Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:32

Lienek schreef:
Persoonlijk zou ik ook de lange muur donkerder maken!
Maar dat is een kwestie van smaak. Kun je het niet zo inrichten dat je de tv aan de lange muur kan plaatsen?

Kan op zich wel maar door die lompe speakers zit je weer met je looproute (ze nemen zo 40 cm in) en staat daardoor ook gelijk in het zicht als je binnen komt :( heb helaas ooit ja gezegd hahahahaha

Lienek

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:34

Oei.. dan snap ik het wel dat je ze liever daar niet hebt. Kan je niet het deel waar tv komt dan ook donkerdere maken of wordt dan de ruimte te donker?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:35

Lienek schreef:
Oei.. dan snap ik het wel dat je ze liever daar niet hebt. Kan je niet het deel waar tv komt dan ook donkerdere maken of wordt dan de ruimte te donker?

Ik ben bang dat het dan te donker wordt. Haha ik kan mezelf wel voor mn kop slaan dat ik heb gezegd dat t mocht maar goed, paar grote planten ervoor en ze vallen vast niet zo heel erg op :')

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:38

Ja of eventueel een soort ombouw er om heen maken? :) in de stijl van woning

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:53

Lienek schreef:
Ja of eventueel een soort ombouw er om heen maken? :) in de stijl van woning

Helaas haha aan de zijkant zit de bas dus inbouwen kan helaas niet :') Dit zijn de gevaartes (achterin rechts daar zijn er 2 van) de rest moet ook ergens in de woonkamer komen

Afbeelding

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:03

Of als kadootje een leuke nieuwe set halen? Geluid is in die kleine boxen echt goed tegenwoordig ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:11

Persoonlijk ben ik niet zo van de lange donkere muren en zou het bij die ene muur bij de tv houden. Een lichte muur verbindt de ruimtes net zo goed ;)
Die grote boxen zijn wel ondingen zeg, die horen op een podium bij een band te staan :D

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:14

Oei wat een dingen haha!

Krijgen net bericht van de verhuurder dat ze willen aangeven wanneer ze er in willen met kijkers omdat ze meerdere geinteresseerden hebben.
Kunnen wij aangeven dat wij er bij willen zijn of op tijden dat wij aanwezig zijn ivm met onze kostbaarheden? (En eventueel stiekem te waarschuwen)
Kunnen we aangeven dat ze het ook op 1 dag oid kan gaan plannen aangezien ze het heeft over meerdere geinteresseerden?
Wellicht doe ik een beetje lastig maar a. Zijn ze niet te vertrouwen, b ik wil graag mensen eerlijk laten zien hoe ze terecht komen ipv de mooie praatjes van de verhuurder

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:19

Tuurlijk kun jij aangeven wanneer je thuis bent en ze dus langs kunnen komen. Ik zou haast zeggen móet je aangeven !
Ik denk dat je het niet op één tijd kunt plannen, niet iedereen kan dan, maar wel wanneer het jóu uit komt.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:27

DubbelDun schreef:
Tuurlijk kun jij aangeven wanneer je thuis bent en ze dus langs kunnen komen. Ik zou haast zeggen móet je aangeven !
Ik denk dat je het niet op één tijd kunt plannen, niet iedereen kan dan, maar wel wanneer het jóu uit komt.

Jaa ze mogen ook wel apart van elkaar hoor maar als er dan elke dag mensen kijken bezichtigen is ook zo vervelend voor ons liever zoveel mogelijk op 1 dag plannen.
Maar fijn dat wij dus wel aanwezig mogen zijn als ze komen bezichtigen dan kan ze ons dat in ieder geval niet weigeren.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:34

Melanie_B schreef:
Hallo allemaal,

Mijn vriend ik gaan zeer binnenkort samen wonen en daarom ben ik al eventjes op zoek naar een mooie vloer. We zijn op zoek naar een laminaat vloer en het liefste niet al te duur. Mijn vriend houdt van een lichte vloer, terwijl ik wat naar dat houten planken idee neig, maar die zal ongetwijfeld dan ook duurder zijn..

Hebben jullie nog goede tips? :D

Hornbach heeft veel keuze voor een leuke prijs :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:36

Melanie_B schreef:
Hallo allemaal,

Mijn vriend ik gaan zeer binnenkort samen wonen en daarom ben ik al eventjes op zoek naar een mooie vloer. We zijn op zoek naar een laminaat vloer en het liefste niet al te duur. Mijn vriend houdt van een lichte vloer, terwijl ik wat naar dat houten planken idee neig, maar die zal ongetwijfeld dan ook duurder zijn..

