Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:31

Maar er zijn al muren wit en de omkasting van de verwarming is wit,dus ik denk dat een wit kleed wel kan .Markplaats afschuimen voor een oude kast en die wit verven.Ik weet niet of de gordijnen blijven hangen ,maar die kan je ook licht nemen ,maar deze misstaan ook niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:42

Met andere (lichte) gordijnen zal het al heel anders tonen. En mocht je de hoekbank niet kwijt kunnen dan kun je die misschien los van elkaar halen en apart neerzetten.
Een creme/beige/lichtgrijs vloerkleed zal er prima bij staan.

Mocht het plafond je toch te donker blijken dan kun je misschien tussen de balken lichte doeken spannen of platen op dunne liggers die je aan de balken vastmaakt. Die paar kleine gaatjes zullen in dat donkere hout niet opvallen als je dat er weer af haalt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:51

Ik heb mijn plafond en balken dus lichter gemaakt zoals ik zei:

Afbeelding

Ik heb zowel aan de voor- als achterkant ramen maar het huis is niet perse heel licht dus ik ben erg blij dat mijn plafond wel licht is.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:37

Lienek schreef:
Dat inderdaad, daarnaast geef ik zelf al aan dat ik liever niet wil verven. Juist omdat ik het wel heel mooi vind en het net helemaal geverfd is!

Daarom mijn vraag naar een mooi kleed wat licht is, (wit steekt dus te veel af?) Of andere meubels die voor licht kunnen zorgen.
Wij hebben een grijze hoekbank dus dat wordt ook nog passen en meten straks waar die komt te staan. Zou op de lange muur wel graag een mooie brocante (lichte) kast hebben voor opbergruimte.

Als tapijt zou ik ook nog opteren voor een redelijk vlak tapijt, niet met pluisjes op, dit neemt weer veel licht op doordat het veel schaduwplekjes maakt. Beige, lichtgrijs, zelfs eender welke kleur zolang het maat licht is maar geen wit gaat werken. (Denk wel dat de kleur van je tapijn niet afsteekt tegen de lichte kleur van de kast, neem dus best geen lichtgeel tapijt en beige kast)
Je zou wel met zowel lichte en donkere kussens en dekentjes kunnen werken op de zetel. Dat de zetel zelf grijs is, is net goed. Dit zal voor evenwicht zorgen. Het is zo dat in 'een normaal' interieur de bovenkant licht is en de onderkant donker. Probeer dus niet alles te licht te nemen want dan ga je het idee krijgen dat het plafond op je valt in plaats van dat het meer in de kijker zet. Nu je zit wel al met een donkere vloer, dus dat zorgt ook wel weer voor balans. Een witte kast kan goed werken omdat dit ook licht reflecteerd, maar zet er dan wel iets wat wat donkerder is op.
Gordijnen gaan het grootste verschil maken. Iets licht en wat weinig ruimte in neemt zou ideaal zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:41

Ipv gordijnen zou ik iets van een duo-rolgordijn of een licht vouwgordijn oid nemen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:40

Dankjulliewel echt goede ideetjes zitten er bij en tips waar ik echt wat aan heb! :)

Rolgordijnen lijken mij de sfeer van het huis teniet doen of zal dat mee vallen?
We hebben ze nu in ons huidige huis maar daar is alles strak en wit en past het perfect.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:48

Het is ook net wat voor meubels jullie hebben. Als die ook wat moderner zijn zou het wel kunnen denk ik.
Willen jullie in de stijl van het huis blijven zou ik er zelf denk ik toch voor kiezen om dit te laten hangen. (En bij de verhuurder even navragen of de gordijnen behouden moeten blijven voordat je ze misschien weg gooit ;) )

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:53

phormicola: ik heb nog 2 kasten koloniaal kan er foro.s van maken.. wilde ze gebruiken maar heb zelf een andere stijl..stuur ff pb als je foto.s wilt.
Je mag ze voor niks ophalen

