Overburen veranderen hun tuin.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:35

Waar, en onze naaste buren wonen vier kilometer verderop,en die mogen dus bést een schuttinkje optrekken ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:37

Kuggur schreef:
Waar, en onze naaste buren wonen vier kilometer verderop,en die mogen dus bést een schuttinkje optrekken ;)

:D dan kan jij dat makkelijk zeggen :j

en ik denk dat de meeste die hier roepen dat TS niet moet zeuren en het zelf ook niet leuk vinden als het hun zou overkomen
je weet pas hoe je reageert als je het mee maakt. :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 22:38

Kuggur schreef:

Hahahah dat had het mij helemaal niets uit gemaakt hoor al was tie dan 4 mtr hoog (dan is het nog een kleintje op zo'n afstand). :D

kiki1976

Re: Overburen veranderen hun tuin.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 22:41

Dat zei m'n man ook al, hij is bang voor de weerstand en is lekker op vakantie gegaan. En hoopt dat alles is overgewaaid als hij terug komt.

Maar moet iedereen wel nageven, niemand maar ook niemand heeft de werklui erop aangesproken of mee lastig gevallen. Die doen ook alleen maar hun werk!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:48

Ideetje :o geen idee of het wat is, maar ik bedoel het iig goed :)

TS, op de foto's zie ik voor de schuur een soort groenstrook. Is dat gemeentegrond?
Kun je geen aanvraag indienen om dat stuk opnieuw te laten beplanten? :)

Die planten recht voor de schuur zien er namelijk nogal dor/dood uit, aan vervanging toe lijkt mij.
Als de gemeente dat stuk opnieuw beplant met dezelfde soort (Heesters oid?), dan wordt de schuur al een stuk afgedekt.
Je kijkt dan ook weer uit op 'groen' :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:53

Kuggur schreef:

Jij kan wel de Berlijnse muur namaken :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 23:02

RoWi schreef:
Ideetje :o geen idee of het wat is, maar ik bedoel het iig goed :)

TS, op de foto's zie ik voor de schuur een soort groenstrook. Is dat gemeentegrond?
Kun je geen aanvraag indienen om dat stuk opnieuw te laten beplanten? :)

Die planten recht voor de schuur zien er namelijk nogal dor/dood uit, aan vervanging toe lijkt mij.
Als de gemeente dat stuk opnieuw beplant met dezelfde soort (Heesters oid?), dan wordt de schuur al een stuk afgedekt.
Je kijkt dan ook weer uit op 'groen' :)

Ik denk dat deze winter ook geen goed heeft gedaan voor de overige struiken... Maar is idd gemeente grond

Had ik ook eerder geschreven hoor. Als ze er andere struiken en planten voorzetten is het wat mij betreft prima hoor ;)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:06

Sorry, dat had ik dan niet gezien. Maar dan zou ik inderdaad zoiets proberen! :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 23:12

Geeft niets hoor! Is evengoed een goede tip :) waar ik me wel goed in kan vinden.

Ben alleen bang dat dat andere buren daarmee niet snel akkoord gaan. Die spreken nu al waardevermindering van hun huis en vermindering van hun wooncomfort...
Dat zijn trouwens ook degene die al een klacht hebben ingediend...

Tuurlijk baal ik van m'n vrije uitzicht die ik dan ook niet meer heb. Kon hiervoor doorkijken tot het bos aan toe.... Maar liever uitkijken op struiken dan een groene schuur :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:16

Amaris schreef:
maar TS stel nou dat het niet helemaal volgens de regels is gegaan, ga je die mensen daar dan echt op aanspreken en vragen/eisen dat ze weer een haag terugzetten?

ja dat zou ik geen stijl vinden

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:19

'vermindering wooncomfort'? :r

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 23:31

shilady schreef:
Amaris schreef:
maar TS stel nou dat het niet helemaal volgens de regels is gegaan, ga je die mensen daar dan echt op aanspreken en vragen/eisen dat ze weer een haag terugzetten?

Even lezen....
Ik ga dat helemaal niet eisen....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 23:32

Amaris schreef:

Dat vinden de overige buren, zijn niet mijn woorden (ik heb ze alleen getypt :o )

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:33

Citaat:
Amaris schreef:

Ik begrijp dat er al een klacht (van de buren) richting gemeente is gegaan. Als e.e.a. niet volgens de regels is geplaatst, dan volgt er zeker een reactie van de gemeente. En dat zou er inderdaad zelfs toe kunnen leiden dat het bouwsel verwijderd moet worden (in het ergste geval).

