Fun-da deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:53

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:56

Renee1991 schreef:
Ik lees al lange tijd mee in dit topic, maar ik ben nu toch een beetje nerveus :')

Wij gaan kijken bij deze, en hopen zo ontzettend dat veel mensen afhaken omdat het een klushuis is. Ben er bang voor.. Dat ie ineens voor 550k of zo weggaat :=

Wat moet daaraan geklust worden?? Of deugd de constructie niet zo goed als het lijkt.

Een pot verf en een doos behang door een huis moeten gooien is, in mijn optiek, geen klushuis.

manzano

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:17

Je kan ook beetje overdrijven Ikke... Voor de gemiddelde koper is dit best een klushuis met nieuwe keuken, badkamer, zolder afwerking etc.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:23

Letsdunit schreef:
Jullie andere plekje was ook heel erg gaaf opgeknapt dus dit zal ook vast wel lukken :D

thanx ! :D deze moet nog mooier worden maar dan in kleinere schaal.

Renee1991 schreef:
Ik lees al lange tijd mee in dit topic, maar ik ben nu toch een beetje nerveus :')

Wij gaan kijken bij deze, en hopen zo ontzettend dat veel mensen afhaken omdat het een klushuis is. Ben er bang voor.. Dat ie ineens voor 550k of zo weggaat :=

Spannend !
Ik denk dat op zo'n huis niet zo veel mensen afhaken, een badkamertje of dergelijke durven mensen vaak nog wel aan.
Zodra er echt bouwtechnische dingen aan het casco bij komen haken mensen sneller af.

Maar zoals Ikke omschrijft zou ik er ook niet snel in kruipen, sowieso die badkamer en keuken zouden er bij mij toch echt uitvliegen :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:25

manzano schreef:
Je kan ook beetje overdrijven Ikke... Voor de gemiddelde koper is dit best een klushuis met nieuwe keuken, badkamer, zolder afwerking etc.

Maar je hebt dit huis (even ervan uitgaand dat er geen serieuze bouwkundige dingen zijn) in twee a drie weken basis bewoonbaar.
Dat de tegels in het toilet jaren '60 zijn kun je ook zien als retro }> Het lijkt op de foto er allemaal strak en netjes in te zitten. Ik zou er eerst maar eens gaan wonen.

Wat wij van plan waren toen we dit huis kochten en wat we uiteindelijk gedaan hebben heeft alleen nog gemeen dat het een aanbouw is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:29

Dat huis in Ede is een schatje zeg!
Die in Gemert vind ik ook een klushuis, maar sommige elementen zoals de keukenvloer en de trek wc (nostalgie :D ) zou ik wel proberen te behouden!

Creatief ingedeeld appartement: https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... acht-77-k/
Wel met een trap des doods :P (zonder leuning).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:29

Wat een leuk huis Reneé. Hoop dat het wat voor je word. :j

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:31

Zijn ze in Amsterdam bang voor kleur ofzo :=

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:39

Succes René, zo op de foto’s lijkt het vooral cosmetisch. Maar kunststof schroten is altijd een ‘oh oh’ voor mij. Ons huis léék best netjes, toen we gingen slopen werd het een ander verhaal :D
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:42

Renee1991 schreef:

Dat zal wel meevallen denk ik maar voordat je hiermee klaar bent ben je wel 550 k kwijt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:43

Kijk ook even wat er voor bedrijf achter ligt.
Dat lijkt een landbouw bedrijf te zijn. Misschien bollen oid?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:43

JustMe8484 schreef:
https://www.funda.nl/koop/ede/huis-4106 ... elseweg-5/

Heeft deze al eens hier gestaan? Beetje boven budget en voor ons op het verkeerde moment, maar voor ons nog op te zetten bedrijf is dit wel een plekje waar we van dromen...

Dit is voor velen wel een droomhuis denk ik! Prachtig! Wat voor bedrijf wil je opzetten?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:53

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:57

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:57

manzano schreef:

Ik ben het wel met Ikke eens. De staat van aflevering van huurwoningen is soms nog aanzienlijk kaler. Ik zie in de keuken eigenlijk niets wat vervangen moet worden (ook al zou ik de tegeltjes achter het aanrecht en het aanrechtblad wel willen vervangen), je hebt in de basis een bewoonbaar huis met al meerdere bewoonbare slaapkamers, waar je al naar gelang je budget en interesse meer of minder aan kunt doen maar niets wat echt ingewikkeld lijkt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:59

Suzanne F. schreef:
Cayenne schreef:
En bij deze lijkt het net alsof ze die plastic stoeltjes expres zo hebben geplaatst om het huis overeind te houden _O-
https://www.funda.nl/koop/twist/huis-41262902-adorf-36/

Jeetje die scheuren! Wat zou je daar nog aan kunnen redden?

