Meubels pimpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:23

Pip behang kun je oa op marktplaats ook per meter krijgen ;)

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:16

Wat leuk allemaal
Vanavond even Marktplaats gaan afstruinen voor een buffetkast die opgepimpt kan worden voor in de keuken :-)

babet1991

Re: Meubels pimpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 18:57

oo dit topic word steeds leuker!
wat een ontzettend gave ideen!
begin voorlopig toch nog maar niet met verfen...hihi!
vind het zo ontzettend gaaf dat ik eerst de leuke idd voorbij laat komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:24

ik ben op marktplaats ook op zoek gegaan naar een buikkastje. Dat is straks leuk voor onze dochter haar slaapkamer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:38

Ik kom mee lezen en wie weet zo nu en dan mee praten. :)

Vind de meeste dingen die jullie hier laten zien onwijs mooi, en het lijkt mij zelf ook heel leuk om te doen. Helaas heb ik ivm studie niet heel veel tijd om met een groot project te beginnen en ook niet heel veel ruimte voorlopig. Eerst maar even wachten tot we ook een huis hebben voor ik het kan in richten. O:) En dat staat (helaas) niet op korte termijn gepland.

Maar vind het heel leuk om eerst allemaal ideeën en inspiratie op te doen. :D

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:02

Ik knap panelen op of een dienblad in mijn eigen stijl. Riviera maison stijl. Ook mijn kast en heb daar zelf tekst opgeschilderd. Ik heb daar nu geen foto van maar kan hem wel maken als jullie dat willen.
HIer een voorbeeld van een paneel.
Afbeelding
Is tevens te koop.
Hieronder en dienblad en bordje voor boven de deur.
Afbeelding

Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:12

Puck79 schreef:
Wat leuk allemaal
Vanavond even Marktplaats gaan afstruinen voor een buffetkast die opgepimpt kan worden voor in de keuken :-)

Hoeveel werk wil je hebben? Ik heb hier nog een prachtige kast staan, maar die heeft wel meer dan alleen een likje verf nodig (eigenlijk juist geen likje verf, zonde!).

Buikkastje heb ik een aantal gehad vonneke, net verkocht!

Vanmiddag bij een paar kringloopwinkels geweest en ik heb weer wat meubeltjes gekocht, een antiek grenen 1 deurs kastje en een oud footstooltje :) .

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:14

struin ook regelmatig marktplaats af...en heb de weg naar de kringloop inmiddels ook weten te vinden.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:15

dat vraagt om foto's rinske!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:21

oh, doe dat niet met die mooie mahoniehouten biedemeijerkast! Dat is werkelijk doodzonde! Van mooi mahonie moet je eigenlijk afblijven, dat is al steeds zeldzamer aan het worden.

Maar er is veel van dat vale oude eiken en daar is niet veel aan te verliezen.
Ik zag net een witte grenen kast voorbij komen, echt heel mooi!
Wat mensen hier in dit topic eigenlijk doen, wit maken, dat is hun meubels brocante maken. Het krijgt zo een beetje een frans antieke aanblik, echt heel mooi!

Ik heb ook al wat meubels opgepimpt, maar ik ga nu weer een andere richting in slaan.
Ik heb nog zo'n onooglijk eiken buikkastje staan.
De bovenkant daarvan ga ik of blond mahonie maken, of goudkleurig.
De laden daaronder worden olijf(oud) groen, en met een spons maak ik er goudkleurige vegen op.

Dan heb ik nog een tafeltje van notenhout, rechthoekig. Blad is lelijk. Dat notenhout hou ik zoals het is, maar het blad ga ik dus ook maken zoals het buikkastje.

Kent iemand al deze site? Ik heb er al aardig wat knopjes gekocht.
Onze oubollige eiken keuken gaan we pimpen. Het moet oud rood worden en dan doen we er porseleinen knoppen op.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:21

Jij doet ook mooi werk Rinske, met die stoelen! Is dat nou moeilijk?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:26

Nou, het vergt inderdaad wat begeleiding en oefening, vooral in het begin hoor. Vooral de vering is het moeilijkst, en het goed inknippen van de stof bij de poten (spreekt uit ervaring := :'), en natuurlijk het bekleden zonder plooien, want als ergens mijn nekharen van overeind gaan staan is het bekleding met plooien :)) . En goed gereedschap is heel belangrijk. Met een handtackertje kom je er niet (en die heeft te grote nieten). Ik heb een tacker op lucht (met compressor).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:27

Waar haal je zo'n stof waar die stoelen mee bekleed zijn? En is dat een speciale soort stof?
Ik heb een paar leuke, oude barkrukken gevonden die ik graag wil white-washen en een nieuw stofje erop, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen :P

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:29

Je moet dus goede equipment hebben en dat is op zich al een investering. Maar waar heb jij dit eigenlijk geleerd?

Zoals iemand al eerder opmerkte in dit topic, oude ambachten worden bijna niet meer geleerd. Maar dat komt ook omdat het niet meer gewaardeerd wordt. Er gaat veel tijd zitten in het vervaardigen van oude ambachtelijke spullen. Daar zit een prijs aan. En dat hebben mensen er niet meer voor over, die rennen vervolgens massaal naar het massale Ikea.

