Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:03

Wat een rare mensen, ze doen net of ze alles kunnen eisen. Dikke pech voor ze.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:03

Jeetje, wat gooi je als verkoper dan je glazen in. Ik ben zelfs nog akkoord gegaan met een latere oplevering. Je wilt de kopers toch wel enigszins tegemoet komen?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:04

Wat een rare situatie. Ik zou er ook niet van gediend zijn. Inderdaad wat jij ook al zegt, als ze nu al zo doen, wat staat er dan nog te wachten tot de overdracht.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:19

flooooo schreef:
We zijn gisteren gebeld, ze willen het nu toch voor de vraagprijs doen maar dan moeten we ons gehele voorbehoud van financiering eraf doen. Gaat dan wel om minder dan de helft van het aankoopbedrag maar die zekerheid bouw ik altijd graag in. We zijn wel klaar met deze spelletjes, hebben een nare smaak aan dit verhaal en gezien het toch niet het droomhuis was hebben we aangegeven zo niet verder te willen. Snapte de makelaar heel goed gelukkig.

Hier zou ik ook echt jeuk van krijgen. Wat een rare lui.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:20

flooooo schreef:
We zijn gisteren gebeld, ze willen het nu toch voor de vraagprijs doen maar dan moeten we ons gehele voorbehoud van financiering eraf doen. Gaat dan wel om minder dan de helft van het aankoopbedrag maar die zekerheid bouw ik altijd graag in. We zijn wel klaar met deze spelletjes, hebben een nare smaak aan dit verhaal en gezien het toch niet het droomhuis was hebben we aangegeven zo niet verder te willen. Snapte de makelaar heel goed gelukkig.

Dat snap ik volledig, geef jullie groot gelijk.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:30

flooooo schreef:
Ja dat vonden we vrijdag al natuurlijk maar daarin snapte ik andere meningen ook nog. Maar dit gaat wel echt te ver in onze ogen plus dat het niet ons droomhuis is en ik nog maanden ellende dan voorzie tijdens het proces.

Helemaal eens, wat een raar proces zo zeg. Idd; lijkt wachten op het volgende gedoe. No go…

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:31

Groot gelijk! Filmen ze de reactie van de verkopende partij ook ?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:29

Urona447 schreef:

:+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:35

Soms… wel bijzonder ook. Wellicht wilden ze ook een hogere vp dan de makelaar heeft geadviseerd. Sommige mensen hebben ook nooit genoeg. En dan vissen ze naast het net. Ben benieuwd hoe lang het huis nu te koop blijft staan

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:03

Soms staan huizen te koop vanwege scheiding. Dan kom je ook bijzondere situaties tegen. Want dan wil degene die er nog woont er eigenlijk helemaal niet uit…. Merkte ik bij mijn vorige speurtocht. Tenenkrommend.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:08

flooooo schreef:

Rupsje nooitgenoeg ofzo... Jezelf al rijk rekenen voordat je zekerheid hebt. Bijzonder.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:46

Ik vind het logisch dat je als koper ook zekerheid wil.
Het is nl lastiger als je je huis voor de tweede keer te koop moet gaan aanbieden.
Het is een voorstel, natuurlijk hoef je het niet te doen.
Als koper hadden wij genoeg zekerheid om zonder voorbehoud te kunnen bieden.
Als je dat hebt is het dus geen enkel probleem.
Verder snap ik floo ook vanuit het oogpunt dat het al vrij aan de prijs is en het niet hun droomhuis is.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:34

Een financieel voorbehoud is heel normaal. Ook om te kijken of je een betere/andere lening kunt krijgen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:10

MirandaMalik schreef:
Ik vind het logisch dat je als koper ook zekerheid wil.
Het is nl lastiger als je je huis voor de tweede keer te koop moet gaan aanbieden.
Het is een voorstel, natuurlijk hoef je het niet te doen.
Als koper hadden wij genoeg zekerheid om zonder voorbehoud te kunnen bieden.
Als je dat hebt is het dus geen enkel probleem.
Verder snap ik floo ook vanuit het oogpunt dat het al vrij aan de prijs is en het niet hun droomhuis is.

