Nieuwe telefoon uitzoeken, welke?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roweentje89

Re: Nieuwe telefoon uitzoeken, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:25

Haha idd van welke site heb je die eerste foto? :=

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:25

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:53

Ja met zo'n steentje in het midden zeg maar...
Ja ik begin het inmiddels ook te vermoeden ja..
Vind de samsung diva ook erg leuk! :D Alleen vind de achterkant zo lelijk en de camera is minder, geen navigatie en dat zit op deze wel!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 08:03

Ik was gister even in de hi winkel om de lg gw 620 te vergelijken met samsung omnia querty, de hi winkel zei: absoluut geen lg nemen!!!
En de kpn zei: ik zou de lg nemen

Help :')

Mariekeboei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:07

Ik heb de lg cookie.
Ik zeg het je neem die niet :+
de headset is prima (die van mij kwam helaas tussen me spaken :+ )
internet is vrijwelsloom.
smsen gaat bij mij prima.
Mijn vriendin heeft een telefoon met een toetsen bord. Die is ook erg handig!
maar hoe jij het beschrijft denk ik dan een blackberry wel handig is!
Internet is supersnel. Headset prima! en smsen enzo is ook heel makkelijk!
owja! Beter geen lg. LG valt snel uit en is best traag. Iedereen die ik ken met lg telefoon praat slecht over lg.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:14

_Patriciaa schreef:
Ik was gister even in de hi winkel om de lg gw 620 te vergelijken met samsung omnia querty, de hi winkel zei: absoluut geen lg nemen!!!

Hebben ze ook gezegd waarom je geen LG moet nemen??
Ik heb geen problemen met de LG GW 620... Ga er wel ff vanuit dat dit de eerste LG telefoon is die op andriod draait... Dat is ook een voordeel :)

Mijn internet is niet sloom.
Enige wat nadeel heeft is dat batterij snel leeg is maar volgens mij is dat met alle smartphones zo?

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:16

Yv_ schreef:
iPhone :j !!

jaaaaaaaa de iPhone! Die is echt love. Ook superinternet.
Hij is snel, en met bellen weet ik niet want ik heb de
itouch hier, stuur er nu ook het bericht mee, maar een superuitvinding.
Het enigste verschil is dus dat je er niet mee kan bellen en met de iPhone wel.

Ook leuk, al die gratis en betaal applicaties die je kan downloaden! Zoals spelletjes,
uitzending gemist, TomTom, noem maar op.

En natuurlijk de muziek en video's/films die erop kunnen :D

Maar ik heb hier de Samsung en dan diegene voor de star.
En dan een la Fleur scarlet ding. Wel een leuk dingetje, internet
is niet altijd goed want soms doet Hyves of een andere site het niet.
Kan dan ook aan die site zelf liggen natuurlijk!
Maarja

succes

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:49

_Patriciaa schreef:

Joh de Hi winkel wil gewoon de qwerty verkopen, de kpn winkel wil de LG verkopen :P
Ik zou in dit geval de LG nemen. Waarom? Android. Plus dat hij gewoon goed werkt.

LG is helemaal geen slecht merk, heeft hier in Nederland misschien wel een wat mindere naam omdat er ooit eens een Chocolat met heeeeeel veel problemen is uitgebracht. Als dat alleen een abbo toestel was, was het leed nog wat beperkt. Dat gebeurt bij ieder merk, ook Nokia en Samsung hebben grote missers (Denk eens aan de Samsung L310.. ramptoestel). Maar de Chocolat is destijds ook prepaid verkocht en daar zijn er heeeeeeeeeel veel van verkocht, dus veel mensen met problemen, dus slechte naam.

In het buitenland staat LG aan de top als het om mobiele telefoons gaat..

Dus als jij de LG leuk vindt zou ik het doen! Het is een heel ander systeem dan de qwerty en dat blijft natuurlijk persoonlijk, maar ik zou dan voor Android gaan omdat het 1. gebruiksvriendelijker is maar 2. toch dezelfde, al dan niet meer, mogelijkheden heeft dan Windows Mobile

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:51

Yonker schreef:
_Patriciaa schreef:

Hebben ze ook gezegd waarom je geen LG moet nemen??
Ik heb geen problemen met de LG GW 620... Ga er wel ff vanuit dat dit de eerste LG telefoon is die op andriod draait... Dat is ook een voordeel :)

Mijn internet is niet sloom.
Enige wat nadeel heeft is dat batterij snel leeg is maar volgens mij is dat met alle smartphones zo?

Klopt.. je hebt waarschijnlijk gewoon altijd je internet aan staan? Dan syncrhoniseert hij waarschijnlijk ehm.. heel vaak :+ en tsja dat vreet gewoon batterij.. maar dat is bij HTC/Samsung/Nokia net zo :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:21

Ik heb ook altijd mijn internet aanstaan op mijn N97 mini (e-mail, weer, etc). Heeft iemand enig idee of ik deze verbinding simpel kan uitzetten op het moment dat ik de grens overga? Ik woon namelijk vlak aan de grens en mijn paard staat in Belgie. Dataverkeer in het buitenland zit niet in mijn abo. Maar ik wil telefonisch wel bereikbaar zijn.

