Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:12

Ik zit te wachten op een monteur voor de cv, die doet het sinds gisteravond ineens niet meer!

Stoppen vliegen eruit als de stekker van de cv erin gaat. Brrr man wat is het dan koud zonder zo'n kachel!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 12:27

marquez1 schreef:
ja die bank is inderdaad erg rood :+ even een andere vraag. Ik zie dat de straat bij jullie ook dicht langs de woning loopt. Wat doe jij tegen inkijk? Of vindt je het niet erg als mensen naar binnen kunnen kijken?

Ik heb een knalrode bank en plakplastic! _O-

Ik woon dus ook direct aan de staat. Mensen kijken recht mijn woonkamer in. Daar had ik eerst schijt aan maar na een vervelend akkefietje heb ik toch maar wat anti inkijk spul gekocht.

Wat je naast de genoemde ideeen kunt doen is platen van mat plexiglas ophangen (aan doorzichtig draad). Dat zie je hier in de buurt veel en dat ziet er sjieker uit dan plakplastic. Wat ik hier ook wel zie is een groot glas in lood paneel dat in de vensterbank staat. Dat lijkt me eerlijk gezegd nog donker en rommelig.

edit: ik hou van rood, rode bank, rood rolgordijn (naast roze rolgordijn :oo ) en jawel, die rode auto die buiten staat is ook van mij! :D
Afbeelding

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:45

@Kriel: ik vind je bank opzich wel mooi, mooi model en rood vind ik ook best leuk maar ik houd niet zo van leer. Ik kan geloven dat hij lekker ligt!
@Ir111: Gezellige kamer. Heb je echt een roze en rode rolgordijn?? Kan het op de foto niet echt heel goed zien. Ik vind het wel gedurft en eigenlijk best leuk!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 12:47

Dankje. En ja, ik heb 2 een roze en een rood rolgordijn. :D De grote is rood, de kleur van mijn bank en de kleine is hard roze. Was een experimentje, de rolgordijnen samen waren nog geen 80 euro bij leen bakker, ik dacht doe es gek. En dat is wel goed uitgepakt eigenlijk.

edit: met kerst kreeg ik een prachtig (vind ik :D ) kussen van Imbarro. Fluweel bedrukt zoals de afbeelding hieronder alleen dan met een zachtroze achtergrond, voor op de rode bank. Moet je ook van houden maar ik ben er verliefd op. Achterkant is bruin en past mooi bij de plaid die ik heb. Mijn kussen is vierkant trouwens.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 09-01-11 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:50

Ja idd, ik probeer het me nu voorstellen ( in mijn hoofd, dan). Ik vind het echt leuk, keer wat anders! Heb je een duidelijkere foto??

Edit: Ja van je kussen houd ik ook! Ik houd sowieso van roze, mijn woonkamer is rustig met bruin, beige tinten, mijn keuken vind je roze terug en mijn slaapkamer is vrij veel roze!
Laatst bijgewerkt door mikster op 09-01-11 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 12:51

Nee nu niet, maar als ik klaar met het verfwerk (hopelijk ergens de komende week...) dan zal ik ook de rolgordijnen op de kiek zetten. :)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:07

Ik heb twee honden en twee katten (en een beetje ernstige poetsdrang :o ) dus dan is leer vooral erg praktisch!
Ik ga er nu met een washandje met zadelzeep overheen en klaaaaaaaaar!
Dat krijg je met stof niet voor elkaar....

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:09

Ir111 schreef:
marquez1 schreef:
ja die bank is inderdaad erg rood :+ even een andere vraag. Ik zie dat de straat bij jullie ook dicht langs de woning loopt. Wat doe jij tegen inkijk? Of vindt je het niet erg als mensen naar binnen kunnen kijken?

Ik heb een knalrode bank en plakplastic! _O-

Ik woon dus ook direct aan de staat. Mensen kijken recht mijn woonkamer in. Daar had ik eerst schijt aan maar na een vervelend akkefietje heb ik toch maar wat anti inkijk spul gekocht.