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:02

Ik ga hier volgen. Mijn vriend en ik hebben net ons eerste huis gekocht en eind maart krijgen we de sleutel.
heb al wel zo mijn ideeën, maar extra inspiratie kan geen kwaad. :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:07

palousa_boy schreef:
Het is ook net wat voor meubels jullie hebben. Als die ook wat moderner zijn zou het wel kunnen denk ik.
Willen jullie in de stijl van het huis blijven zou ik er zelf denk ik toch voor kiezen om dit te laten hangen. (En bij de verhuurder even navragen of de gordijnen behouden moeten blijven voordat je ze misschien weg gooit ;) )

Ik gooi niks weg! Alles komt weer in oude staat terug.

Studio waar we nu zitten staat inmiddels ook op marktplaats. Wordt geadverteerd dat er een slaapvliering in zit.. die hebben wij er in gemaakt a 300,- aan materiaal. Ik krijg de neiging alles er uit te slopen en in precies de staat terug te zetten zoals we het betrokken. Dan bouwen ze zelf maar een slaapvliering. Het hout kan wel in onze nieuwe houtkachel dan haha

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:42

Ik denk dat je het plafond niet mag verven maar muren meestal wel, die zou ik dan zeker lichter doen.
Een kleed is voor het leuk maar doet de ruimte niet lichter maken. Witte gordijnen en witte muren wel.
Dan een witte kast en lichte meubels en dat scheelt al zo onwijs veel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:54

Lienek schreef:
Dankjulliewel echt goede ideetjes zitten er bij en tips waar ik echt wat aan heb! :)

Rolgordijnen lijken mij de sfeer van het huis teniet doen of zal dat mee vallen?
We hebben ze nu in ons huidige huis maar daar is alles strak en wit en past het perfect.

Rolgordijnen passen denk ik ook niet, maar vouwgordijnen absoluut wel! Die heb je in heel veel verschillende kleuren en stoffen. Moeite waard daar eens naar te kijken :j.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:11

Of schuif gordijnen kun je mooi twee of 3 lichte tinten combineren.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 02:34

Hallo allemaal,

Mijn vriend ik gaan zeer binnenkort samen wonen en daarom ben ik al eventjes op zoek naar een mooie vloer. We zijn op zoek naar een laminaat vloer en het liefste niet al te duur. Mijn vriend houdt van een lichte vloer, terwijl ik wat naar dat houten planken idee neig, maar die zal ongetwijfeld dan ook duurder zijn..

Hebben jullie nog goede tips? :D

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 07:36

Lienek schreef:
Studio waar we nu zitten staat inmiddels ook op marktplaats. Wordt geadverteerd dat er een slaapvliering in zit.. die hebben wij er in gemaakt a 300,- aan materiaal. Ik krijg de neiging alles er uit te slopen en in precies de staat terug te zetten zoals we het betrokken. Dan bouwen ze zelf maar een slaapvliering. Het hout kan wel in onze nieuwe houtkachel dan haha

Heerlijk hè, die wraakgevoelens :D
Ik zou vooral kijken naar wat het je zelf oplevert qua energie/integriteit. In mijn geval zou ik het dan wel denken, maar niet doen. Want het eventuele gezeik wat het kan opleveren (hoorde al dat je verhuurder geen lieverdje is, was toch die Indonesische dame van TVOH, of haal ik nu mensen door elkaar?), is dan weer de lol van het weghalen niet waard.

Wat een prachtig nieuw huisje heb je gevonden! En wat een geluk, zo mooi vrijstaand in deze regio! :)
Is het een huisje waar je jaren kan blijven zitten (en dus de investeringen waard)? En mag ik vragen wat je nu aan huur gaat betalen? :o

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 07:37

Melanie_B schreef:
Hallo allemaal,

Mijn vriend ik gaan zeer binnenkort samen wonen en daarom ben ik al eventjes op zoek naar een mooie vloer. We zijn op zoek naar een laminaat vloer en het liefste niet al te duur. Mijn vriend houdt van een lichte vloer, terwijl ik wat naar dat houten planken idee neig, maar die zal ongetwijfeld dan ook duurder zijn..

