[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:16

_Nelleke_ schreef:
Maar je gaat wel pas de grond verkopen op het moment dat het huis ook weg is toch? :+

Jazeker, daarom ook geen vaste vraagprijs. Eerst het huis, de koper van het huis heeft eerste recht van koop voor de grond. Wil de koper van het huis de grond niet hebben, dan wordt het waarschijnlijk bij inschrijving verkocht omdat er meerdere mensen uit de buurt belangstelling voor hebben.

Ik weet dat schilderen een hoop kan doen, maar eerlijk gezegd heb ik twee linker handen als het daar op aan komt en mijn vriend ook. Het ontbreekt ons ook aan tijd, vriendlief heeft het heel druk met zijn werk en zijn ouders zijn allebei ernstig ziek. Zijn vader ligt in het ziekenhuis, dat duurt zeker nog 3 tot 4 weken.
Wij hopen dat ze nog mee mogen maken dat wij naar ons droomhuisje kunnen. Vriend zijn ouders zijn ook weg van ons droomhuisje.

juval

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:43

wij denken er inmiddels toch ook maar over om de grond en huis apart apart te koop te zetten.. aangezien de buurman de helft van de tuin wil...
de makelaar gaat eerst eens bij hem informeren wat ie nu precies wil, en misschien een bod vragen.. we zien wel. afwachten dus maar weer.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:32

hier is het huis wat we leuk vinden nog steeds niet verkocht (ovb of anders)
van mij mag er vandaag of morgen toch echt wel iets bekend worden, of dat er iemand serieus mee bezig is, verkocht onder voorbehoud of wat dan ook, of beter natuurlijk dat wij mogen kijken of we het echt willen hebben :+ maar het niet weten is irritant :=

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:04

wij hebben een mail gestuurd naar de mensen van het huis waar we zaterdag gekeken hebben ( ze had ons gemaild om de brochure te mailen en om te zien wat we er van vonden en of we nog vragen hadden) en ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of ze eventueel geinteresseerd zijn in een huurkoopconstructie. (we zijn de mogelijkheden aan het bekijken om ons huis voorlopig te verhuren en zelf ergens anders buiten de stad te huren) Ik heb alleen nog geen reactie terug ( was dinsdag) maar kan me voorstellen dat ze dit even moeten laten bezinken. Zoja dan gaan we natuurlijk niet over 1 nacht ijs maar het creeert misschien toch wat meer mogelijkheden ( je moet wat he!)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:13

hoop dat je snel iets hoort :j hoop natuurlijk voor jullie positief, maar ook al is het negatief, ik vind onduidelijkheid echt naar :=
ik mijn hoofd heb ik het huis zo ongeveer al ingericht terwijl we niet eens weten of we en kans maken ivm de voorwaarden van de verkopende huurcorporatie...(huurders van die corporatie hebben voorrang)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:26

Hier zijn vandaag de makelaars langsgeweest. Het huis gaat de markt op voor een hele scherpe prijs in de hoop dat het snel verkocht wordt, zodat ex en ik verder kunnen. Ben benieuwd. Voorlopig moet er flink opgeruimd en schoongemaakt worden, de eerste dozen zijn ingepakt. Geeft toch een naar gevoel, maar uiteindelijk wordt het beter hoop ik.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:49

lijtk me idd wel raar/naar, je hebt het huis natuurlijk om een reden gekocht indertijd, maar ja...nu kun je niet echt verder als het huis nog van jullie beide is ...
sterkte met het hele verloop, hoop dat het snel geregeld is , dan kun ej verder :)

dusch, had een hele post getiept, maar gedelete, iets met een klaagzang over mensen die je een bepaalde richting in willen sturen/duwen terwijl wij die richting helemaal niet op willen, lijsten vol nadelen en of het niet beter is ons huidige huurhuis proberen te kopen (wat grotendeels hetzelfde werk nodig heeft als het huisje wat we leuk vinden. en 20 duizend duurder zal zijn door dat het bijna 30 jaar jonger is + duurder dorp en daardoor dus niet haalbaar is )
ons huis is ene prima huurhuis, maar kopen... :n ik voel me niet geroepen, directeur van de corporatie was ten tijde van de bouw ook de aannemer , die is iets te crea geweest kwa materiaal en bouwwijze :=
maar na dat gesprek wel het gevoel dat we samen hetzelfde willen :j dat scheelt een hoop .

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:14

Leuk is dat hè mensen die denken voor jouw je ideale huis te bepalen!! Ken er hier ook een paar!! Want het is niet hun ideaal dus hoe kan het dan wel de onze zijn!!