Denk dat het hier vooral raar valt omdat er eerst geld bij moet en als dat niet kan, moeten de voorwaarden maar weg. Wees blij dat iemand je huis wil kopen :evaw:

Ben blij dat dit soort gedrag ook in deze tijden gewoon afgestraft wordt.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:51

Ik vind het een goed voorstel.
Als de verkoper en minder geld dan ze verwachtten en voorwaarden erbij heeft hebben ze er niks aan om te onderhandelen, ze willen natuurlijk wel iets van voordeel hebben.
Maar ik denk dat de verkoper misschien geen reële waarde in gedachten had, maar dat weet ik niet, geen idee hoe ze dat met de verkoopmakelaar hebben afgesproken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:59

Ik vind het een compleet asociaal voorstel maargoed zo zie je maar dat ieder z'n kijk erop heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:04

ingedebruijn schreef:
Ik vind het een compleet asociaal voorstel maargoed zo zie je maar dat ieder z'n kijk erop heeft.

Ja ik ook en ik snap heel goed dat Flo daar niet in mee gaat, ik had er ook klaar mee geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:06

Begrijpelijk dat je er klaar mee bent.. wat een lui..

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:37

Urona447 schreef:

whahahah ja dat zou wel leuk zijn eigenlijk! :+
Mirandamalik, ze hebben verder geen kopers he? Ben benieuwd hoelang het nu nog te koop staat en of de makelaar erbij gaat zetten dat je alleen 11.000 boven de vraagprijs of zonder voorbehoud mag bieden. :') Arme makelaar.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:06

Misschien nu een aangepaste prijs? Dan krijg je zo’n raar beeld op Funda: een aangepaste prijs naar boven _O-

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:59

Vanmorgen hier een eerste bezichting gehad. Aardige mensen en leuk om je eigen huis ook eens door andere ogen te zien. Ze klonken enthousiast.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:04

Wat leuk, doen jullie de bezichtigingen zelf?

Wij hebben vandaag voor het eerst een bod gedaan op een woning, nu duimen draaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:55

Spannend!

Hier komt echt niks voorbij. Ik vind er echt geen zak meer aan. Nog 1,5 maand en dan vind de overheid mij spontaan geen starter meer. En bedankt, alsof je dan opeens wel geld extra hebt :')

Pas wel een te leuk huis gezien. Maar ja, keek niet goed.. maar toen ik een Fries aan de lijn kreeg wist ik genoeg "ow sorry verkeerde nummer".. dat was niet echt in het zoekgebied _O-

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 20:12

idinn schreef:
Spannend!

Hier komt echt niks voorbij. Ik vind er echt geen zak meer aan. Nog 1,5 maand en dan vind de overheid mij spontaan geen starter meer. En bedankt, alsof je dan opeens wel geld extra hebt :')

Pas wel een te leuk huis gezien. Maar ja, keek niet goed.. maar toen ik een Fries aan de lijn kreeg wist ik genoeg "ow sorry verkeerde nummer".. dat was niet echt in het zoekgebied _O-

Echt k.t hè. Heel herkenbaar.
Wij gaan deze week dan wel een bod doen en zaterdag een bezichtiging maar verder komt er gewoon geen nieuw aanbod

Of het is een bouwval wat niet meer te renoveren is voor 5 ton

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 20:27

Ik vind het ook totaal niet leuk.

We hebben nog een bod openstaan. We konden bieden tot maandag eind van de ochtend. We weten dat we het hoogste hebben geboden (zei de makelaar) en daarna was het stil... Niks meer op gehoord verder. -O-
We gaan ondertussen gewoon verder. Is vandaag een mooie woning online gekomen en heb er voor gebeld. Zolang we niet officieel een woning toegezegd krijgen gaat de zoektocht verder.