Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:52

Op den duur gaat het helemaal vanzelf en hoef je niet echt meer iets uit te zoeken. Het is ook echt en patroon van gewoontes die je moet doorbreken. Ik zie dat heel erg bij mijn vriend. Die is van huis uit gewend om mee te nemen waar hij zin in heeft en daarbij niet echt op de prijs te letten. En aanbiedingen werden juist altijd in veel te grote hoeveelheid ingeslagen. Nog een gewoonte was om altijd hetzelfde merk mee te nemen. Het heeft een tijdje geduurd voor hij doorhad dat het ook echt anders kan. Inmiddels heeft hij het vaak nog eerder door dan dat ik het heb als een aanbieding niet zo voordelig is of als er ergens in het schap nog een goedkopere optie is. Wel is hij nog steeds van de impulsaankopen met 'lekkere' dingen. Maar dat kan ik hem wel vergeven. :9

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:14

wat maakt brood bakken dan zo duur, want een lekker brood bij de bakkerij kost toch ook al bijna 2euro voor een heel brood.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:28

Op de prijs letten gaan inderdaad vanzelf, en bij aanbiedingen even checken wat de originele prijs is en of er geen vergelijkbare producten goedkoper zijn. Maar om bijvoorbeeld shampoo, cremespoeling, deo, dagcreme etc. voor 50% van de prijs te hebben moet ik wel regelmatig wat folders doorspitten. Al weet je na een tijdje wel dat de 2+2 gratis aanbiedingen altijd eind augustus/begin september en in januari zijn.
Naar verschillende supermarkten en de markt gaan bespaart ook veel, net als brood kopen op woensdag als het 5 broden voor zoveel € bij de bakker is etc. Maar dat kost wel veel tijd.
Toen ik student was, zat er een slager met scharrelvlees in de buurt en die had dan op dinsdag stoofvlees, woensdag gehakt, zaterdag tartaartjes in de aanbieding etc. En dat haalde ik dan ook echt op die dagen. Nu ik zo'n 40-50 uur per week op mijn werk zit gaan die dingen gewoon niet, maar is het gelukkig ook niet noodzakelijk.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:57

Het gaat hier vanzelf om op de aanbiedingen te letten. Voordeel is dat ik zelf als bijbaantje in een supermarkt werk. Ik doe daar dan de boodschappen die ik nodig heb of van de aanbiedingen. En de C1000 zit hier om de hoek, dus daar neem ik de rest mee wat goedkoper is vanwege aanbiedingen of de kleine dingen die ik vergeten ben :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:08

Ook de shampoos, deo's, tandpasta etc haal ik de laatste tijd bij de Lidl of de Action. Daar hoef je geen folders voor door te spitten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:12

tandenborstels haal ik bij de action, wel merk maar vaak niet zo duur.

nurses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:30

[quote]Wel ben ik erg gesteld op goeie shampoo en deo's die probeer ik via de ''op=op'winkel te kopen (3x FA voor 5,-) of zoals afgelopen week de axe shampoo 1+1 gratis bij de ah.[quote]

Altijd goed opletten op aanbiedingen, shampoo en deo kun je soms goedkoper halen bij de kruitvat als bij de op = op. Dan sla ik er altijd extra van in.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:32

De C1000 heeft vaak met de euro weken de deo's voor een eurie :) Net zoals FA douchegel waar mijn vriend alleen tegen kan en de 8x4 deo. Dit sla ik dan in, zodat ik weer nieuwe moet halen als het weer euro weken zijn :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:34

Op dit moment heb je bij het Kruidvat Nivea producten 2 + 2 gratis.
Erg handig voor de cremepjes enzo. :j

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:10

En de action heeft heel veel merkproducten als dove voor een kleine prijs. hetzelfde als bijv. chloor en dergelijke.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 19:15

Maarja, aks je al geen à merk gebruikt, en eerder b of c, heeft het dan nut om naar de action te gaan?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:18

Tieme schreef:
En de action heeft heel veel merkproducten als dove voor een kleine prijs. hetzelfde als bijv. chloor en dergelijke.

Daarmee moet je ook oppassen, soms zit er bij de action merkproducten minder inhoud in. Dus minder inhoud is inderdaad een lagere prijs, maar hierdoor verschillen ze niet veel van de Kruidvat of Etos. Het zijn soms lokmiddelen van de Action

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:19

Bij mij gaat het meeste geld in de avondhapjes zitten, lekkere kaas, Franse worst. Ik heb geprobeerd met 40 euro in de week rond te komen maar dat lukt niet. Ik denk dat ik als alleenstaande met 2 kleine honden op het dubbele zit. Ik koop 1x in de week kalfspeesjes voor ze, zakje kost 4,95. Dan van die dental sticks bij de AH, runderreppjes en kuipjes vlees. En niet die van Ceasar, die zijn echt te duur.
Ik rook niet, en ik moet zeggen wat hier zo vaak genoemd wordt: shampoo's en douchegels zijn ook de kosten niet. Daar doe ik best lang mee, je hebt er niet zoveel van nodig per keer.

