Kamerplanten asiel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:42

Vervelend Denise!
Ik heb afgelopen zomer heel veel reclame gehad op social media van een merk die hele pakketten aanbood (aaltjes, roofmijten, alleen dan met andere namen). Ik ben het nu helaas kwijt, maar vond het wel erg interessant moet ik zeggen. Ben benieuwd waar je mee komt uiteindelijk!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 07:26

Rootsum is dat (voorheen Biogroei). Hun pakketje tegen trips heb ik laatst ook uitgezet op mijn planten. Die pakken wel alleen de larven en eitjes, dus je zult de volwassen beestjes zelf moeten opsporen en kapotknijpen. Maar het heeft hier wel enorm geholpen.

Ik moet de kuur eigenlijk deze of volgende week herhalen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 10:34

Mijn spathyphyllum diamond gaat bloeien, dat had ik niet verwacht. Ik heb ze nooit groot of bloeiend gezien, itt de gewone spathyphyllum.

Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:37

Ik heb ook bijzonder veel baby's dit jaar:

Afbeelding
Bij de Aglaonema tricolor

Afbeelding
Bij de Philo Jose Bueno

Afbeelding
Bij de Spatyphyllum diamond

Afbeelding
Bij de Mojito confetti

Afbeelding
Al een wat grotere baby bij de Portadora

Blij mee!!

Floortje_NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 09:28

Hallo bokkers met groene vingers :wave:

In het verleden kreeg ik een cactus nog dood maar met de komst van terraria moest ik mijn vaardigheden toch gaan verbeteren.

Inmiddels heb ik het huis vol staan met planten die ooit in het terrarium stonden maar het daar om welke reden dan ook toch niet lekker deden :=

Heeft iemand enig idee wat er met dit plantje aan de hand zou kunnen zijn? Hij heeft een soort transparante stipjes in het blad.

Het gaat om een Philodendron Scandens Micans

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 12:49

Hm lijkt wel een schimmel. Het is OF schimmel OF ongedierte zoals spint. Maar ik denk een schimmel.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 14:25

Ik heb dat ik mn philo gloriosum ook, ik denk dan ook een schimmel want er zitten zeker weten geen beestjes in.

Afbeelding

Floortje_NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 17:35

Bedankt voor de reacties _/-\o_

Ik denk inderdaad dat het dan een schimmel is. Moet ik dan alleen de omstandigheden voor de plant verbeteren of ook het aangetaste blad verwijderen? Want dat zijn er nogal veel -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 17:25

Ik verpotte net mijn regal shield, waarvan het blad trouwens goed uit is gekomen :)
Afbeelding

Dacht dat het wel meeviel hoe hard het nodig was, maar het was echt keihard nodig zoveel wortel zat er in de pot... en tot overmaat van ramp ook nog dit...

Afbeelding

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 18:33

Wat is dat, Janine?

Ik moet mijn Strelitzia ook dringend verpotten, die staat al sinds aankoop in dezelfde maar is wel al twee keer zo hoog.. dus ben bang ook een flinke wortelkluit aan te treffen :')

Mijn monstera doet het overigens fantastisch op zijn nieuwe plek, is van de badkamer naar de overloop gegaan en heeft sinds die tijd al drie nieuwe bladeren uitgerold. Zo blij mee <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 20:00

Knolletjes, Janines Alocasia heeft zich voortgeplant. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 20:06

Babies?? Waarom is dat een ramp? Leuk toch, dan kan je een nieuwe kweken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 21:15

Het was een grapje...

Ik zit maanden te wachten op een nieuw blad, durf de plant niet te verpotten daardoor en ben bang dat hij dood gaat... om er achter te komen dat er gewoon babies in zitten en heel veel wortels :')

Intussen zitten ze in een gesloten bakje met perliet, wat vocht en een transparante deksel onder een groeilamp... Ben erg benieuwd of het wat wordt! En als het wat wordt... wat dan _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 07:17

Ah oké, leuk! Plant ziet er goed uit hoor!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 08:20

Leukkk, knolletjes!! Prachtige regal shield ook! Die zal wel blij zijn met wat meer ruimte om de wortels :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 15:56

Nou de knolletjes doen op dit moment nog heel erg weinig :')

Maar de Regal Shield doet het super! Het groeit enorm en er lijkt al een nieuw blad in de stam te komen! :D

Ook heb ik nog een aglaonema tricolor gescoord voor 2 euro bij de Aldi, hij was super zielig :') Nu maar zien of ik deze wel heel kan houden :') De white joy heeft me niet overleefd :+

Hier nog mooie nieuwe aanwinsten of bladeren? :D

Ohja, mijn pinnatipartita krijgt eindelijk weer een nieuw blad, hopen dat deze wel doorzet. En ook mijn albo krijgt EINDELIJK een nieuw bad! Het is herfst en die komt uit z'n zomerslaap denk ik? Hopelijk doen de mospalen wat... En ik wacht tot mijn cebu blue aanslaat op de mospaal!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 17:13

Al mijn planten worden bruin. := Ik doe iets niet goed, ik ga ze straks allemaal de deur uitdoen en even de winter door zonder planten. :+

Op mijn werk heb ik cactussen neergezet, die zou ik toch in leven moeten kunnen houden.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 17:26

2 euro is een koopje, Janine! Hopelijk knapt ie nog op.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 21:18

Bellatrix schreef:
Al mijn planten worden bruin. := Ik doe iets niet goed, ik ga ze straks allemaal de deur uitdoen en even de winter door zonder planten. :+

Op mijn werk heb ik cactussen neergezet, die zou ik toch in leven moeten kunnen houden.

Toch wel weggeven met kans op tweede leven?

Ik heb zelf altijd als hobby afdankertjes een tweede kans te geven.
(Of bijvoorbeeld 70 buitenplantjes van een supermarkt van de prullenbak te redden _O- )

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 07:30

Ik denk niet dat iemand deze 2 wil hebben eerlijk gezegd. :=
Er zitten nog maar iets van 3 bladeren aan want ik knip de dode/zwarte er steeds uit en ze zijn bruin.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 20:43

Nu de rouwvliegjes wat minder worden, ontdek ik een gigantische (schild?)luizenplaag op heel veel planten ;(

Afbeelding

Denken jullie ook schildluis? Op deze foto is echt 1/100e zichtbaar van hoe andere planten eruit zien. Onder een van de heel erg aangedane planten vond ik ook allemaal witte dingetjes. Ze bewegen bijna niet, ik dacht eerst dat het poepjes waren van iets anders maar zoals je op de foto links van de nerf bij de bladaanzet ziet, heeft het wel echt pootjes...

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 20:59

Ik zou ook denken schildluis....

We zitten al bijna op 500 pagina's tijd voor een deel 2?