[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juline

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:01

Princehage is toch nog wel redelijk betaalbaar? Het ginneke is inderdaad bijna niet meer te doen. Woon zelf in de ijpelaar ook zogenaamd een duurdere wijk maar het gaat hier heel hard achteruit dus dat raad ik je niet aan. Ik moet even zoeken maar in Prinsenbeek, dorpje tegen Breda aan staat een heel leuk groot huis te koop voor 2 ton. Zal de link proberen te zoeken

Gevonden
http://www.laurentiuswonen.com/aanbod_i ... 2&status=0

_TB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:03

Ik heb even het topic gelezen en ik zou zo 1,2,3 geen huizen voor jullie vinden!
Mocht iemand nog een huis zoeken in [***] dan weet ik wel wat. Helaas geen foto's..
2 mooie woningen naast elkaar te koop. Eventueel samen ook te koop.
Super mooie huisjes. (ideale starterswoningen) Mijn vader heeft ze net helemaal zelf gerenoveerd. Alles nieuw. Spakwerk, vloeren, bovenverdiepingen.

En succes met jullie zoektocht naar huizen en de verkoop van jullie huizen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 17:03

Princenhage is niet zo heel duur, maar de huizen zijn ook niet enorm en de tuintjes zijn vrij mini natuurlijk. OP zich hebben we daar wel wat leuke woningen gezien, maar die zijn ook zo weg. Prinsenbeek spreekt me minder aan, hoewel ik van collega's hoor dat het wel een leuk dorp is. We kijken nu ook naar Rijsbergen, daar is ook wel het e.e.a. wat we interessant vinden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:08

Pfff, zie hier een mooie boerderij van bijna 1,3 miljoen, maar met wel heel weinig grond.

Verder nog wel een paar leuke huizen, ik hoop hier gauw ons huis aan te kunnen bieden...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:12

Ja mijn vriend en ik zijn al een klein tijdje op zoek naar een koopwoning in Deurne. Valt behoorlijk tegen ook wat je kan krijgen aan hypotheek.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:20

avaluna schreef:
Pfff, zie hier een mooie boerderij van bijna 1,3 miljoen, maar met wel heel weinig grond.

Bedoel je die in Oostvoorne ? :)

Daar ligt namelijk een leuk stukje weiland achter dat niet op de foto's staat , kun je wel op het buurt / omgeving overzichtskaartje zien in het meest rechtse tabblad , als je de satteliet weergave bekijkt.

Op de foto's staat alleen de tuin direct rondom het huis , zeg maar tussen de bomen direct rondom het huis als je de satteliet weergave bekijkt :)

Maar blijkbaar bieden ze het aan zonder het achterliggende weiland , hebben ze wel de afgelopen tientallen jaren in gebruik gehad dus ik weet niet helemaal hoe dat zit :)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 08:51

fjordjes schreef:
Ja mijn vriend en ik zijn al een klein tijdje op zoek naar een koopwoning in Deurne. Valt behoorlijk tegen ook wat je kan krijgen aan hypotheek.

Wees maar blij dat je niet meer kan krijgen :o Wij kunnen een hele berg geld krijgen, maar wij gaan dat echt niet gebruiken. Als je ziet wat je dan per maand kwijt bent, van mijn leven niet! Wij blijven minimaal zo'n 25% onder onze max. zitten.

Vandaag weer vrolijk verder met de huizenjacht.......

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:50

fjordjes schreef:

Deurne is heel leuk om te wonen, maar ik ga het dadelijk toch wat verder weg bekijken hoor.
De huizen zijn me hier veelste duur, en momenteel is het geen dorp meer maar het is bijna een stad als ze nog even doorzetten.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:19

owwww ik heb ook een mooie case!!

op internet een super gaaf apartement gezien!! Nieuwe keuken, nieuwe badkamer, alles gestukt, stopcontacten netjes omloog gezet, echte houte vloer door het huis, overal dubbelglas, nieuwe kozijnen (koststof), alarm erin kortom, perfect! De prijs is wat hoger, maar je kan er dan ook zo in..

Ik de makelaar gemaild of ik kon komen kijken, krijg ik een mail terug met de mededeling dat de animo zoo gigantisch is dat er vanmiddag openhuis is (half uurtje).. was erg kort dag, dus terug gemaild of ik toch niet een afspraak kon maken.. kreeg geen reactie dus mn manager zegt: joh, doe niet zo moeilijk ga lekker kijken die uren composeer je wel een keer!

