Show je auto!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:40

Wij hebben thuis een zwarte Renault Twingo (nieuwe model) en een Renaultje 5 Cosmopolitan uit 1990.

Vooral de 5 vind ik erg leuk. De meest 'luxe' uitvoering. Dat houdt in dat het dak automatisch open kan, maar dat je je een ongeluk zwengelt aan de ramen in de deuren :P . Geen stuurbekrachtiging, een handmatige choke, pure nostalgie. Wat wel lekker is, is dat het een automaat is. Ookal rij ik liever gewoon handgeschakeld, een automaat is soms ook wel fijn ;) .

Afbeelding

En de meest fantastische bumpersticker ever: (Zie in het voorbeeld van het bericht dat de kwaliteit betreurenswardig is, een collega heeft deze foto met zijn mobiel gemaakt... Wat er dus staat: "Houd afstand heren, deze veearts kan castreren". Krijg altijd veel 'thumbs up' van de vrouwen die mij passeren op de snelweg :P .
Afbeelding

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:40

Ja lucky me :D
Maar zelfs als ik deze auto in 2014 zou krijgen, zou ik het nog doen!
Voor zo'n auto 7% bijtelling? vind je nergens.... plus de subsidies.... ondernemer zou gek zijn als hij het alsnog niet zou doen.

Maar ik kan je vertellen....... dat wachten..... ik heb inmiddels geen nagels meer over!

saroanda

Re: Show je auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:25

Waarom laat iedereen auto's en motoren van hun ouders zien? Dan kan ik ook wel gaan vertellen wat de buren rijden :D

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:26

neen hoor, zijn mijn eigen auto :D

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:29

WilmaBoy schreef:

:')

Okey edit: Waarom laten alle pubers die nog geen rijbewijs en/of auto hebben de voertuigen van hun ouders zien?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:31

De 5 is wel van mij ;) . Alleen vind mijn moeder dat we alles hier eerlijk delen ;) , daarom staat er dat 'we' een twingo en een 5 hebben.

Mijn moeder is alles behalve dierenarts, waarom zou zij met zo'n sticker rondrijden in een auto van 23 jaar als ze ook een Twingo van 5 jaar (met airco!!!) heeft staan? Maar inderdaad, de ontzettende bakbeesten die hier geplaatst worden door 16 jarigen... Daarom heb ik er ook geen foto van de Twingo bij. Dat is niet mijn auto.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:32

Mijn auto :D

Seat Ibiza 1.6 Sport
Afbeelding

Heerlijke wagen!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:34

saroanda schreef:
WilmaBoy schreef:

:')

Okey edit: Waarom laten alle pubers die nog geen rijbewijs en/of auto hebben de voertuigen van hun ouders zien?

Gelukkig val ik daar niet onder,
ik rijd in beide auto's :D

Nicole

Raja schreef:
Mijn auto :D

Seat Ibiza 1.6 Sport
[ Afbeelding ]

Heerlijke wagen!

zulke fijne auto's <3

WilmaBoy

ik kan je garanderen dat ik niet alles eerlijk deel.. de bmw maakt me niet uit, maar de Porsche is een ander verhaal. Vriendin en mezelf mogen er mee rijden. Dat is wat ze noemen een bom op wielen en als je niet weet waaraan je begint dan is de motor zo opgeblazen...
Laatst bijgewerkt door WilmaBoy op 08-08-13 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

ivy_power89

oeh die seat!!!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:36

WilmaBoy schreef:
ik kan je garanderen dat ik niet alles eerlijk deel.. de bmw maakt me niet uit, maar de Porsche is een ander verhaal. Vriendin en mezelf mogen er mee rijden. Dat is wat ze noemen ze bom op wielen en als je niet weet waaraan je begint dan is de motor zo opgeblazen...

Naja, mijn moeder wil dat ik voor lange afstanden de Twingo gebruik, en voor mijn werk binnen de stad de 5. Ik wil gewoon in mijn eigen auto rijden, ook op de snelweg. Geloof dat de motor het ook wel kan waarderen dat ie af en toe even mag uitrazen ;) .
Maar ik heb te maken met het 'overbezorgde-moeder-syndroom'. Na elk stuk snelweg grijp je dan naar je mobiel om te laten weten dat je nog leeft ;) . Zij was het niet zo eens met de 5. Vond hem te oud enzo. Ik vind hem fantastisch en geniet van elke kilometer die ik er in rijd!

