[centraal] Topic laptopkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:48

Angelita schreef:
Ik ben ook op zoek naar een laptopje voor mijn studie.
Het moet een simpel ding zijn, een middenmaatje (dus geen hele kleine maar ook geen loodzware grote), hij hoeft geen groot geheugen te hebben want ik zet alles op USB stickjes, beetje snel en gemakkelijk in gebruik, een accu die het lang vol houdt.

En 400/500 euro is toch wel de max.

Wie kan mij helpen? :)
(zelf heb ik er namelijk geen bal verstand van, ben met mijn telefoon ook al flink belazerd bij de MacStore, ik vertrouw die winkels allemaal niet meer haha)

__Laura schreef:
Ik heb deze:
http://i00.twenga.com/computer/laptop/a ... 8692vb.png

Een acer 4810 tzg, 14 inch beeld, 1800 gram, micro en camera ingebouwd, 8 uur batterij, titanium behuizing, dunner dan 3 cm maar wel een dvd drive...
Echt een aanrader voor studenten :D

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:48

Macbook lijkt me inderdaad geweldig mooi, alleen die wordt dan misschien wel wat té duur.
Asus en HP zijn dus het overwegen wel waard? Ik hoorde van een computerexpert dat de processor belangrijk is. En hij was wel te spreken over MSI, iemand ervaring mee?

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:49

debsoleino schreef:
Ik zit te denken om een sony vaio te kopen, maar dus niet doen? :P

Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zal het niet doen. :) Gezien de reviews storten ze na een poosje in elkaar, krijg je géén garantie en mag je ze voor 900 euro laten maken..

Niet iedereen is negatief hor. :) Maar de negatieve reacties zeggen mij al genoeg..

http://www.topproduct.nl/hardware/lapto ... sony-vaio/

Denk dat ik toch maar voor een asus ga, minder duur en nummer 1 laptops :)

JuliaMaria

Re: [centraal] Topic laptopkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:51

Dat ziet er goed uit __Laura. :j
Kun je die ook draadloos gebruiken? (mijn vriendje heeft een laptop die meteen in paniek raakt als het stekkertje eruit gaat, vandaar := )

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:52

__Laura: Ga asjeblieft geen acer aanraden :+
Prima dat jij blij bent met de jouwe, maar acers zijn nou niet de beste laptops.... je moet er geluk mee hebben wil je een goede hebben.

De nieuwe processor's zijn intel core, ik heb i3. Eerst was het dual core geloof ik allemaal, dit is wat nieuwer en schijnt ook sneller te zijn.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:54

Wat is dan over het algemeen wel een goede laptop (op langer termijn)? :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:57

Afbeelding

Deze wil ik denk :D

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:26

LETS schreef:
Macbook lijkt me inderdaad geweldig mooi, alleen die wordt dan misschien wel wat té duur.
Asus en HP zijn dus het overwegen wel waard? Ik hoorde van een computerexpert dat de processor belangrijk is. En hij was wel te spreken over MSI, iemand ervaring mee?

Ik heb een msi, nu bijna een jaar. Nog nooit problemen mee gehad en ik vind hem erg prettig. Helaas weer ik zo gauw even niet welk model ik heb. :') Het is in ieder geval een 16", een beetje een aparte maat dus. Ik heb er verder 0,0 verstand van (mijn vader gelukkig wel, ik heb mijn laptop dan ook samen met hem uitgezocht), maar als je iets wil te vragen, zal ik je graag proberen te helpen. :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:04

Steef schreef:
Wat is trouwens het verschil tussen een notebook en een all in one desk? Of vraag ik nu hele rare dingen :')

Een all in one desk is niet bedoeld om mee te nemen en heeft over het algemeen ook geen batterij. Een imac bijv is een all in one desktop, de hele computer zit in het beeldscherm en je hebt een los toetsenbord en muis.

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:05

Ik heb een HP voor 600 euro.
erg fijne laptop, de mijne heeft 4 GigaByte.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:15

Angelita schreef:
Wat is dan over het algemeen wel een goede laptop (op langer termijn)? :)

Asus en mensen beweren vaak HP maar de hp van mijn zus is wel laptop maar raakt helaas zo snel oververhit dat hij alleen op een gekoelde standaard kan staan. Waardoor hij gedegradeerd is tot desktop PC }:0 .

Ik ken trouwens weinig mensen die zo'n negatieve ervaring hebben met sony vaio's mijn moeder werkt ook in de ICT en vind ze juist betrouwbaar :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:41

Angelita schreef:
Dat ziet er goed uit __Laura. :j
Kun je die ook draadloos gebruiken? (mijn vriendje heeft een laptop die meteen in paniek raakt als het stekkertje eruit gaat, vandaar := )

Jup, dan blijft 'ie 8 uur draaien :)

x_Marr schreef:
__Laura: Ga asjeblieft geen acer aanraden :+
Prima dat jij blij bent met de jouwe, maar acers zijn nou niet de beste laptops.... je moet er geluk mee hebben wil je een goede hebben.

