VW Kever "musthaves"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:21

Citroen zit jij niet verkeerd hier? >;) :')

_Jelske

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:36

Ik heb overigens al gemerkt dat het aleer te koud is om te primeren in de loods waar onze herbie staat... Op deze manier gaan we hem zeker niet van het voorjaar af hebben, of het moet volgend jaar heel vroeg weer fatsoenlijke temperatuur worden.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:52

@ Chakkie, Heb je geen kachel? Onze schuur is ook niet warm, maar we hebben gordijnen voor de deuren en zon straalkachel en een warmtekanon aanstaan. Dan wil het nog wel, nu tenminste.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:16

Het is een hele grote loods, die ik niet op mijn kosten voor de mussen ga verwarmen :=
Sowieso is daar geen kachel aanwezig dus zou ik de kachel ook nog zelf moeten versieren...

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:26

Grote partytent met een gaskachel (zo'n ding met butaanfles er aan) er in werkt ook. Moet je alleen wel zorgen dat het in de tent aardig stofvrij is, en als je de primer gaat spuiten dat je wel wat afzuiging hebt. Of airless spuiten, dan heb je weinig nevel.

Vaak kun je ook wel een spuitcabine voor niet te veel geld huren!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:13

Even hier omdat ik de PB wisseling niet meer kan vinden Y;(

Had volgens mij met iemand uit dit topic contact gehad over een nog helemaal op te knappen Kever, en beloofd om het door te geven als we hem toch weg zouden doen maar ik zit al een paar dagen te zoeken en kan echt niet vinden wie het nu toch was :o

Maar de kogel is door de kerk: we gaan er toch niet meer aan toe komen dus de Kever mag weg naar een liefhebber, ik heb hem op Marktplaats gezet....

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:17

Dat is jammer pmarena. En nu kijken naar een knappe? Ik weet hoeveel werk het is, wij hadden ook een opknapper. Was al helemaal uitelkaar, maar toch verkocht en toen een knappere gekocht zodat we in ieder geval kunnen rijden. En dan iedere winter er iets aan doen. Nu moet de kofferklep, maar of dat lukt deze winter is maar de vraag, komen er niet echt aan toe.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:02

Nee, we hebben niet eens tijd om er in te gaan rijden, en er ook geen plek voor want de loods waar in de auto's staan daarvoor betalen we elk jaar huur :P

Is allemaal van manlief zijn (oude...) hobby. Hij heeft in de loop der jaren een Moskvich, een paar Trabantjes, 2 Kevers en een Snoek verzameld.

De Moskvich is geloof ik vorig jaar door een liefhebber opgehaald, daarmee was de loodshuur van dat jaar weer betaald :P

De Trabantjes zijn / gaan ook weg volgens mij, daar is de eigenaar van de loods wel nog mee bezig, dat is een oud-collega die hem een beetje meesleepte in de hobby. Een oudere Kever met veel roest is naar de sloop gegaan, en nu zijn dan nog deze goede Kever en de Snoek over.

De Snoek heeft ook nog best wat werk, staat al een paar jaar stil. Dus als hij al ooit weer een beetje minder uren op zijn werk zou gaan maken en weer wat tijd zou krijgen om te sleutelen, dan gaat hij liever aan zijn Snoek werken dan aan de Kever van zijn vader.

Maar van de Snoek zegt 'ie ook al regelmatig dat hij die maar weg gaat doen.... zou ik wel zonde vinden maarja de laatste jaren kijken we er eens per jaar / 2 jaar een keer naar, zuchten even diep en doen de deur weer dicht want toch geen tijd om hem aan te pakken.

Dus ook daarvoor kunnen we beter een liefhebber zoeken denk ik zodat die ook weer in ere hersteld wordt en lekker rond gaat tuffen.

Maar nu eerst maar even de Kever van een nieuw baasje voorzien, daar is hij nog veel minder aan gehecht :(:)

Mijn neef sleutelt veel aan VW, heeft al verschillende leuke projecten gemaakt van Kevers en is nu met zo'n VW busje bezig, ook erg leuk!