Sowieso wil ik mijn moeder liever niet in de 5 laten rijden. Zij rijdt nooit automaat en ik ben veel te bang dat ze de rem een keer per ongeluk voor de koppeling aanziet en dan tegen de voorruit geplakt zit :p
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 08-08-13 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:37

Vind de toycar van Nikka ook erg gaaf!

Mijn vader rijdt een Cayenne.
Daar rij ik dus ook af en toe in.
Lekker scheuren!
_O-

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:41

de mijne is over 14 dagen aan 150km op de autosnelweg stil gevallen.. wel lekker leuk dat je alle elektronica in de wagen verliest.. Bleek dat de alternator het heeft begeven, maar goed morgen kan ik hem opnieuw ophalen :D
Mijn moeder heeft dat al lang geleden opgegeven dat overbezorgd zijn.. Had voor de Porsche een Ducati 1098s (en nog een paar andere motoren gekend). Ik denk dat mijn moeder het toen voor bekeken heeft gehouden...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:47

WilmaBoy schreef:
de mijne is over 14 dagen aan 150km op de autosnelweg stil gevallen.. wel lekker leuk dat je alle elektronica in de wagen verliest.. Bleek dat de alternator het heeft begeven, maar goed morgen kan ik hem opnieuw ophalen :D

Dat is wel het voordeel van de 5. Er zit nauwelijks electronica in :P .

Ik heb alleen dat ik me soms wel afvraag wat ik nou weer verkeerd doe. De choke was in het begin een ramp, maar dat gaat nu erg goed. Ik merk wel dat hij de laatste tijd (ik geloof dat dat eerder niet was) heel erg schokt als ik stop voor een stoplicht. Dan staat ie echt te schaken en "boeb-boeb-boeb-boeb-boeb" te doen... Moet mijn neef (tevens de verkoper van de auto) maar eens vragen of dat aan mij ligt of dat dat zo hoort :P .
Ook gaat de motor soms niet direct uit als ik het contact af zet. Normaal sterft de motor dan meteen weg, maar de 5 lijkt dan soms nog even naar adem te happen zeg maar :P . Ben ik ook niet helemaal gerust op.

Dat is het nadeel, ik heb de ballen verstand van auto's :P . Mijn referentie is de nieuwe twingo die geluidloos en als een zonnetje functioneert op een automatische choke :P .

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:48

Zo blij met de mijne :)

Afbeelding

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:51

hahahahaha

als hij durft te 'bokken' is er ofwel een probleem met lucht toevoer (filter vuil?) of staat de benzine niet goed geregeld (carburator). Het zou eventueel wel aan de stationair kunnen liggen, maar dat zou je eerder al gemerkt hebben denk ik..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:54

Het kan best aan de benzine toevoer liggen. Toen ik hem net had is hij twee keer op hol geslagen. De klep van de benzine bleef hangen en een automaat knalt er dan dus vandoor. Dat is meteen gefixt natuurlijk.

Op zich heb ik er ook geen last van ofzo, alleen zou het zonde vinden als het kwaad kan voor de auto. Over een maand gaat hij sowieso terug naar mijn neef voor een check. Dan is de garantieperiode voorbij en kijkt hij hem nog een keer helemaal na voor de winter. Dus dan meld ik het er meteen even bij.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:57

al de auto's die ik heb geplaatst zijn in bezit van mij en of mijn man, en de dodge die ik en mijn man rijden hebben een gastank behalve de hele oude anders is er niet in te rijden.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:58

kwaad hangt altijd af van hetgeen het probleem is natuurlijk..
zou nog eens op hol kunnen slaan of net het tegenover gestelde als het om een verstopping gaat natuurlijk...

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:16

Afbeelding

Links is mijn auto, middelste was van mn broer dat is inmiddels een blauwe geworden xd
en rechts is van mijn vriend.

Helaas ziet 1 van de wimpers er nu zo uit: ;(

Afbeelding

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:24

Mooi Gashmiron!

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:29

Ik wil 'm eigenlijk helemaal opnieuw spuiten want er zit een lelijke plek op het dak,
helaas kost alleen het dak al 1000 à 1500 om te doen |(

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:30

Mijn man is autospuiter van beroep en "beunt" ook veel bij, ik kan je auto altijd even aan ém laten zien natuurlijk ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:48

EN zo ontstaan er mooie contacten. *liefde <3