[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:05

Dat er geen dingen stuk zijn idd, dat alles wat zou blijven nog in het huis is. Dingen die gemaakt zouden worden ook echt gemaakt zijn.

Of het huis opgeleverd word zoals afgesproken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:28

@nanne: heeeerlijk! Gefeliciteerd. Hoe lang hebben jullie erover gedaan vanaf tekenen hypotheekakte?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:51

even een ego postje.... ondertussen 20 kijkers gehad in 4 maanden tijd. Interesse is er dus wel, maar een koper zit er niet tussen. Ik ga nu toch wel een beetje twijfelen waar het aan ligt, is het het huis of de makelaar? We hebben wit geverfde steen strips, tegenwoordig wil iedereen strakke muren. Maar dat zien de mensen van te voren op de foto's. Er is geen rommel, waar ze door heen hoeven te kijken. Ik begin gewoon aan de makelaar te twijfelen, misschien legt hij wel te veel nadruk op de minpunten. Maar ja aan de andere kant op de open huizen dag waren er ook 8 stellen, waarvan er niet één is terug gekomen. Dan hebben we ook de pech dat de nieuwbouwwoningen hier als paddestoelen uit de grond schieten. Nu moet ik niet zo klagen, er zijn zo velen die echt met hun huis al een jaar of langer zitten te leuren. Maar na 20 kijkers in zo'n korte tijd begin ik wel mijn vraagtekens te krijgen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:57

Ik neem aan dat je feedback krijgt van de makelaar over wat de kijkers vonden van de woning? Daar moet dan toch wel een puntje of punten veelvuldig naar bovenkomen waardoor mensen 'liever toch maar niet' zeggen?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:22

Jotoma schreef:
@nanne: heeeerlijk! Gefeliciteerd. Hoe lang hebben jullie erover gedaan vanaf tekenen hypotheekakte?

Ja heerlijk! Van die stress af!

Het tekenen is midden december geweest. Dus 2 maanden bezig geweest met de hypotheek en daardoor één keer de ontbindende voorwaarden moeten verschuiven.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:51

idd beschadigingen Keuken, ruiten en kozijnen, vloer en lekkende kachels en of leidingen.
En neem ruim de tijd om er door heen te lopen!!
Door omstandigheden hadden wij maar 15 min en was achteraf veels te kort.

Jotoma idd dat was onze overdracht (drama achteraf ....)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:13

Onvoorstelbaar :o
Ik merk wel dat ik in de handen mag knijpen met onze verkoper.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:16

Let ook op de meterstanden, dat die correct worden overgenomen en door beide partijen worden ondertekend ook.

Wij hadden bij twee opleveringen de nodige problemen, eerste huis had een wespennest op een gevaarlijke plek. Huis was zwaar vervuild, tapijt niet meer bruikbaar. Alle stopjes in wasbakken waren weg en zo. Deze oplevering is ook uitgesteld omdat eerst nest bestreden moest worden en er iets niet klopte met recht van overpad.

De tweede is best veel spul blijven staan van vorige eigenaar wat niet de bedoeling was. Sommige dingen waren wel handig maar een vies tapijtje boven bijvoorbeeld niet. Daar moet je dus ook op letten. Laten ze niet teveel,achter wat jullie dan weer moeten verwijderen.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:28

Lastig is dat Bridgetf. Kan je niet met de makelaar overleggen? Het spreekt van de foto's dus wel aan, maar valt in het echt tegen?! Moet er veel aan gebeuren misshoen? Te hoge vraagprijs? Balen!

Hier een rondje door t huis gelopen. Zag er prima netjes en schoongemaakt uit. Geen gekke dingen. Meterstanden gelijk ingevuld op de papieren van gwl-bedrijf.

Nu zie je wat er allemaal een likje verf etc nodig heeft. Is toch altijd een heel ander zicht dan wanneer er nog meubels staan. Maandag sleuteloverdracht en aan de slag! Ik hoop dat het allemaal een beetje opschiet en dat er niet teveel tegenzit. We hebben maar een week om het hoognodige (woonkamer en slaapkamer schilderen) te doen. De rest moet als we er wonen. Evt bij ouders logeren kan wel. Maar liever niet.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:49