Kwa prijs zou je eens kunnen kijken op http://www.laminaatpark.nl of http://www.laminaatoutletalmere.nl
Beide hebben een winkel waar je heen kunt, onwijs veel verschillende dingen en voor leuke prijzen. Hoor tot nu toe goede ervaringen ermee :)

Lienek gefeliciteerd met jullie nieuwe huis :) Wat betreft eventuele kijkers waarschuwen zou ik erg oppassen. Waar je bij koop de verplichting hebt het te doen, kan bij huur de verhuurder je aansprakelijk stellen voor gemiste inkomsten erdoor

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:41

Ik zou de geïnteresseerden niet waarschuwen, zeker niet als je je verhuurders niet vertrouwt en je nog een kast wil verkopen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:43

knabbelgirl schreef:
Melanie_B schreef:
Hallo allemaal,

Kwa prijs zou je eens kunnen kijken op http://www.laminaatpark.nl of http://www.laminaatoutletalmere.nl
Beide hebben een winkel waar je heen kunt, onwijs veel verschillende dingen en voor leuke prijzen. Hoor tot nu toe goede ervaringen ermee :)

Lienek gefeliciteerd met jullie nieuwe huis :) Wat betreft eventuele kijkers waarschuwen zou ik erg oppassen. Waar je bij koop de verplichting hebt het te doen, kan bij huur de verhuurder je aansprakelijk stellen voor gemiste inkomsten erdoor

Maar aan de andere kant ze adverteren wel met een slaapvliering terwijl deze er als we hem er uit zouden halen normaal gesproke niet in zit. En adverteren met all in voor gwl terwijl daar niet altijd beschikking over is en achterhouden van post ed..

Overigens die kast is zo weg via marktplaats natuurlijk dus dat is niet het probleem en anders geef ik hem met liefde weg :)

Denk dat we gewoon gaan zeggen dat ze mogen komen bezoeken als wij er zelf bij zijn. Als dan kijkers vragen naar de schimmel oid kunnen wij dan gewoon eerlijk antwoorden. En kan ze geen banketstaaf verhalen vertellen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:02

Ik ben ook vast aan het kijken voor vloeren.
Ik vind een houten vloer liefst white wash erg mooi, maar of het praktisch is met katten en een hondje?
Mijn vriend vind travertine tegels mooi opzich vind ik sommige kleuren daarin wel mooi maar het past niet zo bij me zeg maar.
Het ligt natuurlijk nog aan welk huis we kiezen, maar als we een huis vinden waar trappen in zitten moeten die catproof en met tapijt is dat niet het geval. Dan zou er marmoleum of anders laminaat/pvc op de trap gaan en dan waarschijnlijk ook in de hal boven en beneden.
In de slaapkamer komt wel tapijt de rest zal waarschijnlijk boven laminaat/vinyl of evt hout worden.
Maar de beneden verdieping vind ik het lastigst omdat ik graag een onderhoudt vriendelijke en toch duurzame vloer zou willen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:35

Ik snap je Lienek, echt, heb in dezelfde situatie gezeten. Met urgentie uit mijn vorige woning gegaan ivm mishandeling door bovenbuur (deelde de ingang), nagevraagd bij de rechtsbijstand omdat ik van de woningbouw niks mocht zeggen, en die zeiden dat de woningbouw dan een sterke zaak had misgelopen inkomsten op mij te verhalen. Uiteindelijk hebben ze het gelukkig gehoord van buren, degene die er na hun inkwamen hadden minder geluk. Zeker met zo iemand die je beschrijft, pas op ook voor jezelf :) Hoe naar het ook is

@Waxmeltsenzo: Mijn ervaring is dat lichte vloeren makkelijker zijn met dieren dan donkere. Je ziet dan wel modder of haren, maar op donkere vloeren zie je echt alles, zelfs zweetpootjes etc etc. Meningen verschillen overigens wel erover

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:48

Ik denk dat je lichte haren op een lichte vloer niet zult zien, maar die van een donker dier wel.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:54