Wasmiddel doe ik ook lang mee, ik was iets van 3x per week en heb 2 soorten wasmiddelen, voor lichte en donkere was. Of van de Aldi, Hema of aanbieding Kruidvat/AH/C1000.

Voor vlees vind ik de C1000 de goedkoopste. AH vind ik echt duur met vlees en kip.

Meestal vind je overal porties voor minimaal 2 personen en ik hoop dan maar dat het niet ingevroren is geweest omdat ik vaak de 2e portie in de vriezer leg. Dat komt de smaak niet ten goede. Vlees met vet kun je trouwens niet heel lang bewaren, zoals speklappen, doorregen runderlappen e.d. Die moeten volgens mij binnen de 2 weken op.

Ik kook regelmatig voor 2 dagen, vooral Indisch, de ene dag met hete boontjes en de andere dag met heerlijke spitskool. Drumsticks braden voor 2 dagen of meer, en een gedeelte invriezen. Dat kan ook met de klaargemaakte groentes.

Ik vind fruit trouwens heel duur en veel verse groentes ook. Boontjes 1,80 per pond, pfffffff. Tomaten zijn nu ook duur. Witlof is meestal redelijk goedkoop en deze groente vind ik zowel rauw als in een ovenschotel lekker.

Ik ben meestal in de super als de studenten ook hun boodschappen doen en ik zie ze eigenlijk nooit verse groentes meenemen. Ze staan voor de pizzavakken en de maaltijdsalades. Hoe die rondkomen ;)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:29

ik kom per week wel op 50 euro.. maar ik koop ook een flinke tros bananen van die mandarijnen netten van 2 kilo heb ik er meestal 2..

die kistjes 2.. en die kleine netjes hou ik het meestal bij 4.. zijn ze in de aanbieding of 1 gratis.. dan koop ik er rustig 8..

verder peren of appels en druiven als ze in de aanbieding zijn..

koekjes heb ik in huis liggen voor als er visite komt.. dat zijn dus de soorten die ik niet lekker vind en uit de kast grijp.

1 zak chips in de week kom ik wel mee door..

ik koop altijd melk en geen vruchtensap. snoep koop ik ook niet.

door de fruit word het wel snel duur boodschappen doen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:48

stef schreef:
Maarja, aks je al geen à merk gebruikt, en eerder b of c, heeft het dan nut om naar de action te gaan?

Jazeker wel! Gewoon lekker rondkijken en je vind altijd wel iets dat spotgoedkoop is. Bijvoorbeeld het haarserum van de Action. Heel erg goed en het kost bijna letterlijk niets.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:50

Als ik naar de Action ga koop ik meer dan mijn budget toelaat. Vooral spullen die niet noodzakelijk zijn.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:52

Ik ben rond de 75 euro per week kwijt aan boodschappen.
Dat is voor 2 personen, 1 kat en 1 hond.

Boodschappen doe ik bij de c1000 en de Aldi, heel soms kom ik bij de spar als ik 1 ding nodig heb of wat vergeten ben ( spar zit bij ons in het dorp, c1000&aldi een dorp verderop).
Wasmiddel en wasverzachter koop ik bij de Action, andere schoonmaak spulletjes trouwens ook.
Shampoo enz, haal ik bij de kruidvat, hema of etos en dan altijd eigen merk :j

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:44

stef schreef:

Denk het niet. Ik heb weleens merkloos afwasmiddel van de action gehad van 18 cent maar dat was ook echt waardeloos spul, had je heel veel van nodig.
Ik haal mijn 'merk' schoonmaakspullen wel bij de action, zo eens in de maand inslaan. Heb een hekel aan schoonmaken dus geef altijd wat meer geld uit aan alles in sprayvorm, schoonmaakdoekjes die je weg kan gooien etc. En dat is bij de action wel goedkoper. nuSpaarlampen hadden ze ook vrij goedkoop (1,50 per lamp), en vuilniszakken vaak ook.
Wasmiddel, shampoo,scheerschuim etc. kopen we vaak wel A-merk en dan met 2+2 gratis of 2e gratis aanbiedingen. Dat is inderdaad nu bij de kruidvat en etos, dus ik heb weer hele voorraden nivea dagcreme, shampoo, deo etc. staan. Wasmiddel gebruiken we trouwens heel weinig, want we hebben zo'n ecowasbal. Laatst trouwens ergens gelezen dat die wasbal helemaal niet werkt maar dat de gebruikers wel positief zijn erover omdat die 60 ml wasmiddel die geadviseerd wordt veel te veel is en vrijwel alle was ook schoon wordt met maar 15 ml wasmiddel. Dat kan ook nog wel een goede besparingstip zijn. Dan heb je ipv 50 beuren uit zo'n grote fles ineens 150-200 wasbeurten.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:25

beken dat ik vanaf de eerste post een stille meelezer ben en dat ik me diep schaam eigenlijk...