Zouden morgen bij een ander huis gaan kijken maar hebben we afgezegd! Wij hebben onze keuze al gemaakt mbt ons huis nu alleen nog bedenken wat slim is! Nu bieden en kans dat we wat meer betalen maar hem wel hebben of in juli bieden en dan onderste uit de kan halen!! Moeilijk!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:41

Themba, dat is het idd, dat en een stukje bezorgdheid, maar vooral het inlevingsvermogen, nieuwbouw of jongere huizen, minder onderhoud, groter huis...
ja allemaal leuk en aardig, maar wij schuwen wat werk aan een huis niet en ik wil geen jong blokkendoosje met minituin, wij willen een huis dat geleefd heeft en minder opp in het huis is geen probleem, de kans dat er ooit meer mensen gaan leven dan wij tweetjes met huisdier is minimaal. dus wat moeten we in vredesnaam met 4 slaapkamers ?
wij willen vooral ruimte om het huis en karakter en dan ook nog met een hypotheek op 1 inkomen welke kwa maandelijkse lasten zo dicht mogelijk bij de huur ligt als mogelijk.
zolang het bewoonbaar is en voldoende ruimte heeft om het huis voor een dikke moestuin en de hond die niet in de moestuin mag (Hendrik Jan de tuinman :roll: )
en er een ruimte is, of mogelijkheid tot die ruimte creëren, voor de muziekhobby is het prima :j

maar vooral ook het stukje dat alles mis is met het huis en dat wij niet realistisch genoeg kijken(althans, zo komt het over) maar aan ons huidige huis zien ze die issues dan weer niet terwijl die wel degelijk aanwezig zijn :+
trust me, we zijn echt wel kritisch en realistisch :j maar we weten ook heel goed wat we willen en vooral kunnen :)
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 12-04-13 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:42

Verhaal van ouders e.d. gewoon aanhoren, bedanken voor hun inbreng, zeggen dat je er over nadenkt (en dat ook echt even doen, ondanks alles kunnen ze best wat goede punten hebben :) ) en vervolgens zelf je beslissing nemen en gewoon rustig en duidelijk zeggen dat dit is wat jullie besloten hebben na alles goed overdacht te hebben. En dat dit jullie keuze is en het zo gaat blijven.

Zodat ze er niet over door hoeven te zeuren :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:46

klopt Bianca :j we hebben dat ook lief gedaan, wel even tegengas gegeven op een paar zaken .
ik moet me er tijdens een gesprek als dat ook gewoon aan herinneren dat het uit ene goed hart komt en dta het ook gewoon een stukje ouderlijke bezorgdheid en beschermzucht is .
tis alleen vermoeiend omdat we heel duidelijk aangeven wat wij willen , maar dat er stug gestuurd blijft worden naar iets wat het tegenovergestelde is en daar dan weer niet realistisch naar gekeken word.
maar we luisteren ook echt wel, want idd, er zou maar net iets voorbij komen waar je niet aan gedacht hebt, wat tot nog toe niet het geval is, dat bevestigd mij dan wel weer in het feit dat we wel degelijk realistisch kijken:j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:50

Kan me wel voorstellen dat dat allemaal erg vervelend is, sonja :(:) , hier niemand wat katen zien, maar meteen gekocht, ook nog eens zonder dat het andere huis te koop stond, maar wij wisten dat ook huis en boerderij haslbaar zouden zijn, niet gemakkelijk en niet meteen alles meteen kunnen verbouwen, maar wel op te brengen :j .
Iedereen had zoiets van omg wat een project, maar m.n. familie is in inmiddels reuzetrots en steekt dit ook niet onder stoeken of banken.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:54

Jij bent mijn ideale koper Sonja, jammer verkeerde regio..... mijn huis heeft precies wat jij zoekt. (behalve dan dat ik niet weet of het in je budget pas)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:04

hihi, sja, al hadden we in de buurt gezeten Symbeami maar ja, dat is ook een issue, we willen hier in de buurt blijven, ik ga nu al 1 keer in de week ongeveer bij mijn ouders helpen, dat zal in de toekomst meer worden... en ik ben de enige van de kinderen die in de buurt woont.

Avaluna, dat gaat hier ook nog een optie worden, dat we gewoon als we serieus aan de slag kunnen met een dergelijk huis, we hier ook verder niks over zeggen tot dat het rond is. althans... ik kan bij mijn ouders zeggen wat ik wil, die zullen ook wel eventueel wat dingen aandragen, maar die zijn heel erg van het "je moet doen waar je gelukkig van word" die komen ook wel met bepaalde zaken aan maar dan meer uit praktisch oogpunt, als in een oplossing , niet met afkeuring en negatieve adviezen. of iets moet echt een wrak zijn, maar dat zal niet gebeuren, want criterium 1 is , het moet bewoonbaar zijn.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:09

