45 km wagentjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:19

Nou, ik zou me doodschamen als mijn dochter dat zou doen. Ik heb liever dat ze even stoer door de regen fietst dan dat ze in zo'n auto ging rijden. Kijk, als je niet anders kan.. dus niet met je 18e of na een bepaalde leeftijd niet in een gewone auto kan rijden ala (of vanwege financiele redenen) maar niet omdat je anders nat word.. :\

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 22:32

Elan_GV schreef:
Nou, ik zou me doodschamen als mijn dochter dat zou doen. Ik heb liever dat ze even stoer door de regen fietst dan dat ze in zo'n auto ging rijden. Kijk, als je niet anders kan.. dus niet met je 18e of na een bepaalde leeftijd niet in een gewone auto kan rijden ala (of vanwege financiele redenen) maar niet omdat je anders nat word.. :\

Mijn moeder 'schaamt' zich ook voor mij, maar zij heeft zoiets van, zolang ik het leuk vind en zolang ik er 1 wil hebben houd ze me niet tegen. Ze zal waarschijnlijk nooit met me mee rijden in een brommobiel, maar ze zou het prachtig vinden als ik er met plezier in stap en mee weg rij.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:34

Elan_GV schreef:

Jij zou je schamen als je dochter op 16 jarige leeftijd al zo werkt en gespaard heeft dat ze zelf zo'n ding kan kopen en onderhouden? Zal jou toch een rotzorg zijn waarmee ze zich vervoert?

Ik zou me schamen voor mijn moeder als ze me liever door de regen ziet fietsen dan dat ik gebruik maak van en plezier heb van iets waar ik goed over na gedacht en hard voor gewerkt heb.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:57

Is dit niet wat? Een overdekte scootmobiel.Kek dingetje he? Voor een pittige rit 8-)

Afbeelding

Debbie00

Re: 45 km wagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 00:20

Daarin zou ik me nou schamen haha. Meer dan in een brommobiel. (sorry hoor)

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 01:37

Ik verbaas me echt over de intolerantie van sommigen hier tav een brommobiel. Ik weet dat het zijn imago tegenheeft maar ik vind dat hier wel zwaar wordt overdreven zeg!!! En wat een eenzijdiig beeld wordt hier geschetst, ik lees echt met stijgende verbazing sommige postings.Ik ben meer dan genoeg hele slechte automobilisten tegengekomen op de weg die echt niet onderdoen voor een 45 km chauffeur. Maar zoals gewoonlijk gaan we weer lekker generaliseren en de grond instampen hier. Jammer toch.. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het een hele fijne tussenoplossing vindt voor mensen die op 1 of andere manier niet in een 'gewone' auto durven zoals ikzelf. En vergeet niet dat het ook nog eens heel zuinig rijdt, geen wegenbelasting en ik hoefde niet vaak te tanken dus ook voor mensen met een kleine beurs betaalbaar. Dus laat je niet afschrkken toekomstige 45 km rijders, en ze zien er in tegenstelling tot bovenstaand plaatje echt heel blits uit tegenwoordig.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:59

Jarenlang een brommobiel gehad... Eerst een oudje uit 2002 ofzo. Daarna een splinternieuwe gekregen en gedurende 2 jaar meer dan 60.000 km mee gereden, dagelijks 50km naar mijn werk en het kinderdagverblijf.

Het was het ideale vervoer om mijn zoontje (<2 jaar) droog en relatief snel van A naar B te brengen. En super zuinig, 600km rijden op een 15 euro tankje... WA verzekering slechts 9 euro per maand en geen wegenbelasting. All-risk betaalde ik 60 euro, logisch ook want qua aanschafprijzen zijn ze behoorlijk.
Uiteindelijk mijn rijbewijs gehaald en de brommobiel verkocht, maar we hebben tot op de dag van vandaag spijt als haren op ons hoofd.

