Hoe ziet jouw studentenkamer eruit + tips!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelientje

Re: Hoe ziet jou studentenkamer eruit + tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:18

Je hoeft geen eigen voordeur te hebben (heb ik ook niet) maar wel een eigen huisnummer en eigen voorzieningen. Daarnaast mag je onder de 23 (ouder dan 18) ook wel huurtoeslag krijgen, maar meestal zijn de prijzen voor een zelfstandige studio daar te hoog voor ;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:19

https://www.huurtoeslag.nl/info/eisenwoning
Eigen toegangsdeur is vereist. Tenzij je met anderen een etage/huis ofzo huurt.
Maar indd onder 23 mag de huur niet zo hoog zijn. Maar indien de woning aan de eisen voldoet, is huurtoeslag dus wel mogelijk :P

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:40

Sterretje90 schreef:
Klopt Kim_Evendi! Maar weet je wat de truc is....... 23 of ouder zijn, en huurtoeslag kunnen krijgen O:) op die manier betaal ik voor mijn paleisje nog minder dan je in Amersfoort voor de gemiddelde studentenkamer betaalt (12m2+gedeelde voorzieningen). Dus, voor degenen die nu op zoek zijn en de goeie leeftijd hebben: hou het in gedachten ;)

Ah die ga ik zeker onthouden, al moet ik dan wel nog drie jaar wachten haha.

Je kunt inderdaad ook huurtoeslag krijgen als je jonger bent, maar dan moet je wel een kamer hebben die daarvoor in aanmerking komt, zo kwam ik er ook een paar tegen via Idealis.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:12

Ik krijg ook huurtoeslag ook al heb ik niet mijn eigen duur of een eigen nummer, woon op de warande Zeist,

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:23

Verschilt ook per complex, sommige zijn aangewezen voor huurtoeslag (Warande Zeist bijvoorbeeld).

NadineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:01

Ziet er leuk uit, al deze nieuwe kamers! Ik krijg 1 september de sleutel van mijn nieuwe kamer en ga daarna ook kijken hoe ik het kan inrichten. Ik hoop dat ik er een bankje in krijg. Verder nog maar even kijken hoe ik het ga aanpakken. Ik zit op kamers in antwerpen en daar krijg je de meest noodzakelijke meubels er bij! Dus er staat een bed (ik neem wel mijn eigen matras mee, wel zo fris!), een boekenkast, een kledingkast en een bureau.
Mijn kamer is helemaal nieuw en het huis werd dit jaar pas opgeleverd, dus weet nog niet welke meubels de huisbaas voor mij heeft gekocht.

Ik hecht veel waarde aan een groot bureau. Ik zet het liefst aan een kant mijn computer en aan de andere kant niks, zodat ik ook kan leren zonder computer voor mijn neus. (leid af :P)
Ik weet dat mijn huisbaas het meeste bij ikea koopt, dus misschien kan ik wel iets vinden wat aan mijn bureau aan sluit. Het is een rechthoekige kamer met een groot raam, waar ik het bureau dan voor wil zetten. (snappen jullie het nog ;))

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:39

Dat is handig Nadine! Betaal je dan ook de eerste maand meer voor de meubelen of elke maand wat meer? :P Of 'krijg' je het er echt bij? Wel fijn dat het helemaal nieuw is allemaal! Ben benieuwd naar foto's :D

NadineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:43

Volgens mij zit dat verwerkt in de huurprijs. Je huurt als het ware de meubels erbij!

Ja zodra ik de sleutel heb ga ik foto's maken en nadenken over de indeling. Ik weet ook de exacte maten niet (ik denk dat de kamer 18 m2 zal zijn, iets minder). Maar daar kun je natuurlijk niet vanuit gaan.
Bij mijn vorige kamer hoorde alleen wel een twee persoonsbed. Nu moet ik weer terug naar eenpersoons, zal even wennen worden haha!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:14

Wat leuk al die foto's te zien. Ik ben ook altijd zo druk met foto's kijken en inspiratie opdoen. :D

Ik woon nu 5 maanden op een zolder van 48 m2, met eigen badkamer. Het is nog steeds niet af, heb lelijke cheapy gordijnen en in m'n woonkamer hangt nog maar 1 jaloezie. :')
Heb onder me een stelletje wonen en op de begane grond woont een oma. Dus geen echt studentenhuis. :)

Ik betaal €450,- huur en €100,- 'servicekosten' per maand.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:19

Woow das een grote ruimte! Mooi! Maar daar betaal je wel ook best veel voor dus xD (€550,-/maand)