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:35

Amaris schreef:

Mijn mond viel ook ff open...

Jeetje laat iedereen toch *binnen de perken* zijn gang gaan, snap het probleem niet.

Toen wij hier kwamen wonen en aan gingen bouwen hebben we dat vooraf bij de buren gemeld. Nou moeilijk moeilijk, zoninval werd belemmerd ( tuin van 30 meter diep), het mocht niet te hoog bladiebla... En zelf ook een aanbouw hebben hè.
Toen we begonnen kwamen ze met een contract dat we moesten tekenen dat we plantjes zouden vergoeden als er iets bij hun beschadigde... Toen de schutting gesloopt werd waren ze er als de kippen bij om de houten schotten in beslag te nemen... Mooi, hoefden wij ze niet naar de stort te brengen.
Uiteindelijk zijn ze binnen een jaar gescheiden, huis verkocht, schotten afgevoerd... En nu heb ik de beste buren van de wereld, ik zie of hoor ze nooit. En ze hebben een aanbouw tegen onze muur gezet :D

Ook een overijverige gepensioneerde pleinbewoner die onze tuin niet spik en span vindt... En die van meerdere bewoners niet. Nou buurman Als je je er aan stoort: ga je gang :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:36

anneliesdj schreef:
Ik denk dat de buurman seriously not amused is als hij terugkomt van vakantie.
Die ziet in zijn tuin een bouwwerk staan waar hij niet om gevraagd heeft,

Dat weten ze nog niet, dat zou ik effe checken als ie weer terug is van zijn vakantie.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:47

Dat lijkt me sterk. Is toch een flinke vergissing: een schutting of een grote schuur.. :') :Y)
Maar het is misschien nog niet zo gek om je van de domme te houden als ze straks terug zijn.
'Goh buurman, ik dacht dat u een schutting wilde laten plaatsen. Is er misschien iets mis gegaan?' oid.

TS, wel lastig dat de andere buren er zo keihard in zijn. Dan is het toch moeilijker om samen tot een oplossing te komen.
De waardevermindering kan ik me nog wel voorstellen, een mooi uitzicht voegt zeker waarde toe aan je huis.
Maar daarbij heb je het nog zeker niet over tonnen euro's.. Dus hun reactie vind ik wel een tikje overdreven :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:52

Ach, zo gaat het toch altijd... de hele buurt staat op de achterste poten, het gaat alleen maar hoger oplopen omdat betreffende buur er niet is en er alleen maar gespeculeerd wordt en geroddeld en geouwehoerd. De groep explodeert straks bijna, dan komt buur thuis en blijkt het om een ordinair misverstand te gaan, of zegt ie droog "ja, toch voor een schuur gekozen, so what, mijn tuin".
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het "afloopt", waarom er tóch een schuur staat ipv de schutting.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:55

Kinke schreef:
Zo'n akkefietje hebben mijn ex en ik ook eens met de buurman gehad. Die stoorde zich aan de paardenstal (meter of 5 verderop, schuin naast hun huis). Waarop de rechter aan hem vroeg....meneer, wat geeft u het recht om over de grond van uw buren te kijken????? Kortom, hij had geen poot om op te staan.

ook een typische gevalletje rijdende rechter.. dat is dit ook denk ik.
(dom dat die buurman dat deed.. 5 meter van de grens..

heeft dat geintje jullie veel geld gekost? of kon meneer de klagende buurman dat betalen?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 23:56

Die reactie vind ik zelf ook overdreven hoor.
Maar het is wel lastig dat iedereen er zo fel op is.

Kan me ook niet echt voorstellen dat ze daarmee een fout gemaakt hebben hoor.
Want er zijn 3 bedrijven bij geweest voor de schuur.
1 om de schotten te brengen, 1 om hem te plaatsen en in om het asvalt op het dak te branden....
En daarna de hovenier die de voortuin ging beplanten....Wat trouwens wel heel mooi is geworden!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:56

kiki1976 schreef:
Amaris schreef:

Dat vinden de overige buren, zijn niet mijn woorden (ik heb ze alleen getypt :o )

Dat had ik wel door TS. Was ook niet naar jou bedoeld.

Maar het komt van jouw buurtbewoners zó zeikerig over... tjee..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 23:59

Citaat:
Dat had ik wel door TS. Was ook niet naar jou bedoeld.

Maar het komt van jouw buurtbewoners zó zeikerig over... tjee..

