Afwassen met de hand, het eerlijke antwoord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak was jij af (met de hand)?

Zodra ik iets gebruik, was ik het erna direct af!
31 (4%)
Ik was af na elke maaltijd (3 keer per dag)
86 (12%)
Ik werk een keer per dag alles weg
307 (42%)
Ik was om de paar dagen af
138 (19%)
Ik was af als mijn aanrecht vol staat en mijn kast leeg is
112 (15%)
Mijn afwas is ondertussen weggelopen naar een huis waar het niet schimmelt
14 (1%)
Afwas? O, datgene wat mijn schoonmaakster wegwerkt?!
26 (3%)

Totaal aantal stemmen: 714

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:16

secricible schreef:
Afwassen vind ik sowieso echt het allersmerigste wat er is. Eerste paar dingen gaat wel, maar naarna komt er toch altijd vuil in je water, zelfs als je van tevoren spoelt, brrr. Ik was daarom altijd af met stromend water en sop wat ik op mijn spons of borstel doe.

Dat vind ik dan weer echt waterverspilling. ;) Kan je denk ik nog beter een keer een nieuw sopje maken als je het water te vies vind worden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:22

Nou, het is toch je eten (geweest)? En als het in het water ligt is het ineens vies? Spoel de vaat dan eerst om of zet de vieste dingen, pannen enzo, even te weken, denk ik dan...

Mootje

Re: Afwassen met de hand, het eerlijke antwoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:23

Ik vraag mij ook af wat spoelen dan inhoudt als je afwaswater zo vies wordt.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:23

Elke avond was ik af, met de hand! :j
Mijn afwasmachine staat in de schuur en moet nog steeds eens worden aangesloten... :+
Het voordeel is...mijn uitzicht!!
Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:25

Ik begrijp dat je dat vind. Feit is dat als ik eerst alles tot in den treure afspoel en daarna nog in sop doe ik evenveel of nog meer water kwijt ben. Nu was ik dus alles dan direct af na gebruik en direct met sop dus ik denk dat het wel meevalt w.b. De waterverspilling.
Een tweede sopje maken, dan blijf ik bezig, dan maak ik er wel 10 voor een kleine vaat, dat is as waterverspilling...
En ja, het is mijn eten geweest. Maar het vet van mijn avondeten of andere etensresten hoef ik niet aan mijn drinkglas te hebben bijvoorbeeld. En wat betreft hoe goed je dan afspoelt: met heet water afspoelen krijg ik het vet niet van mijn pannen af hoor... Verder wordt mijn afwaswater niet heel vies, maar het idee vind ik gewoon heel smerig, dat je schoonmaakt met vies water en daar later weer van eet...
Maar nu spoel ik dus helemaal niet meer, maar tijdens het spoelen gebruik ik direct sop en zet het in het rekje om te drogen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:28

Nou dan was je je glazen vóór je je pannen wast? Ik doe de pannen om die reden altijd als laatste.

En als je je pannen gewoon vult met heet water dan weekt het meeste er al wel af hoor. Gewoon even een tijdje laten staan. Ben je ook nog veel sneller klaar met afwassen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:30

Ook met heet water gaat vet niet er vanaf, kwestie van natuurkunde... Daar is toch echt zeep voor nodig.
Eerst alles spoelen met heet water en daarna nog eens met een sopje kost volgens mij meer water dan alles direct met zeep erbij afspoelen. Het kost alleen meer zeep.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:32

Ik werk alles na het avondeten weg.

Eerst de boel omspoelen, sopje maken. Vervolgens als eerste de glazen, daarna bestek, kommetjes, snijplank, borden, pannen. Maar nu is het wel zo dat met het omspoelen 90% van het 'vuil' wel al weg wordt gespoeld. Sopje is dan echt voor het schoonmaken/poetsen van het spul :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:37

Geryon schreef:
Zijn er dan mensen die het niet meteen afwassen?!?! :wow:

IK *\o/*

Haha ik was om de dag/2 dagen af; pannen gaan wel gelijk na het koken onder de hete kraan ;-)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:38

Echt 'vieze' dingen zoals pannen, borden e.d. was ik meteen af, maar 'schone' dingen zoals theekopjes en ontbijtborden laat ik gerust een dag of twee langer staan. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel eens twee dagen uit dezelfde theemok drink. :Y) .

