Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 17:24

Ohh wat een lieve en tikkeltje gemene actie van je vriend haha! Ze zijn leuk! De kleur komt goed uit bij verder zwart witte interieur :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 17:37

En hij kon zijn gezicht strak houden... knap hoor :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:30

Wauww die stoelen!!
Prachtig! Waar kwamen ze vandaan?

Hier is er een wonder gebeurt!! We hebben een huis! Midden in het bos tegen de hei aan en ook vrijstaand!!

Per februari gaan we er in!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We vinden de stijl heeel gaaf! Dus dit willen we echt zo houden maar hoe creeer je hier nou een lichte ruimte? Ik dacht zelf een groot wit hoogpolig tapijt?
Dit is overigens de woonkamer. De keuken heeft van die mooie boeren plavuizen dus daar ga ik nog een schapenvachtje leggen en dan is die ruimte al helemaal af!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:33

Wat een waanzinnig huis!
Ik denk dat je al een heel eind kimt met lichte kozijnen en gordijnen. En het plafond kun je veel lichter maken. Ik heb hetzelfde als jij en heb de balken lichtgrijs en de tussenliggende delen wit. Dan wordt je ruimte echt al veel lichter.

Mijn stoelen stonden bij de kringloopwinkel. Zo'n mazzel!
En ja, mijn vriend kon zijn gezicht in de plooi houden maar het kostte hem wel moeite haha.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:37

Echt joh! Ze zijn prachtig!!

Ja de balken zou ik zelf wel zo willen houden. Dacht meer aan lichte meubels en fijne (sfeer)lampen ?
Het huis is van binnen zo knus en met zo veel sfeer zou denk ik een te witte muur/balken/plafond misschien wel weg nemen?
Maar kan er nog een maandje overnadenken gelukkig!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:51

Wat een mooie stoelen Goof, echt mazzel! Knap dat je vriend het spelletje mee kon spelen zonder in lachen uit te barsten.

Gaaf huis LieneK! Zit er een goede verwarming in?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:56

Wat een gaaf huis! Gefeliciteerd Lienek.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:57

Ja zowel centrale als een heerlijke houtkachel! We kunnen ons geluk niet op! :D *\o/*

En we hadden never nooit verwacht om midden in het Gooi vrijstaand te kunnen gaan wonen! En dan ook nog zo ruim te wonen met een tuin rondom.
Het had zo moeten zijn met de andere woningen! :j

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:49

Wat gaaf, gefeliciteerd Lienek!!
Ik zou inderdaad de ruimte tussen de balken licht doen. Doet al veel qua licht en dan behoud je toch de stijl :j

Ahh wat een lief cadeau Goof, dat je vriend het geheim kon houden :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:54

Wat een prachtig huis! Gefeliciteerd!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 23:35

Lienek schreef:
Echt joh! Ze zijn prachtig!!

Ja de balken zou ik zelf wel zo willen houden. Dacht meer aan lichte meubels en fijne (sfeer)lampen ?
Het huis is van binnen zo knus en met zo veel sfeer zou denk ik een te witte muur/balken/plafond misschien wel weg nemen?
Maar kan er nog een maandje overnadenken gelukkig!

Lichte meubels gaan weinig effect hebben als het plafond zo zwaar is. Persoonlijk zou ik kiezen voor op zn minst een lichte kleur tussen de balken. Dan de gordijnen vervangen door lichte modellen, misschien ook een dunnere stof die er voor zorgt dat het maar een kleine plaats in neemt naast het raam. Eventueel kan je dan nog je balken lichter maken. Hoeft daarom zeker geen wit te zijn, maar hoe lichter hoe hoger de ruimte lijkt. Beige of creme lijkt me erg mooi. Ook de rode muur zou ik zeker lichter maken.

Dan zou je inderdaad kunnen werken met een licht tapijt, wit gaat te hard afsteken tegen de vloer, maar beige, grijs, gewoon een lichte tint werkt zeker. Probeer geen te lichte zetel te nemen, te veel licht beneden en veel donker boven aan gaat de ruimte optisch verlagen. Wat een benauwend gevoel kan geven.
Dus probeer de wanden en plafond open en licht te maken en dan krijg je echt al een heel lichte ruimte. De gezelligheid behoud je toch doordat je de balken hebt, zeker in combinatie met de leuke ramen en deurtjes. De rest van de knussigheid maak je dan door zetel, dekentjes, tapijt, leuke decoratie,...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 02:09