Wat je naast de genoemde ideeen kunt doen is platen van mat plexiglas ophangen (aan doorzichtig draad). Dat zie je hier in de buurt veel en dat ziet er sjieker uit dan plakplastic. Wat ik hier ook wel zie is een groot glas in lood paneel dat in de vensterbank staat. Dat lijkt me eerlijk gezegd nog donker en rommelig.

edit: ik hou van rood, rode bank, rood rolgordijn (naast roze rolgordijn :oo ) en jawel, die rode auto die buiten staat is ook van mij! :D
http://i863.photobucket.com/albums/ab19 ... 1294569232

Held :D :+:
Laatst bijgewerkt door SanderD op 09-01-11 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gelieve foto's niet te quoten

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:10

haha ir111 plakplastic én een rode bank := _O- maar zonder gein ik vindt jou rode bank best geinig, staat wel warm en gezellig. Als ik het goed heb gezien is het een ikea bank? Ik heb dezelde maar dan in tweezits en wit :D
Die panelen in plexiglas had ik inderdaad hier in de straat ook gezien, vindt het wel mooi, maar wil een beetje een landelijk interieur en dan denk ik dat het te strak wordt. maar op zich een goede oplossing. Mooie grote potten zijn inderdaad ook nog het overwegen waard :j

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:33

Mijn ouders hebben voor hun ramen glasplaten hangen aan koper kleurige kettinkjes, en dan niet doorzichtig glas, maar van dat gewolkte glas wat je veel in bovenramen in jaren 30 woningen ziet.
op die manier heb je niet de niet gewenste uitstraling van plakplastic behoud je je licht en ga je gluurders tegen. Ik vind dat nog steeds erg mooi....

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 15:29

Wij wonen 4 hoog dus geen last van inkijk, alleen met de keuken zitten we aan de galerijkant en wij wonen aan het begin van het rijtje, dus alle bewoners van de volgende 5 appartementen lopen bij ons langs.
We zijn nu bijna klaar met de keuken en moesten dus echt na gaan denken over wat we met de ramen willen, vind helemaal kaal niet prettig, kijkt iedereen zo naar binnen als je in de keuken staat en op de 1 of andere manier zwaait iedereen altijd zo vrolijk als je daar dan staat en daar heb ik niet altijd zin in := , sta gewoon te koken of op te ruimen :))

Wilden eigenlijk geen plakplastic omdat de kat dan niet meer voor het raampje kan zitten, rolgordijnen wordt te donker of als je ze tot de helft laat hangen kijkt nog iedereen naar binnen, gordijntje vond ik teveel gedoe. Uiteindelijk tot gekozen voor zelfde roljaloezieën als in de woonkamer, hangt er toch iets voor het raam, maar heb je ook voldoende licht en ik vind het enorm sfeervol staan :j

Afbeelding

We willen ze dan in de kleur als op dit plaatje, kleurt ook mooi bij de roomwitte keukenkastjes :j

Ik geloof dat ik het was in het vorige topic, wat betreft rood :)) Wij hadden die knalrode wc :Y)
Het zal nooit mijn kleur worden, al vond ik het wijnrood bij m'n ouders i.c.m Engelse landhuisstijl wel erg sfeervol :j Het is maar goed ook dat we niet allemaal hetzelfde mooi vinden, dat zou enorm saai worden :p

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:02

Moderatoropmerking:
Huishoudelijke mededeling :+ : willen jullie er wat beter op letten foto's niet te quoten? Dat houdt het topic overzichtelijker en sneller, ik heb het nu voor de afgelopen 6 pagina's aangepast. Bedankt alvast. :)

sanapril

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:14

Ik ben in mijn eerste huisje ook begonnen met rood! Ik vond het toen echt heel mooi!
Nu ben ik zo langzamerhand steeds meer naar het landelijke gegaan... En nu komt er steeds meer wit in.
Ik had eerst ook veel tierlantijntjes, maar heb het nu veeeeel rustiger.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:18

ooh wat gaat het snel.. even niet opgelet en we zitten alweer in topic 3 :D
Binnen kort ga ik mijn slaap kamer ook opnieuw behangen.. Bij mij is er nu ook rood en groen.
maar wil ook meer naar het landelijke rustigere gaan. binnen kort behangetje uitzoeken!
denk iets crème en 1 muur bruin

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:04

Inderdaad, alweer topic 3, leuk!!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:39

Kriel schreef:
youngster schreef:
3 luik schilderij ofzo??

