Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:35

Wij hebben onze jaloezieën zelf opgemeten en gemonteerd, besteld via internet. Daar kan ik niks dan goeds over zeggen, snelle service en levering en gelukkig ook eenvoudig te monteren!

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:22

Wel mooi zo'n kraan in de muur, maar in mijn ervaring niet echt praktisch doordat je altijd vlekken/spetters krijgt die je niet goed weg kan poetsen. (Doordat er geen tegeltjes achter zitten)
Ziet er wel strak uit!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:27

Emoe schreef:
Wel mooi zo'n kraan in de muur, maar in mijn ervaring niet echt praktisch doordat je altijd vlekken/spetters krijgt die je niet goed weg kan poetsen. (Doordat er geen tegeltjes achter zitten)
Ziet er wel strak uit!

Daar is over nagedacht.... ;-) er zit een waterafstotende lak over verf en stucwerk :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 21:37

Ik mag ook weer nadenken over inrichting van m'n slaapkamertje, haha.
Gaan verhuizen naar een appartementje, eind januari. Heb zelf daar dan een klein slaapkamertje van 2,60 x 4,1 m. Heb nu een slaapkamer van 24 m2, haha dus wordt fors kleiner.

Heb een wit (eenpersoons) bed met spijlen (van de Ikea geloof ik) en de rest moet ik allemaal nieuw kopen.
Denk dat ik alleen kast(en) (kledingkast iig en nog voor spulletjes) en bureau in m'n kamer hoef. (en bed dan). Al weet ik nog niet precies hoeveel kastruimte ik nodig zal hebben. Misschien dat ik combinatie van iets maak. Bijv. Bureau samengesmolten met kast.

Ben er nog niet uit wat het handigst is qua indeling. Eerst dacht ik bij binnenkomst van kamer aan rechterkant (achter deur) mijn bed tegen de muur en dan bureau bij het raam en kast aan linkermuur.
Maar moeder dacht weer misschien juist bed tegen het raam (in de breedte) en dan aan de rechtermuur een kast en aan de linkermuur bureau en boekenplanken aan de muur. Vader vond het weer geen goed idee om bed tegen verwarming te zetten ivm warmte.
Ik weet het niet meer :')

Afbeelding Afbeelding

Muren zijn sky blue. Vloeren komen begin januari erin :) Ben heel benieuwd.

Wel een leuk uitzicht over Den Haag :P
http://i68.tinypic.com/6epymp.jpg

Afbeelding
Vind zoiets ook wel echt heel leuk.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 28-12-16 21:54, in het totaal 2 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 21:41

Wij gaan dinsdag kijken bij een huisje.
Alles moet gedaan worden van binnen. Letterlijk alles.
Het is een jaren 30 huis met nog retro behang en retro gordijnen om even een beeld te geven.
Dus ik doe even inspiratie op hier.

We zijn er al wel langs gereden maar gaan dinsdag dus naar binnen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:19

Onze ervaring met de service is juist erg goed. Wat jammer Manon. Wij hebben de gordijnen zelf opgehangen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:24

1234zit je graag bij het raam aan je bureau of Zit je liever tegen een muur aan qua zicht?

Ik sliep zelf altijd graag bij het raam , heb verschillende kamers gehad door de jaren heen en zette als het even kon mijn bed onder een raam weg :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:39

Dat maakt mij niet zo heel veel uit. Slaap nu eigenlijk altijd tegen een muur aan. Bij al mijn kamers waar ik geslapen heb. Maar dat was vooral qua indeling praktischer, haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:01

Mij lijkt een bed tegen de verwarming juist lekker :D
Maar als je hem er 20 cm af houdt dan heb je voldoende circulatie (warmte stijgt).
Je hebt dan ook meer kamer over dan wanneer je bed in de lengte tegen een muur staat.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:53

1234: leuk altijd weer...nieuwe kamer inrichten! Ik vind de kleur op je muur alvast supermooi...je idee voor de werkplek onder het raam ook....wil ook niet onder het raam slapen ;)

Bloembloem: wat een gave spiegel!

Waxmeltsenzo: spannend....hopelijk is het wat en voelt het huis fijn aan. Benieuwd naar het vervolg

Hier de kerst er weer uit hoor...lekker weer rustig in huis. Ook de salontafels zwart gemaakt (de rand) Afbeelding

sorry voor de slechte kwaliteit...is met mijn oude telefoon gemaakt

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:51

Hahaha dems is dat rustig?