Overigens heb ik zelden gefrustreerde automobilisten achter me gehad hoor, maar ik koos er dan ook zelf voor om buiten- en landwegen te nemen en het gebruik van de autobaan tot het minimum te beperken.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:01

Ik vind ze ook nog steeds erg leuk hoor, maar ze zijn zooooo duur. Wel vond ik het best wel eng in het begin om tussen de gewone auto's te rijden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:14

Lavien schreef:
Is dit niet wat? Een overdekte scootmobiel.Kek dingetje he? Voor een pittige rit 8-)

[ Afbeelding ]

Wat een cool ding!! _O- _O- _O-

Zou me er stiekem ook wel in schamen denk ik.. :=

Leoenpat: je hebt gelijk hoor!

Wat me vandaag gebeurde...
Voor mij stond een tractor stil op de weg, dus iedereen moest erlangs via de tegenliggersweg. Dus ik ga gewoon achter de anderen aan terwijl er auto's aan kwamen vanaf de andere kant. Maar ik kon er nog makkelijk langs.
Toen zag de tegenligger mij en begon ineens PLANKGAS te geven :oo Zo hard dat ik keihard op de rem moest. Stond ik stil, op de tegenliggersweg. Moest ik achteruit want de man ging gewoon langzaam vooruit bijna tegen mijn autootje aan.
Uiteindelijk zo ver achteruit dat ze erlangs konden, maar stond ik daar stil op de tegenliggersweg. Iedereen raar kijken...

En ik ben al hartstikke onzeker in het verkeer!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:19

Mijn broertje heeft een 45km per uur autotje. Hij is 16 en lacht de jongens op de brommers en scooters uit. Ding rijdt ook nog een 60 dus hij kan meestal goed meekomen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:23

Ik zou me rot schamen als ik in zo'n ding moest rijden... daar wil je toch niet dood in gevonden worden. Verschrikkelijk.

En daarbij zijn die dingen ook nog reteduur! Ik weet niet hoe oud je bent, maar je hebt voor hetzelfde geld een echte auto!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:27

lovelucydan schreef:
Wat vind ik het toch vreselijk jammer dat iedereen ze zo irritant vind. Ik vind het namelijk geweldig, ik heb zelf een aixam twin 540 knal groen, echt dat ding heeft zo veel meer voordelen dan een auto of een scooter! Ze zijn ja duur in aanschaf, met een handige vader valt het onderhoud te vergelijken met een auto, ze zijn super zuinig( gezien de huidige benzine prijzen) 1:35. 10 eurootjes volle tank! Ik ben overal waar ik moet wezen met een half uur. Ik heb allerlei alternative veilige routes 50 km wegen (60 km gaat die van mij.) ik zit droog, warm, muziekje aan, geen gedoe met regenkleding, je kunt een hoop meenemen. Er kunnen 2 vlas balen in mijn kofferbakje (voor het paard natuurlijk) ik haal zelf hooi bin de boer, er kunnen 4 balen hooi op het dak! Gewoon vast zetten met spanband. Net een aanhangwagentje gekocht om mijn mest zelf af te voeren( ja je mag een aanhangwagentje trekken) Nee ik zou voor geen goud willen ruilen voor een gewone auto. Ik had hem toen ik 16 werd en ik word 23 dus rij al een tijdje mee ( en ja ik heb ook mijn gewone rijbewijs sinds mijn 18e en ga voor mij E). Waarom mede weggebruikers ons als irritant ervaren is omdat ze zelf te hard rijden binnen de bebouwde kom, je mag maar 50 er zijn maar weinig brommobielen die echt maar 45 rijden. Nee ik ben heel blij met mijn brommobiel!

