Er is zeker wel in te wonen, maar het ziet er echt niet uit. Bij de keuken zie je op de foto's al alle draden gewoon los hangen, plafond is niet goed afgewerkt en zie je dus ook alles hangen. Dan hebben ze boven een muur weg gehaald, maar niet netjes afgewerkt. Je ziet dus precies waar die muur heeft gestaan.
Er zou zeker in gewoond kunnen worden. Maar we kunnen gelukkig twee maanden klussen zonder dubbele lasten aangezien we de laatste twee maanden huur terug krijgen.
Een knalrode wc pot of blauwe wasbak, douche en wcpot boven kunnen we inderdaad mee wachten en doorheen kijken en vervangen als we daar weer budget voor hebben.
Maar goed. Mijn vriend zou vandaag bellen voor een bezichtiging. Heb nog niks gehoord.
Mijn vriend en ik wonen nu ongeveer 3,5 jaar samen in een huurhuis en aangezien dit de spuigaten uit loopt mbt de verhogingen elk jaar zijn we op zoek naar een leuk koophuis in Den Haag.
We hebben al een gesprek gehad met een tussenpersoon dus weten wat we ong kunnen lenen.
Vandaag heeft een makelaar een open dag en hebben 2 bezichtingen gepland. Ik ben heel benieuwd!
Ik lees op de vorige pagina's eea over de keukens en badkamers. Moet zeggen dat ik ook wel kritisch ben hoor en als deze dingen (vooral de keuken omdat dit toch best een hoge kostenpost is) mij niet aan staat klik ik deze alweer weg. Nu staan er in mijn regio genoeg huizen te koop dus keuze genoeg!
Marvel
Geplaatst: 06-02-16 10:36
@maris: deden wij ook vwb keuken en badkamer. wij gaan om dezelfde reden ook uit onze huurwoning. Zitten in liberale sector dus krijgen er elk jaar 5% bij
Goed dat jullie al een idee hebben van wat jullie willen. Heel veel plezier met de bezichtigingen!
Wat betreft staat van keuken/badkamer; ik keek ook altijd liever naar huizen met een mooie badkamer en keuken naar mijn smaak. Maar had een huis deze mooie badkamer en keuken, dan was het verder maar krap, verkeerde locatie of wat dan ook. Uiteindelijk voor een huis gevallen zonder deze mooie badkamer en keuken (wel normaal leefbaar hoor. Geen gele/groene wc etc) maar wel een huis met ruimte, goede locatie, mooie tuin. En goede mogelijkheden om uiteindelijk, na wat sparen, een mooie keuken en badkamer naar onze smaak erin te verbouwen.
Het moet leefbaar zijn, vind ik. En dat is het. Die keuken wordt nog wel eens verbouwd!
Oh dat vind ik zeker ook hoor. Mijn vriend staat er gelukkig ook zo in. De basis moet gewoon goed zijn. Maar snoeren overal en nergens wil ik gewoon weg hebben en is ook wel zo veilig. Gelukkig is mijn vader heel handig en werkt zelf ook in de bouw, dus wat dat betreft komt het helemaal goed.
Het enige wat ik zou doen in het huis waar we nu zeer waarschijnlijk gaan kijken is de grootste kamer weer opsplitsen in twee apparte kamers (dan zijn ze nog ruim zat), voor als er tegen die tijd nog een kindje bij komt. Beneden de muren stucen. En natuurlijk schilderen, vloer leggen etc. Badkamer kan ik vanaf de foto's niet heel goed beoordelen maar denk dat die ook nog wel even mee kan. Maar goed, eerst maar eens bezichtigen.
Wij hebben wel heel bewust een huis met 3 kamers gekocht, dat verkoopt ook beter mocht je er weer vanaf willen. Wij slapen zelf op zolder en de kinderen op de 1e verdieping.
Wij hebben (nog) geen kinderen, maar hebben wel een huis met 4 slaapkamers gekocht.... met het oog op.... Denk alleen dat we weer moeten verhuizen ofzo als we daadwerkelijk kinderen krijgen, want die kamers waren binnen no-time allemaal in gebruik! 1 slaapkamer voor ons. 1 logeerkamer met 2 persoonsbed. De kleine slaapkamer is onze walk in closet geworden en de zolder is een werkkamer....
Wij hebben juist geprofiteerd van het feit dat ons huis 2 slaapkamers heeft.... voor ons geen probleem, maar voor een gezin met kinderen minder geschikt. En aangezien we hier toch niet weg willen... dit is het huis waar we willen blijven. Ons vorige huis had oorspronkelijk 4 slaapkamers, daarvan hebben we er toen één opgeofferd voor de badkamer (die zat nog beneden en was heel klein, dat is toch minder gewild) en bleven er nog 3 over. Daar hebben we destijds veel meer gekeken naar wat gunstig zou zijn bij eventuele verkoop.
Sammie
Geplaatst: 07-02-16 13:01
Ja zo is mn broer ook begonnen... de logeerkamer ging naar zolder, de slaapkamer met kledingkast is ghun slaapkamer geworden. De rest is gesneuveld.
