Paardenmensen.. hoe hou je je auto schoon???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 08:51

Niwla: haha dat plaatje klopt precies :D

Mijn man neemt zijn taak om de auto schoon en netjes te houden heel serieus (en ja, mijn man rijdt zelf ook paard, auto gaat altijd mee naar stal, op wedstrijd en op buitenrit ed) dus onze auto ziet er van binnen en van buiten pico bello uit. Al heeft heeft wel gezegd dat hij NOOOIT meer een zwarte auto wil :') daar zie je alle stofjes en krasjes sneller op :=

Wat al heel veel scheelt is rubberen/plastic matten bij de stoelen, die schudt je zo leeg en zijn veel makkelijker uit te zuigen. Nat doekje er over heen en klaar. Op deze site krijg je een beetje een beeld van wat ik bedoel: http://rubbermattenshop.nl/wt09/nl/a1_home1.php. Je hebt ze ook voor de kofferbak. Daar hebben wij een speciaal hondenkleed wat makkelijk uit te kloppen is, omdat de hond dan net wat comfortabeler mee reist.

Oja en wat ook helpt, wij hebben sinds vorig jaar een trailer met zadelkamer. Hoeven zadel/poetskist ed niet meer mee in de auto.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:29

Zo'n rubberen koffermat heb ik. Ideaal met de honden maar net zo goed met de paardenspullen. Even uitvegen en klaar.
Verder heb ik leren bekleding dus die is goed af te doen.

Misschien dan toch eens rubberen stoelmatten aanschaffen want ik kan echt niet voorkomen dat ik steeds zand meeneem. Zowel uit het bos als vanuit het wedstrijdterrein.

Ik haal nu wel consequent al het afval direct uit de auto. Gisteren even een stop gemaakt bij een Mc Donalds en de milkshakebeker en het ijsbakje lagen alweer in de auto terwijl dochter alweer op de trein zat :D

Marjella86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:31

ik kreeg laatst te horen dat ik er beter een konijn in kon zetten! die had ieder geval genoeg te eten :Y)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:26

Oja, leren bekleding, die hebben wij ook nog :j die stoelmatten zijn fijn, juist dat zijn de plekken waar je met de stofzuiger niet goed bij kan.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:11

Ik heb een heeellleeee lieve vriend die van poetsen houd *\o/* Dus regelmatig word MN Smart gewassen en ook nog uitgezogen. Gelukkig past er niet veel zooi in een smart, maar MN vorige auto's kregen altijd de bijnaam vuilnisbak. :D Maar doe nu wel schoenen wisselen, scheelt wel een hoop zand.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:44

Sammie schreef:
Eens in de zoveel tijd auto schoonmaken. Trots zijn op het resultaat en denken dit moet ik vaker doen. En dat eens in het jaar ofzo :=

Ik maak ze schoon als ze naar de de garage moeten voor de APK... :D. Je wilt niet weten wat je terug vindt..(snoepjes, kwijtgeraakte bankpas, manenkammetjes, vlechtnaalden en een hoop troep..)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:47

Aukelizzy schreef:
Sammie schreef:
Eens in de zoveel tijd auto schoonmaken. Trots zijn op het resultaat en denken dit moet ik vaker doen. En dat eens in het jaar ofzo :=

Ik maak ze schoon als ze naar de de garage moeten voor de APK... :D. Je wilt niet weten wat je terug vindt..(snoepjes, kwijtgeraakte bankpas, manenkammetjes, vlechtnaalden en een hoop troep..)

Herkenbaar :o :o :o

Hier de hele auto vol troep, kleding, laarzen, caps, dekens en voer :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:48

1 keer per jaar inderdaad voor de APK.Ga ik even door de auto heen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:49

Ik stapte sowieso nooit met mijn stalschoenen in de auto.
Maar binnenkort is mijn probleem opgelost, want dan kan ik tevoet naar de ponies :D

Ben dan ook erg blij dat mijn auto netjes blijft, want die is me veel waard :o

Aukelizzy

Re: Paardenmensen.. hoe hou je je auto schoon???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:51

Ja, mijn Opel Frontera heeft gister de APK weer gehad en is nu dus brandschoon..Van binnen en buiten. Dus ik geniet even van een schone auto. *\o/*

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:53

Een extra auto aanschaffen.
Een paarden-zadelkast-auto en een voorhetuitgaan-auto

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:54

ik mest hem maar 1 x echt uit: als ik hem ga inruilen, dan komen er een paar vuilniszakken zooi uit.
Bij de garage weten ze dat ik paarden heb, zoals de meeste klanten die ze hebben :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:19

Sorry TS, maar dit is écht "by fár" de meest grappige topic titel ooit..

