[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam79

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:55

Waardeloos gevoel Esther... Zeer herkenbaar, helaas :(:)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:03

Mirjam79 schreef:
Waardeloos gevoel Esther... Zeer herkenbaar, helaas :(:)

Ik heb even naar je huis gekeken.... Ik zou echt zo super graag je huis willen kopen!!! helaas is het 1,5 uur uit de buurt -O- echt zo jammer!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:23

Steffie2012 schreef:
Ik had een superleuk huis gezien op de Open Huizen Dag en nog betaalbaar ook, dus afspraak gemaakt voor tweede bezichtiging en nu is het huis verkocht ;( . Dacht ik eindelijk mijn droomhuisje te hebben gevonden...

Jee zo snel kan het gaan dus. Hier nog steeds volledige stilte van makelaarskant. Dus al die bezoekers was leuk, maar komt blijkbaar geen koper uit voort.
Mijn droomhuisje staat er gelukkig ook nog wel steeds. Dus onze kans komt ooit. Blijven geloven.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:31

pmarena schreef:
Nou, ik bedoelde eigenlijk meer het neerleggen van een klacht over die makelaar even laten gaan, niet meteen het hele huis :P

die bedoelde ik ook ;) die laatste regel was puur toevoeging
ik ga idd niks doen nu qua klacht/klagen.
we hebben die makelaar nog even nodig totdat we een huis hebben, of we moeten opeens tegen een huis via een andere aanbieder aan lopen. maar momenteel zijn het vooral de huizen die via de corporatie bij hem worden weggezet die wel interessant vinden.
dus naja, we wachten het af en fingers crossed... het zou wel onwijs balen zijn als die persoon voor ons wel door een fout van hen voor ons is gekomen, want na het lezen van de regeltjes is weet ik dat dat dus wel mogelijk is, maar ja, mocht het verkocht worden aan nummer 1 of 2 , dan zal het wel zo moeten zijn

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:52

Over ikwildoor.nl had onze makelaar het ook. Klopt het alleen niet dat je makelaar daarbij aangesloten moet zijn?

De makelaar heeft van de week contact gehad met een van de kijkers van de Openhuizendag. Hij vond de tweede kamer wat aan de kleine kant en de keuken was niet geheel naar zijn smaak. Dat snap ik... Ik had zelf de keuken ook niet uitgekozen ;) Maargoed, vrees dat hij met zijn budget niet heel veel meer krijgt. Zou dus maar eens zo kunnen dat ie er nog een keer op terug gaat komen. De andere kijker wilde geen telefoonnummer achterlaten. Heeft een brochure ontvangen per e-mail, maar heeft niets meer laten horen. Wel een beetje jammer, van een bekende verwacht je op z'n minst feedback. Vooralsnog geen tweede bezichtiging dus.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:03

We moeten weer wachten op nieuwe kijkers..... De mensen die ons huis hebben bekeken willen ons huis niet kopen..... Dus we gaan weer verder met wachten.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:20

Ik heb vandaag een bod gehad van de kijker die 10 dagen geleden voor de 2de keer was komen bezichtigen!!!
Had de hoop eigenlijk al opgeheven omdat ik nog niks gehoord had. Heb met makelaar een tegenbod bedacht. Hoop dat er nog iets meer uit te slepen valt. Deze potentiele koper hoeft gelukkig niet eerst een ander huis te verkopen. Duimen jullie nog even voor me??? Zou echt heel fijn zijn als het huis verkocht zou worden.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:12

Ik duim zeker voor je mee :j

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:00

Wat goed anneve, spannend! :)
Onze kijkers vanochtend leken ook enthousiast. Geduldig afwachten maar weer :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:23

ik ga voor jullie duimen. Wij moeten echt weer wachten op nieuwe kijkers... Net een email gekregen van de makelaar :(

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:42

dat is balen appiesjappie... volgende keer beter.

anneve en batje, spannend, ik duim voor jullie!!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:09

O jee, de één heeft kijkers en de ander een bod. Ik ben jaloers :o Ik duim wel mee!
Das altijd wel waardeloos, zo'n afbericht van de makelaar... Ik zal donderdag naar de makelaar om de vraagprijs te laten zakken...

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:40

Dank voor het duimen, nog niks gehoord na tegenbod.
(Voordat je jaloers wordt: huis staat 2 jaar te koop, ben 30% in prijs gezakt en dit is het eerste bod wat niet onder voorbehoud verkoop eigen woning is.) Blijft spannend

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:01

Dan zou het idd wel heel erg mooi en lang verwacht zijn. Succes! Ik hoop dat het allemaal lukt +:)+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:12

Ik lees allemaal goed nieuws hier in het topic, ook wat minder goed nieuws.