Het is geen lichte vloer maar deze komt bij de ikea vandaan. Geloof rond de 12 euro per m2

Afbeelding

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 09:30

x_spekkie_x schreef:
Lienek schreef:

Heerlijk hè, die wraakgevoelens :D
Ik zou vooral kijken naar wat het je zelf oplevert qua energie/integriteit. In mijn geval zou ik het dan wel denken, maar niet doen. Want het eventuele gezeik wat het kan opleveren (hoorde al dat je verhuurder geen lieverdje is, was toch die Indonesische dame van TVOH, of haal ik nu mensen door elkaar?), is dan weer de lol van het weghalen niet waard.

Wat een prachtig nieuw huisje heb je gevonden! En wat een geluk, zo mooi vrijstaand in deze regio! :)
Is het een huisje waar je jaren kan blijven zitten (en dus de investeringen waard)? En mag ik vragen wat je nu aan huur gaat betalen? :o

Ja erg eigenlijk :+
Ik heb straks nog 2 weken vrij. Stage stopt per 20 januari dus tijd om lekker te verhuizen etc.
Gaat inderdaad om dezelfde dame. Wat het vooral is is dat wij 2.5 jaar op onze tenen hebben gelopen, alles over ons heen hebben laten komen, braaf ja geknikt rekeningen hebben betaald die volgens contract voor de verhuurder waren.
Wij waren van plan de gehele keuken onder handen te nemen, zat geen water toevoer maar dat kon als je handig bent wel gemaakt worden. Tot we dus ineens een rekening van de loodgieter moesten betalen voor een kapotte kraan in het bad terwijl we er net in zaten en het echt door ouderdom/verkalking kwam. Toen werden ze ineens heel anders dan ze leek op de voice. We hebben van schrik die rekening maar betaald toen. En daarna begon alle ellende.
Het was wel grappig want wij werden op een hallo of een knikje na serieus genegeerd door alle buren. Dat vonden we heel raar want we hadden niks misdaan natuurlijk en het is echt een hele hechte buurt. Tot ik alle buren een kerstkaartje ging brengen, iedereen kwam lief bedanken en eens met ons praten. Sinds dien ook bij buren op de borrel geweest etc. En toen kwamen dus ook de verhalen over onze verhuurder en viel bij ons ook wel het kwartje waarom de buren zo afstandelijk waren (er schijnt ooit ruzie tussen overburen en hen geweest te zijn met dus doodsbedreigingen etc waardoor die overbuurman mede daardoor is verhuisd!)
Voor ons was het toen ook echt klaar we zaten al op het randje en toen stroomde de emmer over.
En wb de verhuurder en weghalen van de slaapvliering sinds wij juridische informatie hebben ingewonnen blijft het stil. Maar had het persoonlijk netjes gevonden als ze had overlegd of het mocht blijven oid. Nu gaat ze er gewoon van uit!

Overigens wel grappig. Het is nu lekker warm in huis, de reden: het hout in hun opslag is op! Dan kan de verwarming ineens wel aan.. :')

Is er iemand hier die weet of de verhuurder zomaar het huis binnen mag als er geïnteresseerden komen om te bezichtigen? En moeten wij dan ook weg zijn? Zit er wel aan te denken buren in te lichten dat als ze toevallig de kans hebben kijkers te zien ze te waarschuwen. Bedoel wij hebben er echt zulke ellende mee gehad! Het is gewoon niet bewoonbaar (ventilator in badkamer moest uit want dat hoorden zij in huis en daardoor is naast de kou en vochtigheid inmiddels ook veel schimmel op de muren!)
Aan de ene kant denk ik het is klaar en waarom zouden we ons er mee bemoeien, maar als niemand het doet kan het spelletje gewoon door blijven gaan van hun.

