Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:04

Ik heb er ruim 5 weken vakantie op zitten, nu de laatste week en ik zal weer eens wat beter op gaan letten.

Ik ben net als Alwiene de voorraadkast aan het leegmaken.

De vriezer gaat niet, daar ligt nog 3/4 van koopeenkoe.nl in haha

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:09

Hoe bevalt je koe vonneke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:14

Super!! daar kunnen we echt nog een hele tijd mee vooruit! Heerlijke stukken vlees en op de site staan ook hele lekkere recepten.
De 'moeilijke' stukken vlees heb ik nog niet geprobeerd. Maar dat vind ik ook lekkerder als het weer wat kouder wordt.

Volgende week begint school weer en mag ik weer voor de klas staan en gaan mijn eigen kinderen ook weer in het gewone ritme.

Zal vast eens gaan bedenken wat mijn weekmenu gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:26

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:40

Hier zijn de scholen vandaag al beginnen, heerlijk!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:40

*** Komt uit meeleesmodus***
Vraag me af wat jij de moeilijkere stukken vlees vindt? Ik vind het namelijk allemaal makkelijk vlees, alleen de riblappen, runderpoulet en stooflappen niet, omdat die zo lang op moeten staan. Ik maak daar meestal goulash van trouwens.
Enige wat ik tegen vind vallen van dit pakket is de rollade, wij zijn niet zo'n rollade liefhebbers en de tijd die erbij staat om te bereiden klopt totaal niet, dan is het mega-taai.
*** Weer terug in meeleesmodus***

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:44

DebGizmo schreef:
Hier zijn de scholen vandaag al beginnen, heerlijk!!

Ik vind het zelf ook wel lekker dat ik weer kan beginnen. En voor de kinderen is het inderdaad ook wel lekker om weer gewoon ritme te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:47

Neonlight schreef:
*** Komt uit meeleesmodus***
Vraag me af wat jij de moeilijkere stukken vlees vindt? Ik vind het namelijk allemaal makkelijk vlees, alleen de riblappen, runderpoulet en stooflappen niet, omdat die zo lang op moeten staan. Ik maak daar meestal goulash van trouwens.
Enige wat ik tegen vind vallen van dit pakket is de rollade, wij zijn niet zo'n rollade liefhebbers en de tijd die erbij staat om te bereiden klopt totaal niet, dan is het mega-taai.
*** Weer terug in meeleesmodus***

Inderdaad de grotere stukken vlees. Daar ben ik niet in een uurtje koken mee klaar. Kan in principe prima koken maar wel met deze stukken vlees ook wel wat bijzonders maken. Heerlijke stoofpotten oid. Winterkost haha

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:59

Daar heb ik vorige week nog een mexicaanse stoofpot van gemaakt. Ik vind het echt super leuk! Zou het anders nooit kopen maar aangezien het er bij zit wordt je wel wat creatief ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 07:02

Hangt er ook vanaf hoe je je rollade bereid :P , die dingen zijn altijd lastig

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:42

Lang leve de slowcooker voor zulk vlees :D alhoewel die van mij al een tijdje werkloos in de kast staat vanwege vegan eten

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:03

Pfff en weer een tegenvallende rekening die 64 euro hoger uitvalt grrrr

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:52

Sinds ergens halverwege vorig jaar, pin ik per week een bedrag en moet ik daar mijn boodschappen van doen. nu ben ik verhuisd in maart/april en heb een aantal eenmalige rekeningen gehad en veel uitgaven gedaan. er moet nog veel in huis gebeuren, maar ondertussen verdwijnt mijn geld als sneeuw voor de zon.
ben nu per dag aan het bijhouden wat er uit gaat en wat er binnen komt. volgens berekening zou ik namelijk echt wel geld over moeten houden....maar op de een of andere manier lukt dat niet.
boodschappen doe ik hier verdeeld over lidl en appie, de dirk vind ik niet fijn. action ga ik af en toe naar toe, maar moet mezelf dan soms echt afvragen of ik iets echt nodig heb.
op zich kom ik redelijk uit met mijn weekbedrag....maar toch wil het ergens niet helemaal!
dus vanaf nu maar een beetje de koopjes in de gaten gaan houden...

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:43

Over koopjes gesproken.. 4 x lenor wasverzachter voor 5 euro bij dirk!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:46

ik was eigenlijk alleen met formil van de lidl en gebruik vrij weinig. Daarbij doe ik altijd een klein schepje van de HG vieze geurtjes en azijn als wasverzachter....was ruikt echt heerlijk altijd!

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:47

Danseresje schreef:
ik was eigenlijk alleen met formil van de lidl en gebruik vrij weinig. Daarbij doe ik altijd een klein schepje van de HG vieze geurtjes en azijn als wasverzachter....was ruikt echt heerlijk altijd!

