Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xLoki schreef:Miriam91 schreef:Wij hebben een stukje gras met daarop een perenboom, daaromheen borders met o.a. salie, guldenroede, Camelia, eikenbladhortensia, rozen, sering en trifolium Rubens. Daaromheen staat dan weer een beukenhaag. Hierdoor hebben we een natuurlijke afscheiding, mooie borders, en door het stukje gras toont het ruimtelijker
Klinkt goed! Heb je er toevallig een foto van? Ik heb altijd het idee dat gras op zo’n klein stukje zo rommelig oogt
Cabelona schreef:Skimmia in de volle zon zou ik niet zo snel doen. Ze doen het beter in de halfschaduw. Groenblijvers zijn wel een aanrader als skelet van je tuin. Gezien je groenstroken niet zo groot zijn zou ik eerder kiezen voor een groenblijvende klimmer zoals de toscaanse jasmijn of passiebloem (laat vaak maar deels zijn blad verliezen).
x_Anne_x schreef:Ik ben helaas heel slecht in planten namen en advies dus daar moet ik antwoord in verschuldigd blijven.
Hopelijk kunnen jullie mij wel helpen.
Ik krijg helaas mijn foto niet upgeload dus maar even oude foto's.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
We hebben nu vrij veel gras wat ik erg leuk vind maar in de praktijk niet praktisch blijkt.
Vooraan waar nu de boom staat komt nog een grote border.
En we willen heel graag een pad naar achteren ipv stapstenen omdat het in de winter alles zeiknat is.
Onder de glijbaan en de schommel wordt t één grote modderpool.
Onze dochter heeft een duikelstang gekregen voor haar verjaardag en die komt nog tussen de "middelste" paal en nieuw te plaatsen paal richting trampoline.
Onder de speeltoestellen moet wel echt wat anders komen. Maar wat?
Bijna geneigd tot kunstgras maar gaat wel tegen m'n principes in.
Maar met kleine stukjes bij de speeltoestellen, een pad en nog een grote border blijft er dus ook geen gras meer over.
En om nou voor 2m2 elke keer de grasmaaier te pakken.
Hoe zouden jullie dat oplossen? (Nee speeltoestellen weg is niet de oplossing voor ons haha)
loveslimpie schreef:Let ook op bij het kiezen van struiken wanneer ze in blad staan en wanneer ze bloeien. Vlinderstruik en hibiscus zijn mooi in de zomer, maar in de winter kijk je tegen de takken aan.
Je kunt kijken naar groenblijvende struiken zoals skimmia bijvoorbeeld, kornoelje verliest wel blad maar als je de juiste soort hebt zijn de takken rood of oranje. Of bijvoorbeeld een hortensia, dan heb je ‘s winters de ingedroogde bloemen om naar te kijken.