Wát een gaaf huis inderdaad Lienek, van harte gefeliciteerd!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 08:00

Heel leuk huis, wat een bof! Om het lichter te maken indd plafond en donkere kleuren van de muren lichter maken. Gordijnen lichter (niet alleen van kleur, ook de soort stof) en alsjeblieft helemaal tot de grond, geen halve gordijnen :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:20

Gaaf huis zeg!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:37

Denk dat weinig licht ook wel een beetje bij het huis hoort, die bomen houden veel licht tegen.
Hier is het plafond ook donker (gebeitst eikenhout) en hebben maar 2 ramen die niet erg groot zijn maar met alle muren wit valt het echt mee hoe donker het is.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:39

Ja het is dus net allemaal echt prachtig in de verf gezet! Vandaar dat ik dan verven zonde zou vinden :p

En idd daarom zou ik graag dat knusse behouden. Aan de andere kant de keuken en gang zijn wel licht dus misschien moet ik er niet te veel op focussen :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:04

Lienek wat een ongelofelijk gaaf huis zeg. Heel veel plezier er mee.
Heel anders dan waar wij voor gaan. Ben best wel een beetje jaloers zo.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:08

Ik Zou het plafond room wit of crème wit verven is even een klus en de balken geel. Net als het geel bij de kozijnen buiten, dat haal je dan naar binnen ook, en dan kun je prima met zowel lichte als donkere meubels een cobi ervan daar vraagt het huis echt om in landelijke stijl gaan werken zeg maar.

O ja ik zou die kap boven de schouw ook room wit verven en allen wat teveel is kwa kleur ook, dan heb je wat meer rust in het huis.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:13

@lienek: wat een super leuk huis... hoe kom je daar ineens zo snel aan ??
Heb je al wel nagevraagd dat je het sowieso wel mag verven ?? Het heeft zo'n specifieke stijl dat niet elke huurder akkoord zal gaan met het veranderen hiervan.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:51

Ja het is dus net geverfd dus zou het zelf ook ergens zonde vinden om dan het te verven.
Sowieso hou ik in een normaal huis van veel wit en strak maar hier hoort dat gewoon niet vind ik.

Eigenlijk met een gelukje aangekomen, had vrijdag een vriendin geappt of ze nog steeds haar ogen op kon houden voor een huis voor ons en zij speelde dit door aan haar groepsapp en daar zat een vriendin die ging verhuizen en net er uit was dus werd binnen 2 minuten helemaal enthousiast terug gebeld en 2 uur laten hebben we het bezichtigd en nog een uur later direct de huidige huur op gezegd!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:55

Dat was mooi mazzel hebben !

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:05

O het is gehuurd. Ik ging uit van koop.
In het huur geval zal idd niet alles geverfd mogen worden.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:36

Wat een mooie stoelen. Zouden in ons interieur ook mooi staan haha.

Wat het plafond en balken betreft, dit hebben wij op de slaapkamer gedaan:

Afbeelding

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:17

Lienek schreef:
Ja het is dus net geverfd dus zou het zelf ook ergens zonde vinden om dan het te verven.
Sowieso hou ik in een normaal huis van veel wit en strak maar hier hoort dat gewoon niet vind ik.

Eigenlijk met een gelukje aangekomen, had vrijdag een vriendin geappt of ze nog steeds haar ogen op kon houden voor een huis voor ons en zij speelde dit door aan haar groepsapp en daar zat een vriendin die ging verhuizen en net er uit was dus werd binnen 2 minuten helemaal enthousiast terug gebeld en 2 uur laten hebben we het bezichtigd en nog een uur later direct de huidige huur op gezegd!

Ik vind het huisje prachtig en heel gezellig.Voordat je met kwasten aan de gang gaat zou ik idd eerst even informeren of het mag.Ik kan me als verhuurder voorstellen dat je niet blij gaat worden als houtwerk of balken geschilderd worden.
Persoonlijk vind ik dit wel een gave stijl.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:21

Dat inderdaad, daarnaast geef ik zelf al aan dat ik liever niet wil verven. Juist omdat ik het wel heel mooi vind en het net helemaal geverfd is!

Daarom mijn vraag naar een mooi kleed wat licht is, (wit steekt dus te veel af?) Of andere meubels die voor licht kunnen zorgen.
Wij hebben een grijze hoekbank dus dat wordt ook nog passen en meten straks waar die komt te staan. Zou op de lange muur wel graag een mooie brocante (lichte) kast hebben voor opbergruimte.