Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 22:22

IK vind een good old Nespresso daar prima geschikt voor (en natuurlijk 'mijn' Nivona hahaha). Moet je wel ristretto cupjes gebruiken. Daar een ijsblokje bij doen. En dat geheel eventueel even in de diepvries (dan wordt het sneller helemaal 'echt' koud).
Eventueel 2 cupjes ristretto, kun je twee ijsklontjes bij doen, heb je een flinke ijskoffie. Nog met een scheut havermelk. Zalig :9
Ben er gek op!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 20:55

Zo... iedereen lekker vakantie gehad / of nog aan het vieren en te veel geld uitgegeven? Mede dankzij het toch wel enigszins K-weer }>
Ik wel in ieder geval.
Heb sterk de neiging om dagen waarop het regent of zo grauw is te compenseren met de stad in gaan, lunchen of minstens weer een boek te bestellen of zoiets :P

Vandaag voorlopig verkoopcontract ondertekend. Dus nu gaan de drie dagen bedenktijd in... nu zit ik ondertussen twee weken met een soort bedenktijd want kopers wilden (logisch) een bouwtechnische keuring etc maar toch voelt die drie dagen dan nog soort van spannend...

Prairy

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 21:09

Voorzichtig gefeliciteerd!

Wij hebben een mini vakantie van 1 nacht met de sups, in een off grid hutje in de Biesbosch. Vandaag geluncht en eea aan boodschappen meegenomen, morgen high tea bij Fort Altena en nog even snel naar het strand.

Morgen op tijd naar huis want van het weekend gaan we weer een gratis tuinhuis afbreken en meenemen :P

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 21:10

Spannend, VHU. Is er nog overboden of is die tijd wel echt voorbij ?

Ik heb mijn vakantie nog tegoed, dus ben aan het aftellen.

Prairy, jij houdt het altijd goed in de gaten ;) Ik kan mijn deposito al verlengen. Nou was ik vorige keer echt letterlijk 3 dagen te vroeg omdat er een renteverhoging aan kwam. Wat denk je, al verlengen of niet?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 21:18

Hmm mijn gok is dat het nu even stabiel blijft, jij had net pech, ik net mazzel met 3,4% met 3 mnd bij Orange bank, hij staat nu al een tijdje op 3,1%. De verwachting is niet dat de ECB nog een keer gaat verhogen binnenkort, maar in september zou dat bekend worden. Ik zou het even op je spaarrekening zetten totdat de ECB bekend maakt of ze nog een keer gaan verhogen of niet. Als ze niet verhogen kun je het weer even vast zetten, gaan ze wel verhogen dan volgen de verhogingen van de depositos de laatste keren na een paar weken. Kwestie van in de gaten houden en als je denkt, het is goed zo, instellen en niet meer naar kijken.

Disclaimer voor anderen: dat is mijn persoonlijke mening, ik ben geen financieel adviseur :P

Mijne lopen half september vlak na elkaar af, wij gaan een week naar Frankrijk om weer onderzoek naar locatie te doen, dit keer Morvan.

Is dat niks en gaan we dus voorlopig niet naar huizen kijken daar, dan zet ik een deel weer in een 3mnd deposito. Voor mij is dat lang genoeg heb ik gemerkt,ik vind 6 maanden al lang. Ga ik er dan niks mee doen dan is het bedrag+rente weer voor 3 mnd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 21:34

Ja, precies. Zo denk ik er ook over. 3 maanden is lang genoeg nu.
Willen jullie nog steeds emigreren?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 07:19

Nog niet helemaal maar als er iets leuks te vinden is, wel kopen en opknappen. Tijdje wonen, kijken hoe het bevalt. Misschien daarna weer verkopen en weer een nieuw project.

Anders wordt het leven zo saai, zonder regelmatig een nieuw project :+

Echt emigreren, dan moet het serieus beter zijn als de plek waar we nu wonen. En dat is best een grote opgave want we wonen wel heel mooi nu. Alleen vind ik de buren net te dichtbij.

