Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:35

Massief houten delen hoeven niet perse duurder te zijn in aanschaf. Qua onderhoud dan weer wel!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:39

Oeh Kas!! Gaaf dier!!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:40

@ Destino: Die hielden inderdaad erg veel van felle kleuren haha.

Wij hebben express voor een ouder huisje gekozen waar veel aan gedaan moesten worden. o.a. zodat we er een hypotheek voor konden krijgen en we toch alles anders willen dan de verkopers.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:50

Dat kan inderdaad een keuze zijn, vaak is je eigen smaak toch nét iets anders dan wat er al in zit :j .

Wij hebben er niet speciaal voor gekozen, het overkwam ons een beetje. Dit huis stond al ruim 1,5 jaar te koop en was al flink gezakt. (Die huizen worden normaal voor +- 230.000 / 240.000 verkocht)
Dus gaan kijken, dat viel énorm tegen, alles was kapot/uitgeleefd/lelijk.. Toen goed nagedacht en uiteindelijk een laag bod gedaan, goed onderhandeld en nu dus alles vernieuwd :) .

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:43

Wij hebben ook PVC liggen. Dit kan niet op een planken vloer gelegd worden, je hebt echt een gladde ondervloer nodig. Wij hebben de houten vloer eruit gehaald en beton gestort met daarop vloerverwarming hier weer een afwerklaag op en dit laten egaliseren en schuren. Vooral dat laatste is erg belangrijk, het leggen is heel simpel en als je handig bent zou ik aanraden dit zelf te doen. Wij hebben trouwens een TDF vloer, deze heeft geen nabehandeling nodig. Over die nabehandeling hoor je trouwens hele verschillende verhalen.

Hier kan je een stukje van de vloer zien
Afbeelding

Ik vind het echt ideaal, krasvast en makkelijk schoon te maken en natuurlijk warme voetjes van de vloer verwarming.

Wij hebben ook bewust voor een opknapper gekozen. Wij hebben muren gesloopt en de gehele indeling veranderd. Na 13 maanden klussen wordt het precies zoals wij het in gedachte hadden. We zijn nu aan de laatste loodjes bezig maar hebben al weer diverse projecten op het oog wat ook binnen een paar jaar moet gebeuren. Nouja zo blijf je bezig :-)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:57

Een opknapper kopen is ook leuk, kan je helemaal naar je eigen maken.
Wij hebben een nieuwbouwhuisje gekocht, vind ik ook erg leuk! Je ziet hem echt helemaal uit de grond komen en het is echt jullie huis, er heeft nog niemand anders in gewoond :)
Alleen wel wat lastig kopen vond ik, zo van tekeningen af!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:58

Wow Marjolein, dat is een prachtige vloer. Heerlijk sfeertje heb jij ook in huis als ik de foto zo zie. Heb je meer foto's?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:13

mooie vloeren! ik kende dat helemaal niet....
wij hebben een laminaat vloer die op een tegelvloer lijkt :)

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:39

rowo schreef:
Wow Marjolein, dat is een prachtige vloer. Heerlijk sfeertje heb jij ook in huis als ik de foto zo zie. Heb je meer foto's?

Niet heel veel. Moet er eens de tijd voor nemen om alles wat op de mobieltjes staat te verzamelen :-) Het is ook nog niet af en de laatste loodjes zijn best pittig.

Afbeelding
Dit is onze bank, op de muur zit Lei (uit het histor rijtje van Forel alleen dan een tint donkerder), op de muur naast de haard die aan 2 kanten zichtbaar is komt de tv te hangen en het tvmeubel is zelfgemaakt en nog steeds half af :-) Er komen lades onder en een bergplek voor een klein beetje openhaardhout. Het karton lag er om de maat van de salontafel te bepalen :-)

Dit is onze keuken toen die net geplaatst was (inclusief mn nichtje)

Afbeelding
Blad is van graniet en 6cm dik, deurtjes zijn magnolia van kleur en de kastenwand aan de rechterkant is grafiet kleurig. We hebben nu een spatrand langs het lange gedeelte van hetzelfde materiaal als het blad. Links waar de foto ophoudt zit nog een erker, hier komt de zelfgemaakte eettafel voor te staan zodat je ook vanaf de eettafel kan genieten van de haard.

