Hier ook een meelezer, zag de link van de flexfloors, dat ziet er mooi uit zeg! En jullie hebben die rechtstreeks op het beton gelegd, zonder egaliseren oid? En hebben jullie het click of stick-systeem?
We hebben het stick systeem gebruikt.. en zo op de kale beton geplakt.. Nu hebben wij wel een nieuwbouwhuis, en de vloeren lagen er keurig egaal bij.. dus dat kon gewoon. Anders moet je er eerst egalise onder doen..
Nic
Geplaatst: 03-07-12 10:32
Kennen jullie deze al?
http://www.thisismykea.com/ Er zitten ook muurstickers bij. Het assortiment wisselt volgens mij telkens, zo heb je nooit dat iedereen jouw IKEA sticker heeft
Ik lees meestal alleen maar mee maar nu wilde ik toch even reageren op het betonnen aanrechtblad. 9 meter is lang! Wel heel gaaf, vind een betonnen blad echt heel mooi! Ik weet niet hoe dik je het blad wil maken maar het wordt met deze lengte behoorlijk zwaar dus ik zal wel kijken of het qua vloer en constructie wel kan. Beton is overigens wel heel erg vlekgevoelig, iedere waterdruppel blijf je zien en je zult regelmatig moeten insmeren met een soort primer en het niet vervelend vinden dat er vlekken te zien blijven.
Mooi alternatief is misschien betonciré (http://www.beton-cire.nl). Is eigenlijk een heel dun laagje wat je aanbrengt, ook in heel veel kleuren te krijgen! Is ook wat minder vlekgevoelig en heel geschikt voor keuken en badkamer!
Ben trouwens wel benieuwd naar foto's van de keuken!
Little miss, Ik had ook al gevraagd naar de ondervloer om die reden Dat beton ciré is wel heel gaaf!
Nic
Geplaatst: 03-07-12 11:59
Kentaro schreef:
Hoe krijgen we het voor elkaar..... De vooroplevering op vrijdag de 13e.........
Geluksdag
Citaat:
Vrijdag de dertiende werd het symbool van alles wat opwindend, voortplantingsgericht, heidens en ongetemd was.
Nic
Geplaatst: 03-07-12 12:06
Ik wilde dat beton-cire eerst in de badkamer maar dat is best duur en moeilijke techniek
Je kan wel cursussen doen. Je kan dan complete tafels of wat je ook wil 'beton maken'
LittleMiss
Geplaatst: 03-07-12 12:08
Had ik even overheen gelezen dan hihih! Ja 9 meter wordt echt loodzwaar... Zeker als je een dik blad neemt wat wel t mooist is natuurlijk. Betoncire is mooi spul ja, je kan het zelfs over een bestaande ondergrond, bijv. de tegels in de badkamer, smeren, als t maar vlak is. Ook handig trouwens dat je het niet perse door een vakman hoeft te laten aanbrengen, scheelt kosten!
Wil t hier thuis in de badkamer gaan doen! Maar goed, zal pas volgend jaar zijn dus nog even geduld hebben...
manzano
Geplaatst: 03-07-12 12:09
Dat betonstuc heb ik ook gezien bij een huis waar we hebben gekeken. Is wel mooi idd
LittleMiss
Geplaatst: 03-07-12 12:12
Zie nu jouw reactie Nicolletje! Ik vind het qua kosten best meevallen, had het duurder verwacht in ieder geval. Een beetje tegel is tegenwoordig ook niet meer zo goedkoop... Maar goed, wij hebben dan ook een piepklein badkamertje dus dat scheelt ook weer natuurlijk! En geluk met een handige vriend!
Nic
Geplaatst: 03-07-12 12:13
Wij hebben ook een piepkleine badkamer en al betegeld, vond het echt een ideaal idee, maar mijn vriend vond het te lastig, te duur, te moeilijk, geloofde er niets van dat het over tegels kon, enz.
Ik heb er persoonlijk ook geen ervaring mee maar het idee staat me wel aan. Kom ook wel eens ergens door mn werk en heb er wel diverse goede verhalen over gehoord! Al lijkt het over de tegels stucen me wel een beetje eng... Vind het ook een grote pre dat je kan kiezen uit zoveel kleuren en doordat je natuurlijk geen voegen hebt oogt een kleine badkamer ook eens stuk ruimer!
Cardy wat naar van je paardje. Volgens mij heb ik je zusje een tijdje terug gejureerd. Tresja, wow gave keuken! Mo, dat zijn nog leuke prijzen! Ditano, dat ziet er netjes uit. Nette werkers inderdaad! Nicolletje, wat een leuke site van de Ikea.
Aannemer 1 gaat lekker in ons huis, we zijn echt heel blij met de schuifpui. Verder laten we de kozijnen bij de keuken vervangen. 2 rotte plekken en een niet z'on handig raam dus nu hebben we de hele beneden verdieping nieuwe kozijnen. Verder zijn we voorzichtig begonnen met onze trap te schuren. En als de uitbouw aan de voorkant klaar is gaan we gelijk de voortuin helemaal laten bestraten. Dan zijn we ook van al dat zand af.
Bedankt voor jullie felicitaties en leuke websites! Kan ik me weer uren mee vermaken!
Heel leuk idee met die kattenbak zo! Nu vriendje nog overhalen of ik een kat mag als we samenwonen. Wil alleen ook al geiten in de tuin en een volière dus hij ziet me aan komen.
Ik ga snel even kijken op die Ikea sites aangezien we alle meubels v/d Ikea hebben.
Kentaro
Geplaatst: 03-07-12 17:00
shantal, van harte gefeliciteerd met je knappe aanwinst!!
nicolletje, dan houd ik me maar aan jouw omschrijving van vrijdag de 13e vast
teegee, had jij het rolgordijn voor de keuken al besteld?? Vind hem nog steeds super mooi, maar kom niet uit de site...
Wat doet die site niet bij je? Ik krijg er ook geen prijzen uit. Alleen kan ik wel zelf voorbeelden maken.
Kentaro
Geplaatst: 03-07-12 17:10
Nu ben ik blond hoor.... Maar uit m'n hoofd gezegd dacht ik dat de zaak in belgie zat!? Of kun je het 'gewoon' hier bestellen? Ik kan al die van jouw foto (met zeg maar het klimopblad) niet vinden...