Daar aangekomen, ongelovelijk druk binnen! En zoals verwacht alles zag er perfect uit! De woning is een vastgoedhandelaar, die koopt oudere woningen op, verbouwd het en zet het dan opnieuw in de verkoop. Ofwel, alles was professioneel aangelegd dus geen rotzooi en dat zag je ook goed aan de afwerking.

Ik gevraagt of ik een 2de bezichting 1 op 1 kan krijgen, het antwoord was dat ik beter een bod kon uitbrengn omdat de woning zo populair was en dan opnieuw kon komen kijken..

Ondertussen had ik mn pap al aan het werk gezet om wat meer info in te winnen (hij werkt bij de desbetreffende gemeente, dus weet waar die alles kan vinden enz.) Kon ik net terug, heb ik een e-mail van mn vader waarin staat: meisje, zet het maar uit je hoofd. De woning gaat over 8 jaar plat want er worden eengezinswoning voor terug gebouwd met een winkelcentrum waar ze nu al mee bezig zijn..

Ik heb ondertussen ook reactie gehad van de makelaar, er zijn 3 biedingen uit de bezichtingen gekomen dus he twas niet meer mogelijk om een afspraak te maken.... ik hoop dat die mensen ook goed gaan rondkijken voordat ze hun handtekening onder de koopovereenkomst zetten want dit gaat anders heelv eel geld kosten!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:49

Eh, die mensen krijgen dan toch op een gegeven moment ook weer een vergoeding als het huis plat moet?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:50

Lijkt me wel, je krijgt dan gewoon een soort 'oprotpremie' zoals wij t dan noemen :P
Mn tante haar vorige appartementencomplex ging namelijk ook plat en die kreeg ook een bedragje mee.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 18:52

Maar ja, daar koop je geen huis voor toch? Ik zou er niet blij mee zijn als de makelaar dat niet verteld had........

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:55

Absoluut niet! Hooguit 2000 euro ofzo meen k dat mn tante heeft gekregen. Ik zou er denk k ook niet blij mee zijn, maar dat t op de planning voor over 8 jaar staat wil niet zeggen dat t dan ook echt gebeurd he. Kan nog wel is wat veranderen in 8 jaar :P
Vindt t wel raar dat dit 'zomaar' mag..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 18:57

Zeker met de crisis, heel veel van dit soort plannen worden geschrapt/uitgesteld. Maar toch....
NOg een keer de les om altijd bij de gemeente het bestemmingsplan en toekomstige plannen op te vragen!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:01

de makelaar moet het zeggen als je ernaar vraagt en als je een aankoopmakelaar hebt zoekt hij dit soort zaken voor je uit! Daarbij wordt het ook vermeld in de koopovereenkomst meen ik maar de verantwoordelijkheid van het uitzoeken ligt formeel bij de koper ipv bij de verkoper!!

Nee, het is wel vrij zeker dat het door gaat omdat het geld er al voor is, er komt een winkelcentrum bij en daar zijn ze al mee bezig...... Het wordt misschien enkele jaren uitgesteld maar dan nog: over een paar jaar is het huis echt niet meer verkoopbaar en het is vrij prijzig dus een hele slechte investering!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:02

BTW: dit staat niet in het bestemmingsplan, daarin staat vermeld dat het woongrond is en dat blijft zo!! Idd: toekomst plannen en bouwprojecten ed. opvragen!!!!!! Zeker doen! Ik ben blij dat ik dit nu heb meegemaakt want dan waak je ervoor, voorheen niet echt bij stil gestaan eigelijk := (ben jong, word mijn eerste huisje dus....)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 19:04

Wees maar blij dat je het nu hebt geleerd, zonder schade. Er zijn genoeg mensen die het door schade en schande moeten uitvinden. Ik werk zelf bij een gemeente, je wilt niet weten wat sommige mensen kopen zonder te weten wat de bestemming/plannen daar van is.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:05

jaaaa idd!!

moet zeggen dat ik er nogal van geschrokken ben!! De druk die je wordt opgelegd om te gaan bieden is zoooo hoog!! Als je het wat vind, moet je het gelijk kopen anders is het weg...... Geen optie tot nadenken ofzo

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:11

Ik maak hier op dit moment regelmatig mee dat mensen uitgekocht worden vanwege woningbouw en/of uitbreiding van de wegen. Er worden hier wel degelijk behoorlijke bedragen voor gegeven door de gemeente en Rijkswaterstaat.

