Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:08

karijn schreef:
Frummels, je kan zoveel kanten op met die ruimte, wauw.
Wil je koken op het eiland of zoals op je voorbeeld foto? Dan zou ik op de kopse kant bij het raam koken. Als er dan mensen aan het eiland zitten, zitten ze niet er te dichtbij.
Persoonlijk zou ik wel een tafel aan het eiland zetten. Stel dat je een keer een heleboel mensen hebt, kan je de tafel van het eiland afschuiven zodat op de kopse kant ook mensen kunnen zitten.

Het is een hele fijne ruimte! En prachtig en veel licht met mooi uitzicht op de bergen <3
Ik wilde aanvankelijk ook koken op het eiland. Maar inductie platen met ingebouwde afzuiging zijn hier niet zo makkelijk te krijgen en ook niet zo gebruikelijk, dus we zitten wel wat meer “vast” aan een gas kook plaat en ik wil liever geen afzuigkap boven het eiland. Dus daar zijn we nog even over in conclaaf haha :))
We hebben uiteraard ook een gewone “lage” eettafel (2 zelfs, 1 in deze ruimte en 1 hele grote op de loggia beneden) dus het eiland vervangt die niet. Vandaar de keuze voor ca 6 zitplaatsen en krukken.
Bedankt voor het meedenken!

Alja schreef:
Meer mensen die zulke tafeltjes hebben?[ [url=m/N4upfm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ken ze niet maar vind ze geweldig!

8nnemiek

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:30

Dankzij de lockdown had ik eindelijk tijd om onze slaapkamer eens aan te pakken :D
Heel blij mee!
Nog een hoge plant in de hoek en wat gordijnen, en klaar :D
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:41

Wat gezellig! Leuk met die plantjes en ik vind die balken prachtig!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:52

Ik weet niet of ze echt zijn, maar die ene hoge is dan wel moeilijk water geven :)

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:30

Vlak voor de laatste lockdown heb ik in een paar dagen m'n thuiskantoor/logeerkamer in orde gemaakt voor ik weer moest starten met werken en de kinderen weer helemaal thuis zouden zijn.

Het is ook niet helemaal zoals ik had bedacht, er missen nog gordijn en bij gebrek aan beter hangt er een schilderen op nummer werkje aan de muur. Maar goed, met de sluiting van de bouwmarkten moest ik het even doen met wat ik voor handen had. Ook het bouwwerk om de mechanische ventilatie heen had ik eigenlijk weg willen halen, maar helaas geen tijd voor gehad.

Maar het is heerlijk om een aparte werkplek te hebben _/-\o_

De ene kant van de kamer.
Afbeelding

En de kant met het bed.
Afbeelding

De deur heb ik zwart gemaakt met krijtverf. De hexagons hangen uit het lood, dus moet ik even opnieuw plakken.
Afbeelding

Een foto van de kamer, zoals hij te koop stond.
Afbeelding

De plinten en de deur waren felblauw, het kozijn van de deur was goud, het plafon had wolken, het houtwerk was roze, etc. Kortom een enorme kermis :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:40

Superleuk geworden SaskiaB! Bureau is van Ikea?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:47

Mooie werk/slaapplek geworden als was dat wolkenplafond best 'lieff'... :D

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:04

Wat een leuk behang! :j
Heb er even een foto van gemaakt want heb zelf ook verhuisplannen :D

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:09

Ja, het bureau is de Malm. De kamer is niet mega, ik had wel een hoekbureau gewild, maar dit functioneert prima.

De wolken waren wel gezellig, maar het zal ook nog eens vol met glow in the dark sterren en planeten en een zon als lamp. Het is nu gewoon wit, lekker fris :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:35

Ik snap dat het nu niet meer staat bij de rest :) En ik zou met glow-in-the-dark ook geen oog dicht doen :D

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:01

Frummels schreef:
Het is een hele fijne ruimte! En prachtig en veel licht met mooi uitzicht op de bergen <3
Ik wilde aanvankelijk ook koken op het eiland. Maar inductie platen met ingebouwde afzuiging zijn hier niet zo makkelijk te krijgen en ook niet zo gebruikelijk, dus we zitten wel wat meer “vast” aan een gas kook plaat en ik wil liever geen afzuigkap boven het eiland. Dus daar zijn we nog even over in conclaaf haha :))

Heb je al gedacht aan bezorging via Ikea? Die heeft ook een inductieplaat met afzuiging: https://www.ikea.com/it/it/p/foerdelakt ... -50449403/

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:50

Wat mooi zeg Saskia! Welke kleur heb je op de muur?
Vanmorgen is na het lange wachten onze eettafel binnen gekomen. Zo blij mee. Het is alleen jammer dat we nog met die lelijke oude stoelen zitten :+
Maar ik wil hem toch even delen :D
Afbeelding

Als iemand nog tips heeft voor adresjes voor eettafelstoelen en lampen.. ik heb het hele internet al zo’n beetje uitgespeeld voor mijn gevoel :=
Houd westwing ook dagelijks in de gaten. Daar zag ik twee mooie stoelen die ik wilde combineren maar helaas lijkt de kleur niet helemaal overeen te komen:

Afbeelding

We hadden vorige week ook een lamp besteld maar die vinden we enorm tegenvallen qua kwaliteit de beige/goude gaat naar de werkkamer en de zwarte naar de kleine slaapkamer. Ik wilde hier eigenlijk de beige lamp combineren met het zwarte hangding.

