De eerste zie je alleen de hoofdlijn en ga je ook grotendeels voor het gevoel, tweede ronde zie je veel meer details.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Maar vaak ben je dan ook wel zo enthousiast dat je die gok kunt wagen. 

Echt fijn voor jullie! 
 ) hebben we 3 keer gezien voor het onderhandelen. Maar nu hadden we ook wel een luxe positie (eerste keuze en konden al kijken voor het online stond). Hebben wel na de 1e keer kijken gezegd welke van de 4 onze voorkeur had waardoor de makelaar voor de andere 2 ook al gewoon bezichtigingen kon inplannen. Na de 2e keer hebben we de knoop doorgehakt en een keuze gemaakt en bij de 3e keer hebben we een realistische begroting gemaakt waar we ons bod op hebben gebaseerd. 

. Dan heb je een beetje een idee wat voor soort mensen dat zijn, hihi. Je bent trouwens ook een beetje in de buurt aan het kijken waar ik aan het zoeken ben! Wij zitten dan iets meer regio Ypenburg/Nootdorp enz. maar Zoetermeer sluiten we ook zeker niet uit 
 .                                                         

Je hebt inderdaad bij Vereniging Eigen Huis bijvoorbeeld een checklist waar je op kunt letten tijdens de bezichtiging. Vochtplekken, platte daken, staat van de kozijnen en hang- en sluitwerk etc. En schroom niet om te vragen! De makelaar liep bij ons mee om het huis te laten zien, maar je kunt natuurlijk zelf nog weer even een deur open maken om toch nog even te kijken in een bepaalde ruimte. 
 En neem inderdaad gewoon je tijd!                                                         _Marinke_ schreef:Dat verschilt volgens mij een beetje per makelaar, zo heeft de makelaar die onze woning in de verkoop had/heeft gewoon de deuren open gedaan en zei tegen ons loop overal maar rustig op je gemak door heen ik moet nog even naar de notaris en kom zo wel terug.
 Zelfs als het huis helemaal leeg zou zijn. Dat je na de rondleiding nog zegt willen jullie zelf nog even rondkijken is iets anders, maar gelijk bij het binnenkomen zou ik niet blij van worden. NIet als koper, maar ook niet als verkoper.                                                         

)Fee_ schreef:Maar soms kan dat niet. Als je het huis heel graag wilt hebben en er zijn meer geinteresseerden, dan is het kwestie van snel bieden voordat het voor je neus word weg gekaapt zeg maar.
Zo zie ik het in ieder geval hier een beetje.
Vrienden van ons hadden na de eerste bezichtiging boven de vraagprijs geboden en helaas was er toch nog iemand die nog hoger had geboden.
Het gaat hier in Zoetermeer zo snel nu.
Maar goed. Wij gaan dus straks een huis bezichtigen en gelukkig kan schoonvader nog mee. Ben ik wel blij mee eigenlijk.
Had nog liever mijn eigen vader nog mee gewild, die werkt in de bouw. Maar helaas moet hij werken.

Al ben ik daar 

je kan in elk geval wel relaxed op vakantie, zonder minder in onderhandelingen te zitten. Veel plezier!