Helaas ben ik allergisch voor de formil.. anders had ik zeker dat gebruikt, dat ruikt ook erg lekker!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:10

Hier ook laatst de formil meegenomen. Ruikt lekker en verder ook prima !
Wasverzachter gebruik ik robijntje. Haal ik bij de aldi. Of ik haal bij hema. Maar daar ga ik niet speciaal voor rijden. Of gewoon het huismerk van de supermarkt.
Hier nog altijd binnen budget ! Wel een paar keer baar de supermarkt geweest voor kleine dingen, maar steeds onder de 5 euro en echt wst ik nodig had.
Volgende week begint de uitdaging pas echt. Want dan begint de school weer en dan ging ik toch wel geregeld even een broodje halen oid voordat ik dochter uit school haalde. En dat was dan steeds 20+ euro. :7 dure broodjes dus. :=
Wel nog een rekening van de hond deze maand extra. Maar dat was maar 30 euro. Dus die valt mee. En een cursus betaald die ik ga doen met hond. Maar dan ben ik nog altijd goedkoper dan 175 euro per week aan boodschappen. :')

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:00

Hier ook goedkope weken.. veel late diensten en dan eet ik gratis op het werk mee. Dus dan alleen vriendlief eten. Vaak wel wat uit de vriezer of wat simpels. Verder de kasten aan het leeg eten dus nu even heel Goedkoop maar dat moet natuurlijk wel weer bijgekocht worden later.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:49

Ik heb wat betreft wasmiddelen, maar ook verzorgingsproducten dikke pech
Ik ben allergisch voor vanalles en nog wat
Dus vrijwel alle budget vriendelijke opties zijn niet optioneel ;)
Formil daar krijg ik gruwelijke jeuk van
Hema inmiddels ook
De meeste a merken zijn een no go
Inmiddels gebruik ik sonett waspoeder en bio D wasverzachter en ga ik Marcels green soap proberen want die hebben inmiddels ook wasmiddelen
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 24-08-17 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:50

Ik ben van de lenor ,ruikt prima de vloeibare en heb geen verzachter nodig zo lekker ruikt ie :+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:57

Het plan 'vriezer leeg eten' gaat hier helemaal niet slecht. Moet wel zeggen dat ik nog een paar keer in de winkel ben geweest om verse ingrediënten bij te kopen. Maar dat is echt maar een paar euro per keer en heb de verleiding om nieuwe vleeskoopjes mee naar huis te nemen tot nu toe kunnen weerstaan!
Dankzij de gratis dingen van de Jumbo hadden we vandaag een maaltijd voor nog geen 2 euro met zijn tweeën. Dan reken ik wel alleen het verbruikte deel, dus 2 wortels ipv de hele zak etc. We hadden koolsla met pitabroodjes met gehaktballejes. Was lekker en dus goedkoop.

Moet zeggen sinds wij het vlees klaarmaken in de airfryer (gekregen van een vriendin) smaakt het mij vele malen beter! Ik was echt geen vleesliefhebber maar eet nu al een paar dagen met smaak mijn vlees schoon op! <3

Vanmorgen zelfs een ontbijthavermouttaartje in dat ding gemaakt. Echt wat een uitvinding zo'n ding, had ik jaren eerder moeten hebben hihi.

Edit: Even opgeteld, scoupy en koopzegels eraf en dan kom ik toch nog op 22 euro in 4 dagen, dus zo'n 5,50 per dag. Gaat toch altijd nog weer harder dan je denkt :=

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:10

Nou. Vandaag echt budget moeten aanhouden. :=
Ik had brokken voor de hond gekocht en beurs op de auto gelegd en weggereden. :x
Eer ik daar achter was een stuk verder al. Terug gereden niks. Opeens telefoon. Een oom van mn vriend. Hij was gebeld geworden door iemand die mn beurs had gevonden. Door de idkaarten van de kinderen de achternaam gegoogeld en zo bij hem terecht gekomen. Beurs gaan halen bij deze geweldige meneer. Zaten alleen de idkaarten van de kinderen erin omdat die in een vakje zaten. Meneer me verteld waar hij hem precies gevonden had en ik weer erheen zoeken naar de rest. Uiteindelijk alles gevonden geloof ik. Het belangrijkste iig wel. Oh man wat waa ik blij. Heeft me een hoop geld bespaard. :=
Maar ik had mn pinpas al geblokkeerd. Vriend had nog 75 euro. Dus daarmee boodschappen gehaald. :=
Telefoon erbij en alles bijgehouden zodat ik precies uitkwam. :=
Woensdag krijg ik een nieuwe pas gelukkig.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 18:31

Oei, gelukkig alles terug gevonden! ID kaarten vervangen is niet erg grappig kwa kosten!

Hier gaat het echt slehechhtttt.....
Volgende maand maar weer nieuwe kansen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 18:57

Oei gelukkig dat je alleen een nieuwe bankpas heb moeten aanvragen! Echt een geluk bij een ongeluk!

Hier gaat het goed. Heb een weekbudget in mijn eentje van 45 euro. Heb nog 12 euro voor 1 dag.
Dat gaat lukken, ik ga morgen fruit, brood en aardappelen, spek en eieren halen. Kan ik er weer een paar dagen tegen aan, want ik heb nog groenten in huis en vlees in de vriezer.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:49

Netjes Ineke!