Omdat een groot deel van die krengen niet binnen de bebouwde kom blijft en zoals iemand al zei, zie je het verschil niet meer tegenwoordig. En als je zelf 70 rijdt, zit je er zo bij. :x

Als je niet in een gewone auto durft, hoe durf je dan wel in zo'n doodskist op wielen?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 31-10-12 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:27

Je kunt altijd nog een trekker kopen! Geen rijbewijs nodig, vanaf je 16e mag je rijden, je kunt droog zitten, ze rijden je niet zomaar omver en hartstikke handig als je toevallig ook nog een boerderij hebt.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:49

Peppertree schreef:
Je kunt altijd nog een trekker kopen! Geen rijbewijs nodig, vanaf je 16e mag je rijden, je kunt droog zitten, ze rijden je niet zomaar omver en hartstikke handig als je toevallig ook nog een boerderij hebt.

Als je 16 bent heb je voor een trekker wel een rijbewijs nodig. Als je een autorijbewijs hebt mag je ook in een trekker rijden..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:55

Verschrikkelijke dingen :') . Maar ik heb de indruk dat ze in Nederland véél populairder zijn dan hier. Alleen al in dit topic zie ik verschillende jongeren die het geweldig cool vinden om zo'n auto te kunnen bezitten. Hier in België heb ik nooit geweten dat jongeren ze kochten omdat ze zo leuk waren. Ik zie er alleen maar mensen in rijden die niet anders kunnen, een handicap of wiens licht te klein is om een rijbewijs te kunnen halen.
En ze hebben er dan ook een handje van om altijd net tijdens het spitsuur op de gewestwegen te gaan. Met als gevolg dat je kilometers lang tegen 45 per uur in een lange rij zit rijden. En mensen de meest gevaarlijke toestanden beginnen uit te halen om toch maar te kunnen inhalen omdat ze het beu beginnen te worden. Een beetje zoals gepensioneerden die altijd om vijf uur met z'n allen naar de winkel moeten gaan :+ .
Nee, ik kom ze liever niet tegen.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:57

Kwanyin schreef:
Verschrikkelijke dingen :') . Maar ik heb de indruk dat ze in Nederland véél populairder zijn dan hier. Alleen al in dit topic zie ik verschillende jongeren die het geweldig cool vinden om zo'n auto te kunnen bezitten. Hier in België heb ik nooit geweten dat jongeren ze kochten omdat ze zo leuk waren. Ik zie er alleen maar mensen in rijden die niet anders kunnen, een handicap of wiens licht te klein is om een rijbewijs te kunnen halen.
En ze hebben er dan ook een handje van om altijd net tijdens het spitsuur op de gewestwegen te gaan. Met als gevolg dat je kilometers lang tegen 45 per uur in een lange rij zit rijden. En mensen de meest gevaarlijke toestanden beginnen uit te halen om toch maar te kunnen inhalen omdat ze het beu beginnen te worden. Een beetje zoals gepensioneerden die altijd om vijf uur met z'n allen naar de winkel moeten gaan :+ .

Misschien komt dat omdat ze in nederland gemaakt worden? Canta's zijn nederlands
Aixam is frans volgens mij..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:01

Kwanyin schreef:

Geweldig cool om het te kunnen bezitten? Wie dan? Je hebt wel gelijk dat we het geweldig vinden er een te hébben. Lijkt me logisch, lekker droog en warm zitten is ook geweldig :D
Maar het cool vinden om te kunnen bezitten ben ik niet tegengekomen hoor.. :=

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:07

Waarom niet een gewone scooter met een windscherm. Vind ik er ten eerste wat cooler uitzien en is goedkoper. Ik rij zomer en winter op m'n scooter. Blijf vrijwel helemaal droog, ook als het regent, met een hoog windscherm. Alleen m'n knieen worden nat, maar regenbroek voldoet prima. Wel goede handschoenen kopen want je krijgt wel koude handen ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:13

Een gewone scooter met windscherm is echt véél kouder en je blijft niet helemaal droog.

Hoe cool het eruit ziet heeft er toch niet veel mee te maken? :D (en daarbij vind ik de mijne (zo'n mini mini cooper variant) wel cooler dan scooters :'))
In de auto kan de verwarming aan en een lekker muziekje op. Als er iemand mee rijdt is het veel gezelliger dan op de scooter.

