123321 schreef:Zijn de rode stokken misschien kornoelje? De een na laatste is idd een roos en de onderste een fruitboom in leivorm. Ik vind obsidentify een fijne app om planten/bomen mee te identificeren.
Ah daar ga ik eens naar kijken bedankt!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winged schreef:123321, ik ben wel heel benieuwd welke ai je hebt gebruikt in combi met welke prompt.
pantarhei schreef:Wie heeft er een goede tip om een tuinontwerp te maken qua pakket, liefst eenvoudig en niet te duur. Ik werk veel met mijn iPad dus handig als het daarop kan worden gebruikt
We hebben sinds eind 2023 een vrijstaand huis naast het bos, op zure zandgrond dus, met veel bomen erin en omheen en beperkt zon. Nu een gras-mosveld met borders en wat struiken, voornamelijk rododendron, glansmispel, hortensia en fuchsia’s. Tuin is wat verwaarloosd en heb ik in de borders al deels opgeschoond
Tuingrens is door vorige bewoner verkleind door hoge heggen (Portugese laurier en beuk) circa 3 meter naar binnen te plaatsen.
Nu beetje saai en wil veranderen maar wet niet zo goed hoe. Mag meer kleur in en niet teveel onderhoud. Perceel is groot ca 1300 meter incl huis erop
JorineV schreef:Wil je de hoge heggen behouden? Lijkt me wel ideaal hoor (als je een ruime tuin hebt) om een deel ongemoeid te laten voor vogels en andere diertjes.
Uittreksel van het kadaster is wellicht nog sneller/makkelijker om een plattegrond te krijgen.
123321 schreef:Ik negeer de rode letters![]()
Nu de dagen langzamerhand wat langer worden begint het ook weer te kriebelen om projecten in de tuin op te gaan pakken. Ivm het verbouwen van een schuur hebben wij ongeveer 20m2 meer ruimte gekregen bij ons keukenterras. Het idee is om daar een plantenkas van 10-12m2 te plaatsen.
Situatieschets met behulp van AI:
[ Afbeelding ]
Zijn er bokkers die ervaring hebben met tuinkassen? Waar moet je op letten? Is zelf installeren een beetje te doen?