In Oldenzaal zit een zaak met allemaal klassieke meubels. Peperduur. Maar er zitten wat dingen tussen die mij wel op ene idee brengen. Deze kast bijvoorbeeld:
Afbeelding
Dat zou ik toch ook zo kunnen met een oud kastje?

Dit is een stuk lastiger, maar wel een uitdaging:

Afbeelding

Inspiratiebron voor brocante: http://www.grangeshowroom.nl/index.php? ... n&nummer=4
Je kunt het beter zelf namaken, want het is niet te betalen. Maar wel prachtig spul.
Laatst bijgewerkt door Langcara op 12-01-12 20:38, in het totaal 3 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:31

Ik heb een cursus gedaan bij Padouk in Oisterwijk, 3 jaar lang. Je kunt je eigen meubeltje meenemen en opknappen onder begeleiding. Erg tof!
Stoffen kun je heel goed halen op de stoffenmarkt in de Breedstraat in Utrecht op zaterdagmorgen!

sSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:39

Wow, wat zijn jullie allemaal creatief! Dit topic moet ik onthouden, voor als ik samen ga wonen!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:40

Een cursus van 3 jaar lang?
Toch moest zoiets hier ook in de buurt zijn, dan denk ik dat ik dat ook ging doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:43

Oh wauw, in de link die Langcara poste staat een onwijs mooie, blauwe commode. Die kleur en vormgeving vind ik toch ook wel heel erg mooi.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:44

Judith_ schreef:
Oh wauw, in de link die Langcara poste staat een onwijs mooie, blauwe commode. Die kleur en vormgeving vind ik toch ook wel heel erg mooi.

Marktplaats.nl!
gewoon zoeken, en ergens staat er een onooglijk ding voor een habbekrats te koop. Links en rechts beschadigd, maar dat geeft niet.
Jij kunt hem in de gewenste kleur brengen en weer helemaal mooi maken.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:46

Langcara schreef:
Een cursus van 3 jaar lang?
Toch moest zoiets hier ook in de buurt zijn, dan denk ik dat ik dat ook ging doen.

Nee, is gewoon een avond waarop je kunt instromen. Je kunt ook 1 meubeltje doen en dan stoppen. Maakt niet uit hoe lang. Alleen na 3 jaar had ik geen geld meer :') . En meestal begin je met makkelijke projecten en dan ga je naar steeds moeilijkere projecten. Een bankstel zou ik bijvoorbeeld nog steeds niet kunnen stofferen.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:47

Rinske: Wat gaaf! Lijkt me erg leuk om dit als werk te hebben!
Ik denk dan trouwens dat je de kast op mijn dochters kamer ook prachtig vind. Ik heb hem gekocht ergens in Gelderland. Niks aan gedaan, hij was al mooi (en versleten :+ ) van zichzelf!
Afbeelding

Mijn binnenbekleding valt an sich nog wel wel mee om te vervangen denk ik zo. Er zit van origine alleen schuim in, dus dat ga ik ook maar terug plaatsen. Maar de kwaliteit is inmiddels 3x niks en niet meer heel...

Ik vind het jammer dat ik er weinig tijd voor heb nu met nog een verbouwing in huis, maar ik probeer dagelijks een uurtje iets te doen :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:48

Judith_ schreef:

Dat is een Louis Seize commode, als opknapper al niet goedkoop. Ik heb er pasgeleden ook een gehad, maar die heb ik verkocht voor 300 euro.
Vind het eerlijk gezegd wel zonde hoor, zo'n mooie gebombeerde commode zo op te schilderen. Daarvoor houd ik te veel van echt antiek denk ik :o .

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:49

Hier heb ik er 2 van staan op zolder en die ga ik beiden pimpen. (dit kastje slechts als voorbeeld genomen van marktplaats, omdat deze er exact op lijkt)
http://link.marktplaats.nl/519418128

Van deze kastjes gaan er 13 in een dozijn, daar stikt het van. Ze zijn super oubollig, niemand vindt ze nog mooi en kosten geen kont. Maar ze zijn schitterend mooi te maken!
Laatst bijgewerkt door Langcara op 12-01-12 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:49

Langcara schreef:
Judith_ schreef:

Marktplaats.nl!
gewoon zoeken, en ergens staat er een onooglijk ding voor een habbekrats te koop. Links en rechts beschadigd, maar dat geeft niet.
Jij kunt hem in de gewenste kleur brengen en weer helemaal mooi maken.

Ik denk dat ik binnenkort toch eens ga rond kijken inderdaad, helaas een enorm tijdgebrek. Maar tijd maken is natuurlijk ook een optie.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:50

Rinske schreef:
Judith_ schreef:

Dat is een Louis Seize commode, als opknapper al niet goedkoop. Ik heb er pasgeleden ook een gehad, maar die heb ik verkocht voor 300 euro.
Vind het eerlijk gezegd wel zonde hoor, zo'n mooie gebombeerde commode zo op te schilderen. Daarvoor houd ik te veel van echt antiek denk ik :o .

En zo zag ik in dit topic een waarschijnlijk oorspronkelijk mahoniehouten penantenkastje voorbijkomen, wit geschilderd, en ik zag een mahoniehouten biedemeijer voorbij komen die ze nog willen pimpen. Dat doe mij ook pijn hoor. Daarvoor hou ik dus ook te veel van antiek.