Wij hebben nu 3 slaapkamers, op de zolder word uiteindelijk nog een slaapkamer gemaakt(iets met een dakkapel. ) En 1 van de slaapkamers op de eerste verdieping word een badkamer ivm formaat van de huidige(die is 1 bij 2 ) en de huidige word dan 2de toilet.
Ons nieuwe huis heeft 5 slaapkamers. Iets waar we bewust naar op zoek waren. Op de zolder 2 slaapkamers + berging over de rest van het huis. Op de 1e verdieping 3 slaapkamers. Een zolderkamer voor de katten, een zolderkamer als onze walk-in closet, een slaapkamer voor ons, een slaapkamer voor toekomstig kindje en een slaapkamer voor de hobby (gitaren van mn man) en administratie. Mocht er een tweede kindje komen dan kan de hobbykamer met de walk-in closet gecombineer worden. Die is zo groot
@charaz: waarom denk jij dat een huis met 3 slaapkamers beter verkoopt? Ik hoor iedereen in mijn omgeving juist zoeken naar 4 of 5 slaapkamers
ik heb ook 4 slaapkamers boven * iets met op de groei kopen
de badkamer en wc beneden is helemaal naar mijn zin! keuken vind ik niet mooi en is niet mijn smaak maar hij is in goede staat dus ga het er eerst mee doen
Wij hebben nu 2 slaapkamers en waren bewust op zoek naar 3+bergruimte. Nieuwe huis heeft 4 slaapkamers, waarvan 1 op zolder. De rest van de zolder is voor ketel en wasmachine/wasrek en een kastenwand onder de schuine kap. Eerste verdieping een slaapkamer voor ons waar ook de kledingkast in past, kamer voor de hobby van vriend en administratie. Hebben we nog 1 kamer + zolder over voor logees/toekomst
In dit huis zitten nu drie slaapkamers. Een hele grote, die je dan dus op kan delen in twee kamers en dan kom je op 4 slaapkamers uit. Met nog een heel klein hokje wat ik dan in zou richten als inloopkast. Zou dat toch wel heel tof vinden als we een huis kunnen hebben waar een inloopkast in gemaakt kan worden. Maar dat is niet een van onze eisen. Als het kan dan kan het en zoniet. Dan niet.
Morgen bellen er voor.
Marvel
Geplaatst: 08-02-16 19:01
Egopost: het heeft 10 weken geduurd (gerekend vanaf ondertekening koopakte) en heel wat stress om niets, máár we hebben de financiering rond 19 februari is al de overdracht en kan er worden gestart met uitbouwen
Egopost: het heeft 10 weken geduurd (gerekend vanaf ondertekening koopakte) en heel wat stress om niets, máár we hebben de financiering rond 19 februari is al de overdracht en kan er worden gestart met uitbouwen
Yoehoe! Gefeliciteerd!!
Marcato
Geplaatst: 08-02-16 20:08
Gefeliciteerd Jotoma! En de overdracht is al snel zeg, fijn! Wat gaan jullie allemaal ah huis doen?
Wij zijn inmiddels 2 mnd verder sinds het rondkomen vd financiering en de overdracht van ons oude huis. We zitten in onze tijdelijke huurwoning. Hier zullen we tot na de zomer zitten voordat we de sleutel van ons nieuwe huis krijgen. En dat wachten duurt laaaaaang! Zeker omdat we iedere dag langs ons nieuwe huis fietsen. Blijft onwerkelijk dat dat straks van ons is.
Wij gaan onze woonkamer uitbouwen (2,6x6 meter) en de open trap in de woonkamer dicht maken dmv een schuifdeur en trapkast
Eigenlijk zou er een maand tussen overdracht zitten, maar de bank had drie weken langer nodig. Gelukkig een flexibele verkoper die komend weekend over wilde gaan, mits financiering rond is. Komt dus allemaal mooi uit
Gaan jullie naar een nieuwbouwwoning omdat er nog zoveel tijd zit naar de overdracht toe?
Wij hebben van begin maart tot eind juni op een camping in ene caravan gezeten voor bestaande bouw. Onze oplevering was razendsnel toen.
Ik ga ga eind deze week twee huisjes kijken weer. Wel prutweer daar maar mag de pret niet drukken. Eenmaal thuis ben ik benieuwd of de makelaar de eigenaar van huis hier wat heeft voorbereid op,een mogelijk laag bod.
Marcato
Geplaatst: 08-02-16 20:52
@Jotoma: nog een aardige verbouwing dus. Maar je krijgt er wel heel veel fijne woonruimte voor terug. Hebben jullie je spullen al ingepakt of pas nadat de verbouwing gedaan is?
Wij zitten ook in een vakantiewoning op een camping vlakbij ons nieuwe huis. Prima plek! Zijn er begin december in gegaan en we hopen in september de sleutel te krijgen.
De verkopers zijn wat ouder en hebben nieuwbouw gekocht. Een van hun eisen was dat ze hun woning pas wilde opleveren nadat zij hun nieuwbouw woning hadden gekregen. Vandaar dat wij zo lang moeten wachten. Wel vervelend, maar voor ons droomhuis hadden (en hebben) wij dat wel over.
@karuna: jij hebt dus ook ervaring met op een camping bivakkeren. Spannend dat je deze week nog 2 bezichtigingen hebt.