Ik vrees dat we hier geen van allen een foto durven te plaatsen van het interieur van onze paarden ( cq honden-, dekens-, schoenen-, cap, laarzen-, jassen-, zand-, hooi-, zweepjes-, stokmaat ( mét waterpas :) ) inklapbaar opstap krukje-, snoep papiertjes-, lege drinkflesjes-, siliconenspray- ) auto.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:22

Uitdaging geaccepteerd.
Zal alleen morgen zijn.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:24

Is het raar dat ik een paardenmeisje ben met een schone auto?

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:24

:wow: echt waar? Hoe!! :oo

Ik wil bij je in de leer :list:
Laatst bijgewerkt door Casca op 02-04-14 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:25

oliebol Delerium..

Als jij dan durft.......
Dan moet ik misschien ook....

( mórgen...)

( en stiekem opgelucht dat mijn auto net deze week gekeurd is, en daardoor in redelijk schone staat) .

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:29

Ik heb een chevrolet spark, dus amper kofferbak. Als ik bijvoorbeeld voer haal, doe ik dat ook nog eens op de achterzitting ;)

Ik heb een stuk van een dunne deurmat geknipt en die over mijn gewone auto mat gelegd. Heel raar, op mijn automat had ik om de haverklap een afdruk van strontschoenen oid. Sinds de losse mat erop ligt, nooit meer ;) mocht het wel gebeuren dan kun je het schoonmaken, geen afval, papiertjes, lege drinkflesjes of wat dan ook in de auto. Ruim alles meteen op. Op de achterbank heb ik zon honden hoes liggen. Deze is eigenlijk bedacht voor de hond, maar voor paardenspul werkt het ook mooi. Zo wordt je bekleding ook niet vies. Verder ben ik nooit heel smerig dus dat valt wel mee. Als ik onder het hooi zit ofzo dan klop ik me van te voren even af. Eens in de paar maanden een stofzuiger door de auto. Maar dit doe ik nu niet vaker dan voor september, toen ik nog geen paard had.

Probeer trouwens ook zo min mogelijk paardenspullen in mijn auto te laten liggen. Al lukt dat niet altijd ;)

Als ik eraan denk zal ik morgen wel even een paar foto's maken van mijn sparkje. Ik kan iig zonder problemen met een witte broek in mijn auto stappen :j
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 02-04-14 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:31

Ben overigens wel heeeel blij met mijn leren bekleding..
Moet er niet aan dénken stoffen bekleding te hebben...

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:32

Mijn antwoord is ook: niet :P

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:46

Vreselijk de puinzooi in de auto. Ik maak schoon als er familie komt, verder onbegonnen zaak met ook een peuter achterin. Plus al die paarden restanten zoals mest, haar, zand, hooi, bikskruimels etc.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 00:09

Ik heb het ook opgegeven.

Jaren geleden een nieuwe auto gekocht, toen ik 2 weken later bij de dealer ging tanken kwam de verkoper naar buiten rennen met een kaart voor de wasstraat. :D
Ben daarna nooit meer daar gaan tanken, vond het te zielig voor die arme man _O-

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 00:32

Bij mij is het ook niet te doen. Toch neem ik mezelf steeds voor na het schoonmaken van mn auto: Nu ga ik er echt voor zorgen dat hij schoon blijft en haal meteen alles er uit wat er niet in hoort. Maar helaas... Dus ik maak hem schoon als hij naar de garage moet of als ik weet dat er iemand in komt zitten die een schone auto erg belangrijk vindt.haha

anonymous54

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 00:38

Ik heb een aparte auto alleen voor de paarden, maar ik snap dat dat niet haalbaar is voor iedereen maar dat is het enige wat bij mij werkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 00:49

Sinds ik mijn paarden aan huis heb staan is mijn auto brandschoon O:)
Maar toen ik er nog naartoe moest rijden moest ik wekelijks erg consequent stofzuigen en uitmesten want er kwam ongemerkt ook steeds meer paardenzooi in te liggen (op de grond, achterbank, riempjes, reflectiebanden, halstertouwen enz.)