Wij zijn er nog steeds niet over uit hoe we straks onze nieuwe woonkamer in gaan delen. We hebben wel al een nieuwe vloer gekocht en de keuken is ook uitgezocht.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:25

Dank je Dems
We weten dat we er veel aan moeten doen.
Het is een huis van 120m2 en jaren 30 stijl.
De badkamer moet van beneden naar boven. Waarschijnlijk moeten we een muur slopen om de jeuken groter te maken en te betrekken bij de woonkamer of juist van de bijkeuken en keuken een geheel maken. Dat zijn de twee grootste dingen, er zit een mooie maar oude open haard in. Ik vind dat wel een sfeervol ding wat ik hoop te kunnen behouden zonder hem juist helemaal te moderniseren.
Aan de woonkamer zitten 3 schattige erkertjes. Er moet alles aan gebeuren maar het kan zoveel sfeer hebben.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:33

En hoe is het met de electriciteitsleidingen/groepen en de waterleidingen in je huis waxmeltsenzo? Vaak is dát ook nog wel een dingetje in zulke oude huizen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:38

Helaas... huis wezen bezichtigen... we moesten voor vrijdagavond alles doorsturen als we interesse hadden dan zou alles naar de verhuurder worden doorgestuurd.
Wij hadden een goed gevoel makelaar was positief over ons en we hadden echt het gevoel veel kans te maken. Was 1 andere kijker en helaas de volgende dag dus die vrijdag kregen we bericht dat de verhuurder en die kijker al een overeenkomst hadden. We baalden echt enorm.
Inmiddels daardoor wel zowel de huurcomissie als juridisch loket gebeld en inderdaad wij staan volledig in ons recht en de verhuurders dienen ons een verwarmde ruimte aan te bieden.
Ook even het huurpuntensysteem gechecked en we kwamen op de helft minder uit aan kale huur prijs..
We hebben de verhuurders ingelicht dat we juridisch advies hebben ingewonnen en ze aan een verwarmde ruimte dienen te voldoen en dat ze niet zomaar huurverhogingen kunnen doen. (Dit stond in hun laatste bericht aan ons dat we dan meer huur moesten betalen en sloten af dat we maar op zoek moesten naar andere woonruimte)

Nog geen reactie terug maar ik zit nu lekker warm bij mijn schoonouders en geen last van mijn longen dus even een weekje lekker gezond zijn en kunnen slapen!

Onder tussen zoeken we door maar hebben vooral veel pech of net te laat. Het is echt frustrerend dat we niks kunnen vinden. Wil zo graag een eigen en vooral huiselijk plekje !

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 07:08

ja ik weet het, ziet er zo op de foto heel druk uit, maar in het echt niet...zal straks laten zien ;)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:04

Lienek' ik hoop dat je iets voor elkaar gaat krijgen. Dat jullie €200 betalen voor een ruimte van 38 m2 is belachelijk hoog. Zojuist de jaarrekening gekregen en wij gaan voor een oud huis (nu gehaal geïsoleerd) van ca 160m2 €140 betalen voor gas en licht. Water is niet zo duur.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:12

Klopt en wij hebben én geen water in de keuken én geen wasmachine aansluiting. We wassen altijd bij familie.

We hadden laatst nog op een appartement gereageerd maar ook weer net te laat.

Krijg echt klus vingers als ik jullie inrichtingen zie.
Dan kan ik echt niet wachten om te verhuizen!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:17

MamaMiesje schreef:
En hoe is het met de electriciteitsleidingen/groepen en de waterleidingen in je huis waxmeltsenzo? Vaak is dát ook nog wel een dingetje in zulke oude huizen.

Wij moeten nog kijken dinsdag.
Wij gaan er van uit dat alles moet gebeuren, dak isoleren.
Plafond beneden moet ook vervangen. Er zit wel relatief moderne verwarming in.
Maar het huis moet van boven tot onder aangepakt worden.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:49

Ik lees al een tijdje mee, zo leuk om iedereens smaak en ideeën te zien!

Zelf heb ik samen met mijn vriend een huis gekocht en we wonen er sinds mei. Er liggen nu nog een paar kleine afwerkdingetjes, zouden jullie eens mee willen denken?