bridgetF schreef:
even een ego postje.... ondertussen 20 kijkers gehad in 4 maanden tijd. Interesse is er dus wel, maar een koper zit er niet tussen. Ik ga nu toch wel een beetje twijfelen waar het aan ligt, is het het huis of de makelaar? We hebben wit geverfde steen strips, tegenwoordig wil iedereen strakke muren. Maar dat zien de mensen van te voren op de foto's. Er is geen rommel, waar ze door heen hoeven te kijken. Ik begin gewoon aan de makelaar te twijfelen, misschien legt hij wel te veel nadruk op de minpunten. Maar ja aan de andere kant op de open huizen dag waren er ook 8 stellen, waarvan er niet één is terug gekomen. Dan hebben we ook de pech dat de nieuwbouwwoningen hier als paddestoelen uit de grond schieten. Nu moet ik niet zo klagen, er zijn zo velen die echt met hun huis al een jaar of langer zitten te leuren. Maar na 20 kijkers in zo'n korte tijd begin ik wel mijn vraagtekens te krijgen.

Kom hier even binnenvallen, lees wel mee maar het over het algemeen niet zoveel te melden :P

Bridget wat ik merk in mijn zoektocht is dat de huizen vaak dusdanig gunstig op de foto staan dat het in het echt vrijwel altijd tegenvalt. Mijn laatste bezichtiging was in een huis wat er op de foto's top uitzag met 3 slaapkamers. Eenmaal daar aangekomen bleek dat de grote slaapkamer niet eens groot genoeg was om een kast in te plaatsen (vandaar maar 1 foto van die kamer), de 2e slaapkamer dus als kast moet worden gebruikt en de 3e slaapkamer (op zolder) bleek zo laag dat ik alleen in het midden rechtop kon staan en het 2 persoons bed wat ze erin hadden gefotografeerd bleek echt klem te hebben gestaan tussen de wand en een kast, waar het op de foto's heel slim leek alsof er nog loopruimte was. Dat help niet :P

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:00

Targaryen, de overdracht is over 2 maanden al! :oo Hoop dat dat allemaal te realiseren is omdat we precies in die periode een week vakantie hebben. Zou iig mooi uitkomen! Vrijdag gaan we de hypotheek aanvragen met onze adviseur!

Fijn dat het allemaal nu geregeld is Nanne!

BridgetF, 4 maanden is toch nog helemaal niet zo lang? Moest vast goedkomen! :D

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:21

Maris89 schreef:
Targaryen, de overdracht is over 2 maanden al! :oo Hoop dat dat allemaal te realiseren is omdat we precies in die periode een week vakantie hebben. Zou iig mooi uitkomen! Vrijdag gaan we de hypotheek aanvragen met onze adviseur!

Fijn dat het allemaal nu geregeld is Nanne!

BridgetF, 4 maanden is toch nog helemaal niet zo lang? Moest vast goedkomen! :D

4 maanden is zeker niet lang, maar vaak heb je in zo'n periode niet zo veel kijkers! 20 stellen is heel erg veel in een relatief korte periode.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:05

Hier schiet het ook nog niet echt op. Helemaal niet eigenlijk. Komen maar geen nieuwe huizen te koop in onze prijsklasse. En wat er op staat is dus al allemaal verkocht.

Het huis van mijn nicht is deze week binnen 5 dagen nadat het te koop is gezet, al verkocht. Echt heel snel vind ik dat. Maar natuurlijk wel heel fijn voor haar. :))

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:11

Ik wil me hier ook melden :)
Ook wij zijn/worden actief op de woningmarkt.
We hebben nu een boerderij, met de paarden aan huis, vrijstaand en dubbel bewoonbaar, in noord Holland.
Maar we willen graag richting Gelderland.
We hebben al een makelaar in de arm voor de verkoop van ons huis, maar willen nog even wat puntjes op de i zetten voordat het officieel in de verkoop komt.
We hebben ook al wat gezien in Gelderland , maar kunnen nog niets ondernemen voordat ons huis verkocht is.
Spannende tijden, maar wel leuk :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:47

Spanned Mirim

Gister had ik weer een baal dag wbt huizen zoeken. Vandaag zijn er weer twee nieuwe huizen te koop gekomen, waar we zeer waarschijnlijk morgen een van gaan bezichtigen. Die andere is helaas niks.
Dat ene huis ligt ook nog eens in een wijk waar we echt heel graag zouden willen wonen, maar waar de huizen eigenlijk net iets te duur zijn. Zou wel heel mooi zijn als dit wat is.
Maar eerst maar eens afwachten of die bezichtiging door gaat, durf al nergens meee vanuit te gaan. :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:03

Gewoon gaan. Desnoods valt het tegen maar heb je in ieder geval weer kijkervaring. Voordeel van een huis dat ongeschikt is is dat je dan echt goed kan kijken naar alle nadelen en problemen. Leer je van.