Wij hebben 2 katten beiden kruising pers met Britse korthaar eentje is meer orrs inclusief de haren en helemaal wit, de ander is voordat wit met een beetje rood en de chi is lichtbruin met wit dus kwa haren is licht iig beter. Maar naast haren zetten ze nog wel eens hun nagels ergens in, eentje is gronische ziet crohn en kotst nog wel eens en kotsplekken zijn best lastig als ze intrekken. De combinatie van alles bij elkaar vraag ik me af of hout wel handig is zeg maar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:59

xJurdyWonanx schreef:
Of als kadootje een leuke nieuwe set halen? Geluid is in die kleine boxen echt goed tegenwoordig ;)

Heiligschennis :+ ;)
Hier komen ook gewoon weer grote speakers als we gaan verbouwen
Hartstikke leuk die kleine speakers met zogenaamd goed geluid
Maar speakers die maat en volume hebben geven gewoon een veel mooier geluid (levendiger en warmer )
Maar dat is echt persoonlijke voorkeur
Ik snap vriend van Marjan wel :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:59

Hout is natuurlijk altijd wel iets kwetsbaarder als bijv. steen. Heb je al eens aan een grindvloer gedacht. Dit is in vele kleuren en kleurenkombinaties (zelf samen te stellen) leverbaar.
Tegenwoordig heb je ook tegels in houtmotief.
Of een betonvloer met ingemixte kleuren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:04

Wij hebben een eiken naturel geoliede vloer en die houd zich wonderlijk goed met 2 rottweilers er op
Maar je zult idd wel nagels zien in het houd en vlekken van ongelukjes blijven soms zichtbaar
Op zich os hij wel heel makkelijk weer bij te werken(plaatselijk met scotchbrite bewerken en wat olie er op werken met een doekje )

De gelakte vloer van mijn ouders vind ik dan weer minder handig
Ja vloeibare ongelukjes heb je neer speling bij , maar krassen etc veel minder

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:14

Wij hebben voor in ons nieuwe huis laminaat van quickstep besteld. Dat is een beetje houtkleurig en je ziet de haren daar ook niet heel goed op. We hadden een pak alvast in de woonkamer gelegd om te kijken hoe het eruit zag. Op onze grijze vloer van nu, zie je erg veel haar, maar op de paar planken van de nieuwe vloer helemaal niet. Het is quickstep midnight oak en wij hebben het gekocht met 40 procent korting, waardoor het ook een erg leuke prijs had. Als we de korting niet gehad hadden, dan hadden we nog even gewacht want we hebben de sleutel pas over 4 weken.

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:35

Laminaat staat mij tegen.
Om een aantal redenen. Je hoort alles als het goed is.
Ik vind dat het ook snel slijt. Mijn vriend heeft bij zijn werk in een showroom laminaat liggen en dat was ook duurder spul en dat staat mij serieus tegen.
Kennissen van ons hadden een donkere voor mij veel te donker pvc vloer die op het eerste gezicht wel veel van laminaat weg had behalve dan dat het nog steeds strak ligt. Wel vond ik hem dan weer te glad.
Wij hebben nu marmoleum wat er al in lag en het ligt er 20 jaar in en ik vind het super makkelijk. Maar ik mis wat warmte zeg maar. In de hal en boven vind ik het prima spul overgens maar voor in de woonkamer wil ik toch graag iets anders, plavuizen vind ik vaak ook niet mooi, natuursteen wel. Gietvloeren vind ik ook mooi maar daar zitten ook weer haken en ogen aan. Alles bij elkaar genomen vind ik hout het mooist. Voor mijn vriend is dat anders.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:36

Sonja_vR schreef:
xJurdyWonanx schreef:

Heiligschennis :+ ;)
Hier komen ook gewoon weer grote speakers als we gaan verbouwen
Hartstikke leuk die kleine speakers met zogenaamd goed geluid
Maar speakers die maat en volume hebben geven gewoon een veel mooier geluid (levendiger en warmer )
Maar dat is echt persoonlijke voorkeur
Ik snap vriend van Marjan wel :j

:') :') :') Zoiets ja, hebben nu kleintjes in de woonkamer maar films kijken we bijna altijd op de slaapkamer, want daar is het geluid beter. Dus tja ik heb me maar gewoon bij neer te leggen dat die dingen er komen te staan.

Maar nog iemand tips over welke kleur donkerder schilderen?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:38

Ik dacht dus zelf aan een white wash old look vloer zeg maar, ik ga even wat opzoeken,

Dit kwa kleur en old look vind ik wel erg mooi
Afbeelding

Foto komt van internet