Urielle schreef:Ik neem aan dat je nieuwe buren plannen hebben met hun tuin en dat die boom in de weg staat. (was mij ook zo)
Ik kwam zelf ook nog eens tot de ontdekking dat er bij een stuk grond waar ik een bomenrij aan wilde planten (Japanse sierkersen, afwisselend een voorjaarsbloeier en een najaarsbloeier) op een meter diepte een dikke asfalt- of betonlaag in de grond zit, grrrrr, ik ga echt geen meter grond af laten graven, de harde laag eruit of stuk laten breken en dan alles weer terug ophogen! Nu wordt dat dus ook een klinkerplein, maar baalde er wel van. Voor mij werd het weghalen van de den of spar of wat het ook was des te belangrijker, kon ik nl. nog een stuk tuin groener maken.
Enfin, hoop geleuter, maar wat ik wil zeggen: misschien hebben ze wel een fantastisch tuinontwerp klaarliggen en krijg je een gigantische groene oase terug in ruil voor het kappen van die boom.
Vraag gewoon eens naar hun plannen, misschien word je nog verrast!
Urielle, misschien is dat wel zo. Maar wat zou jij doen als je mij was? Ze wilden niet eens binnenkomen eigenlijk, toen ik vroeg of ze de boom even konden aanwijzen. Ging echt met frisse tegenzin. Dat heb ik zelden meegemaakt eerlijk gezegd. Ze waren ook echt binnen een minuut weg. Dan ga ik er toch niet achter aanlopen? Ze willen wat van mij, ik niet van hun. Ik heb helemaal niks met ze te maken verder.
Ze hebben op geen enkele wijze laten merken dat ze er graag over door wilden praten.