Verzameltopic Huizen verbouwen/opknappen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Verzameltopic Huizen verbouwen/opknappen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:07

hihi, was het maar zo een feest, nee, voorlopig is het verstandiger net te doen of dat het huis niet te koop is :+
tis wle gezakt in prijs, maar zou echt nog een stukje omlaag moeten.
we wachten alles gewoon nog even af, de prijzen hier zijn echt flink aan het dalen, helaas denken sommige mensen nog steeds dat bepaalde prijzen haalbaar zijn, hoewel dat gewoon totaal niet realistisch is :n

in dezelfde straat stonden twee huizen te koop, hoekwoning voor 149000 en dezelfde woning, maar dan midden in het blok voor 174.500
die hoekwoning is nu verkocht, de tussenwoning staat nog steeds voor die prijs. en ja, de tussenwoning is in betere staat, maar heeft hooguit de helft van het grondopp, en met de staat doel ik voornamelijk op de staat van keuken en sanitair. de rest is vergelijkbaar.
de hoek had een stuk gemeentegrond erbij gekocht en zit op dik 350 m2, de tussen red de helft misschien net. daarnaast zal bij de tussenwoning ook gedeeltelijk hetzelfde werk moeten gebeuren als bij de hoek. maar toch blijft die prijs 25000 hoger staan .
verder hier nog een leuk klusproject, maar dat staat op een locatie waar over een aantal jaar ene provinciale weg direct langs loopt. 560 m2 voor 175000, helaas zal het huis naar alle waarschijnlijkheid echt plat moeten ook.

en natuurlijk het huis wat zo leuk is maar niet bestaat (als ik het mezelf vaak genoeg vertel ;) )
wat nu op 225 staat.
mocht het nog ene stukje zakken en er wat andere zaken meewerken zou het kunnen als! de houtorganisme schade oud en niet actief is .

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 11:21

Hoeveel is het gezakt in prijs dan?
Of heb ik daar overheen gelezen? :o
Wij willen ook niks zakken, maar hebben sinds de laatste keer
Toen we het huis te koop hadden ( 2 jaar terug )
15 500 gezakt, van 265 000 naar 249 500.

Dus wij willen gewoon iemand die het voor die prijs ( of meer :') )
Wilt kopen.

Hopelijk voor jullie zakt het nog in prijs,
Ik gun het je :)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:24

Mijn vriend krijgen eind Maart de sleutel van ons appartement.
We gaan deze helemaal strippen en opnieuw inrichten, van keuken tot badkamer.
ik wil het hele proces op foto vastleggen misschien leuk om de foto' hier te plaatsen!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 11:26

dat zou super zijn om te zien!

phoe, eind maart, voelt voor jou gevoel zeker te lang?
tenminste, zo zou ik het wel voelen,
ik vind het nu al te lang duren terwijl ik nog niet eens zeker weet of dit stel het huis koopt :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:37

Deviltjh, hier is het huis 25.000 gezakt,
op zich is het echt geen slechte prijs voor het huis en grond an sich, 800m2 , daar staat een huis op, een flinke schuur (oude koeienstal met zolder van 8 bij 10) en een vrijstaande simpele garage.
probleem is wel dat het idd een flinke schep geld nodig heeft ivm zwaar verouderd zijn, schade in de spanten en gordingen van houtorganisme etc.
dan word het alweer een beetje lastiger.

inmiddels staat er in het dorp van mijn ouders ook een geweldig pand te koop. Helaas is dat dermate slecht onderhouden (ik ken het huis niet anders dan zwaar verwaarloosd sinds ik een klein meisje was) dat het eigenlijk als enige optie platgooien heeft. dan steen voor steen weer opbouwen,

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 15:40

Dan is dat inderdaad lastiger,
is het toch al een heel eind gezakt,
maar het zal vast nog meer zakken
zodra ze beseffen dat niemand het wilt voor die prijs.