Afbeelding

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:06

Lastig hè queelens, alles online, wij zijn vlak voor de winkels gesloten werden naar de zitmaxx in ter aar geweest voor eetkamer stoelen, ze hebben enorm veel en per stoel veel mogelijkheden qua leer of stof en in verschillende kwaliteiten. We waren er een soort van uit wat we wilden en moesten er nog x heen om leer en kleur uit te zoeken en dan te bestellen, maar ja, dat ligt nu dus in de wacht.dat durven we online niet te doen. Maar misschien ga ik bellen of ik leer en kleur stalen af kan halen om uit te zoeken , want zomaar 12 weken levertijd kont er ook nog s bij

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:32

@Queelens wij zijn nu online opzoek naar een nieuwe bank en konden kleine kleurstaaltjes aanvragen via de post.
Voor het proefzitten komen ze de bank voorrijden met een vrachtwagen en kunnen er daar is proefzitten. We konden ook bij de winkel langs en dan konden ze hem buiten in de tent zetten en konden wij daar even zitten. Misschien doet een winkel bij jou in de buurt dat ook voor stoelen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:33

Dat is nog eens de klant tegemoet komen :D Maar ja ze moeten wat hé.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:34

Ik moet ook even snel mijn nieuwe eettafel en eetkamerbank delen die vanochtend is geleverd. Helaas nog geen vloer want het beton was nog te nat maar die komt over drie weekjes.
Afbeelding

Afbeelding

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:37

DubbelFun schreef:
Dat is nog eens de klant tegemoet komen :D Maar ja ze moeten wat hé.

Ik vond het zelf ook al heel wat. Omdat ik kleurstalen had aangevraagd belden ze er zelf over. We wonen op een half uur rijden van die winkel dus het valt voor hun wel mee kwa reisafstand.

Het model en de kleur hebben ze toevallig ook op voorraad (is het standaard showroommodel en daar houden ze voorraad van aan) , mochten we dan gebruik maken van het proefzitten kunnen ze die gelijk meenemen en als het was is wordt de bank gelijk geleverd.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:38

@queelens: wat een gave tafel zeg! die stoelen hebben wij ook en zijn er helemaal klaar mee :D maar we krijgen over een paar weken eerst de nieuwe keuken, dan op zoek naar een passende eettafel en stoelen!

De kleur op de muur is warm beige van karwei.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:02

DemDeempel. Dat is pas service inderdaad. Ik heb wel een paar stoelen op het oog. Winkels mogen binnenkort starten met click en collect dus misschien dat het dan wat makkelijker wordt. Ik vind eettafelstoelen ook zo wat om te retourneren als ze het net niet zijn :=
En een hele mooie set zo. Ik vind vooral je bank zo mooi!

Oh wat grappig Saskia. Over die kleur heb ik nog getwijfeld naast sandstone beige van de karwei. Uiteindelijk ben ik voor het tweede gegaan op onze werkkamer maar ik vind hem minder mooi uitgevallen dan ik hoopte. Dan vind ik die van jou toch mooier! Een klein beetje spijt haha maar om het nu weer over te verven is ook zo wat.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:33

Mooie tafels Marieke en Demdeempel! <3

Zijn er hier ook ervaringen met Made? Wij willen hier wat producten gaan bestellen.. :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:33

@demdeempel: als ik naar de vazen op je tafel kijk zou de lamp van Queelens er goed bij passen :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:37

En wij zijn juist op zoek naar dit soort buisframe stoelen. Er komen steeds alleen maar blauw en grijs langs en die hebben we al. Nu nog 2 andere in een extra kleur. Grappig hoe smaken verschillen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:39

Mooooi, die eettafels <3

@Ketly, ik heb er nooit besteld. Een vriendin van me heeft er een bed gekocht en die is erg tevreden. :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:42

Ketly schreef:
Mooie tafels Marieke en Demdeempel! <3

Zijn er hier ook ervaringen met Made? Wij willen hier wat producten gaan bestellen.. :D

Wij hebben een kast van Made vandaan. Het is een beetje ikea deluxe. Het kwam ook in een bouwpakket en is net iets degelijker en de levering was ook mooi optijd. En ze hebben sowieso veel mooie spullen vind ik. Wat wil je bestellen?

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:02

DubbelFun schreef:
@demdeempel: als ik naar de vazen op je tafel kijk zou de lamp van Queelens er goed bij passen :D

Ik heb stiekem net zulke lampen in de last liggen om dit weekend op te hangen.
Maar moet eerlijk toegeven dat ik die van Queelens stiekem mooier vind.
@Queelens, zijn dat handgeblazen glazen? Ze zien er zo uniek uit met die vorm.