 10 jarenplan. Vriendlief is enorm handig maar werkt ook fulltime dus alles moet in weekenden en vakanties.
In die drie jaar hebben we het dak vervangen, muren geisoleerd, houten vloer+balkenconstructie vervangen (en in de olie gezet) en geisoleerd, CV aangelegd, dakgoten opgehangen, keuken vervangen, badkamer sanitair vervangen en bad geinstalleerd. Verder kleine dingen als schilderwerk buiten en problemen oplossen als je ze tegen komt (bijv vensterbank gesloopt vanwege mierennest eronder). Buiten is het hele terrein op de schop gegaan: paddock aangelegd, omheining gemaakt, weide opnieuw gezaaid en steeds bemesten en bekalken (was zwaar verwaarloosd), bomen omgezaagd, tuinschuur getimmerd en nu is de konijnenren in aanbouw.

Komende klusproject is de vloer in de slaapkamer, wrs volgende maand tijdens zijn vakantie. Krakende vloeren hebben karakter, maar het is iets minder fijn als je steeds ietsje verder naar beneden zakt.... In de woonkamer troffen we echt volledig verrotte balken aan dus dat verwacht ik hier ook. Houten vloer eruit, balken vernieuwen, boel isoleren en eiken parket leggen en in de olie zetten. Moet lukken in een weekje!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 13:22

Zo, ook weer een flink project!
ontzettend leuk zeg, wel blij met je paddock denk ik :D

Dat is ons volgende project, een boerderij, maar voorlopig eerst de studie afmaken dus ik zit hier nog zeker 2-3 jaar vast

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:38

Ik ben zielsgelukkig met mn paddock! Met zulke stortbuien is het wel nat, maar een paar uurtjes droog weer en de plassen zijn weer weg. Lang leve drainage :-) het heeft flink wat gekost, maar het is de investering meer dan waard!

Het is idd een flink project. Het was ook een huis die velen zouden platgooien want bijna alles moet gewoon gebeuren. Was niks geisoleerd, alleen twee gaskachels als verwarming, vochtproblemen in de muren, die vloeren die verrot waren... Maar we waren allebei op slag verliefd op dit huisje, het voelde meteen als thuis. En we moesten wel genoegen nemen met een bouwval want ik wilde de paarden aan huis en ons budget was ernstig beperkt. Nu drie jaar later nog geen seconde spijt van gehad.
Je moet wel ergens tegen kunnen met zo'n huisje. Op dit moment hoost het buiten dus bij de keukenmuur drupt het naar binnen (verrekte lekkage nog niet kunnen vinden!) en de hooischuur blijft ook niet droog.... Zo blijf je een beetje bezig met oplappen. En het klinkt vast raar, maar stiekem vind ik dat ook zn charme hebben.

Die salontafel zou ik denk ik gewoon door midden zagen, stuk er tussenuit en weer aan elkaar. Aan de onderkant wat extra verbindingen maken zodat het niet in elkaar klettert als je het gebruikt. Maar dat hangt nog wel af van model en materiaal natuurlijk.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:29

Zo het waren even een paar drukke weken... volop verbouwen, de mantelzorg gedaan voor zowel m'n oma als m'n buurvrouw en mijn merrie zadelmak gemaakt.
Dit heeft nu weer een paar maanden vakantie dus dat is lekker.

Huis gaat super goed. de schuifpui is geleverd en zal als t mee zit dit weekend geplaatst gaan worden. De badkamer zal snel volgen, alles is klaar dus m'n pa kan beginnen met tegelen :D :D :D
De wanden in de rest van het huis zijn er bijna aan toe om gegipst te gaan worden. Er komen de komende anderhalve week een paar stucadoors langs om een prijs te maken en ik ben nog druk bezig geweest op zolder om de balken aan te pakken, die moet ik nog 1 x beitsen dan hoeft op zolder alleen de schoonsteenschacht er nog uit en dan is die ruimte ook 'klaar'

Hoe gaat het bij jullie?

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 12:19

als de wanden eenmaal klaar zijn ziet het er alweer heel anders uit!!

Hier gaat het goed, niet heel veel gedaan (drukke dagen, weinig vrij)
Het buitenwerk moet nog geschuurd en geschilderd maar het regent steeds :+

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:15

pff wat een klus ook.. Wij moeten het ook doen (lees, de kleur is echt niet mooi= vies oud bruin ofzo) maar zit nog goed in de lak.. mooi klusje voor het voorjaar..

Het is zo jammer dat het ook zo vaak moet.. Maar komende week zouden de voorspellingen beter worden toch?