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:41

Mijn vriend had laatst 2 weken (!!) aan afwas. Hij is met zijn huisgenoot 2 uur bezig geweest met de afwas. Toen dat was gebeurt dacht ik dat hij wel had geleerd gelijk af te wassen, maar nee hoor. Drie dagen later stond ik dus maar weer af te wassen (ik houd ervan als het schoon is om me heen, dus ik offerde mijzelf maar op), en het was nog ontzettend veel ook. Meneer moet ook maar leren minder dingen vies te maken denk ik.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:45

DeSa schreef:
Alleen is de aansluiting behoorlijk duur en weet ik niet of ik hier over 3 jaar nog wel woon.

Welke aansluiting bedoel je? Je kunt het toch zo aan de kraan en afvoer van je afwasbak aansluiten en een stekker erin steken?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:52

secricible schreef:
Ik begrijp dat je dat vind. Feit is dat als ik eerst alles tot in den treure afspoel en daarna nog in sop doe ik evenveel of nog meer water kwijt ben. Nu was ik dus alles dan direct af na gebruik en direct met sop dus ik denk dat het wel meevalt w.b. De waterverspilling.
Een tweede sopje maken, dan blijf ik bezig, dan maak ik er wel 10 voor een kleine vaat, dat is as waterverspilling...
En ja, het is mijn eten geweest. Maar het vet van mijn avondeten of andere etensresten hoef ik niet aan mijn drinkglas te hebben bijvoorbeeld. En wat betreft hoe goed je dan afspoelt: met heet water afspoelen krijg ik het vet niet van mijn pannen af hoor... Verder wordt mijn afwaswater niet heel vies, maar het idee vind ik gewoon heel smerig, dat je schoonmaakt met vies water en daar later weer van eet...
Maar nu spoel ik dus helemaal niet meer, maar tijdens het spoelen gebruik ik direct sop en zet het in het rekje om te drogen.

Ik heb vroeger geleerd dat je begint met glazen.

Sunrise_ schreef:
Echt 'vieze' dingen zoals pannen, borden e.d. was ik meteen af, maar 'schone' dingen zoals theekopjes en ontbijtborden laat ik gerust een dag of twee langer staan. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel eens twee dagen uit dezelfde theemok drink. :Y) .

Das toch heel normaal?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:12

Ik doe ook eerst de glazen afwassen, dan het bestek, de borden, de ketels en als laatste de pannen.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:16

Ik woon thuis bij mijn ouders en ik moet verplicht alles direct afwassen. Mijn moeder vind het anders niet mooi staan. :+

Bij mijn vriend thuis werken we het gewoon 1 keer per dag weg.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:46

mlc schreef:
Mijn vriend had laatst 2 weken (!!) aan afwas. Hij is met zijn huisgenoot 2 uur bezig geweest met de afwas. Toen dat was gebeurt dacht ik dat hij wel had geleerd gelijk af te wassen, maar nee hoor. Drie dagen later stond ik dus maar weer af te wassen (ik houd ervan als het schoon is om me heen, dus ik offerde mijzelf maar op), en het was nog ontzettend veel ook. Meneer moet ook maar leren minder dingen vies te maken denk ik.

Ik ben ook weleens twee uur bezig geweest, na twee dagen een stuk of 8 mensen over de vloer gehad te hebben.. Ik vind het niet leuk om af te wassen als ik visite heb, en ik weiger het 's avonds na het eten nog te doen. Dus dan doe ik het 's ochtends als de gasten weg zijn lekker alleen. En aangezien ik een pietje precies ben duurt dat dan ook wel even.

Het blijft bij mij gelukkig nooit twee weken staan, dat dan weer niet :P

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:51

Ben erg blij met mijn vaatwasser haha :) Maar in de weken voordat hij kwam waste ik 1 keer per dag af, s'avonds na het eten.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:54

imd schreef:
mlc schreef:

Ik ben ook weleens twee uur bezig geweest, na twee dagen een stuk of 8 mensen over de vloer gehad te hebben.. Ik vind het niet leuk om af te wassen als ik visite heb, en ik weiger het 's avonds na het eten nog te doen. Dus dan doe ik het 's ochtends als de gasten weg zijn lekker alleen. En aangezien ik een pietje precies ben duurt dat dan ook wel even.

