wachttijd woningnet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:28

Super *\o/* Gefeliciteerd!

xSwanHeart

Re: wachttijd woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:35

De wachttijden bij woningnet zijn inderdaad vreselijk! Staat één van jullie toevallig nog ingeschreven bij SSH Utrecht? Daar kan je namelijk reageren op appartementjes in de City Campus Max. De meeste zijn maar 28 vierkante meter, maar er zitten uitschieters bij van 40 of zelfs 50m²! Dat is voor jullie misschien best interessant.
Ik vind het er in ieder geval leuk wonen! :)

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:45

Lootje1991 schreef:
Wij hebben maandag ja gezegd op een huisje en gaan volgende week vrijdag de akte ondertekenen. Dit huisje is trouwens wel via de makelaar gegaan en niet via woningnet anders wachten we over 3 jaar nog :+

Maar ben iig super blij :D

Gefeliciteerd..

Ik was 10e bij het appartement die ik graag wou.. En nu staat er niks leuks/betaalbaars op:(

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:56

hihi bedankt allemaal en dit was echt geluk hebben hoor. blijf allemaal hoop houden ook voor jullie zit er een huisje tussen alleen het duurt even en het kost veel geduld en het is vervelend.

succes en jullie kunnen het

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 22:08

Tuttebel schreef:
Lootje1991 schreef:
Wij hebben maandag ja gezegd op een huisje en gaan volgende week vrijdag de akte ondertekenen. Dit huisje is trouwens wel via de makelaar gegaan en niet via woningnet anders wachten we over 3 jaar nog :+

Maar ben iig super blij :D

Gefeliciteerd..

Ik was 10e bij het appartement die ik graag wou.. En nu staat er niks leuks/betaalbaars op:(

een vriendin was 12e bij n huis en had t uiteindelijk zelfs aangeboden gekregen en geaccepteerd. nu hou ik bij alle huizen waar ik onder de 20 eindig hoop

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 18:39

de volgende loting is morgen alweer! deze keer zit er maar een week tussen :)

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:30

moonsparkle schreef:
Tuttebel schreef:

Gefeliciteerd..

een vriendin was 12e bij n huis en had t uiteindelijk zelfs aangeboden gekregen en geaccepteerd. nu hou ik bij alle huizen waar ik onder de 20 eindig hoop

Ik heb die hoop niet.. Je hoort hier dat soms de 3e hem krijgt. En een vriendin van me moeder was een keer 5e en de eerste 4 kwamen niet opdagen.
Ik woon gelukkig nog thuis dus heb niet heel hoge spoed maar ik verwacht voor eind van de zomer wel een leuk appartementje te hebben

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:21

moonsparkle schreef:
de volgende loting is morgen alweer! deze keer zit er maar een week tussen :)

hier staat dat de loting 17 april is, dus dat is volgende week pas?
ik heb de zinloze reacties maar weer gedaan -O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 19:23

tussenstand: 15e...12e...en 10e

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:06

Ik had me weer iets raar. Je hebt hier loting woningen dat houd in dat iedereen ongeacht je aantal punten evenveel kans heeft maar als je de woning afwijst als je eerste bent dan kan je 6 maanden niet reageren..
Er stond dus een leuke woning(flat) op maar ik dacht eerst eens bij het kantoor een plattegrond ophalen voor ik reageer.
Het leuk een leuke woning voor 1 persoon op de plattegrond. Maar omdat ik graag precies wou weten waar het was ben ik er met mijn moeder heen gefietst en wouden ff aan de achterkant bij het balkon kijken of we er misschien aan af konden lijden of er normale buren naast woonde nou dat leek zo, Lopen we terug naar de fiets word en vanaf ander flatgebouw geroepen keken jullie naar die en die flat dat klopte dus zegt ze ik kom er even aan ik ben de vorige bewoonster.
Komt dat meisje er dus aan zegt ze het is een hele mooie flat en je mag van me nu wel ff binnen kijken dan heb je een goed idee waar je op reageert ( ze hoefde sleutels pas maandag in te leveren) maar ik waarschuw je voor de buurman.. Toen vertelde ze dat hij een psychiatrische patiënt was en hij een tijd opgenomen is geweest. Maar hij bedreigt dus een hele hoop mensen daar en voornamelijk de directe buren. Ook zorgde hij voor een hoop geluidoverlast.
Zij heeft 4 jaar geklaagd bij de woningcorporatie en toen pas uiteindelijk een andere flat aangeboden gekregen. De woningcorporatie kan die man nergens anders kwijt zeggen ze..
En zij had gezegd tegen hun als er iemand komt kijken terwijl ik er nog woon zal ik het ze afraden.. Dus vandaar dat ze hem als lotingwoning gezet hebben..
Maar wat ben ik blij dat dat meisje toevallig op het balkon van de nieuwe woning zat.. Ik zou er maar op gereageerd hebben en het toegewezen krijgen nou daar zit je dan..

