Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 21:32

Ik zou even kijken op de site van Sybotanica, en dan welke aarde zij aanraden voor die plant. Even kijken wat voor grond dat is.

Ik heb een mix van hun en daar een aantal op gezet en nu twee weken verder niet ontevreden. Neemt goed op, maar verstikt de wortels niet. Zondag een alocasia uit de gewone potgrond gehaald en die aarde was echt nog heel zompig en absoluut niet luchtig, wat een alocasia wel nodig heeft.

Ik heb naast een zak, ook drie kleine zakjes besteld. Perliet, kokosvezel en lavasteen. Alle potgrond bewaar ik en meng ik hiermee aan voor volgende projecten :)

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 00:08

Hi Nienke89,
En welkom!

Geen probleem om binnen te komen vallen. Hoe meer hoe gezelliger.
Wat de begonia betreft is mijn ervaring dat je weinig echt fout kan doen anders dan verzuipen of uitdrogen. In mijn planten-terrarium liggen inmiddels verschillende mixen en laagjes van van alles en nog wat. (orchideeën-grond, potgrond, akadama, kokos snippers, sphagnum en ongetwijfeld nog meer) En de begonia's groeien daarop als kool. Alles wat ik af snoei wordt in de grond geprikt, los op de aarde gemikt of in een vaasje gestoken. En werkelijk overal schieten wortels uit tevoorschijn, zelfs uit losse blad-snippers. Er zijn nu zelfs een paar stekjes die bereid lijken om in puur lavagrind op hydrocultuur te groeien.

Dus ik zou gewoon zaai en stekgrond gebruiken als dat is wat je in huis hebt. En anders, het is een bosplant. Denk zuur en luchtig.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 08:39

Bij 'mijn' Albert Heijn hebben ze eens in de zoveel tijd echt een pareltje, of in dit geval: parel, staan. Nu een Alocasia Regal Shield, die er echt ook gezond uit ziet, iets van 1,20 hoog,stuk of 8 bladeren waarvan er 3 een doorsnee van wel 50/60 cm hebben, supergaaf! Zal ook wel wat kosten, ik heb geen prijsstickertje kunnen vinden.