Kwik, kwek en kwak :+

Zou vriendlief blij zijn........ die is in de donald duck blijven hangen wat leesniveau betreft hahahaha
Ik ga het m eens voorstellen!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:03

Goedenavond allemaal.
Ik kom even inbreken, want ik heb wat gebrek aan inspiratie.
Ik wil mijn woonkamer gaan veranderen.
Momenteel ziet het er zo uit:
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-N7ZNOKKA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IAQOW33Y.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XGVHXGRJ.jpg

Mijn huiskamer is 6x4 meter, en ik heb strakke witte meubels gekocht (meubels die er nu staan gaan/zijn weg):
* 2x Ikea Expedit boekenkast 150x80 cm: 1 komt verticaal in de hoek waar nu ook al een boekenkast staat, en de ander horizontaal er naast om de tv op te zetten.
* Ikea Expedit 150x150 cm, voor tegen de andere korte wand.
* Ikea Lack salontafel en bijzettafeltje.
* Rechthoekige witte eettafel.
Daarbij wil ik een donker grijze of zwarte hoekbank of chaise longue kopen.
En tot slot heb ik witte gordijnen gekocht, omdat ik deze echt heel erg beu ben.

Nu mijn gebrek aan inspiratie:
Ik wil graag de muren verven, maar ik weet niet precies welke wand in welke kleur.
Ik zat zelf te denken aan donker grijs en/of (fel) paars, maar alle wanden wordt misschien erg donker (ondanks de vele ramen).
Ik zou 1 van beiden met wit kunnen combineren, maar ik vind wit niet mooi en mijn meubels en gordijnen zijn ook al wit.
Wie heeft een goed idee?

Oja, er ligt een kersen laminaatvloer in, en die blijft liggen.
Wel wil ik over een tijdje misschien een kleed (of 2) neerleggen.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:33

Hiii

Ben op zoek naar een beetje inspiratie, en ik denk veeeeel te lang na over sommige dingen.

@Inge, ik vind die oranje muur eigenlijk wel mooi, hoewel ik van de lichte kleur en de gordijnen wel kan snappen dat je die zat bent.
Maar allemaal witte meubelen? Dan zou ik zeker geen wit meer op de muren smeren, grijs/paars zou kunnen, een wand waar dan een witte bank voor staat lijkt me het meest praktisch.
Persoonlijk zou ik grijs en wit alleen in het interieur te koud vinden, ik ben zelf nogal gek van groen, olijfgroen of een paar tinten lichter.

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:50

Hey dat hadden wij ook toen we hier net kwamen wonen, een of ander motortje was kapot, zou toen zo'n 200 euro gaan kosten, toen hebben we toch maar een nieuwe laten plaatsen :D deze was namelijk al van 1983.

parouscha schreef:
Ik zit te wachten op een monteur voor de cv, die doet het sinds gisteravond ineens niet meer!

Stoppen vliegen eruit als de stekker van de cv erin gaat. Brrr man wat is het dan koud zonder zo'n kachel!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 00:09

Essie, ik ben het oranje ook niet echt beu, maar ben gewoon aan verandering toe.
Zo eens in de zoveel jaar heb ik dat.
Alleen grijs/zwart/wit vind ik idd te koud, daarom graag een felle kleur er in.
Groen, geel en blauw zijn niet zo mijn kleuren, oranje heb ik al gehad (nu), rood lijkt er te veel op, dus ik kwam bij paars uit.
En ik vind paars ook een mooie kleur.
Dit komt aardig in de buurt van de kleur paars die ik wil gebruiken.