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:38

Ja, het is redelijk prijzig inderdaad. Maar ansich vind ik het nog meevallen. Maarja, 't is ook maar Breukelen, haha. :')
Ik heb een tussenjaar, dus red het makkelijk. Maar vanaf september ga ik weer naar school, en dan moet ik helaas toch echt bijlenen. :+

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:52

Oh wow wat een enorme ruimte :oo Maar daar is de prijs dan ook naar idd, dat zou ik echt nooit kunnen ophoesten van m'n stufi en loon :')

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:15

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:25

Ziet er erg leuk uit, Sunrise!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:37

Wauw leuk hoor Sunrise!
Ik heb wel de plannen om op kamers te gaan, maar kan nog niet actief op zoek.
Wel fijn om ideeen op te doen hier.
Ik zag de combi van een kast met een bureau voorbij komen en die ga ik zeker onthouden :j

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:28

Wat leuk om alle studenten kamers zo te zien!

Ik had in Eindhoven in een studenten flat een best groot appartement, ruim 50 m2. Eigen keuken, badkamer, woonkamer, hal, 2 slaapkamers en beneden een grote berging. :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:02

Ik meld me alvast! Heb sinds 1 juli een kamer in Groningen (beter gezegd, 2. 1 van 9m2 en eentje van 13m2) maar ik loop nu vast met het inrichten... Spullen staan er al maar mijn bank wil maar niet lekker staan... :+ Is een grote bank (1.70m), en hoe ik hem ook neerzet, handig is het niet.

Zal aankomende week even foto's maken, hopelijk kunnen jullie me dan helpen met inrichten! O:)

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:53

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:03

Jiskaa schreef:
Sunrise_ schreef:
Ik woon weer even thuis, waar ik een woon- en een slaapkamer heb, hier wat foto's van mijn zitkamertje (net een paar minuten af dus ik ga het nog wat gezelliger maken);

http://i60.tinypic.com/rkq00o.jpg

http://i60.tinypic.com/6gzp0k.jpg

http://i57.tinypic.com/3164102.jpg

http://i62.tinypic.com/23vi53.jpg
hoekje met de koelkast.

http://i62.tinypic.com/9unqq8.jpg
werkplekje.

Stille meelezer meldt zich, toffe kamer! Vraagje, waar komt jouw bureau vandaan?

Dankjewel! Ik heb de tafel van deze set;
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50211104/
Ik heb de tafel geschuurd en daarna met witte hoogglans verf geverfd.

NadineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:04

Ziet er allemaal leuk uit!
Ik ben nog een beetje aan het nadenken over een kapstok. De huisbaas heeft liever niet dat wij in de muur boren of dingen veranderen. Dus dat wordt een staande kapstok. Helaas neemt dat wel mega veel ruimte in het gangetje, wat we niet hebben. Dus ben ik op zoek naar DE oplossing. Lastig!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:46

Ik heb van die haken die je over de deur hangt die je als kapstok gebruikt, ideaal.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:51

Ja die heb ik ook gehad, alleen toen wilde de deur niet meer dicht :')

NadineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:56

Ik had ook het idee om mijn broertje een soort houten ladder te laten maken, met verschillende haakjes overal! En dan van dat steigerhout achtige hout. En het vervolgens schuin tegen de muur te zetten?
Ik ga komend jaar in een gedeelde studio, waar we dus allebei een kamer hebben maar de keuken, badkamer en gang delen. Nu leek het me leuk om dan in de gang een kapstop te maken!
Als ik dan verschillende haakjes overal maak is er ook ruimte om leuke dingen op te hangen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:57

Nadine___ schreef:
Ziet er allemaal leuk uit!
Ik ben nog een beetje aan het nadenken over een kapstok. De huisbaas heeft liever niet dat wij in de muur boren of dingen veranderen. Dus dat wordt een staande kapstok. Helaas neemt dat wel mega veel ruimte in het gangetje, wat we niet hebben. Dus ben ik op zoek naar DE oplossing. Lastig!

http://www.ophangsysteem.nl/stas-tunica.html
http://www.voor-thuis.nl/everloc-kapsto ... 62041.html
http://www.kantoormeubelland.nl/product ... ertio-h40/

Eventjes voor je gegoogled :D

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:03

Jiskaa schreef:
Ja die heb ik ook gehad, alleen toen wilde de deur niet meer dicht :')

haha dat is niet de bedoeling, bij mij niet dus hangt er vanaf hoeveel ruimte je nog hebt denk ik.