Fun-da deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:50

Shadow0 schreef:
Cayenne schreef:
Spookhuis? := Wel met mooie elementen!
https://www.huislijn.nl/koopwoning/nede ... #kenmerken

Het lijkt me duidelijk dat het dak daar gered moet worden.. maar zijn er ook dakdekkers die die mooie organische vormen kunnen houden? Dat heeft zoveel karakter. Als dat dak weer helemaal strak getrokken is, dan haalt dat toch weer wat van de betovering weg.

Dat is de laatste jaren al een aantal keren verkocht, heeft lang te koop gestaan, dan verkocht, en opeens weer terug op de markt.
Vlgs mij kloppen daar de aantal meters grond niet tov de advertentie, en is er gedoe met de gemeente ivm vergunningen, de mensen die het nu al deels verbouwd hadden wilden er b+b van maken.
En het is een rijksmonument, je zult aan regels gebonden zijn, dak recht trekken ga je vast niet mogen, al wil je dat...

Ik had hier ooit al eens bijna voor gebeld om te gaan kijken, maar dat is zo een mega klus project, daar gaat heel veel geld in zitten.
Ligt ook redelijk dichtbij de snelweg, ook al lijkt de ligging in eerste instantie idyllisch.
Is zeker wel wat moois van te maken, maar dan heb je een hele grote zak centen en moed nodig ;)

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:56

manzano schreef:
@shadow: ik vind een klushuis helemaal niet iets negatiefs. Sterker, dat heb ik veel liever. Dus dat het iets negatiefs is is ook een interpretatie.

Maar zeker deze met bouwvergunning erbij zal echt zo weg zijn hoor. Er zit weinig spannends aan. Bedrading kan ik niet zien, maar ook dat is niet erg spannend. Heb hier alles vervangen en dat was ongeveer het simpelste van de verbouwing :')

Toen ik mijn huis kocht zaten er nog allemaal ijzeren pijpen met omwikkeld electriciteitsdraad in de muren en plafonds. Dat was niet zo makkelijk te vervangen. Hebben we allemaal eruit gehaald om te voorkomen dat het met stucen (muren) zou gaan roesten en vlekken op het stucwerk zou geven. Daarnaast deels opnieuw ingefreest en allemaal nieuwe pijpen en draden getrokken. Bij een ouder huis is het niet altijd zo makkelijk als je schetst.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:02

Wat betreft die in Ede: wij willen een kleinschalige zorgonderneming/ zorgboerderij opzetten met kleine horeca. Denk dat zo'n locatie wat dat betreft niet verkeerd is met alle wandelaars ed. En we willen graag dichtbij de natuur dat je daar ook nog eens op pad kan. En een rustgevende omgeving... dus ja zou voor ons ideaal zijn. Maar nogmaals niet het juiste moment en de juiste prijs dus ik heb niet eens naar de bestemmingsplannen ed gekeken...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:06

Rox87 schreef:
manzano schreef:
@shadow: ik vind een klushuis helemaal niet iets negatiefs. Sterker, dat heb ik veel liever. Dus dat het iets negatiefs is is ook een interpretatie.

Maar zeker deze met bouwvergunning erbij zal echt zo weg zijn hoor. Er zit weinig spannends aan. Bedrading kan ik niet zien, maar ook dat is niet erg spannend. Heb hier alles vervangen en dat was ongeveer het simpelste van de verbouwing :')

Toen ik mijn huis kocht zaten er nog allemaal ijzeren pijpen met omwikkeld electriciteitsdraad in de muren en plafonds. Dat was niet zo makkelijk te vervangen. Hebben we allemaal eruit gehaald om te voorkomen dat het met stucen (muren) zou gaan roesten en vlekken op het stucwerk zou geven. Daarnaast deels opnieuw ingefreest en allemaal nieuwe pijpen en draden getrokken. Bij een ouder huis is het niet altijd zo makkelijk als je schetst.

