Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Elan_GV schreef:Nou, ik zou me doodschamen als mijn dochter dat zou doen. Ik heb liever dat ze even stoer door de regen fietst dan dat ze in zo'n auto ging rijden. Kijk, als je niet anders kan.. dus niet met je 18e of na een bepaalde leeftijd niet in een gewone auto kan rijden ala (of vanwege financiele redenen) maar niet omdat je anders nat word..
Elan_GV schreef:Nou, ik zou me doodschamen als mijn dochter dat zou doen. Ik heb liever dat ze even stoer door de regen fietst dan dat ze in zo'n auto ging rijden. Kijk, als je niet anders kan.. dus niet met je 18e of na een bepaalde leeftijd niet in een gewone auto kan rijden ala (of vanwege financiele redenen) maar niet omdat je anders nat word..
Lavien schreef:
Zo hard dat ik keihard op de rem moest. Stond ik stil, op de tegenliggersweg. Moest ik achteruit want de man ging gewoon langzaam vooruit bijna tegen mijn autootje aan. lovelucydan schreef:Wat vind ik het toch vreselijk jammer dat iedereen ze zo irritant vind. Ik vind het namelijk geweldig, ik heb zelf een aixam twin 540 knal groen, echt dat ding heeft zo veel meer voordelen dan een auto of een scooter! Ze zijn ja duur in aanschaf, met een handige vader valt het onderhoud te vergelijken met een auto, ze zijn super zuinig( gezien de huidige benzine prijzen) 1:35. 10 eurootjes volle tank! Ik ben overal waar ik moet wezen met een half uur. Ik heb allerlei alternative veilige routes 50 km wegen (60 km gaat die van mij.) ik zit droog, warm, muziekje aan, geen gedoe met regenkleding, je kunt een hoop meenemen. Er kunnen 2 vlas balen in mijn kofferbakje (voor het paard natuurlijk) ik haal zelf hooi bin de boer, er kunnen 4 balen hooi op het dak! Gewoon vast zetten met spanband. Net een aanhangwagentje gekocht om mijn mest zelf af te voeren( ja je mag een aanhangwagentje trekken) Nee ik zou voor geen goud willen ruilen voor een gewone auto. Ik had hem toen ik 16 werd en ik word 23 dus rij al een tijdje mee ( en ja ik heb ook mijn gewone rijbewijs sinds mijn 18e en ga voor mij E). Waarom mede weggebruikers ons als irritant ervaren is omdat ze zelf te hard rijden binnen de bebouwde kom, je mag maar 50 er zijn maar weinig brommobielen die echt maar 45 rijden. Nee ik ben heel blij met mijn brommobiel!

Peppertree schreef:Je kunt altijd nog een trekker kopen! Geen rijbewijs nodig, vanaf je 16e mag je rijden, je kunt droog zitten, ze rijden je niet zomaar omver en hartstikke handig als je toevallig ook nog een boerderij hebt.
. Maar ik heb de indruk dat ze in Nederland véél populairder zijn dan hier. Alleen al in dit topic zie ik verschillende jongeren die het geweldig cool vinden om zo'n auto te kunnen bezitten. Hier in België heb ik nooit geweten dat jongeren ze kochten omdat ze zo leuk waren. Ik zie er alleen maar mensen in rijden die niet anders kunnen, een handicap of wiens licht te klein is om een rijbewijs te kunnen halen.
. Kwanyin schreef:Verschrikkelijke dingen. Maar ik heb de indruk dat ze in Nederland véél populairder zijn dan hier. Alleen al in dit topic zie ik verschillende jongeren die het geweldig cool vinden om zo'n auto te kunnen bezitten. Hier in België heb ik nooit geweten dat jongeren ze kochten omdat ze zo leuk waren. Ik zie er alleen maar mensen in rijden die niet anders kunnen, een handicap of wiens licht te klein is om een rijbewijs te kunnen halen.
En ze hebben er dan ook een handje van om altijd net tijdens het spitsuur op de gewestwegen te gaan. Met als gevolg dat je kilometers lang tegen 45 per uur in een lange rij zit rijden. En mensen de meest gevaarlijke toestanden beginnen uit te halen om toch maar te kunnen inhalen omdat ze het beu beginnen te worden. Een beetje zoals gepensioneerden die altijd om vijf uur met z'n allen naar de winkel moeten gaan.
Nee, ik kom ze liever niet tegen.
Kwanyin schreef:Verschrikkelijke dingen. Maar ik heb de indruk dat ze in Nederland véél populairder zijn dan hier. Alleen al in dit topic zie ik verschillende jongeren die het geweldig cool vinden om zo'n auto te kunnen bezitten. Hier in België heb ik nooit geweten dat jongeren ze kochten omdat ze zo leuk waren. Ik zie er alleen maar mensen in rijden die niet anders kunnen, een handicap of wiens licht te klein is om een rijbewijs te kunnen halen.
En ze hebben er dan ook een handje van om altijd net tijdens het spitsuur op de gewestwegen te gaan. Met als gevolg dat je kilometers lang tegen 45 per uur in een lange rij zit rijden. En mensen de meest gevaarlijke toestanden beginnen uit te halen om toch maar te kunnen inhalen omdat ze het beu beginnen te worden. Een beetje zoals gepensioneerden die altijd om vijf uur met z'n allen naar de winkel moeten gaan.
Nee, ik kom ze liever niet tegen.
(en daarbij vind ik de mijne (zo'n mini mini cooper variant) wel cooler dan scooters
)
_Nelleke_ schreef:Waarom niet een gewone scooter met een windscherm. Vind ik er ten eerste wat cooler uitzien en is goedkoper. Ik rij zomer en winter op m'n scooter. Blijf vrijwel helemaal droog, ook als het regent, met een hoog windscherm. Alleen m'n knieen worden nat, maar regenbroek voldoet prima. Wel goede handschoenen kopen want je krijgt wel koude handen
in de kofferbak is dan toch wel een stuk makkelijker. en in de bus zijn er altijd mensen die er op gaan zitten of op gaan staan
Verder waarom nat regenen terwijl je droog kan zitten? en waarom zou een brommobiel zo gevaarlijk zijn en een scooter niet? Ik ken er genoeg die met de scooter zijn gevallen en vervolgens naar het ziekenhuis konden.. Geryon schreef:Geweldig cool om het te kunnen bezitten? Wie dan? Je hebt wel gelijk dat we het geweldig vinden er een te hébben. Lijkt me logisch, lekker droog en warm zitten is ook geweldig![]()
Maar het cool vinden om te kunnen bezitten ben ik niet tegengekomen hoor..
.