Hoe vaak heb jij afgereden? (auto)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Hoe vaak heb jij afgereden? (auto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:18

Allebei in 1 x. Theorie met 0 fout en praktijk na een 10 daagse cursus.

janjaffa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:22

Theorie 3x Praktijk 2x
Met praktijk weet ik nog dat ik dacht dat ik voor de 2de keer gezakt was.
Maar gelukig bleek het niet zo :D

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:37

auto 1x theorie, 2x praktijk
aanhanger 1x
motor theorie 1x, avb ( bijzondere verrichtingen) 2x, avd ( deelname verkeer ) 2x

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:44

Theorie in 1x en praktijk in 2x. :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 20:06

Het ligt dus ook aan de examinator, ik hoop dat ik tegen die tijd dan een beetje een vrolijke heb :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:15

LZP -> HTT

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:27

Het ligt zeker aan de examinator, niet zozeer aan hoe streng hij/zij is, want ze zijn allemaal ongeveer even streng, maar vooral aan of je je op je gemak voelt met hem/haar naast je in de auto.
Die op mijn TTT vond ik echt een vreselijk figuur, voelde me totaal niet op m'n gemak... Ik was zo bang dat ik hem bij m'n examen weer zou hebben. :=
Die op mijn examen deed me heel erg denken aan m'n instructeur, dat was een stuk relaxter. :P

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:31

Theorie 1x, praktijk 1x, aanhanger 1x

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:36

Theorie 2x
Praktijk 1x

En in december geslaagd voor mijn BE rijbewijs in 1x

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:37

Theorie 1x, praktijk 1x, aanhanger 2x.

Ligt absoluut aan de examinator. Mn eerste keer aanhanger deed ik al niet in optimale omstandigheden (aan de andere kant van het land -en geloof me, in Limburg is het toch heel anders rijden dan in het platte noord-holland-, heel rare week gehad en veel te weinig geslapen. Daardoor verkeerde stress en dan zo'n vreemde omgeving....niet te doen) maar die examinator maakte me zó nerveus... Hij stelde al hele rare vragen (hoe veel delen lading mag je vervoeren.....nou, zo veel als er in passen. Vraag dan wat voor gewicht, die ''delen'' maakten me in de war :+ ) Bij het aankoppelen stond ie de hele tijd ''pas op je tenen meisje, oeh dat waren bijna je vingers meisje'', aankoppelen heb ik al zoooo vaak gedaan maar ging voor geen meter, volgens mij was ik al gezakt voor ik ging rijden :') Volgens hem was ik te veel met hem bezig, maar hij praatte veel tegen me, dan is het toch onbeleefd om niet te antwoorden :?
Tweede keer was weliswaar onder veel betere omstandigheden (eigen omgeving, rust), maar die examinator was ook gewoon heel fijn. Zei vooraf nog dat ik niet moest stressen om een foutje en hij was gewoon relaxed en aardig, ging allemaal ook als een zonnetje :)

Bij auto had ik mazzel hoor, examinator kwam volgens mij net terug van vakantie dus was wel in een zonnige bui :D

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:11

Zakken kan nooit aan de examinator liggen.. Jij rijd, jij handelt, jij doet het goed of fout..
Zelf beide in 1x gehaald.. en een praatje in de auto kun je ook zelf beginnen! Weet nog dat ik het met hem over zijn werkuren had.. hoe vaak ze per dag in de auto zitten en of ze er nog meer naast doen. En voor de rest, rijden zoals je tijdens de les ook doet! Niks overdrijven..

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:13

Theorie in één keer, praktijk ook, na 19 lessen en 37 weken zwanger (wel een automaat).

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:16

Beide in 1 keer, alleen was het voor mijn gevoel nog niet helemaal bevestigd. Nu heb ik mijn rijbewijs bijna een jaar en durf ik nog steeds niet verder dan naar stal en naar mijn vriend......

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:46

Dat is wel heel zonde, Britt...
Ik moet ook echt kilometers gaan maken. Wij hebben thuis geen auto, dus ik zal er zelf eentje moeten kopen. Vrijdag ga ik proefrijden. :D

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:47

Bij mijn vrachtwagen zijn de instructeur dat ik moest laten merken geen beroepschauffeur te willen worden maar dat het voor paarden was. Toen we naar de parkeerplaats liepen zie ik dat ik nog mijn zonnebril moest pakken en liep naar mijn toen-nog-B vrachtwagentje. Gesprek begon over paarden, hij bleek ook appaloosa te hebben gehad we kenden dezelfde mensen. Maw ik was vergeten een examen te hebben maar hij ook. Had totaal niet het gevoel gehad dat hij op moest letten.
Een paar maanden later had mijn vriend dezelfde man en werd gek van zijn geklets. Die zakte dus.