We hebben achter de eettafel een fotorail en ik heb er allerlei leuke lijstjes + prentjes voor aangeschaft, alleen we kijken al best lang tegen de families van het lijstje aan :') We willen wel graag foto's van onszelf erin, maar ik wil het graag rustig houden, dus geen kleurenfoto's. Ik dacht aan overzetten naar sepia of zwart wit, maar volgens vriendlief wordt dat niet mooi. Wat zouden jullie doen? Een aantal dierenplaatjes laat ik zo :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan is er nog een tv kastje van de kringloop <3 Gekocht met het idee om te schilderen, maar inmiddels staat ie al maanden donkerbruin te zijn met aangestipte gaatjes in het wit :')
Iemand een kleur idee? Ik ben geen ervaren schilder, dus al die used look toestanden zijn wellicht wat ingewikkeld :D (of valt dat mee?)

Achter de bank komt ook nog wat, waarschijnlijk een plank met wat plantjes of frutsels :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:56

Helemaal mijn smaak Corelli, erg gaaf <3
Wat wil je er precies mee met het kastje? Juist met een 'used look' kan je het nog wel permitteren om foutjes te maken :D

Iemand hier tips voor een neppe schapenvacht? Bij de ikea kan ik alleen de echte vinden, die van 19,95

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:01

Gezien de kleur van de muur zou ik voor foto's in sepia gaan. In kleur wordt vaak rommelig en helemaal met zo veel bij elkaar. Als je het rustig wilt houden zeker sepia. Gewoon een keer op normaal papier printen en uitproberen wat jullie zelf mooier vinden.

Achter de bank zou ik wel rustig houden, het oogt nu al vrij smal, ik ben bang dat als je er een plank met frutsels op gaat hangen dat de muur helemaal de woonkamer in komt en het nog smaller gaat ogen.

Tv kastje is wel een leuk ding! Ik zou hem donkergrijs oid maken denk ik en er knopjes in de kleur van je kussens op schroeven :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:06

Mallow schreef:
Helemaal mijn smaak Corelli, erg gaaf <3
Wat wil je er precies mee met het kastje? Juist met een 'used look' kan je het nog wel permitteren om foutjes te maken :D

Iemand hier tips voor een neppe schapenvacht? Bij de ikea kan ik alleen de echte vinden, die van 19,95

De tuincentra liggen er vol mee. Ik heb toevallig 2 weken terug 2 nepschaapjes gekocht bij de driesprong in Pijnacker, maar zag dezelfde ook bij intratuin. Zoals ze op een hoop bij elkaar liggen vind k ze echt niet mooi naar eenmaal thuis en warrig gestofzuigd vind ik ze echt meer dan prima. Ik heb 14.95 per stuk betaald, bij de intratuin zijn ze 5 euro duurder.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:11

Mallow, leuk om te horen, dankjewel!
Qua kastje nog weinig ideeën eigenlijk, als het maar past bij de rest, rustig is (hij hoeft er niet uit te knallen) en eer doet aan het kastje (ik moet altijd een beetje huilen om bijv buikkastjes in knalkleuren. Een beetje authenticiteit vind ik wel gepast :) )
W.b. Je schapenvachten kan ik je niet helpen. Ik heb echte :o

Liesje89, ja de kamer is niet erg breed. De bank is eigenlijk ook te groot voor de kamer, maar ons vorige huis had een balzaal als woonkamer en daarop hebben we 'm gekocht. Als we meer centen hebben, dan komt er een keer een andere :)
Grijs had ik nog niet aan gedacht en andere knopjes ook niet, goeie! En denk je dan aan een zelfde tint grijs als de bank? Antraciet?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:17

Ik zou het kastje de kleur ral 9001 geven in zijdeglans, geen old look.
Eerst ontvetten,schuren, grondverven en dan met die ral kleur.

Ik Zoë de foto's ook sepia doen evt sepia en zwart wit combineren.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 30-12-16 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:22

Wat leuk die fotolijstjes! Ik zou persoonlijk de foto's afwisselen met kleur, zwart-wit en sepia.

Wij hebben op de muur langs de trap allemaal fotolijsten hangen. Moeten alleen nog een hoop bijkomen, iets met te veel foto's :+