Een kennis van mij kwam daarnet met het idee om strepen te maken op 1 of meer wanden.
Dat spreekt me wel aan, dus misschien doe ik dat wel (paars en wit).

Het huis van Lindy1982 vind ik trouwens wel heel mooi en sfeervol, ondanks dat het grijs/wit is.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 08:42

dat vind ik nou wel leuke kussens1 *D
Ir111 schreef:
Dankje. En ja, ik heb 2 een roze en een rood rolgordijn. :D De grote is rood, de kleur van mijn bank en de kleine is hard roze. Was een experimentje, de rolgordijnen samen waren nog geen 80 euro bij leen bakker, ik dacht doe es gek. En dat is wel goed uitgepakt eigenlijk.

edit: met kerst kreeg ik een prachtig (vind ik :D ) kussen van Imbarro. Fluweel bedrukt zoals de afbeelding hieronder alleen dan met een zachtroze achtergrond, voor op de rode bank. Moet je ook van houden maar ik ben er verliefd op. Achterkant is bruin en past mooi bij de plaid die ik heb. Mijn kussen is vierkant trouwens.

http://www.touchofboho.nl/images/produc ... sepink.jpg
Laatst bijgewerkt door SanderD op 10-01-11 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's niet quoten, zie moderatoropmerking

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 09:43

denz schreef:
Hey dat hadden wij ook toen we hier net kwamen wonen, een of ander motortje was kapot, zou toen zo'n 200 euro gaan kosten, toen hebben we toch maar een nieuwe laten plaatsen :D deze was namelijk al van 1983.

parouscha schreef:

Bij ons was de pomp stuk...

Gelukkig nu gemaakt. We huren nu nog, dus alles word nog betaald haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:01

Misschien kunnen jullie mij een beetje inspireren met een bank in ons nieuwe interieur straks.

Wij willen zo ie zo een ander interieur hebben.

Hebben momenteel witte meubels met een grijs blad erop
Afbeelding

En de vloer word zo : Afbeelding

En 1 wand word zo:
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:dzYC ... ur.jpg&t=1

En 1 wand gewoon wit.
Maar ik kan niet bedenken wat voor kleur bank ik hierbij moet nemen. Heb nu een vanille kleurige bank, maar dit is te geel bij deze kleuren en steekt af. Zwart is denk ik te hard voor bij deze kleuren. En wit word 't allemaal zo wit vind ik :?

Iemand misschien een voorbeeld foto van een leuke combinatie?
Moet overigens wel een leren bank zijn ivm de huisdieren.
Laatst bijgewerkt door SanderD op 10-01-11 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 foto's zichtbaar, de rest in links

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:09

Ik lees ook even mee, aangezien ik volgende maand mijn huisje ga opknappen.
@mae, zulke rolgordijnen wil ik al een tijd hebben! Waar heb je ze vandaan en zijn ze duur?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:11

Beetje late reactie, maar nieuw topic!! Jeeej:D

Ik heb afgelopen weekend het plafond in de woonkamer gewit... wat een rotwerk is dat... En het moet nog een keer...... }:0
Deze week ergens dus even tijd vrijmaken voor de 2e laag...
Verder hoop ik ergens in de komende 2 weken de deuren en deurstijlen naar de woonkamer te schilderen... En dan de muren en dan lekker nieuwe meubeltjes erin *\o/*

Ik heb trouwens gekozen voor de serie Long Island van Flexa: Plafonds wit, houtwerk wit, muren in woonkamer licht- of middenkiezel (geloof ik uit mn hoofd) en dan een mooie wit eiken laminaatvloer erin. (En ja ik was dus ook helemaal gek van het wit blauwe interieur van een bokker hier :Y) , de meningen zijn gelukkig verdeeld haha)
Voor de overige kamers ben ik er nog niet helemaal uit, maar dat komt later, eerst de woonkamer afmaken...

Ik zit alleen nog heel erg te twijfelen over de gordijnen dus daar moet ik ook nog even over nadenken...