Idd mijn vraag was alleen mag dit zomaar....
En ik hoopte dat hier wat tips uitkwamen, meer niet

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 00:39

Ik had ook een totaal ander uitzicht op de foto's verwacht te zien dan een nette groene schutting/schuur...
Even vergunningen en extreem rare/lelijke bouwsels buiten beschouwing gelaten, snap ik echt niet dat mensen zich hier werkelijk druk om kunnen maken. Lekker gezellig met de hele buurt klagen, zien hoe we de andere buren het beste kunnen naaien. Is weer eens wat anders dan een buurt bbq :') En met name (op dit moment iig) achter de rug om van de betreffende buren.

Nou vind ik het sowieso van de zotte dat je niet gewoon eigen baas op je eigen terrein bent... En op zich begrijp ik echt wel dat het niet echt wenselijk is als er echt iets heel erg uit de toon valt, zoals een roze schutting met blauwe stippen ofzo, in zo'n situatie mag er best wat aan gedaan worden. Maar dit is echt mierenn**ken. Ik zou me eerder druk maken om oude vervallen huizen/boerderijen, erven waar de troep zich meters hoog opstapelt... of juist vage bouwsels die "kunst" moeten voorstellen, of een hypermodern (lelijk) gebouw/huis in een verder landelijke buurt. (Dat zie je hier in de buurt nog al eens :=)

Ik zou me er echt niet druk om maken hoor als mijn buren ineens een schutting optrekken. Lekker belangrijk... *not* :') In het straatje hier naast woont ook een soort kluizenaar helemaal ingegroeid tussen onkruid en beplanting... maarrr wel mooi groen! _O-
Mijn overbuurman, bijna nooit thuis, doet ook vrij weinig aan zijn tuin, ziet er ook niet echt fraai uit, met name aan de zijkant staat de (inmiddels dooie) beplanting 2 meter hoog.. maar dat zal mij aan mn reet roesten hoor.
Mijn eigen buurman is een klusser in hart en nieren, altijd van alles achter staan waar hij mee bezig is, gebruikt ook regelmatig een deel van mijn kant van de oprit, zolang ik mn auto nog kwijt kan, no problem. Hij maait mijn gras in ruil weer mooi :D

Mijn andere buuf is wel een beetje een zeikwijf := Niemand mag zn huis in dezelfde kleuren verven als dat van haar, want het was haar idee. (Zijn allemaal dezelfde huisjes hier maar goed) Mijn vader en buurman gingen een hier achter een hok bouwen, dat wilden ze een beetje in dezelfde stijl doen als dat van mijn buuf (waar toen alles nog koek en ei mee was.) zodat er qua beeld wat eenheid bleef in de buurt... was ze daar ineens vet kwaad over want het was haar ontwerp en blah blah blah (gewoon een standaard tuinhuisje/schuurtje :')) Daar kan ik echt niet tegen hoor. En zolang ik hier nu woon heeft ze al over verschillende dingen lopen zeuren. En dan zelf een grote herder achter huis, de hele dag aan t ketting op een wandeling na, die blaft naar alles wat los en vast zit. Echt heel ergelijk. Iedereen is gelukkig verder wel een beetje van leven en laten leven, dus we laten haar maar wat... Zou mooi zijn als meer mensen dat konden.

Nou kom ik trouwens wel van de boerderij, waar mn ouders nu nog wonen, buren zitten niet binnen een straal van 800 meter... heerlijk rustig. En daar hebben we al geleerd dat je vanzelf aan een lelijk uitzicht went, want aan de andere kant van de weg is op een gegeven moment een groot kassencomplex gekomen.. weg uitzicht. Gelukkig kunnen we in de keuken (andere kant van het huis) uit het raam kijken en dan zien we de paarden en grasland. :D

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 01:11

TS, bij ons in de wijk zijn veel groenstroken die worden beheerd door particulieren.
De gemeente zet er dan een klein paaltje in waarop staat 'zelfbeheer' en heeft er vervolgens geen omkijken meer naar. Slim concept.
Misschien kan jij het beheer over de groenstrook naast die schuur aanvragen en er een nette heg aanplanten of mooie groenblijvende struiken?
Dan zijn die kosten wel voor jou maar goed, jij wil graag een groen uitzicht en die heb je dan weer terug.
Ik zou het liever zo oplossen denk ik. :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 07:09

Waardevermindering van een huis door een schutting, ga ik gelijk de krant bellen dat al die waardevermindering helemaal niet door de crisis komt, het komt door al die schuttingen in Nederland.