Ik weet niet eens wat we uitgeven per week, maand, jaar..
Doe wel m'n boodschappen bij de Lidl, maar ben me totaal niet bewust van de prijzen van een product.
Weet wel dat ik veel meer geld kwijt ben bij AH als ik daar de boodschappen haal die ik bij de Lidl niet krijgen kan of als ik een keer geen zin heb om boodschappen te doen, ik op zondag even naar de AH ga en voor een vol mandje best wel veel betalen moet.

Ik vind sommige prijzen ook echt wel belachelijk als ik dat in de winkel zie en laat het dan 7 van de 10 keer wel liggen, maar 3 minuten daarna weet ik al niet meer hoeveel het ook alweer kostte, dus kan het ook niet vergelijken in ee andere winkel.
Heb wel bonnen bewaard om het vervolgens te gaan vergelijken, maar de daad bij het woord voegen blijkt in de praktijk erg lastig te zijn wat dat betreft..

Zoals wasmiddel, die koop ik bij de Action bijv. (zoals nu is de Persil in de aanbieding volgens mij) maar doe altijd een scheut in de wasmachine, geen idee hoeveel ml dus :?

Misschien is het nu wel eens tijd om me bewuster te worden van de prijzen van producten en er zuiniger mee om te gaan..

Ook zoals groentes.... vind gesneden groentes wel erg makkelijk, vooral ook omdat we niet zoveel nodig hebben en als ik bijv. kippensoep maak gooi ik er een zakje gesneden soepgroente in omdat ik dacht dat ik de overgebleven groente (als ik dus verse groente koop) weg kon gooien en dat vind ik dan wel weer zonde..

Ga ik volgende keer eens porties soepgroente snijden en in de vriezer bewaren :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:31

Ik probeer altijd voor max 30,- per week boodschappen te halen. We zijn met z'n 2-en.
Hebben wel duur brood €1,79- €2,05 per brood, en er gaat er 1 per dag door.
Mag ook altijd graag vlees met korting (korte tht) meenemen.
Verder neem ik bijna alles euroshopper mee.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:41

HubbaBubba, als je elke maand uit komt is dat toch niet erg?
Ik wist toen ik nog thuis woonde ook niet zo goed wat ik ergens aan uit gaf want dat maakte toen niet zoveel uit, maar als je elke maand maar precies genoeg geld hebt om alles net te kunnen betalen, dan ga ik het toch anders aanpakken. :)

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:52

Asjemenou; Dat klopt wel, maar het is toch leuker om geld niet te verspillen als het niet hoeft...
Ik bedoel maar.. stel dat we €25,- per week zouden kunnen besparen (geen idee?!) dan is er wel €100,- extra "over" om andere dingen van te doen.

Wel doe ik altijd brood in de vriezer, maar dit doe ik puur omdat ik niet iedere dag brood eet en als ik er trek in heb en het is er niet, dan baal ik.
En heb ook echt geen zin om iedere dag boodschappen te doen, dus de vriezer is een uitkomst!

Ook koop ik altijd wel grootverpakkingen vlees in en verpak dit thuis in zakjes zodat er meer ruimte is in de vriezer.
Nooit bij stil gestaan dat de grootverpakkingen goedkoper zijn (weet het wel, maar daarvoor koop ik ze niet) vind het wel fijn om een voorraadje in de vriezer te hebben.

Neem me ook altijd voor om voor een weeshuis soep, stamppot of wat voor maaltijd dat ook, te maken en dit in te vriezen.
Heb er zelfs allemaal 1 persoonsportie bakjes voor gekocht, maar het komt er mar niet van.
Komt namelijk wel eens voor dat 1 van ons niet thuis eet of de een heeft trek in dit en de ander in dat.

Ook laatste restje shampoo of cremespoeling meng ik met water in de fles en knijp ik leeg op m'n hoofd, vind het ook weer zonde dat dat achterblijft :=

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:54

Dan ben je toch al heel goed bezig?!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 00:07

Brood zit hier ook in de vriezer. S morgens haal ik er het aantal sneetjes uit dat ik nodig heb, die smeer ik bevroren, en tegen de tijd dat het lunch is, is het ontdooit.

Verder kook ik graag, maar wordt soms een beetje simpel van een snufje van dit en van dat. Ik GEB nu een bus cayenne peper, oregano en kerriepoeder staan, en wat doe ik ermee :? Laatst ook 3 stengels bleekselderij nodig, maar die kan je niet per stengel kopen....

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:09

Bij de meeste groenteboeren wel hoor als je er naar vraagt. :)