Er zijn altijd negatieve verhalen, die mogen wel verspreid worden, maar als ik al jaren lang fijn kan werken op acers dan mag dat niet gezegd worden :D ?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:46

Toshiba laptops zijn ook kwalitatief goede laptops! Samen met HP. Asus hoor ik veel verschillende meningen over. De een zegt dat het een top merk is, en de ander zegt dat de laptops na een tijdje half uit elkaar vallen/uitvallen enzo.

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:54

Ik heb een Dell inspiron 15,6 inch gekocht. Ben er reteblij mee!

Heb hem nu al 3/4 maandjes en nog geen problemen gehad eigenlijk... Ik hoop dat hij wel een paar jaartjes meegaat!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:07

Nou ik heb overlegd met mijn vriend en waarschijnlijk wordt het de asus eee 10 inch. Even kijken in de winkel of hij niet te klein is :)! Maar anders pak ik hem zeker !

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:46

1234 schreef:
Toshiba laptops zijn ook kwalitatief goede laptops! Samen met HP. Asus hoor ik veel verschillende meningen over. De een zegt dat het een top merk is, en de ander zegt dat de laptops na een tijdje half uit elkaar vallen/uitvallen enzo.

Komt dat ook niet doordat veel mensen Asus en Acer door elkaar halen. Asus word ook heel vaak aangeraden door mensen die er echt verstand van hebben namelijk Acer word meestal sterk af te raden. Maar ik een boel mensen die het door de naam door elkaar halen ;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:51

haha ik heb geen flauw idee xD
Kan natuurlijk zelf niet achterhalen of mensen Acer ipv Asus bedoelden :P Maar heb iig die verschillende verhalen over Asus gehoord :D
Heb er zelf geen ervaring mee. Hadden vroeger wel een grote Acer laptop, maar die was later zo sloom dat je bijna niets meer kon openen en je zag allemaal gekleurde strepen op het beeldscherm :P

Onze mini laptop van Packerd Bell is ook niet de snelste meer. Terwijl we dat ding nog niet zo heel lang geleden gekocht hebben!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:52

Heb sinds een weekend de witte Sony Vaio echt een aanrader. Fijne laptop.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:06

Oh ja ik krijg nu een advertentie onderin van Lenovo, ik heb nu een lenovo maar ben er niet echt weg van. Kon hem toen van mijn studie kopen, en de meeste van mijn studie genoten waren ook niet echt tevreden. Geen lenovo's kopen dus!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:13

1234 schreef:
haha ik heb geen flauw idee xD
Kan natuurlijk zelf niet achterhalen of mensen Acer ipv Asus bedoelden :P Maar heb iig die verschillende verhalen over Asus gehoord :D
Heb er zelf geen ervaring mee. Hadden vroeger wel een grote Acer laptop, maar die was later zo sloom dat je bijna niets meer kon openen en je zag allemaal gekleurde strepen op het beeldscherm :P

Onze mini laptop van Packerd Bell is ook niet de snelste meer. Terwijl we dat ding nog niet zo heel lang geleden gekocht hebben!

Lijkt mij niet dat dat over Asus gaat aangezien Asus en Toshiba op dit moment de beste merken van laptops zijn.
Wel nauw gevolgd door een paar andere merken, maar Acer zit daar denk ik niet bij.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:14

Ik ga denk toch voor de HP :D

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:05

MonaLieske schreef:
Ik heb een msi, nu bijna een jaar. Nog nooit problemen mee gehad en ik vind hem erg prettig. Helaas weer ik zo gauw even niet welk model ik heb. :') Het is in ieder geval een 16", een beetje een aparte maat dus. Ik heb er verder 0,0 verstand van (mijn vader gelukkig wel, ik heb mijn laptop dan ook samen met hem uitgezocht), maar als je iets wil te vragen, zal ik je graag proberen te helpen. :)

Oke mooi, die lijken mij namelijk wel goed qua prijs/kwaliteitsverhouding. Zou jij eens willen kijken welk type je hebt? 16'' is wel een prettige maat denk ik, niet zo heel groot om mee te slepen maar wel groot genoeg om fijn mee te werken. Ik zat zelf te kijken naar 15", alleen ben dan bang dat het scherm net te klein is als je er lang mee werkt.

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:56

Me Asus Eee PC 1001 PX minilaptop in het wit is net bezorgd :D :D Echt heel mooi en licht :D

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:00

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:10