@sonja: is natuurlijk ook wat is bewoonbaar :D . Hier hebben we een gedeelte van de stal (langgevelboerderij) bij het woonhuis getrokken, zowel beneden als boven (hooizolder met spanten) en alles nieuw gemaakt, vind ik zelf fijner dan tijden verbouwen en nu zoals we het willen hebben. Moet wel eerlijk zeggen dat wij zelf een bouwbedrijf hebben.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:22

naja, dat je er wel al in kan tijdens het klussen en het niet echt hardcore kamperen word ;)
bewoonbaar is idd wel relatief natuurlijk, maar dit huis wat we leuk vinden moet dak gerenoveerd hebben en kozijnen+glas vervangen, dat zijn de nu dingen zeg maar. daarnaast in de toekomst de boel opnieuw voegen, de garage die er naast staat moet plat(ook wel een nu ding want staat er illegaal ) , de badkamer is nu wat spartaans, maar netjes(relatief jong en goed onderhouden)
en de keuken heeft een lay out issue...de originele schouw, daar is een radiator onder geplaats, maar dat is dus ook de enige plek waar je je fornuis kwijt kan :+ echt een corporatieoplossing :P we moeten ene radiator kwijt, doe maar daar dan :roll:
en er moet wel een radiator, maar die kan alleen maar tegen een smal stukje muur tussen de achterdeur en de doorgang van de keuken naar woonkamer , dus zal wle designdingetje moeten worden
wat ook wel weer heel cool te combineren is met een beetje die 50's feel die het huisje heeft :j
mmm, donders, u leest , ik ben enigszins enthousiast, heb het huis in mijn hoofd al gerenoveerd en ingericht := terwijl we niet eens weten of het wel ene optie is ivm de voorrang die huurders van de corporatie hebben :+
naar is ook wel, die corporatie werkt samen met de onze en nog 1, 1 inschrijving geld voor alledrie, aanbod staat ook op de hele site, inschrijfduur geld dus ook hetzelfde voor alledrie etc . maar bij dit geld het opeens weer niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:24

In plaats van een radiator kun je eventueel ook voor (elektrische) vloerverwarming gaan :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:32

vloerverwaming is in de keuken idd eventueel een optie :j
maar dat is wel gelijk de enige ruimte waar dat kan, tenzij je een aanbouw erachter zou zetten (meeste huizen hebben een aanbouw daar trouwens.) dan kan het daar ook .

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:49

Het is helemaal niet erg om je gewenste huis al vast wat in te richten. Het enige is dat het een behoorlijke teleurstelling zal zijn als het niet door gaat. Ik heb voor mijn droomhuisje ook al brochures aangevraagd voor paardenstallen haha. Maar goed, we moeten nog steeds ons eigen huis verkopen. We hopen maar dat er nog mensen terug komen die bij de open huizen dag geweest zijn. En dat kan natuurlijk nog zat.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:28

klopt, kan allemaal nog, het is nu de 5de werkdag na de open huizen route, geen idee hoe lang dta aanvragen van dingen en mogelijkheden allemaal duurt, maar het huis wat we op het oog hebben is nog steeds beschikbaar...
dus ook hier nog een kansje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:53

Wat is een normale termijn om de verhuizing door te geven aan instanties? We krijgen volgens voorl koopcontract 15 mei de sleutel, maar hebben nog geen bericht van de notaris hierover..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:45

Gewoon zodra je de datum van passeren zeker weet, vast alles telefonisch aanvragen voor ingang op de dag na de sleuteloverdracht. Dan is het maar geregeld :)

En als het ergens dan nog niet kan dan hoor je dat wel aan de telefoon.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:17

omdat er hier toch al huizenbezitters rondhuizen, hoe lang duurt het ongeveer, om en nabij ;) om een hypotheek aan te vragen als in dat je echt wel weet vanuit je adviseur wat er zoal echt mogelijk is?
vermoed dat het echt afwikkelen van het verhaal wel een week of wat kan duren?
of is dat buiten hele drukke tijden om wat beperkter kwa tijdsduur?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:53

Nog niets :(oooh moeten denk ik maar wachten op de volgende kijker ;)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:55

Symbeami schreef:
Het is helemaal niet erg om je gewenste huis al vast wat in te richten. Het enige is dat het een behoorlijke teleurstelling zal zijn als het niet door gaat. Ik heb voor mijn droomhuisje ook al brochures aangevraagd voor paardenstallen haha. Maar goed, we moeten nog steeds ons eigen huis verkopen. We hopen maar dat er nog mensen terug komen die bij de open huizen dag geweest zijn. En dat kan natuurlijk nog zat.

Ja je hebt gelijk!! De moed er proberen in te houden. Misschien moeten ze eerst bekijken hoeveel hypotheek ze kunnen nemen ofzo haha. Zo moeten we maar denken...