Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:53

Interessante discussie :j

Hier vanochtend de fotograaf over de vloer voor verkoop foto's. Mooi zonnetje erbij, uitdaging voor de fotograaf qua contrast, helaas de tuin nog niet echt in bloei.
Wat foto's gemaakt met mijn telefoon:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Urona447

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:54

Ziet er netjes uit Gaucho!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:01

Ik was jullie even kwijt _O- Maar wij gaan deze donderdag tekenen bij de notaris *\o/* Was nog even heel spannend omdat het 8 weken uitgesteld was en daardoor alle stukken opnieuw aangeleverd moesten worden voor de hypotheek, maar alles nét op tijd kunnen tekenen en de zenuwen beginnen nu wel echt te komen!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:42

Tja Flooooo, haast hebben jullie immers niet. Het is een verkopersmarkt. Het is een beslissing die jullie uiteindelijk zelf mogen nemen. Denk dat je advies genoeg hier hebt gekregen en je man is makelaar (las ik eerder). Hij weet hoe het werkt?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:43

Mooi Gaucho, ziet er leuk uit zeg, en je telefoon maakt ook prima foto’s trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:43

Oef slecht voor je bloeddruk! Nog even volhouden tot donderdag haha

Gaucho, ziet er netjes uit!

Wij moeten binnenkort weer eens langs de adviseur voor een nieuwe berekening. Beide een leuke loonsverhoging *\o/*

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:44

idinn schreef:
Oef slecht voor je bloeddruk! Nog even volhouden tot donderdag haha

Gaucho, ziet er netjes uit!

Wij moeten binnenkort weer eens langs de adviseur voor een nieuwe berekening. Beide een leuke loonsverhoging *\o/*

Dat kan best schelen heb ik ondervonden!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:54

paars schreef:
Tja Flooooo, haast hebben jullie immers niet. Het is een verkopersmarkt. Het is een beslissing die jullie uiteindelijk zelf mogen nemen. Denk dat je advies genoeg hier hebt gekregen en je man is makelaar (las ik eerder). Hij weet hoe het werkt?

Ja hoor die weet prima hoe de markt en het spelletje werkt. Is daarnaast ook heel duidelijk en prima in staat de voorwaarden te scheppen. Daar maak ik me niet zo'n zorgen om. Hij is ook wat meer zwart-wit dan ik ben. :')

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:02

Spannend Flooo houdt je ons op de hoogte van de uitkomst van jullie besluit?

Gauchoo, ziet er mooi uit! succes met de verkoop!

Wij hebben na 6 woningen te hebben bezichtigd één woning waar we op gaan bieden. We zijn wel bang dat dit een heel gewilde woning is, maar niet geschoten is altijd mis :j

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:24

Stitch lover, spannend.
En idd als je het niet probeer maak je helemaal geen kans.

Wij brengen vrijdag het bod uit, dan sluit om 12u de inschrijving.
Zullen vast ook kijkers meer bieden maar niet geschoten altijd mis.
Hoop wel dat het wat wordt.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:30

Mindim schreef:
linda2008 schreef:
Ik ben het wel eens met Mavantos.
Als je niet helemaal weg bent van het huis, had je ook het eerste bod niet moeten uitbrengen vind ik :o
Dat je 11K te veel vind om zomaar even bovenop te gooien dat begrijp ik wel. Maar het is volgens mij gewoon een start van een onhandeling. Wil je in deze periode een woning laten lopen voor mogelijk 2000 euro, dat zou toch zonde zijn... dat je de enige bent zegt niets over de onderhandeling die de verkopers kennelijk aan willen gaan. Het voordeel is natuurlijk wel dat je niet all-in hoeft te gaan omdat zij waarschijnlijk met 1 potentiële koper ook wel enigszins voorzichtig zouden zijn... gok ik :j

Waarom zou je niet een bod mogen uitbrengen, omdat het niet 123 je droomhuis is?
In deze overspannen markt neem je soms genoegen met een stap vooruit naar je droomhuis, dat mag toch?

Absoluut :j
Heb ik zelf ook gedaan :o maar ik neem aan als je een bod hebt gedaan dat je jezelf er wel ziet wonen... dat je, zoals iemand hierboven ook zei, bij je bod wil blijven dat kan natuurlijk ook jouw “tegenbod” zijn :j

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:06

flooooo schreef:
Hij is ook wat meer zwart-wit dan ik ben. :')

Wil je je al opgeven voor “help mijn man is makelaar” (als dat bestond) ;-) := ?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:30

paars schreef:
flooooo schreef:
Hij is ook wat meer zwart-wit dan ik ben. :')

Wil je je al opgeven voor “help mijn man is makelaar” (als dat bestond) ;-) := ?

hahaha nou meer voor help mijn man is onrealistisch veeleisend en gek genoeg nog eerder in staat een bouwtechnische ramp van 120 m2 te kopen die hij mooi vind dan een degelijk huis wat ie van buiten niet spannend vind. :')

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:41

Onze aankoopmakelaar zei van de week ook dat hij ook iedere keer een aankoopmakelaar heeft meegenomen toen hij voor zichzelf zocht. Vooral om te voorkomen dat je helemaal verliefd wordt op een huis wat de vraagprijs eigenlijk niet waard is (bijvoorbeeld door gebreken).
Kijken met je hart en je hoofd zijn twee verschillende dingen.