wel zonde,
heeft dus eigenlijk geen nut dat dat huis er staat

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:53

we wachten af ;)

dat huis bij mijn ouders in het dorp...sja, heeel, heel vroeger zat er een horlogemaker, die zijn ook al heeel lang geleden overleden, en hun zoon is in het huis blijven wonen, maar die heeft dus nooit iets aan onderhoud gedaan, die is inmiddels ook overleden en het laatst overblijvende kind verkoopt het nu (ook al een ouder persoon)

http://www.demakelaarsvanaltena.nl/web/ ... astraat_17

ik heb het altijd een heel aansprekend pand gevonden, alleen al die voordeur...maar het enige wat nog in redelijke staat is aan het huis zijn de spanten,de rest is gewoon op, oud en versleten.
je kunt op de foto's zelfs zien dat op de kopse kant links, er een vuilniszak zit ipv een raam

foto's doen het huis niet veel goeds trouwens... oom van me is er binnen geweest omdat een zoon van hem misschien interesse had, maar die zegt ook...voordat je hier mee klaar bent ben je minimaal anderhalve ton verder.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 15:54

zeer jammer dat er ook geen foto's zijn van binnen,
zo weet je veel meer,
wie weet hoe erg het er binnen uit ziet

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:02

TS wat jammer dat die pastorie niet is doorgegaan!

Ik volg hier trouwens ook, vind het erg leuk om die (ver)bouwprojecten te volgen! :))
Zelf ook helemaal fan van oude huizen, renoveren vind ik 1 van de leukste dingen in de bouwsector. Ik heb zelf ook van een leraar op school een heel pak boekwerk gekregen over de oorsprong van verschillende huizen, hoe het allemaal ontstaan is en hoe het 'gegroeid' is tot hoe we de nieuwbouw tegenwoordig kennen. Heel interessant, ook zeker als je hier dan foto's ziet van die oude huizen en bv. die oude constructie nog terug ziet. :j

Al goed, ooit hoop ik zelf ook een oude boerderij of iets op te kunnen knappen of nieuw te bouwen in een klassieke stijl. Vind het altijd een kunst om het karakter van zo'n oud pand weer helemaal terug te laten komen. :)

Dat huisje hier boven bijvoorbeeld ook, het is prachtig om uit te zoeken wat de geschiedenis eigenlijk is geweest en om het zo te gaan renoveren (wat een bult geld en tijd gaat kosten) dat je dat oude karakter weer echt terug gaat zien. Die voordeur is inderdaad een plaatje! Maar ook in het huis kan je erg leuke dingen doen, ik zie het al helemaal voor me. Ik lees dat je boven een open ruimte hebt, geen idee hoe groot die is maar stel je voor aan de ene kant een mooie ouder slaapkamer die vooral lekker knus is. Aan de andere kant een kinderkamer (of 2?) met in de schuine kanten zo'n bedstee zeg maar.. :P

Ik hou van dromen en kijken naar wat mogelijkheden zijn, haha! Ik blijf volgen hier en mensen vooral foto's posten! <3

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:49

deviltjh schreef:
zeer jammer dat er ook geen foto's zijn van binnen,
zo weet je veel meer,
wie weet hoe erg het er binnen uit ziet

wat ik van mijn oom hoorde is het echt dramatisch, echt uitgeleefd op en over.

het huis wat ik negeer omdat het te leuk is is ook wel hopeloos verouderd, maar absoluut mee te werken :j
als de schade aan de spanten beperkt is dan is het een kwestie van boven een muur uitbreken zodat je daar nog maar twee kamers hebt
en beneden een muur uitbreken naar de uitbouw zodat je beneden gewoon een lekker ruime woonkamer hebt en verder is het dan veul verf en ja, keuken en badkamer moeten dan ook echt wel, maar het is niet echt tot op het bot versleten, verouderd, maar er is wel voor gezorgd zeg maar.

en uiteindelijk zal binnen tien jaar het dak aangepakt moeten worden
en ja, die kozijnen zullen op een gegeven moment ook moeten, maar dat huis kan absoluut een project zijn wat je gaandeweg aanpakt als je al in zit zeg maar .

dat huis in mijn ouderlijk dorp, dat is gewoon echt steen voor steen weer opbouwen...