Bij de aanhanger moet je achteruit rijden tot je er een meter of 5 vandaan zit. Dan vanuit je spiegel de afstand min 1 meter uitstappen en een pen op de grond leggen. Je kan dan achteruit rijden tot je spiegel boven je pen komt. Dan sta je er een meter vandaan en kan je het aankoppelen voor bereiden. Zo was het mij geleerd maar toen ik met mijn examen een pen op de grond legde ontplofte de examinator. Dat bleek dus helemaal niet te mogen. Probleem want nu moest ik gokken, ging te voorzichtig waardoor de pin al los schoot voor ik erin zat en de vangmuil verdraaide. Deze was niet gesmeerd waardoor we hem zelfs mbv stenen niet terug geslagen kregen en er niets anders op zat om me na 5 meter achteruit rijden maar naar huis te sturen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:49

Theorie 5x :o Was een kwestie van gewoon niet goed leren. Praktijk heb ik in 1x gehaald, ook BE in 1x. En vooral met dat laatste was ik errug blij, centjes waren zo goed als op toen :)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 02:03

Theorie en praktijk in 1x ! :D

Praktijk was overigens wel een faalangst examen wat erg geholpen heeft ! :)

( Overigens 55 lessen gehad :o )

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 02:04

love_wiepke schreef:
Zakken kan nooit aan de examinator liggen.. Jij rijd, jij handelt, jij doet het goed of fout..
Zelf beide in 1x gehaald.. en een praatje in de auto kun je ook zelf beginnen! Weet nog dat ik het met hem over zijn werkuren had.. hoe vaak ze per dag in de auto zitten en of ze er nog meer naast doen. En voor de rest, rijden zoals je tijdens de les ook doet! Niks overdrijven..

Haha, aan een kant hebt je helemaal gelijk hoor.

Maar ik heb echt geprobeerd een praatje aan te maken, maar meneer had daar echt geen zin in!
Heb van alles gevraagd maar kreeg er amper een ja of een nee uit.
En hij keek er ook nog boos bij. :+
Van mijzelf ben ik juist heel open en gezellig.

En dat kan wel op je zenuwen werken.
Natuurlijk moet je zelf goed kunnen rijden ongeacht wie er naast je zit.
Maar extra stress (lees trillende benen) zijn niet bevorderlijk.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 06:44

Van mijn instructrice mocht ik niet teveel kletsen. Ik werd dan soms wat te slordig, omdat ik zo lekker aan het kletsen was. Dus mijn tactiek was: vooral aan die man vragen stellen. Kom je meteen geïnteresseerd over. Ging super :D

Weet nog dat we achter een putjesschepper terecht kwamen. Tja, daar konden we niet langs, dus ik netjes wachten. Tot één van die mannen gebaarde dat ik er langs kon. Mijn examinator zei dat ik wel kon gaan (was krap), dus prima. En ik dacht de hele tijd: als we nou zo lang mogelijk hier achter moeten blijven staan dan hebben we minder tijd voor andere dingen en minder tijd voor foutjes. Hahaha :D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 07:00

Theorie in 1 keer en praktijk in 2 keer.

Mendieny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:16

Allebei in 1x! En was nog 17.
Dus de eerste paar maandjes samen met paps gereden. En heb nu een eigen auto'tje.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:04

Theorie in twee keer, daarna m'n TTT gehaald en toen mocht ik afrijden, gelijk gehaald gelukkig.
Vind het rijden niet eng/spannend oid maar dat parkeren.. Echt een hekel aan, terwijl ik er met les nooit moeite mee had.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:13

Theorie in 1 keer gehaald en Praktijk ook in 1 keer :j

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:14

Theorie: 1x

Praktijk: 1x

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:26

Heb zelf theorie in 1 x gehaald en afrijden ook in 1 x.
Heb wel veel lessen gehad moet ik zeggen,... maar instructeur zei dat je voor het geld waarmee je opgaat beter nog wat lesjes kan nemen. Hij laat je pas opgaan als hij zeker weet dat je het haalt.

Was in het begin ook heel nerveus. Parkeren kan ik nog altijd niet (rij liever een straat verder lol).
Maar nu ik sinds 2 maanden een eigen auto heb,.... begint het allemaal weer opnieuw haha. Alleen rijden is ook heel erg eng in het begin maar begint te wennen.