Het verschilt dus maar net qua huis. En daarom dus ook onzinnig om op basis van zoiets iets wel of niet als klushuis aan te merken. En het is dus maar net wat je onder verstaat en of het positief of negatief is en dus van invloed op de animo.
Maar mijn ervaring is iig dat dit soort huizen mega populair zijn. Heb er onlangs een verkocht in (op het oog van deze Funda foto's) mindere staat dan deze en die ging gigantisch door de vraagprijs.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:31

JustMe8484 schreef:
Wat betreft die in Ede: wij willen een kleinschalige zorgonderneming/ zorgboerderij opzetten met kleine horeca. Denk dat zo'n locatie wat dat betreft niet verkeerd is met alle wandelaars ed. En we willen graag dichtbij de natuur dat je daar ook nog eens op pad kan. En een rustgevende omgeving... dus ja zou voor ons ideaal zijn. Maar nogmaals niet het juiste moment en de juiste prijs dus ik heb niet eens naar de bestemmingsplannen ed gekeken...

Ah ok. Is het perceel daar niet erg klein voor?

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:51

Hoi, ik kom hier even binnen vallen. Ik heb een vraag. Kan ik iemand een pb sturen die veel weet van huizen kopen? :)

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:20

dalena schreef:
Hoi, ik kom hier even binnen vallen. Ik heb een vraag. Kan ik iemand een pb sturen die veel weet van huizen kopen? :)

Ik zou zeggen vraag gewoon hier :+

dalena

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:32

Ik wilde niet off topic gaan O:)

Maar goed dan:
Sinds gisteren staat er een huis op Funda wat echt precies is wat mijn vriend en ik zoeken. Mijn vriend belde voor een bezichtiging, maar er was zo veel interesse dat we op de back up lijst staan. Is het dan alsnog mogelijk om een bod uit te brengen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:34

Volgens mij kan je altijd blind een bod neerleggen. Of dat slim is is een tweede natuurlijk.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:49

Suzanne F. schreef:
Volgens mij kan je altijd blind een bod neerleggen. Of dat slim is is een tweede natuurlijk.

Je kunt zelfs na het tekenen van het voorlopig ckoopcontract nog afhaken, tegen die tijd kun je vast wel een keer gaan kijken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:21

Suzanne F. schreef:

Nee hoor, toevallig zelf gevraagd pas voor een huis. Dat wilde de makelaar per se niet. Ik vond het ook bijzonder. Waarom geen bod accepteren ongezien ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:55

Justme.. horeca is in het buitengebied vaak wel een lastige bestemming. Zeker als je alcohol wilt schenken. Zou daar in je zoektocht iig heel goed op letten.

Dat rijksmonument. Ik ben zo in de war door dat moderne tuinhuis. En dan de complete bouwval wat de rest is. Daar mag je wel een flinke zak geld meenemen.

Dat ene klushuis.. met enkel wat behang kom je er niet qua moderniseren. Ja bewoonbaar is het wel, maar moet je dat willen is de vraag :+ Die keukenvloer en afbeelding boven de schouw is wel leuk. Op zolder en een slaapkamer heb ik wel mijn twijfels over sommige dingen die je op de foto ziet. Dat lijkt toch niet behang erop en probleem opgelost.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:10

Fitzroy schreef:
Suzanne F. schreef:

Nee hoor, toevallig zelf gevraagd pas voor een huis. Dat wilde de makelaar per se niet. Ik vond het ook bijzonder. Waarom geen bod accepteren ongezien ?

Liezel1 schreef:
Suzanne F. schreef:

Je kunt zelfs na het tekenen van het voorlopig ckoopcontract nog afhaken, tegen die tijd kun je vast wel een keer gaan kijken.

(Mede) Daarom dus....

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:12

Idinn alcohol schenken is niet het plan.
We hebben laatst ergens een bestemmingsplan gelezen van een buitengebied waar dus boerderij teras bv wel mogelijk was. Die mogelijkheid sloot aan bij onze plannen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:15

JustMe8484 schreef:
Idinn alcohol schenken is niet het plan.
We hebben laatst ergens een bestemmingsplan gelezen van een buitengebied waar dus boerderij teras bv wel mogelijk was. Die mogelijkheid sloot aan bij onze plannen

Ja dat zie je wel vaker. Of een theetuin, zoals dat zo mooi heet. Leuke plannen!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:22

JustMe8484 schreef:

Als je de satelliet bekijkt zie je dat de buren erg dichtbij zitten.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:14

pillow schreef:
JustMe8484 schreef:

Als je de satelliet bekijkt zie je dat de buren erg dichtbij zitten.