Marinke, hier ook gek op oude huizen, ik kan soms gewoon emotioneel worden als ik een prachtig oud pandje gesloopt zie worden om vervangen te worden door een modern gedrocht :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:50

en inmiddels nog een huisje op het oog :j
beetje type arbeiderswoning , ruim genoeg voor ons(2 personen en hond)met een goeie tuin er bij kwa opp. moet ook wel weer het 1 en ander aan gebeuren :j
kozijnen moeten wel vervangen worden dit jaar, dak en gevel moeten ook wel binnen 5 jaar gebeuren.
nog niet binnen geweest, eigenaar is op vakantie en huis staat niet via makelaar te koop.
maar ben nu wel een beetje aan het kijken wat de kosten een beetje zijn voor hetgeen we al weten dat er aan moet gebeuren. als we dan echt kunnen gaan kijken (ben nu een keer goed buitenom gelopen)
hebben we in ieder geval een realistisch beeld van wat de extra kosten gaan zijn als het echt wat is .
en ook handig, regelgeving omtrent recht van overpad en gedeelde oprit etc uitzoeken.
binnen mag het wel wat verouderd zijn (keuken/sanitair) zolang het structureel maar wel in orde is .

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:53

Hier zijn ze vanmorgen begonnen aan het dakkapel Ik moet zo werken, als ik terug kom vanavond dan zullen ze vast en zeker al klaar zijn.
De schoorsteen is ook gelijk weggehaald.
We hadden nog een asbestplaat op zolder staan, die hebben ze voor het gemak maar naar beneden gegooid. Kapot natuurlijk, ik gok het er maar op dat hij hem ook nog meeneemt.

Zo zag het eruit
Afbeelding

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 13:21

ik hoop voor je dat ze die inderdaad meenemen,
straks een nafoto?
deze ziet er zo koud uit :')

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:29

Goh leuk topic. Wij hebben vorig jaar een huis gekocht, in december zijn we er pas in gegaan, dus januari tot december klussen. Nu wonen we erin en we hadden echt alleen de buitenmuren laten staan. Verder is alles eruit geweest. Zal vanmiddag wat foto's plaatsen, want tis wel erg mooi geworden. Mijn vriend is timmerman en heeft alles zelf gedaan.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 13:30

ik verheug me op je foto's :)

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:33

Paar foto's
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 5351_n.jpg
De woonkamer zoals het was
Na verbouwing:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 0041_n.jpg
Hier is het nog wel wat rommelig, toen was net alles op zijn plek, maar wel zo goed als af.

Tussendoor de woonkamer:
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 2335_n.jpg
Aanbouw eraan maken:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 1966_n.jpg

Badkamer boven:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 1371_n.jpg
Hier staan al muren, de bovenverdieping hadden we alle muren eruit gesloopt en opnieuw opgebouwd.
Badkamer tussendoor, al betegeld en wc en bad erin:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 6525_n.jpg
Heb even geen betere foto, maar om een idee te geven nu die af is:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 1067_n.jpg

De keuken nu:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 8636_n.jpg
Hoe die was:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 4119_n.jpg

Nou dat was even een hele korte rondleiding, hebben nog meer foto's en kamers en alles maar dat plaats ik nog wel is :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 19:37

ik hoop toch dat jullie die plee op de badkamer ergens anders hebben?
zo'n poeplucht in de keuken lijkt me niet prettig ( tenminste, mijn vader kennende :') )

maar echt SUPER gedaan, heerlijk modern! <3

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:41

Ja die bij die keuken (het oude zeg maar) is nu een washok en voorraadkast :) we hebben de wc boven in de badkamer en in de hal 1 bij de voordeur 1

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:41

Wij wonen nu 3 jaar en willen nog het eea doen, maar meeste is gedaan gelukkig tijdens de zwangerschap
we hebben nu nieuwe badkamer nieuw ekeuken, gang gestuct, nieuw plafonds boven, nieuwe vloeren boven, tuin opnieuw gedaan, nieuwe voordeur, nieuwe voortuin ( alles beklinkerd)
Huis is uit de jaren 70, moeten nog een nieuw dak en nieuwe vloer beneden, alleen loopt alles door en zijn het 2 lagen tegels, met flink oppervlakte dus moeten nog even doorsparen

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:03

Wij zijn ons appartement nu ook volop aan het verbouwen.
Tussendoor niet heel veel foto's gemaakt helaas.

Ik zal straks foto's posten van voor en na :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 10:08

wat leuk :D