In die zin zijn wij ook blij dat we toch voor een aankoopmakelaar hebben gekozen. Dat heeft ons afgelopen week bij een ander huis ook even met beide benen op de grond gezet.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:52

Spannend allemaal!

En mooie telefoonfotos, dan zijn de echte vast al helemaal mooi geworden!

Wij hebben vanmorgen een heel gaaf huis te koop gezien ( buitenland), moet nog heel erg veel aan gebeuren en in een prachtige omgeving. Helemaal in love <3
Het komt ons wat te vroeg ( wij zijn nog aan het afronden hier met de verbouwing) dus hopen dat we een beetje gunfactor hebben omdat de verkopers ook Nederlanders zijn O:)
Vanmorgen met ze gebeld en we krijgen vanavond meer informatie en foto's.
Ik kan niet wachten!
Morgen komt hier de makelaar langs, zijn ontzettend benieuwd wat hij er van vindt en wat voor schatting hij geeft.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 18:21

flooooo schreef:
MirandaMalik schreef:
Op 7 ton is dat toch ook niks..dat is gewoon een rekensom.
Maar als het een huis zou zijn waar ze voor gingen hadden ze daar vast ook niet over getwijfeld.

Op het moment dat de taxatie niet goed uitvalt is het wel even 11.000 euro uit je eigen zak. Dat is niet voor iedereen: NIKS

Ik weet niet of het dit topic is of het andere huizentopic maar daar hebben veel mensen die 11.000 euro niet op hun bank staan of 'over'.

Misschien is 7 ton al redelijk de max....

Taxeren doe je van tevoren dus kun je er gewoon van af zien. Het gaat er niet om dat 11.000 niks is maar als 700.000 je absolute max is denk ik niet dat je zo hoog moet inzetten.[/quote]

Waar lees je dat dan? Want het is niet dat 700.000 onze max is in de zoektocht, wel mogelijk de max wat we voor dit huis willen geven.[/quote]
Zonnetje geeft dat als voorbeeld, 'misschien is het redelijk de max', daar reageer ik op.
Het is ook meer hypothetisch, ik bedoel niks persoonlijks hoor. :)
Na je volgende uitleg snap ik wel meer van je gedachtengang.
Als het niet erg is dat je het huis misloopt kun je makkelijker minder proberen, wil je het huis heel graag hebben neem je minder risico.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:21

Hmmm mijn huis staat op huispedia “op termijn te koop 1-2 jaar”. Nu een aanvraag gekregen voor een bezichtiging…huh? Wel leuk eigenlijk!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 23:45

Staan ze daar wel een beetje voor een huidige markt prijs op?
Heb je dat zelf zo aangegeven?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 23:56

Nee niet zelf aangegeven. Dat doet het systeem op basis van de ingevulde gegevens.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 00:01

Nee, niet de prijs, die wordt aan de hand van de specificaties bepaald inderdaad. ik bedoel de verkoop plannen, heb je dat zelf aangegeven als eigenaar zijnde?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 00:06

Ja klopt die termijn heb ik erin gezet

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:56

We zijn gisteren gebeld, ze willen het nu toch voor de vraagprijs doen maar dan moeten we ons gehele voorbehoud van financiering eraf doen. Gaat dan wel om minder dan de helft van het aankoopbedrag maar die zekerheid bouw ik altijd graag in. We zijn wel klaar met deze spelletjes, hebben een nare smaak aan dit verhaal en gezien het toch niet het droomhuis was hebben we aangegeven zo niet verder te willen. Snapte de makelaar heel goed gelukkig.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:59

Pff snap ik heel goed!
Al die rare eisen stellen.. Het is graag of niet toch?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:01

Ja dat vonden we vrijdag al natuurlijk maar daarin snapte ik andere meningen ook nog. Maar dit gaat wel echt te ver in onze ogen plus dat het niet ons droomhuis is en ik nog maanden ellende dan voorzie tijdens het proces.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:02

flooooo schreef:
We zijn gisteren gebeld, ze willen het nu toch voor de vraagprijs doen maar dan moeten we ons gehele voorbehoud van financiering eraf doen. Gaat dan wel om minder dan de helft van het aankoopbedrag maar die zekerheid bouw ik altijd graag in. We zijn wel klaar met deze spelletjes, hebben een nare smaak aan dit verhaal en gezien het toch niet het droomhuis was hebben we aangegeven zo niet verder te willen. Snapte de makelaar heel goed gelukkig.

Wat raar. Nou ja voor de verkoper is het nu pech. Gegokt en verloren.