Maar dan zie je wel wat je er allemaal mee kunt maken als je een beetje (boel) handig bent.

Ik vind het ook wel leuk hoor zo'n opgeknapte Kever, maarja wat moeten we ermee :o

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:51

Ja als je geen tijd hebt om er mee te rijden moet je t niet doen. Maar tijd maken is ook nog een optie :D

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:38

En het kost alleen maar geld als je de boel maar laat verstoffen. Nu maak e er iemand misschien nog blij mee :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:29

Jammer dat je hem weg moet doen, hopelijk vind je er een nieuw baasje voor.

Wij hebben er ook nog een te koop staan voor een kennis. Volledig gerestaureerd. Moeten alleen nog een paar kleine dingetjes aan gebeuren en een APK erop.
Onderdelen trouwens ook in overvloed, overgenomen van die kennis die ermee stopt ivm gezondheidsproblemen. Dus als iemand nog iets moet hebben O:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:17

Als we tijd ergens voor zouden kunnen maken dan staan er wel belangrijkere dingen boven het prutsen aan een auto eerlijk gezegd :P

O leuk Dorus! Dat is dan een projectje dat beter te overzien is denk ik dan een auto die net gestript is :P

Als ik ook zie wat mijn neef allemaal doet / gedaan heeft aan zijn autootjes....pfffft daar moet je echt heeeeeel veel tijd voor hebben := .....en niet al te ongeduldig zijn :P

Maar al zou de Kever of Snoek klaar zijn...we hebben eigenlijk geen ruimte om nog een auto neer te zetten, sowieso niet binnen bij huis. En dan zou zo'n ding maar langst de straat staan te verregenen... zonde toch.

Ik vind dat je er eigenlijk minstens de meeste weekenden gewoon een ritje mee zou moeten maken.

Maarja we hebben gewoon de tijd, ruimte en momenteel ook het geld niet dus tja dan houdt het op.
Misschien komen er betere tijden (werk rustiger / oude huis verkocht) en wellicht dat de Snoek dan nog wel opgelapt wordt maar ik vrees er een beetje voor :=

Als zich daarvoor een echte liefhebber meldt dan denk ik dat manlief hem toch ook maar weg doet zodat hij van dat knagende schuldgevoel af is dat hij er niks mee doet en het weer wat budget voor wat anders oplevert :P

Hij is toch al jaren niet meer zo into dat sleutelen, heeft ook nog toeteren bij de muziek als hobby en daar zou dan liever eerst wat meer tijd aan besteden :)

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:16

Ik zou willen dat ik een kerel heb die wilde toeteren bij de muziek. Hadden we mooi samen kunnen gaan.
Mijn interesse in de kever strekt eigenlijk niet verder dan de weekendjes weg die in het vooruitschiet liggen en het gegeven dat hij er zoveel mee heeft.

Mijn kerel is echt monteur in hart en nieren. Bij defensie sleutelt hij aan alles op wielen en in zijn vrije tijd doet hij het liefst niet anders. Soms gaat het dusdanig ver dat ik mij afvraag of hij wel zeker weet of hij een relatie met mij heeft en niet met een van zijn projectjes :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:25

Hihi.

Die van mij heeft net zijn bas ingeleverd voor een nieuw lid dat graag bas wilde spelen, dus hij heeft nu alleen nog zijn trombone. Hij heeft het wel al jaren over een Euphonium (o.i.d. :P ) dat hij graag zou willen, dus ik heb zomaar het voorgevoel dat de Snoek nog eens weggaat en er een Euphonium voor in de plaats komt :)

Die van mij is vooral door zijn oud-collega meegesleept in het sleutelen aan de Trabantjes maar sinds hij van de vrachtwagen af is gegaan en op kantoor is gaan werken jaren geleden is dat steeds meer verwaterd door tijdgebrek. Hij mist het ook niet echt volgens mij en concentreert zich liever op het toeteren waar hij ook al te weinig aan toe komt....