Over dat laatste meteen nog een vraag: mijn vorige Nokia had ik ingesteld op 'handmatig een provider selecteren'. Dan ging mijn foon niet automatisch op een buitenlands (Belgisch dus) netwerk over, over het algemeen kon ik zelfs gewoon via Vodafone NL blijven op stal. Maar ik kan die hele functie niet vinden op mijn N97 mini :=

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:33

Internet zo even uit zetten is bij de N97 (en de mini) niet makkelijk.. Ik heb laatst alles geprobeerd en allerlei hulpbronnen in geschakeld maar tot nu toe is de enige manier die wij gevonden hebben om je toegangspunt te wijzigen of te verwijderen en dan moet je dat dus iedere keer weer goed zetten... heel irritant dus!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:02

_Patriciaa schreef:

Ja daar zit je dan, lastig! ik zou zoiezo geen lg nemen, heb vaak slechte verhalen over dat merk gehoord! Maar goed, las net dat misspromiss zegt (en die heeft er verstand van ;)) dat het wel een goed merk is! Ik zou je hart volgen ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:32

Als het goed is kun je bij connectiviteit je verbinding zien op de N97 en die kun je dan gewoon verbreken :) Niet zo moeilijk dus ;) .

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 22:44

MissPromiss schreef:
_Patriciaa schreef:

Joh de Hi winkel wil gewoon de qwerty verkopen, de kpn winkel wil de LG verkopen :P
Ik zou in dit geval de LG nemen. Waarom? Android. Plus dat hij gewoon goed werkt.

LG is helemaal geen slecht merk, heeft hier in Nederland misschien wel een wat mindere naam omdat er ooit eens een Chocolat met heeeeeel veel problemen is uitgebracht. Als dat alleen een abbo toestel was, was het leed nog wat beperkt. Dat gebeurt bij ieder merk, ook Nokia en Samsung hebben grote missers (Denk eens aan de Samsung L310.. ramptoestel). Maar de Chocolat is destijds ook prepaid verkocht en daar zijn er heeeeeeeeeel veel van verkocht, dus veel mensen met problemen, dus slechte naam.

In het buitenland staat LG aan de top als het om mobiele telefoons gaat..

Dus als jij de LG leuk vindt zou ik het doen! Het is een heel ander systeem dan de qwerty en dat blijft natuurlijk persoonlijk, maar ik zou dan voor Android gaan omdat het 1. gebruiksvriendelijker is maar 2. toch dezelfde, al dan niet meer, mogelijkheden heeft dan Windows Mobile

Vind je?
Ik heb hem nu anderhalf jaar en zweeeer bij deze telefoon :+:
geweldig ding, ik kan hem vanaf mn paard op een betonnen vloer laten vallen; telefoon valt niet uit, geen display problemen niks (Op was krasjes na dan :') ) *klopt af*
Echt zweer erbij!!

Choclat heb ik wel veel problemen mee gehad, datt vond ik echt een K telefoon..

Bij hi zeiden ze: ik zou geen lg nemen daar zijn alleen maar problemen mee.. kreeg nu ook niet het beeld dat degene die me hielp veel verstand had maar dat terzijde :+

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:57

L310 heeft heel veel problemen met het display, of nja meer met de kabel tussen de telefoon en het display. Als iemand met een L310 binnen komt hoeven we niet eens te vragen wat er mee is, dan geeft hij een wit scherm :+

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 23:02

Oh handig :+

Heeft die van mij idd ook 1 keer gehad, afgelopen zomer :+
Gaf eerst allemaal kleuen balkjes en vervolgens alleen een wit scherm :')
Dat is toen gemaakt in sindsdien vind ik hem weer geweldig :P

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 00:52

Destino schreef:
Als het goed is kun je bij connectiviteit je verbinding zien op de N97 en die kun je dan gewoon verbreken :) Niet zo moeilijk dus ;) .

:o? Maar waar moet ik dan daarna naar toe...? Heb daar ergens wel gevonden hoe ik voortaan handmatig mijn provider instel, dus die gaat nu niet automatisch op het best beschikbare (evt. buitenlandse).. Thanks daarvoor *D

Ik keek vanavond even met mijn zwager mee, en zag dat als hij geen verbinding maakt, er geen 2 streepjes onder de 3G staan. Als ik met mijn mail offline ga, en mijn weersbericht van m'n schermpje afhaal, staan er bij mij ook geen 2 streepjes meer onder de 3G. Klopt het dat dat dan betekent dat er geen dataverkeer is?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:46

Op dat moment is er dan geen dataverkeer, maar zodra hij gaat synchroniseren voor je mail of voor updates gaat hij die verbinding wel automatisch maken.. Dus niet echt veilig om het maar zo te zeggen..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:50

Ik ga nu even met mijn telefoon kijken dan zal ik zo even de stapjes neerzetten die je moet maken!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:52

Je gaat naar menu -- instellingen -- connectiviteit -- verbindingsbeheer

en dan zie je daar de verbinding die actief is en die kun je dAn verbreken.
Snap je het?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:53

Maar... gaat hij die verbinding niet alsnog zo weer maken als je dan bijvoorbeeld je e-mail aan klikt? Of vraagt hij dan of je die verbinding wilt maken en moet je dat echt bevestigen?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:56

bij mij moet ik dat eerst bevestigen. Ik ga even kijken!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:01

In het mapje verbindingsbeheer staat beheerinst. (eenna onderste)
Daar klik je packetgegevens aan. Bij mij staat hij op wanneer nodig.
Misschieb ligt het daar aan?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:12

Hmm dat heb ik laatst wel aangezet bij een klant maar die kon gewoon nog op internet :=
Edit: zonder dat hij er om vroeg :P

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:08

Poehee, wat ingewikkeld he :D
Maar vind het echt súper dat jullie meedenken!

Ik heb bij packetgegevensverbinding ook staan 'wanneer nodig'..

Destino schreef:
Je gaat naar menu -- instellingen -- connectiviteit -- verbindingsbeheer

Oké, maar deze wordt dus automatisch terug aangezet nadat ik de verbinding verbreek?! Dus dat is niet de oplossing..