Ja, met veel visite kan ik het me voorstellen, dat vind ik wat anders. Maar 2 uur afwassen omdat je gewoon 2 weken te lui bent geweest om je afwas te doen, dat vind ik gewoon smerig. De enige reden dat hij ging afwassen, was omdat hij niets meer had (geen borden, geen glazen, geen bestek en geen pannen). Als hij nog wat over zou hebben, zou hij zijn afwas nog langer hebben laten staan.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:56

mlc schreef:
imd schreef:

Ja, met veel visite kan ik het me voorstellen, dat vind ik wat anders. Maar 2 uur afwassen omdat je gewoon 2 weken te lui bent geweest om je afwas te doen, dat vind ik gewoon smerig. De enige reden dat hij ging afwassen, was omdat hij niets meer had (geen borden, geen glazen, geen bestek en geen pannen). Als hij nog wat over zou hebben, zou hij zijn afwas nog langer hebben laten staan.

Haha dat is wel erg vies ja. Klasgenoot die laatst hier was zei ook met verbazing "heb jij schone glazen??" :') Mannen in een studentenhuis....

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:57

We hebben nu gelukkig een vaatwasser! Maar toen ik net getrouwd was was het net een smerig studentenhuis, we hadden namelijk een keuken met een deur haha.. dus deur dicht, en je ziet de vaat niet!

Nu hebben we een open keuken, dan staat het beetje vaat dat er is ook al netjes opgestapeld te wachten tot er genoeg is om de vaatwasser in te kunnen :P

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:13

Ik snak naar een vaatwasser. Maar afwas staat bij mij gerust 4-6 weken. Hoewel ik het pas wel heel bont gemaakt had, toen heeft hij er van oud-en-nieuw tot half maart gestaan. Maar geen schimmel of stank hoor. Dat is een kwestie van niet te vieze dingen bij de afwas zetten en zorgen dat alles goed kan drogen. Het is alleen een klotewerk om het schoon te maken. Ik gebruik glazen ook rustig een week achter elkaar voordat ik hem even bij de kraan schoonmaak.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:16

Ik woon nog thuis en wij hebben helaas ook geen vaatwasser. Als ik op mezelf ga, komt er zeker een vaatwasser in want wat heb ik een gruwelijke hekel aan dat afwassen!

Normaal gesproken wassen wij 3 keer af; na het ontbijt, na de lunch en na het dinner. Als we bijna geen afwas hebben voor het ontbijt, verschuift dit ook wel eens naar de lunch dus naar twee keer per dag.

Als ik alleen thuis ben, doe ik het ook meestal twee keer, of ik laat het ook wel eens allemaal liggen tot 's avonds. Al m'n vieze pannen tot de volgende dag laten staan, doe ik eigenlijk niet.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:16

MirandaFuego schreef:
Elke avond was ik af, met de hand! :j
Mijn afwasmachine staat in de schuur en moet nog steeds eens worden aangesloten... :+
Het voordeel is...mijn uitzicht!!
[ Afbeelding ]

Aaaahhh <3 Ja, dat zou het voor mij al wat dragelijker maken :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:17

Ok Mizora... ik ben niet de schoonste, meest poetserige persoon (helemaal niet, het tegenovergestelde juist!), maar dit vind zelfs ik smerig! :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:20

Mizora schreef:
Ik snak naar een vaatwasser. Maar afwas staat bij mij gerust 4-6 weken. Hoewel ik het pas wel heel bont gemaakt had, toen heeft hij er van oud-en-nieuw tot half maart gestaan. Maar geen schimmel of stank hoor. Dat is een kwestie van niet te vieze dingen bij de afwas zetten en zorgen dat alles goed kan drogen. Het is alleen een klotewerk om het schoon te maken. Ik gebruik glazen ook rustig een week achter elkaar voordat ik hem even bij de kraan schoonmaak.

Serieus?!?! :oo Hoeveel servies heb jij? Heb je een bunker met voorraad aangelegd ofzo?? :')