Dus het ziet er echt naar uit dat alle auto's gewoon opgeruimd gaan worden :P

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:22

Dan heeft hij in ieder geval een instrumentkeuze naar mijn smaak :)
Zelf speel ik namelijk hoor en dat valt wat betreft klank in dezelfde hoek als trombone en euphonium. Deze instrumenten zitten ook vaak in dezelfde sectie van de opstelling (middelzware koperblazers).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:33

Hihi, ik laat je reactie even aan manlief lezen, die begint te grijnzen en zegt: middelzware koperblazers daar val ik niet onder hoor :P
Terwijl hij over zijn niet-aanwezige buik wrijft :')

Hoogste bod op de gestripte Kever was 400 euro trouwens, dus diegene heeft er wel een koopje aan denk ik :=

Afspraak gemaakt voor volgende weekend om hem af te halen :)

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:12

Behoorlijk! Dat is echt een koopje :=

Ik denk dat ik jouw vriend wel mag O:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:19

Ja, m'n neef en zijn vrouw (veel met VW bezig) verklaarden me ook al voor gek gezien alleen een paar deuren of kleppen enzo dat al opleveren..... in onderdelen verkopen was dan beter geweest.

Maarja dat is ook weer zo'n getob en we hebben er allemaal de ruimte niet voor, dus dan maar iemand anders een mazzeltje gunnen toch :)

Hihi, vriendlief is ook penningmeester bij de muziek, en pas kwam er een aanmeldingsbrief binnen van iemand die graag alt-saxofonist wilde leren bespelen... hilarisch schrijffoutje _O-

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:10

:') die is wel epic idd

Ik heb sinds mijn studie echt geen tijd meer om lessen te volgen met mijn hoorn laat staan auditie doen voor een harmonie, fanfare of iets dergelijks. Ergens wel jammer daar ik voor 4 jaar geleden prima kwalificaties had voor het conservatorium. Ik speel nu eigenlijk alleen nog af en toe voor mezelf. Beetje jammer, maar hopelijk komt die tijd weer als ik straks mijn studies erop heb zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:15

Een carkit, zodat hij je altijd handsfree kan bellen als hij met z'n Kever rijdt :D

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:51

Oh nee, dacht ik even rust te vinden op bokt is het hier ook al besmet !!! :P
Mijn vriend is echt geobsedeerd door die auto's, hij heeft er al eentje helemaal opgeknapt en heeft nu exemplaar 2 aangeschaft :D

Fijn dat dit bestaat, kan ik hier wat dingen vragen die ik aan mijn vriend niet durf :D Hij is namelijk het type van 'waaaat jij weet dit niet !!!! oh jij vrouwmens toch, laat ik alles uitleggen tot in detail zodat je er nog minder van snapt ' :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 21:06

Hahahaha Morrow_Less, zo is mijn vriend ook! Gaat ie een heel verhaal houden over een onderdeeltje ofzo, heel leuk hoor en ik probeer het ook echt te volgen, maar aan het eind van het verhaal snap ik er vaak nog minder van ;)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:10

jij begrijpt me :P Ik ga hier wat blijven volgen hier begrijp ik alles en kan ik hem verbazen met mijn nieuwe kennis ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:54

Ik doe vaak halverwege het verhaal al geen moeite meer om het te proberen te volgen :+
Maar mijn man maakt er zo'n uitgebreid verhaal van met allerhande bijzaken dat het ook gewoon niet te volgen is.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:59

Ik let alleen op als ik er ook echt baat bij heb :o
Zo weet ik nu wat ik moet doen als ik stil kom te staan,
dat ene ding naar beneden en dan dat andere ding omhoog, en het zit ergens in de motor (die natuurlijk niet vooraan zit) -:)
Ik voel me een echte Kever-expert :D