Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 13:40

Die in Putten vind ik een hoop geld voor wat je dan hebt qua paarden en ik zou paddock zo direct voor het huis niet gedaan hebben.
Maar er is een lekkere uitloop en je zit zo in het bos.
Als je dan ook nog een weitje ergens kan huren, prima toch?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 13:55

ikke schreef:
Of nog erger: steenstrips!

Die zijn inderdaad nog erger. Steenstrips zijn de Fiat Multipla van de muurafwerkingen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 14:35

Ik vind het niet eens zo lelijk eigenlijk. Kan best leuk zijn op een wandje.

Knipvoeg heb ik niet zoveel mee, dan liever gewoon schoon metselwerk met een gewone voeg.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 14:50

Ik denk dat knipvoegen echt nooit bij schoonmetselwerk (binnenmetselwerk dus) gebruikt zijn of worden.
Knipvoegen is ook weer iets dat bij bepaalde typen huizen gedaan werd - oa ook weer bij jaren 30 huizen, maar vooral ook bij oudere buitenplaatsen en grachtenwoningen.
Ik denk dat het gedaan werd om te voorkomen dat water in de voegen blijft staan en zo de kalk uit de specie spoelt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 15:32

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 15:52

Ik heb echt trauma's aan steenstrips en schrootjes, wat een ellende. :')

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:38

oomens schreef:
ikke schreef:
Of nog erger: steenstrips!

Die zijn inderdaad nog erger. Steenstrips zijn de Fiat Multipla van de muurafwerkingen.

_O- nou mijn wijn tegen het beeldscherm geproest _/-\o_

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:12

Whahahaha, wat een heerlijke vergelijking idd _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:18

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:27

Dat is hier nog geen 100 meter vandaan. Zonde dat het een "beleggingsobject" is geworden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:20

Cayenne schreef:
Toen ik zag dat dit huis in Den Haag staat, dacht ik in eerste instantie dat het een foutje was :))
https://www.funda.nl/koop/den-haag/huis ... skade-237/
Moet nog wel een hoop aan gebeuren, maar er zit wel anderhalve hectare grond bij.

En wordt in verhuurde staat verkocht.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:21

Die prijs doet vermoeden dat de huuropbrengsten laag zijn, die huurder krijg je er dus nooit uit. Onverhuurd zou die denk ik minimaal drie keer deze prijs zijn

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:07

pantarhei schreef:
Die prijs doet vermoeden dat de huuropbrengsten laag zijn, die huurder krijg je er dus nooit uit. Onverhuurd zou die denk ik minimaal drie keer deze prijs zijn

En daarom is het een beleggingsobject.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:44

Je hebt meerdere soorten beleggingsobjecten, deze is niet zo heel aantrekkelijk
Welk rendement ga je halen? Veel onderhoudskosten en lage huur. Met het land kan je niet zoveel. Kletsnatte hoek daar

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 05:28

Kopen in verhuurde staat, dat wil je echt niet. Tenzij je indd belegert bent. Maar anders, snel doorlopen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 05:35

ikke schreef:
Omdat dat in de jaren 70 de mode was?

Ga eens een keer naar het Openluchtmuseum in Arnhem; krijg je iets meer beeld bij het (recente) verleden en waarom je iets aantreft in een huis.

Het was een retorische vraag. En hier in de buurt worden dijkwoningen en boerenhuizen er helaas bijna standaard mee uitgerust, ook door jonge mensen. En om dan minder oud en meer “modern” te doen, kiest men voor witte kunststoffen variant. En het wordt héél erg als deze uitvoering dan toch ook nog een houtnerfje krijgt.

Iemand hier was echt fan. M’n broer kocht een huisje van hem. Buiten en binnen dik in de witte plastic schrootjes. Hij verhuisde naar een leuk huisje. Het eerste wat hij deed? Juist, buiten “mooi” afwerken met glimmende, plastic schrootjes.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:10

ikke schreef:
_Nelleke_ schreef:
Die in Badhoevedorp vind ik echt belachelijk qua prijs. Maargoed, wat de gek ervoor geeft hé.