Spannend en leuk voor iedereen die de sleutel heeft of bijna gaat krijgen. Plannen maken en opbouwen. Heerlijk.

Hier ligt alles even stil, scheiding duurt langer dan gepland en tot mei kan ik toch niks doen. Ga me zelf nu niet frustreren met huizen kijken als het nog te lang duurt voor ik kan kopen. Ook woning waarvan ik de verbouwkosten heb opgevraagd heb ik even op rust gezet. Weet wel van de makelaar dat wr flink wat van de prijs afkan van de verkoper. Maar periode duurt me te lang dus wacht ik rustig af. Is ie dan nog niet verkocht kan er misschien nog meer van de prijs af. Hihi. Tenzij ik toch vol voor Frankrijk ga of voor beiden. Dan is een heel duur huis toch al geen optie. Ik heb dus nu tijd genoeg om na te denken,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:55

Lees hier al een tijd mee, en me ook wel eens gemeld maar nooit actief geweest, maar wil nu toch weer meekletsen.
Vandaag ovb financiering ons huis verkocht, erg spannend! Nu dus klaar voor een volgende stap en kunnen we serieuzer op zoek naar een ander huis. Hebben al het een en ander opgeslagen op funda maar nu kunnen dus ook bezichtigingen gaan plannen. Ook al bij verschillende adviseurs geweest voor hypotheekadvies, en net gemaild binnenkort weer afspraak wil hebben.
Heb nog wel een vraag, en volgens mij hier mensen met verstand hiervan, dus zou ik iemand hierover een pb mogen sturen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:03

Stuur maar een pb misschien kan ik helpen. Maar wel alvast gefeliciteerd met de verkoop,van je huis.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:14

Ik ben hypotheekadviseur, wellicht kan ik je helpen :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:22

Kijk dat is nog veel beter de meest accuratie informatie. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:52

Bedankt! Ik ben weer gerustgesteld, al paar keer gehoord maar nu dichterbij komt toch weer even twijfels.

Nu bezichtigingen gaan plannen en vast kijken waar evt straks kunnen gaan wonen want denk wel tijdje huren zal gaan worden

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:19

Graag gedaan hoor :D

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 02:04

Mag ik mij ook melden ?
Wij wonen nu nog gehuurd. Maar we hadden een leuk huisje gezien, dus we zijn eens gaan checken wat we aan hypotheek konden krijgen.
Huis was binnen budget, maar het wordt verkocht door de bank. En de persoon die erin woont, wil zijn huisje niet kwijt, dus die ligt erg dwars. (Geen afspraken mee te maken, zegt open huis dag af, makelaar komt al 2 weken het huis niet in enz enz.)
4 maart is weer open huis, maar er zijn meerdere geintresseerde.
We zijn verder gaan kijken, en de baas van mijn vriend had aan zijn makelaar gevraagd of hij niet iets had.
En hij had nog een leuk boerderijtje. Maar het ligt eigenlijk in het verkeerde dorp.(20minuten rijden vanaf waar we nu wonen)
Maar verder is het eigenlijk perfect. Grote tuin, genoeg slaapkamers, heel veel bergingen.
We willen dus wel gaan kijken. Baas gaat mee, die weet genoeg van het bouwtechnische gedeelte. Als het goed is konden we volgende week al terecht.
Als ik de huizen vergelijk zouden we meteen voor de boerderij gaan. Enige nadeel is dat het in het verkeerde dorp staat. Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:41

Leuk Sannert! Qua locatie dan wel lastig, want elke dag 45 minuten reizen (neem aan 20 minuten heen extra en terug naar werk ed) is best wel veel. Gewoon gaan kijken en eerst eens aanvoelen hoe het huis is?

Qua bezichtigingen, kan dat vaak alleen op doordeweekse dagen, of ook wel weekenden? Wij werken beide fulltime en willen nu toch gaan kijken, dus even goed gaan plannen als zaterdag normaal niet kan.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:47

Voor ons is dat ook lastig, plannen. Wij werken beiden erg onregelmatig, ook weekenden dus. Hier doen sommige makelaars wel bezichtigingen op zaterdag. Is een kwestie van gewoon vragen denk ik.

Wij hebben donderdag die bezichtiging. Eerder was niet mogelijk, ze zaten al helemaal vol. Helaas zijn er al drie andere bezichtigingen voor hetzelfde huis voor ons. Dus we gaan er maar vast vanuit dat we weer worden afgebeld, haha. :))