Dit vind ik wel een aparte voorwaarde :?
Citaat:
- wanneer u hier compleet wil restaureren of zelfs nieuwbouw wil plegen dient u 2 jaar op dit adres te zijn ingeschreven

Waarom in vredesnaam? Dus je moet eerst 2 jaar lang in een bouwval wonen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:01

Cayenne schreef:
Spookhuis? := Wel met mooie elementen!
https://www.huislijn.nl/koopwoning/nede ... #kenmerken

Het lijkt me duidelijk dat het dak daar gered moet worden.. maar zijn er ook dakdekkers die die mooie organische vormen kunnen houden? Dat heeft zoveel karakter. Als dat dak weer helemaal strak getrokken is, dan haalt dat toch weer wat van de betovering weg.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:03

JustMe8484 schreef:

Heeft deze al eens hier gestaan? Beetje boven budget en voor ons op het verkeerde moment, maar voor ons nog op te zetten bedrijf is dit wel een plekje waar we van dromen...

Mag ik je een tip geven?
Ga NU kijken naar dat huis.

Dan weet je meteen waarom je het niet wil hebben. Heb je niet eens de makelaar voor nodig.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:07

Shadow0 schreef:
manzano schreef:

Ik ben het wel met Ikke eens. De staat van aflevering van huurwoningen is soms nog aanzienlijk kaler. Ik zie in de keuken eigenlijk niets wat vervangen moet worden (ook al zou ik de tegeltjes achter het aanrecht en het aanrechtblad wel willen vervangen), je hebt in de basis een bewoonbaar huis met al meerdere bewoonbare slaapkamers, waar je al naar gelang je budget en interesse meer of minder aan kunt doen maar niets wat echt ingewikkeld lijkt.

Tuurlijk is het bewoonbaar.... Maar een klushuis hoeft toch ook niet meteen een bouwval te zijn. Ex huurhuizen zijn tot voor kort ook bewoond geweest en zolang er een dak op zit en verwarming is in feite elk huis bewoonbaar.
Feit is dat dit huis voor veel mensen gewoon zodanig is dat je er wat aan wil doen om het naar huidige maatstaven te krijgen en dat is echt wel meer dan een behangrol.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:09

ikke schreef:
JustMe8484 schreef:

Mag ik je een tip geven?
Ga NU kijken naar dat huis.

Dan weet je meteen waarom je het niet wil hebben. Heb je niet eens de makelaar voor nodig.

Ik geloof dat ik met de luchtfoto al afhaak.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:14

Ik zie denk ik niet wat jullie bedoelen? Ik zie geen snelweg of spoorlijn liggen ofzo?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:16

Ik denk de drukte van wandelaars, mountain bikers etc.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:25

manzano schreef:
Feit is dat dit huis voor veel mensen gewoon zodanig is dat je er wat aan wil doen om het naar huidige maatstaven te krijgen en dat is echt wel meer dan een behangrol.

Ben ik het echt niet mee eens, en al helemaal niet als je een huis uit 1932 koopt (en van 450.000). Ik vraag me af of die vreemde verwachtingen ook niet bij mensen aangepraat worden? Is dat niet vooral de blik van de woningmarktverkopers zelf?

Ik snap alleen niet wie er precies wint. Want het lijkt me de animo eerder te verlagen dan kopers te trekken. Met een verhaal dat je begint met een prima huis en het daarna op eigen tempo nog aanzienlijk uit kunt breiden is toch veel aantrekkelijker dan het presenteren als een 'klushuis'? Ik denk bij een klushuis aan herbedrading van de electriciteit, of vloerbalken vervangen ofzo. Dat lijkt hier allemaal echt niet aan de orde.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:30

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:42

@shadow: ik vind een klushuis helemaal niet iets negatiefs. Sterker, dat heb ik veel liever. Dus dat het iets negatiefs is is ook een interpretatie.

Maar zeker deze met bouwvergunning erbij zal echt zo weg zijn hoor. Er zit weinig spannends aan. Bedrading kan ik niet zien, maar ook dat is niet erg spannend. Heb hier alles vervangen en dat was ongeveer het simpelste van de verbouwing :')