Nu wordt het alleen niet aantrekkelijk om überhaupt nog op die lotingwoningen te reageren omdat ik dam bang ben dat je bij alle woningen zulke situaties hebt..

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:37

Ik sta al zo'n 7 jaar ingeschreven bij Woningnet, waar ik wekelijks reageer. Twee weken geleden stond ik nummer 6 voor een woning, en nu toch nummer 1! Na 7 jaar gewacht te hebben, werd dat ook wel eens tijd. Morgen om 15:00 word ik er verwacht om te komen kijken, ben erg benieuwd!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 19:18

Georgette schreef:
Ik sta al zo'n 7 jaar ingeschreven bij Woningnet, waar ik wekelijks reageer. Twee weken geleden stond ik nummer 6 voor een woning, en nu toch nummer 1! Na 7 jaar gewacht te hebben, werd dat ook wel eens tijd. Morgen om 15:00 word ik er verwacht om te komen kijken, ben erg benieuwd!

gefeliciteerd! ik ben benieuwd, laat je weten of het wat is? En waar ga je allemaal op letten?

In almere kun je ook reageren op snelzoek huurwoningen, dan maak je wel veel meer kans om het huis te krijgen maar je moet het huis dan ook verplicht nemen. Neem je het huis niet dan begint je inschrijving op woningnet weer helemaal opnieuw.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:00

Dankjewel moonsparkle! Ik wil er niet al teveel geld in steken, aangezien ik een huis ga kopen samen met m'n vriend als zijn appartement verkocht is. Als het helemaal uitgewoond is en er veel aan moet gebeuren om het een beetje leefbaar te maken, dan pas ik.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:40

Georgette: hoe was het huisje???

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:25

Ik heb vanmorgen een woning bekeken

Stond 37!! en nu 11e.

Heb gezegd geinteresseerd te zijn dus het is nog maar afwachten wat er nu gaat gebeuren :)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:27

Dat wordt duimen Olympia! ben benieuwd of het wat word

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:29

Ja, was een 4 kamer woning :D

Redelijk nieuwbouw.. Reden van afwijzing omdat het heel kleine slaapkamers zijn en best veel opknapwerk heeft qua verven enz.

Maar ja, ik weet iig dat 1 koppel voor mij het afgewezen heeft, omdat ze dus vonden dat het teveel werk was. Alles moet echt een verfje hebben en sommige muren wel echt 3 likjes verf ofzo.. Maar ach, das voor mij geen probleem.. Ook qua kosten niet. Mijn vader werkt in de verf en daar krijg ik alles tegen de inkooppriojs

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:48

Zo das lekker Olympia! wij hebben ook een 4 kamer woning. Met een masterbedroom en een washok en een werkkamer. Je kunt dus ook echt maar 1 bed kwijt haha.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:21

hier schiet het al erg op. :j
had op 3 huizen gereageerd.
1e huis: van de 105 reacties sta ik op de 84e plaats
2e huis: van de 146 reacties sta ik op de 109e plaats
3e huis: van de 115 reacties sta ik op de 90e plaats

denk dat ik nog heeeeel even geduld moet hebben :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:29

Ik heb erg gelachen om woningnet :')
Er stond; zeer hoge kans voor mij.
Ik sta op plek..... 98! :')
Geloof dat het systeem in de war is haha

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 20:34

vuurneon schreef:
Ik heb erg gelachen om woningnet :')
Er stond; zeer hoge kans voor mij.
Ik sta op plek..... 98! :')
Geloof dat het systeem in de war is haha

Denk het niet want op de website las ik dat je in Almere na ongeveer 4 jaar een woning krijgt. Inmiddels staan we al 5 en een half jaar ingeschreven en hebben nog nergens mogen kijken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:35

Daarom zeg ik ook; het systeem moet in de war zijn ;)
(Groningen heeft een persoonlijk systeem waarbij je gelijk ziet hoeveel kans je erop hebt ; laag, gemiddeld, hoog of zeer hoog)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:20

Lootje1991 schreef:
Georgette: hoe was het huisje???

Het was een ontzettend leuk huisje :) Het stond alleen wel in een mindere buurt. In eerste instantie zei ik ja, ik zag het opzich wel zitten, en ik werd heel erg gepusht. Ik moest binnen een uur beslissen of ik het wel of niet wilde. Vervolgens moest ik meteen voor een intake gesprek en toen heb ik het toch afgeblazen. Het voelde niet goed, gezien m'n situatie (lang verhaal). Hopelijk wordt er iemand anders heel gelukkig :)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:58

O balen georgette! Ik hoop dat je gauw wat vind dat wel bij je past en ik vind het niet normaal dat je met een uur besloten moest hebben. (is dat een goede zin?) ik had 2 en een halve dag om te beslissen. Nog een x ik hoop dat je een fijn huisje vind!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:51

wat jammer georgette..

ik heb net ook maar weer gereageerd, kansloos.. maar goed, we zien wel.
1 in Cothen (die zou ik wel graag willen).. en dan nog 1 in zeist en 2 in debilt/bilthoven
afwachten maar weer.