En mijn man is nog niet klaar met werken, dus zou dan nog 1-2x per maand een paar weken naar NL gaan voor een dag of 3.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 07:31

Kasteelvrouwe Prairy ;)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 07:32

VanHuisUit schreef:
Zo... iedereen lekker vakantie gehad / of nog aan het vieren en te veel geld uitgegeven? Mede dankzij het toch wel enigszins K-weer }>
Ik wel in ieder geval.
Heb sterk de neiging om dagen waarop het regent of zo grauw is te compenseren met de stad in gaan, lunchen of minstens weer een boek te bestellen of zoiets :P

Vandaag voorlopig verkoopcontract ondertekend. Dus nu gaan de drie dagen bedenktijd in... nu zit ik ondertussen twee weken met een soort bedenktijd want kopers wilden (logisch) een bouwtechnische keuring etc maar toch voelt die drie dagen dan nog soort van spannend...

Zou ik ook even spannend vinden, na die 3 dagen geeft dat wat meer rust. Voorzichtig gefeliciteerd.

Hier begint vanmiddag eindelijk onze vakantie, zalig vooruitzicht.
En besparen, nee helaas niet, wij hebben een paar weken geleden onze droom laten uitkomen, een eigen boot gekocht, motorkruiser :D
Hobby die ook de komende jaren nog wel wat centen zal gaan kosten, zal altijd wel wat werk aan zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 07:57

Gaaf zeg! En ja, koop een boot, werk je dood :))

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 07:59

Wat leuk! Kost wat maar dan heb je ook wat.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:00

8nnemiek schreef:

_O-

Fitzroy, niks kasteel, veel te groot _O- Niet te groot huis, wel grote schuren haha

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 10:49

8nnemiek schreef:

Ja, al meer gehoord, en inderdaad, je komt altijd iets tegen wat je graag anders wil of wat dringend moet.

Toplicht deed het niet, bleek de kabel gewoon afgeknipt te zijn :=
Inmiddels zit er dan maar een heel nieuwe mast op ook.
Tja, dat besparen zal de komende tijd een dingetje zijn zeg maar ~~}>

Maar het is wel een zalige boot om te varen, ook voor een beginner gemakkelijk de box in- en uit te krijgen in de haven :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 11:11

Fijn dat het een makkelijke boot is om te varen!

Op een boot gaat sowieso alles een voor een stuk :)) Het houdt je van de straat haha. Hopelijk is de rest van de elektra wel in orde! En elke keer als we aan boord stappen is het voor mij weer vakantie, ook al is er veel te doen <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 11:53

Gefeliciteerd met de verkoop van het huis!
Hier is de vakantie net begonnen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:11

Gaan jullie nog op pad met een camper, NL?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-23 18:15

Citaat:
koop een boot werk je dood

:')
Wij hebben ook een boot(je). Ach ja, je moet ergens je geld aan uitgeven :+ en ook hier altijd direct het vakantiegevoel... maar ook altijd wel iets wat gerepareerd moet worden :Y)

Vandaag weer appartementjes bezichtigd in het kader van ...
Citaat:
Anders wordt het leven zo saai, zonder regelmatig een nieuw project :+

Word er wel doodmoe van, de combi van verkopen en weer iets kopen. Kun je zeggen, dan ga je toch niets kopen, maar als ik denk dat iets iets kan zijn vind ik het ook weer zoiets om niet te gaan kijken :o

@Prairy ben jij trouwens weer aan het werk of is je werk de projecten? Staat me zo bij dat je was gestopt met werken in dienst of zoiets?

Tijd van overbieden is volgens mij voorbij. Wel gewoon goed bod gekregen, vrijwel de vraagprijs, ook blij mee, maar niet er overheen. Ligt ook wel aan de vraagprijs want die was ook wel gewoon passend of zoiets.
En ik had natuurlijk nog langer kunnen wachten de bezichtigingen liepen nog door, maar ik had zoiets van dit heb ik, je zal zien dat er dan opeens niemand meer biedt of zoiets }>

@Neonlight heeriljk, geniet ervan!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 18:35

Nee ik ben niet aan het werk, op dit moment zit ik in de Wia.