Oprotpremies van 2000 euro zijn misschien voor huurhuizen, maar als je een koopwoning hebt, dient een gemeente je een reële prijs te bieden. Als je het niet eens bent me de vergoeding die door de taxateurs is vastgesteld, zal de rechter de vergoeding bepalen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:16

Maar je komt er toch altijd nadelig uit als je je huis voor 20.000 euro hebt opgeknapt enkele jaren daarvoor? die nieuwe keuken en badkamer krijg je echt niet vergoed!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:23

Ook een gemeente moet een realistisch bedrag bieden. De waarde van je huis moet geschat worden zoals het op dat moment is. Waardestijgingen door verbouwingen en dergelijke moeten daarin wel degelijk worden meegenomen, want de vergoeding moet dusdanig zijn dat je iets gelijkaardigs kan terug kopen.

Een andere vraag is of je binnen enkele jaren weer zou willen verhuizen, maar er zijn mensen die daar totaal niet mee zitten.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 07:52

Toch ken ik veel mensen die een zuur gevoel hebben overgehouden aan de verkoop aan de gemeente ( o.k. ken er ook die er lekker aan verdient hebben ). Ik vind dat een makelaar dat zou moeten melden, eerlijk gezegd. Maar ja, ik ben een koper, dus ik sta daar anders in dan andere partijen.

Wij hebben gisteren het voorlopig verkoopcontract van ons huis getekend! 8 juli is de overdracht, echt spannend. Mijn man heeft twee bezichtigingen vanmiddag, hopelijk kunnen we voor onszelf een nieuw onderkomen vinden....anders gaan we maar een tijdje op de camping zitten ofzo :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 08:14

Citaat:
Toch ken ik veel mensen die een zuur gevoel hebben overgehouden aan de verkoop aan de gemeente ( o.k. ken er ook die er lekker aan verdient hebben ). Ik vind dat een makelaar dat zou moeten melden, eerlijk gezegd. Maar ja, ik ben een koper, dus ik sta daar anders in dan andere partijen.

Tja, de makelaar is niet verplicht om het te zeggen en als er vergevorderde plannen zouden zijn, had de gemeente vast al voorkeursrecht gevestigd op de huizen daar. Ik zou het zelf ook wel vertellen, maar niet iedereen is zo eerlijk blijkbaar. En natuurlijk is het zuur, als je het niet van tevoren weet, maar ik wilde wel even weerleggen dat je het moet doen met een oprotpremie van 2000 euro. Dat geldt misschien voor huurhuizen, maar bij een koophuis (waar het hier om ging) krijg je wel degelijk een redelijke waarde vergoed.

Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis Zesiram. Ik ben jaloers :-) Er is volop te huur hoor, daar hoef je je op dit moment geen zorgen om te maken.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 09:00

Ik meld me ook even. we zitten (nog) niet in de huizenmarkt.
Zijn al wel naar verschillende huizen wezen kijken en zijn afgelopen zaterdag ons droomhuisje tegengekomen.
Mijn vriend moet nog even zijn contract afwachten (zit net in wisseling van functie/baan) en dan kunnen we kijken of we er voor kunnen gaan.
Natuurlijk moet ons huisje ook verkocht worden, dit vind ik toch wel het spannendst van allemaal.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 09:11

Dat hebben wij vroeger ook eens gehad, alleen zij de verkoper (eigenaar, huis had nog geen makelaar) het er meteen bij, als soort van benefit, daar kon je nog mooi geld uit slaan, maar idd; daar koop ik geen huis voor...

@Zesiram: is het navragen bij de gemeente voldoende, of moet je daar nog een bevestiging van hebben van de gemeente?
Bij ons zou het gaan dat het "buitengebied" is grenzend aan natuurgebied, er mag dus niet gebouwd worden, wij zelf dus ook niet ;) .
Nou zou het geen ramp zijn als het eens bouwgrond wordt, want dan zou je alles kunnen kopen wat je maar wilt :+ , allez, daar zouden ze dan wel mijn boerderij voor mogen plat gooien.

@Corinne: spannend, ik vind het ook heel wat om eventueel ons huis te koop te moeten zetten..., ik vind het echt een grote stap.
Succes!