[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:16

Kopers zijn kopers. Hopen dat zij snel hun huis verkopen. Staat hun huis al lang te koop? Symbeami?

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:17

Dat is in ieder geval positiever dan helemaal geen kopers Symbeami!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:18

Ja zeker is dat positief, ik was er ook best blij mee!
Alleen heb ik geen idee wat voor soort huis die mensen zelf in de verkoop hebben en hoe lang het al te koop staat. Weet alleen in welk dorp het staat en meer info heb ik daar niet over.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:23

Inderdaad, het rijtje moet toch ergens beginnen. En wie weet, misschien komt er nog wel iemand en dan kan je zomaar zeggen dat je meerdere geinteresseerden hebt :)

Wij hebben een eerste bod gedaan gisteren. Ruim 10% onder de vraagprijs, maar in mijn ogen niet compleet belachelijk laag :) Hopelijk komt de boodschap over dat we echt geinteresseerd zijn maar dat we wel graag behoorlijk wat van de prijs af zien.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:43

Symbeami dat is alvast goed nieuws toch?

Gemske, spannend! :)

Hier is de makelaar langs geweest. Hij vond al het schilderwerk en de verbouwing aan de badkamer echt een hele verbetering. We hebben het voornamelijk over de prijs gehad en denken nu toch sterk om 15.000 te zakken. Moeten er nog even over nadenken en met de bank praten. :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:14

Spannend Gemske!

Lastige beslissing is dat Nelleke. Wij zijn per saldo ook flink gezakt, maar alle huizen om ons heen zakken ook nog steeds. En bij ons is het simpel, we weten welk huis we willen en wat daar voor nodig is om dat huis te kunnen kopen en dat is dus ook al flink gezakt in prijs.

Het hele huizen kopen - verkopen is toch sowieso wel een spannende aangelegenheid.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:16

Symbeami, goed nieuws, maar snap ook goed dat je baalt dat het onder voorbehoud van is.

De kijker die wij vanmiddag krijgen is iemand die nog thuis woont, dus mocht het wat worden met haar zal het wellicht alleen zo zijn dat ze er redelijk snel in wilt.

Het huis van m'n vader is van de week verkocht, heeft precies een maand te koop gestaan. De buffetkast is meegenomen in de onderhandeling :D, die wilden de kopers zó graag hebben. M'n vader vond het uiteindelijk prima, die gaan in september emigreren naar Spanje en kopen liever nieuwe meubels op basis van de ruimte van het nieuwe huis.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:13

Georgette, jeetje dat is snel, zo kan het ook gaan! :D

Haha en de buffetkast, nou hier mogen ze (bijna) alles hebben hoor. Behalve m'n bed, maar dat zou ik ook raar vinden als ze die willen hebben. :')

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:37

Nou ik hoop dit topic binnenkort te kunnen verlaten:........ mijn huis is (onder voorbehoud financiering, maar koper is al bij de bank geweest) verkocht!!!!
Koper heeft natuurlijk altijd nog 3 dagen bedenktijd, dus het is nog even spannend, makelaar is nu bezig akte op te stellen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:40

alvast voorzichtig gefeliciteerd :j

en het huis waar we een oogje op hebben is nog steeds niet verkocht....
morgen is de open dag 2 weken geleden ...the suspense..... ggrrr...
naja, als ie na het weekend nog steeds op beschikbaar staat ga ik gewoon nog eens bellen.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:44

Gefeliciteerd Anneve... dat klinkt toch heel positief!

Wat lastig Sonja, als je eenmaal iets gezien hebt wat je wilt, dan is wachten heel vervelend!

Wij hebben vanmorgen een redelijk tegenbod gekregen en daar meteen weer een reactie op gegeven. Hopelijk gaan ze nog iets omlaag en dan zijn wij blij.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:52

fingers crossed voor jullie gemske :j

ja joh, ik ben ook zo een geduldig mens :n althans, niet met dit soort dingen :=

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:58

Gefeliciteerd Anneve! Goed nieuws.

Wij hebben met wat speurwerk denken we ontdekt wat voor huis de mensen die in ons huis geïnteresseerd zijn te koop hebben. Dat wordt lastig denk ik, is een klein hoekhuis met kleine tuin en een vrijstaand schuurtje staat voor €239000,- te koop. Onze 2 onder 1 kap, met grote garage, paardenstallen, bak, schuur en grote tuin staat voor €275000,- te koop. Denk dat die mensen hun huis niet zo makkelijk kwijt raken en dat staat ook al meer dan een half jaar te koop. Het is wel van dezelfde makelaar als ons huis.

Nog steeds spannend Gemske!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:14

wat spannend gemske, ik duim voor jullie!!!

anneve, dat klinkt goed zeg... gefeliciteerd.

symbeami, hoop dat die mensen hun huis snel kwijt zijn.

hier is weinig nieuws te melden. helaas.

