Kamerplanten asiel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 21:14

Oei, die reflector is wel heel gaaf zo! Hoe gaat het nu met de groeipunten en de wortels van de kopstek?
Philo's zijn soms echt dramaqueens hoor... Vooral met wit erin... :\ Hoe gaat het intussen met 'm?

Ik deed vanavond mijn dagelijkse rondje langs de planten, het lijkt wel of het bij mij in de winter beter wil dan in de zomer... Met Pinksteren kocht ik een prachtige Alocasia Regal Shield van zeker 80cm hoog met enorme bladeren... Na een poosje ging het kleinste blad dood, ja dat gebeurt... Vorige week de overgebelven kleinste geel geworden... En van een nieuw blad was nog helemaal geen sprake hoor...
Veiligheidshalve zat de plant ook nog altijd in de pot waarin ik 'm had gekocht... Ik zag vorige week wel wat er een wortel door de bodem gaat komen... Nouja, mooi, maar geen blad...
Loop ik er vanavond naar toe en wat schetst mijn verbazing!
Afbeelding

En toen ik in de pot keek, zag ik nog een cadeautje!

Afbeelding

Weet alleen niet of ik die er uit moet halen of niet... Weten jullie dat?

Ohja, hij staat in een grote metaal achtige pot, kan er wat vreemd uit zien...

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:52

Yay twee cadeautjes! Het nieuwe blad ziet er wel een beetje opgefrommeld uit, ik hoop dat die er gezond uit gaat komen.
Ik heb laatst uit een andere dieffenbachia waar 2 cadeautjes in groeiden, eentje geprobeerd eruit te scheppen maar die brak helaas aan de grond zonder wortels af.. dus die ander heb ik laten zitten, die staat er nog bij. Ik denk dat je dus het beste met verpotten alle aarde eraf kunt halen en zo ook het nieuwe knolletje eruit kunt halen.

Edit: ik zat zo even fotos maken van de reflector

_Karlijn

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:35

Afbeelding
Dit zijn de nieuwe bladpunten, ik weet niet zo goed of ik de bladeren waar ze onder groeien eraf moet halen, of ze in her gedrang komen? Ze groeien uit dezelfde punt, direct eronder.. vooralsnog lijkt het goed te gaan.

Afbeelding
Er zijn na het kopstekken ook van dit soort punten bij gekomen, die andere stengel heeft dit niet, ik weet niet of het groeipunten of een soort mini luchtworteltjes zijn.. het groeit niet hard iig.

Afbeelding
En de kopstek, gaat niet hard, maar gestaag. Zal nog wel even duren voor die genoeg wortels heeft gemaakt en de aarde in kan.

Janine1990

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:14

Dat ziet er goed uit! En de jose Bueno?

Het is al een hele grote plant, dus dat het verfrommeld is verbaast me niks... maar het is even afwachten... spannend!