Nou, dan blijven ze er gewoon mee zitten.
Heb ik hier in de omgeving ook zien gebeuren; gevalletje kannen en deksels.
Huis stond voor veel te veel te koop; ze wijzen een heel goed maar behoorlijk lager bod af; huis heeft iets van 8 jaar te koop gestaan en vervolgens voor een nog lagere maar marktconforme prijs verkocht aan een leuk stel.

En hier het tegenovergestelde. Huis stond voor minstens 2 ton te veel te koop. Misschien wel 3 ton zelfs gezien gebreken. Maar is wel verkocht voor die prijs binnen een maand(geen horen zeggen). Iemand wilde het blijkbaar gewoon echt hebben. Die verkoper heeft wel gruwelijk veel mazzel gehad. Nog net verkocht op de top van de top en dan ook nog voor een over the top prijs. Als hij nu had moeten verkopen zou het zomaar heeeeeel veel langer hebben kunnen duren + inmiddels misschien 4 ton minder opgebracht.
Dus dat je het probeert snap ik best.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:28

Happinez schreef:
MarjanB schreef:
Ik vind deze zo mooi! Zou zowat in de schuur gaan wonen <3

https://www.funda.nl/koop/epe/huis-4205 ... -zuid-157/

Ik verhuis met je mee <3

Om 3 paarden op zo'n stukje te houden zou mijn ding niet zijn..
https://www.funda.nl/koop/putten/huis-8 ... rweg-10-a/

Die in Epe is beeldschoon. heel veel dingen die ik niet zo gedaan zou hebben maar wel echt heel goed werken. Mooie eigen stijl.

Die in Putten: nee inderdaad niet. Maar ze hebben wel heel duidelijk écht voor de paarden gekozen en ze de meeste ruimte mogelijk gegeven én dat netjes gedaan. Dat kan ik dan wel weer waarderen. Ze hebben het er in ieder geval niet slecht daar. Paddocks hebben nog een degelijke maat en ruime loopstallen. (al hou ik evenveel paarden op 1,5ha en zou nooit anders willen)

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:42

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:47

Die laatste foto komt zo te zien gewoon van google maps? Ik ben benieuwd naar de binnenkant. Altijd triest, dat soort gedwongen verkopen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:19

Maar wat ik me dan afvraag: worden de bewoners er dan uitgezet voor de oplevering of moet je dat zelf regelen?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:22

Cayenne schreef:
Toen ik zag dat dit huis in Den Haag staat, dacht ik in eerste instantie dat het een foutje was :))
Moet nog wel een hoop aan gebeuren, maar er zit wel anderhalve hectare grond bij.

hmm, zit recreatieve bestemming op, ene kant paarden vind ook niet iedereen leuk, andere kant kamp .....
Ben benieuwd wat hier uiteindelijk gaat komen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:34

Fitzroy schreef:
Maar wat ik me dan afvraag: worden de bewoners er dan uitgezet voor de oplevering of moet je dat zelf regelen?

Dat vraag ik me ook af, aangezien de huidige bewoner de makelaar ook al niet binnen wou laten voor bezichtiging.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:36

EllyC schreef:
Cayenne schreef:

hmm, zit recreatieve bestemming op, ene kant paarden vind ook niet iedereen leuk, andere kant kamp .....
Ben benieuwd wat hier uiteindelijk gaat komen.

Dat kamp is heel netjes en is hier een 'gewoon' onderdeel van de wijk, nooit overlast en vriendelijke bewoners. Ik heb zelf de indruk dat de oorspronkelijke eigenaren nu in de boerderij wonen, en dat ze het dus huren. Zijn oudere mensen. De nieuwbouwwijk is om hun boerderij heen gegroeid als het ware.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:48

prompter schreef:
Fitzroy schreef:

Dat vraag ik me ook af, aangezien de huidige bewoner de makelaar ook al niet binnen wou laten voor bezichtiging.

Dat kan dus het probleem van de koper worden als ik onderstaande pagina lees :=

https://www.openbareverkoop.nl/faq/de-n ... nde-woning