Het enige nadeel wat ik kan bedenken aan de vloer is dat er maar een x aantal plankendesigns zijn gemaakt, hierdoor herken ik door de ruimte heen soms planken met een aparte nerf... Maar ik heb er dan ook wel met mn neus opgezeten en nu na een half jaar valt het me niet meer op. Verder heb je met fel zonlicht op je vloer een glans die je niet op echt hout zou hebben. Maar ook dat is iets wat me alleen de eerste keer stoorde en nu al niet meer opvalt. Komt waarschijnlijk doordat er nu al veel meer in de kamer staat.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:41

Mijn tante heeft een houten vloer, is zeker 10 jaar geleden aangelegd en door de zon is erg verkleurd. Dat vind ik enige nadeel, ik zie eerder in die topic dat ene bekker een houten vloer heeft waar dan geen onderhoud meer heeft. Ik weet niet of dat echt waar is... :o

Mijn ouders hadden bij vorige huis een marmeren vloer, incl vloerverwarming en werd na 10 jaar weer behandeld om weer mooi te glimmen :D

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:37

Chantal, nee helaas nog geen verhuisplannen. Nog niet echt het huis gevonden wat wij zoeken. Geen haast nu hoor maar fijn als we er tegenaan lopen vlotjes.

Mooie studentenkamer, expedit kast is komisch met die hakken hihi. Mooi die bruine kast van je!

Die haard van deze pagina, blijf hem super vinden! Zou er zowat ook een willen.
Leuke inrichting ook.

Chantal wat een huis als je het weer terug kijkt he. Kleurbom!

Mijn bank staat!
Groot hihi. Zal na het weekend eens een foto maken, nu te donker en het weekend zijn we gezellig weg hihi.
En nog de woonkamer herinrichten nu we deze bank hebben!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:50

Marjolein, heel erg mooi huis heb je!
Het is wel groot ofniet?
Vind de kleurencombi's heel mooi en rustig :j

Sanne, leuk! Eindelijk je bank! Ben benieuwd naar de foto na het weekend!

Vanavond ons laminaat gehaald, trapmaantjes en een brievenbus :)
De elektricien is alle stopcontacten in de keuken wezen afmonteren, anders nu haha. Geen ronde gaten meer :P
Loodgieter is bezig geweest met leidingen boven aansluiten en nieuwe knoppen op radiatoren. Echt leuk al die kleine dingen!
Hij had ook nog zo'n uitgebreide Honeywell thermosstaat, die had hij van mensen die een nieuwe wilden. Ding was nog helemaal goed.
Hebben we dus gratis van hem gehad :D
Alleen wel een tegenvaller, de cvketel is kapot.. De boiler is verkalkt dus komt geen warm water meer uit..
We hadden hem voor 100 euro overgekocht (was een huur) van het verhuurbedrijf.. Hij is nooit aan geweest en nu dus naar de klo.te :+ . Wel balen, is weer een dure uitgave!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 06:43

weer een paar leuke huizen voorbij zien komen. Een pvc vloer had ik nog nooit van gehoord....ook interessant!!!

Nou hehe....ons huis staat op funda hoor! Ben benieuwd hoe lang het gaat duren. We hebben gelukkig nog niets gekocht, dus wat dat betreft zitten we goed. Zijn wel al aan het rondkijken ter orientatie. Paar héél leuke huizen gezien dus kandidaten zijn er al wel. A.s. maandag ook weer een huis bezichtigen. Kortom...spannennnnnnd

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 07:10

mooooooi strak huis marjolein! Super (ik zou er zo in willen ;-) )

PVC vloer al wel eens van gehoord, wij hebben een erg mooie houten vloer die er nog prima ligt, maar het zou wel een optie zijn voor een nieuw huis, zeker met een hond en 3 katten in huis :) Vind het er erg mooi uitzien!

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:26

bedankt voor de tips allemaal ik heb mijn kleurstaven meegenomen uit de gamma daar waren wij woensdag avond even voor een douchewand maandag inmeten en kijken of het kan..

Ik zag trouwens erg leuke wc voorbij komen. zelf heb ik nu een hoekfontijn gekocht van zwarte natuursteen die jullie lieten zijn. vind ze zo mooi. marjolein wat heb jij een mooie huiskamer die kleur is ook erg gaaf...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:31

Marjolein schreef:
Afbeelding

Ik vind die kleur bruin zo mooi op die wand! Wil ook zo'n soort tint op één muur (waar de keuken tegen de muur komt). Volgens mij is ie bij jou best mooi licht! Of valt ie erg donker uit?