Dat hoeft natuurlijk niet perse een probleem te zijn. Maar nogmaals, ik heb deze verder niet uitgebreid bekeken omdat het nu toch nog niet het juiste moment is. We zijn nu heel druk met een bedeijfsplan en om het voor me te kunnen zien speur ik regelmatig funda af. Gewoon voor inspiratie en een beeld in mijn hoofd.

Iemand vroeg of het niet te klein was. We zoeken nu op minimaal een hectare op basis van wat oppervlaktes die we berekend hebben. Maar denk dat als we serieus gaan zoeken we dat opschroeven naar 1,5

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:45

Nou ik zou best daar in Ede willen zitten hoor :j geen problemen mee.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:03

Een zorgboerderij beginnen is populair, toch zie je ze ook weer veel stoppen. Als je goed rond kijkt zijn er zelfs al compleet ingerichte zorgboerderijen te koop.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:20

Ja idd letsdunit. Dat zijn ook zeker opties waar we naar kijken.
Moet natuurlijk ook maar net aan sluiten bij wat wij willen, maar het zou het alleen maar makkelijker maken.
Dus komt er een bestaand plekje te koop is dat zeker interessant.

Enige is dat wij een relatief beperkt zoek gebied hebben ivm school van de kinderen. We willen liever dat ze op de school kunnen blijven waar ze nu zitten. Vooral onze oudste heeft wel wat extra behoeftes en we denken daarin dat deze school goed past...

Maar we gaan wellicht wat teveel oftopic nu...

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:21

Het is inderdaad geen diehard klushuis, maar er moet best wat in gebeuren om het weer te moderniseren.
We weten bepaalde zaken ook nog niet. Of er iets verzakt is, of dat er riet in de dakisolatie zit, etc... We wachten het wel af. Ik houd jullie op de hoogte.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:24

Fitzroy schreef:
Suzanne F. schreef:

Het kan in sommige gevallen wel, maar of je dan serieus kans maakt is een 2e.
Want vaak zal een makelaar wel hun advies over eventuele kopers uitbrengen aan de verkoper.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:14

Cayenne schreef:
Dit vind ik wel een aparte voorwaarde :?
Citaat:
- wanneer u hier compleet wil restaureren of zelfs nieuwbouw wil plegen dient u 2 jaar op dit adres te zijn ingeschreven

Waarom in vredesnaam? Dus je moet eerst 2 jaar lang in een bouwval wonen?

Nee hoor; je mag gewoon een nieuw huis bouwen, maar je hebt verplicht 2 jaar op het adres te wonen. Waarschijnlijk een verkoper die zo wil voorkomen dat een projectontwikkelaar het perceel koopt om er vervolgens 6 a 8 huizen op te knallen en te verkopen.
Met de eis van 2 jaar verplicht er wonen, maakt dat het perceel niet langer meer aantrekkelijk is voor projectontwikkelaars.......

Althans; ik ga er altijd vanuit dat dat de reden is waarom een verkoper die eis stelt aan de toekomstige koper; het behouden van het perceel zoals het is wat betreft het aantal huizen ect en het huis verkocht wordt aan iemand die er gewoon wil wonen ipv iemand die alleen maar dik wil verdienen aan het perceel

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:27

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:28

xxCYNNxx schreef:
Nee hoor; je mag gewoon een nieuw huis bouwen, maar je hebt verplicht 2 jaar op het adres te wonen. Waarschijnlijk een verkoper die zo wil voorkomen dat een projectontwikkelaar het perceel koopt om er vervolgens 6 a 8 huizen op te knallen en te verkopen.
Met de eis van 2 jaar verplicht er wonen, maakt dat het perceel niet langer meer aantrekkelijk is voor projectontwikkelaars.......

Althans; ik ga er altijd vanuit dat dat de reden is waarom een verkoper die eis stelt aan de toekomstige koper; het behouden van het perceel zoals het is wat betreft het aantal huizen ect en het huis verkocht wordt aan iemand die er gewoon wil wonen ipv iemand die alleen maar dik wil verdienen aan het perceel

Maar is het een eis van de verkoper of van de gemeente?

Ik vraag het me ook af. Hier in de buurt is een boerderijlokatie aan een projectontwikkelaar verkocht maar er gebeurt al drie jaar helemaal niets.
Ik weet niet wat daar verder achter zit (waarschijnlijk bestemmingsplannen en zo) maar die twee jaar heeft ie dus al fluitend gehaald.