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:15

Spannend hier allemaal!

Gemske ik duim ook! Anneve, gefeliciteerd! Symbeani voor jou duim ik ook! Het zou toch zonde zijn met zoveel kijkers en dan geen verkoop....

Hier gaat het redelijk....ons droomhuisje gezien, bezichtigd met de aankoopmakelaar maar we blijven struikelen over die kl*te agrarische bestemming.... Deze woning heeft in het ontwerpbestemmingsplan de bestemming wonen (in het oude bestemmingsplan agrarisch). Helaas is dit voor de hypotheekverstrekker niet voldoende en moet het onherroepelijk zijn.... Vaststelling van het ontwerpbestemmingsplan kan 2 maanden duren...maar ook 2 jaar.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 08:48

Hoeveel grond zit erbij sayangki? Heel stom misschien, maar volgens mij heb je vanaf 6 paarden al een kleine paardenhouderij dus kun je wel voldoen aan de agrarische bestemming. Of ligt dat niet zo makkelijk?

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:25

Wat lastig Sayangki... succes!

Wij hebben een deal *\o/* en nu kan het grote regelwerk gaan beginnen.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:40

Anne_mieke88 schreef:
vraagje...
Kan je ook een bod op een huis doen ook al weet je niet 100 % zeker of het kan financieel (we moeten namelijk nog naar de bank :=)

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het heel vervelend is voor de verkoper.... Een jaar of 16 geleden heb ik een huis verkocht, we hadden toen al een ander huis gekocht (dat kon nog in die tijd :o Ze gingen als broodjes) en degene bleek helemaal geen hypotheek te kunnen krijgen voor dat huis.... Hoorde we op de laatste dag dat het "verkocht onder voorbehoud" afliep.... Slapeloze nachten hebben we gehad, en zo ondoordacht van de kopers die totaal niet met de gevoelens van de verkopers rekening houden. Gelukkig is alles nog goed gekomen, maar we hebben er toen wel 5000 op verloren omdat we het sneller kwijt moesten. Anders hadden we langer dubbele lasten. Ik zou het een ander persoon nooit aan willen doen, en zeker niet in deze tijd!! Het geeft de verkopers al zoveel stress. Gewoon eerst kijken wat voor hypotheek je kan nemen en dan in je prijsklasse gaan zoeken.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:06

Anneve, gefeliciteerd! :)

Onze kijker van de week is helaas niet geinteresseerd. Had 'geen goed gevoel' bij de woning.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:58

TNX allemaal. Ik kan nog niet echt wennen aan het idee, maar heb net de voorlopige koopakte bestudeerd en het staat er allemaal echt. Woensdag gaan we tekenen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:01

gemske! gefeliciteerd!!
Anneve gefeliciteerd!!
jammer Georgette

we hebben al bijna dit topic vol volgende topic ga ik mn huis verkopen hoor hahha...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 08:31

Juval, ik ook hoor! Haha! O:)

Weet iemand of je hypotheek gebaseerd kan worden op een toekomstig salaris? Klinkt een beetje raar maar, mijn partner heeft zwart op wit dat hij de komende 3jr elk half jaar een fikse loonsverhoging krijgt. Dat betekend dat we 1 juni alweer 50.000 meer kunnen lenen en 1 januari weer 50.000 meer. En zo verder de komende 3jr.

Daarbij heb krijg ik januari a.s. ook weer een flinke verhoging die ik kan aantonen.

Dus stel wij verkopen ons huis in augustus, en we willen in september iets nieuws kopen, wordt de hypotheek dan gebaseerd op ons huidige salaris of nemen ze dat nieuwe salaris ook al mee? Anders is het voor ons wellicht gunstiger om een paar maanden te gaan huren.

(Dit ook i.v.m. mee te nemen restschuld... die onze toekomstige hypotheek flink kan drukken. -:(- )

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:39

we gaan ervoor Nelleke...
over die hypotheekregels heb ik geen idee.... maar wel een heel prettig vooruitzicht in ieder geval.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:19

Nelleke: mijn CAO staat ook vast, dus mijn loonsverhoging voor de komende 10 jaar staat zwart op wit. Ze kijken echter alleen maar naar het komende half jaar bij het geven van een hypotheek.

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:13

_Nelleke_ schreef:
Hoeveel grond zit erbij sayangki? Heel stom misschien, maar volgens mij heb je vanaf 6 paarden al een kleine paardenhouderij dus kun je wel voldoen aan de agrarische bestemming. Of ligt dat niet zo makkelijk?

Nee helaas niet, je moet dan ook een bedrijfsplan inleveren en dan kun je dus niets zwart doen bv pensionstalling.... 1,4 hectare ongeveer.