Wij zijn ein-de-lijk klaar met klussen. Vandaag wilde ik foto's maken maar er is niet echt veel zon. Twijfel nog een beetje om de dag af te wachten op meer zon. :)

Donderdag komt de makelaar. Dan gaat ons huis even een week van funda en dan er opnieuw op. We twijfelen nog om 10.000 te zakken met de VP. Als we dat doen zijn we qua m2 prijs helemaal marktconform. 4.000 per m2 is hier wel normaal/gemiddeld in de wijk. Wij zitten er ietsiepietsie boven.

Alleen tsja, elke euro die we zakken moet uit eigen portemonnee komen. Wat zouden jullie doen? Ik geloof niet dat het massa's mensen gaat trekken, die 10.000 minder... Mensen zoeken toch tot 250.000 via funda, dus dan komen ze ons huis sowieso tegen. :)

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:26

Ik zou nog niet zakken, dat kan altijd in de onderhandelingen nog, als ze je idd maar vinden in die prijscatagorie. Vond jullie foto's heel mooi, maar te veel omgevingsfoto's tot je bij de woning zelf komt. Het kan zijn dat mensen daar op afhaken. Probeer echt meteen een pakkende foto van de binnenkant neer te zetten op een positie dat je die meteen in het foto overzicht ziet, dus max positie 3 of 4. Of doet jullie makelaar dat allemaal?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:06

anneve schreef:
Dank voor het duimen, nog niks gehoord na tegenbod.
(Voordat je jaloers wordt: huis staat 2 jaar te koop, ben 30% in prijs gezakt en dit is het eerste bod wat niet onder voorbehoud verkoop eigen woning is.) Blijft spannend

spannend hoor, ik duim voor je.... ben ook jaloers stiekum hoor haha... mijn huis is ook al 30% gezakt en staat in juni 2 jaar te koop. in al die tijd 2 niet serieuze kijkers gehad.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:05

Jeetje symbeami dat is jammer!
En zo snel al verkocht na de open huizen dag jeetje!

Mag ik jullie iets vragen?
Wij willen een bod doen op een huis waar nog een geinteresseerde voor is. Hij staat sinds januari 2011 te koop en is al gezakt van 225000 naar 174900. Het is in de eerste instantie te duur geplaatst omdat

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:23

Sorry hij ging even fout!

Omdat het huis van beneden tot boven gerenoveer moet worden (jaren 60 woning)
Nu willen wij een openingsbod doen van 157.500. Maar we vragen ons daarbij wel af of het dan niet onder de psycologische drempel zit en we niet beter 160.000 kunnen bieden. Wat denken jullie? (jullie meningem zouden ons erg helpen :) )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:30

welke regio staat het huis?

ergens denk ik,. je kunt het allicht proberen, maar ja, als je heel erg laag gaat zitten kun je de verkoper ook weer tegen je in het harnas jagen...

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:38

Regio den bosch.

En daar zijn wij dus ook bang voor...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 17:18

Ligt er aan, stel dat je zelf de verkoper van dat huis was, wat zou je dan een eerlijke prijs vinden?

(op basis van andere te koop staande huizen en wat de verkoper er zelf voor betaald heeft).

Als de prijs al zoveel omlaag gegaan is en dit nu eigenlijk een hele nette prijs is, dan zou ik het wel zo beleefd vinden om in ieder geval niet onder die 160.000 te gaan zitten met een openingsbod :o

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:13

Vanavond bleef er een auto heel lang voor ons huis staan en wees naar ons huis......Wie weet

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:25

Dungen, vinden jullie het huis die 160 waard?
ongeacht of je het nu wel of niet zou moeten gaan bieden...
zet het huis idd af tegen vergelijkbare huizen in de omgeving wat betreft type etc en kijk wat er voor gevraagd word
of het wel of niet gerenoveerd zou moeten worden zul je dan even moeten verrekenen zeg maar.

het stukje van wat de verkoper er voor betaald heeft, sja, ik zou het als verkoper heel fijn vinden als daar rekening mee gehouden zou worden...maar als ik heel eerlijk ben, wil ik gewoon niet meer betalen voor een huis dan het waard is...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:35

Wat mij betreft kijk je daar ook vooral naar om wat beter in te kunnen schatten wat de positie van de verkoper is.

Wil je het huis voor 175 ook nog best kopen, maar zie je dat de verkoper er jaren geleden zelf maar 150.000 voor betaald heeft, dan kun je prima die 160.000 bieden in principe :)