We betalen nu uiteraard meer dan waar we zaten maar zitten wel mooi op budget wat we hadden!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:20

Melanie_B schreef:
Hallo allemaal,

Houdt de bouwmarkten in de gaten. Er komen regelmatig betaalbare vloeren in de aanbieding. Of kijk eens bij Hornbach. Persoonlijk vind ik wel dat hoe goedkoper het laminaat, hoe goedkoper de uitstraling. Maar als het voor niet al te lange tijd is...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:24

Ik zou het eruit halen, staat die wel voor paal bij de mogelijke nieuwe huurder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:30

Ik zou het er ook uithalen en vooral de schimmel op de muren laten zitten. Laat overal briefjes achter met je telefoonnummer zgn om evt dingen over te nemen (of misschien heb je die wel :D ) Mochten er dan mensen bellen kun je altijd je verhaal nog kwijt.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:39

DubbelDun schreef:
Ik zou het er ook uithalen en vooral de schimmel op de muren laten zitten. Laat overal briefjes achter met je telefoonnummer zgn om evt dingen over te nemen (of misschien heb je die wel :D ) Mochten er dan mensen bellen kun je altijd je verhaal nog kwijt.

Dat is slim inderdaad!
Wij hebben een hele grote pax kast die precies kwa hoogte en breedte in een soort inham in de kamer past. Ding is meer dan 2 meter hoog en gaat nooit passen in ons nieuwe huis, en heeft witte hoogglans deuren dus ook kwa stijl past het niet.
Wellicht dat ik daar een briefje op plak inderdaad. Die krengen zijn echt hartstikke duur ook tweedehands dus kwijt raken we die kast wel maar zou een mooie manier zijn om eventuele huurders te waarschuwen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:45

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:53

DubbelDun schreef:
Vwb je vraag of je de nieuwe huurders binnen moet laten vind je hier onder regel 223 je antwoord
http://www.uwwet.nl/wetten-en-regelinge ... woning.htm

Of de verhuurder zich toegang mag verlenen als je niet thuis bent is een heel andere verhaal ;)
https://www.jurofoon.nl/blog/blogpost/v ... r-betreden

Dankjewel!

Ja wij hebben binnen een konijntje zitten (deze loopt los) dus die zou ik dan moeten opsluiten een hele dag in zijn reismandje als ze overdag willen bezichtigen.
Heb liever dat ze komen als wij zelf thuis zijn want er liggen redelijk wat waardevolle spullen en ik vertrouw de verhuurders totaal niet (post van de postcodeloterij etc dat wordt achtergehouden zodra het gaat om kortingen of giftcards) dus wil ze zeker niet zomaar binnen hebben.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:24

Goedemorgen :) Ik meld me ook graag hier. Heb samen met mn vriend een nieuw huis gekocht en we willen 1 muur een kleur geven, waarschijnlijk blauw grijs, de andere muren worden dan heel licht grijs en plafond wordt wit. Nu hebben we 1 probleem we hadden bedacht de muur waar de tv aan komt in blauw grijs te doen zodat de apparatuur niet zo opvalt (vriendlief heeft hele mooie grote speakers). Nu waren we echter bij een meubelzaak voor advies voor meubels en daar kregen we de tip om juist de lange muur richting de keuken in het blauw grijs te doen omdat dit meer zou verbinden. Nu twijfel ik enorm omdat ik het juist gezellig vind om van de woonkamer een gezellige hoek te maken. Wat zeggen jullie?

Heb even een plattegrond toegevoegd voor het idee :) rechts op de wand naast de bank zit een hele grote schuifpui die bijna de hele wand is (in de hoek bij de eettafel zit de keuken die mat wit is met een zwart blad)
Afbeelding

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:29

Persoonlijk zou ik ook de lange muur donkerder maken!
Maar dat is een kwestie van smaak. Kun je het niet zo inrichten dat je de tv aan de lange muur kan plaatsen?