Ik pak veel vaker mijn autootje dan de scooter (met windscherm), behalve als het heel dichtbij is, er moeilijk te parkeren is en het mooi weer is :')

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:13

_Nelleke_ schreef:
Waarom niet een gewone scooter met een windscherm. Vind ik er ten eerste wat cooler uitzien en is goedkoper. Ik rij zomer en winter op m'n scooter. Blijf vrijwel helemaal droog, ook als het regent, met een hoog windscherm. Alleen m'n knieen worden nat, maar regenbroek voldoet prima. Wel goede handschoenen kopen want je krijgt wel koude handen ;)

Omdat ik niet graag met een grote lading bloemen op de scooter stap. een rouwkrans van 85 cm doorsnee is dan niet echt makkelijk om je nek ;) in de kofferbak is dan toch wel een stuk makkelijker. en in de bus zijn er altijd mensen die er op gaan zitten of op gaan staan -O- Verder waarom nat regenen terwijl je droog kan zitten? en waarom zou een brommobiel zo gevaarlijk zijn en een scooter niet? Ik ken er genoeg die met de scooter zijn gevallen en vervolgens naar het ziekenhuis konden..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:22

Geryon schreef:
Geweldig cool om het te kunnen bezitten? Wie dan? Je hebt wel gelijk dat we het geweldig vinden er een te hébben. Lijkt me logisch, lekker droog en warm zitten is ook geweldig :D
Maar het cool vinden om te kunnen bezitten ben ik niet tegengekomen hoor.. :=

Is imo hetzelfde. Hier heb ik iig nog nooit gehoord als iemand kloeg over koude en regen op de fiets "joh, moet je zo'n wagentje als mij aanschaffen. Echt geweldig, helemaal warm en droog zitten!" . Ik denk dat de kans groter is als je hier zegt dat je met zoiets rijdt, mensen naar je gaan kijken en proberen te achterhalen wat er dan eigenlijk "mis" met je is dat je met zoiets moet rijden.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:25

No offence, maar ik heb ook een gruwelijke hekel aan al die brommobielen op de N-wegen. Gigantisch gevaarlijke situaties komen daar ook uit voort, zowel hard erachterop rijden als je uit een bocht komt, als inhaalacties. Binnen de bebouwde kom vind ik het geen probleem, maar die dingen op 80-km wegen vind ik echt afschuwelijk.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:26

Nou ik vind echt niet dat jongelui ermee moeten gaan rijden, hier voorbeelden zat en ze scheuren met 60 Km langs, levensgevaarlijk en dat in een woonwijk waar 30 KM Geldt.

En iemand die ik ken die heeft ook een 45 KM autootje maar haalt met gemak de 70 KM per uur, hoe haar vriend dat gedaan heeft????? maar lekker dan hoor dat ie mooi de boete ontloopt zo oneerlijk en gevaarlijk ook. Dat ding gaat heel makkelijk overhellen als je te hard in de bocht gaat, ik heb dat mogen ervaren toen ik eens meereed.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:26

Hetzelfde? Natuurlijk niet. Het een gaat over dat je het cool vind dat je het bezit. Het ander dat je het geweldig vindt dat je er een hebt omdat het zo fijn in gebruik is. Vind daar echt een wereld van verschil tussen zitten :=

Dan zijn ze bij jou die 'luxe' om warm en droog te zitten gewoon niet gewend.. Het is toch echt normaal om een brommobiel te bezitten zonder dat er iets mis met je is.
Op je scooterexamen wordt dan ook duidelijk gemaakt dat je ermee op een scooter mag rijden en in een brommobiel. Er wordt zelfs aan ons gevraagt of wij een scooter of brommobiel zouden gebruiken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:29

Wij zijn het gewoon niet gewoon om nog meer dingen in het verkeer te smijten die alles ophouden, het is soms al erg genoeg met de tractors :D :D .