Ik ben momenteel vooral bezig met structuur opbouwen voor mezelf en bedenken of en wat voor werk ik nog wil gaan doen. Paar weken geleden de diagnose adhd gekregen en dat heeft wel een aantal dingen duidelijker gemaakt maar nog niet alles waarom mijn hoofd vaak niet werkt.

Ik ben lekker bezig met onze tuin, moestuin en het vermeerderen van (voedselbos) planten, wellicht dat ik in die richting wat meer ga doen en zien of ik daar nog wat geld mee wil gaan verdienen.

Maar we zaten dus in een off grid (dure) trekkershut vannacht en dat levert dan ook weer allerlei ideeën op :')

VHU, ook lekker bezig dus :P Voor je zoon?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 13:50

Ja, we staan nu net voor de camping te wachten tot de receptie open gaat. :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-23 21:01

Heel veel plezier NL! Wel een uitdaging met het weer vandaag, als je ergens bij ons in de buurt was in ieder geval (Zuid-Holland). Moet wel zeggen dat het ook wel wat heeft als je in een camper verblijft (als het niet te lang duurt in ieder geval).

Citaat:
Onder andere :))

Jeetje @Prairy dat is heftig... :(:) vandaar al die creatieve ideeën bij jou!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 22:22

Wij zijn in Thuringen nu. Morgen denk ik naar Tsjechië. Op vrijdag hebben we al heel slecht weer gehad bij vertrek en met de bui meegereden en niet ver gekomen. Maar het slechte weer zit wat meer naar het zuiden en daar passen we ons nu op aan, eerst nog wat meer naar het oosten en dan op woensdag of zo verder naar het zuiden. Verlang wel naar warm weer. :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 19:26

Ik hoop dat de temperaturen gaan stijgen NL!

Nou de drie dagen bedenktermijn bij mijn appartement zijn voorbij _/-\o_

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:38

VanHuisUit schreef:
Ik hoop dat de temperaturen gaan stijgen NL!

Nou de drie dagen bedenktermijn bij mijn appartement zijn voorbij _/-\o_

FEESTJE *\o/*

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:39

VanHuisUit schreef:
Heel veel plezier NL! Wel een uitdaging met het weer vandaag, als je ergens bij ons in de buurt was in ieder geval (Zuid-Holland). Moet wel zeggen dat het ook wel wat heeft als je in een camper verblijft (als het niet te lang duurt in ieder geval).

Citaat:
Onder andere :))

Jeetje @Prairy dat is heftig... :(:) vandaar al die creatieve ideeën bij jou!

Tja, die zijn er wel genoeg ja :') Gelukkig komen er steeds meer tot succesvolle uitvoering.

Mijn nieuwe (gratis!!!) speeltje is binnen *\o/*

Afbeelding

We hadden (zakelijk) een Samsung smartwatch gekocht bij de media markt. Btw aftrek en aftrek als kosten. Incl btw was hij normaal €319.

Cashback actie Samsung €50, naar prive rekening.

Actie media markt: oude telefoons inleveren tegen de dagwaarde en €75.

We hadden er uiteindelijk 4 die voldeden! Ik ben 1 telefoon in de winkel ingeleverd. 3 telefoons heb ik later online aangemeld en opgestuurd, dat bleek een uitstekende move. Ze vroegen steeds of ik nog een telefoon wilde inruilen + €75. Nooit gedacht dat ik ook daadwerkelijk nog 3x €75 zou krijgen plus de waarde van de telefoon maar toch wel :))

Dat was bij elkaar €420 aan cadeaubonnen.

Dit apparaat koste €232, en ik heb bij Bosch zelf nog wat accessoires besteld, voor € 111 (incl 10% eerste aankoop korting). Ik had eerst een ander, goedkoop apparaat besteld maar toen ik de cadeaubonnen binnen zag komen heb ik die mooi terug gebracht en dat geld op mijn rekening laten storten ipv weer cadeaubonnen.

Best een goede deal dus uiteindelijk, voor wat telefoons die toch maar in een la lagen te verstoffen :D
Laatst bijgewerkt door Prairy op 29-08-23 20:01, in het totaal 5 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 19:41

Stel je voor dat je alles zou uitvoeren, dat is toch ook niet te doen :+ :')