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:05

Nee het is absoluut een lichte bruin tint. Ik vond hem zelf iets meer sprekend dan forel. Die heeft namelijk heel lang in mijn hoofd gezeten.

Vind het leuk om de enthousiaste reacties te horen.Vond het een moeilijk proces om soms al maanden van te voren keuzes te maken en hoe die dan later uitvallen. Je beslist over zoveel kleine en grote dingen dat je op een bepaald moment helemaal de draad kwijt bent. Huis is inderdaad lekker ruim. Het is een woning uit de jaren 20 die de vorige eigenaar in allemaal kleine hokje had opgedeeld. Dit hebben wij beneden teruggebracht naar een woonkamer en een keuken. De oude keuken is nu bijkeuken, maar nog een grote stof bende.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:50

Ik vind het ook wel moeilijk om sommige dingen te beslissen. Wij hebben een nieuwbouw woning, deze wordt november opgeleverd. Morgen gaan we de meubels uitzoeken, zijn natuurlijk op pad geweest en weten nu wat we willen. Veel dingen zit 8 weken levertijd op, zoals bank en gordijnen etcetc. En omdat wij een hoekwoning hebben, met alleen maar glas achter (openslaande deuren met ernaast nog ramen) wil ik de grodijnen enzo allemaal al binnen hebben omdat we zo in de kijker zitten..
Maar soms best moeilijk te beoordelen zo in de winkel...

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:52

Ga je gelijk gordijnen ophangen als er nog niets op de vloer ligt? :=
Beton stoft wel echt heel erg := Dan zou ik nog eerder kranten of iets ophangen :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:54

Ik wist precies wat ik wilde, maar ben toch zeker een uur of 5 bezig geweest met het uitzoeken van de stoffering. Voordeel was wel dat ik alles bij 1 winkel heb besteld, waardoor ik meteen kon zien of alles bij elkaar paste.
Ik heb eerst mijn stoffering uitgekozen en pas hierna de meubels :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:05

Dat zou ik denk ook doen Mootje, ipv bij elke winkel wat te kopen. Ik weet ook precies wat ik wil, maar denk dat het bij mij nog wel een tijdrovende bezigheid gaat worden :+

@ Marjolein: helemaal mijn smaak jou huis. Echt prachtig! Die haard die 2-zijdig is :+:

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:06

wij hebben ook de meeste dingen al besteld maar op de bank zit gewoon 16 weken evertijd op dat vond ik echt super lang mja helaas is het niet anderss.

zat net op de site van histor te kijken als je kijkt naar de kleurenstaal ziet het er heel anders uit dan op de muur van jou marjolein ik denk dat ik maar echte verf staaltjes laat maken :)

wij hebben nog geen idee wat wij willen met gordijn ect

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:08

Erg mooi Marjolein!!!
Ik heb dus de vloer en stoffering in 1 winkel gekocht, maar heb wel het stofje van de bank meegenomen :)

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:15

De site van histor is anders dan de kleur staaltjes in de winkel. En ook deze vallen op verschillende muren en verschillende belichtingen anders uit.

Wij zitten voor ook enorm op de kijk. Ik heb zoveel bekende en onbekende die naar binnen gluren en me dan later vertellen dat we opschieten of juist niet := Maar ik ga pas gordijnen ophangen als we uit geklust zijn en we er wonen. Je krijgt toch overal stof zolang je nog bezig bent en gordijnen zijn echte stofvangers. Ik heb nu maar een grote brede plantenbak neergezet om het zicht wat te verminderen. Daar krijg ik van voorbijgangers ook leuke reacties op :-)

Achter moet ik nog op gordijnen jacht. Voor komen paneelgordijnen van de ikea. Deze zijn goed betaalbaar en zo kan ik nog een beetje tijdrekken om te beslissen wat ik echt wil.

Wij hebben alles los van elkaar over een jaar tijd verspreid gekocht.

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:31

vandaar marjolein dat het er zo anders uit ziet ik denk dat ik vanmiddag toch nog maar even de gamma induik voor nog meer kleurstaafjes ;)