Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:19

Huizen in Meppel gaan als zoete broodjes, dus ik snap de prijs wel. Men blijft bij bouwen, maar het is niet genoeg.

https://www.funda.nl/koop/meppel/huis-4 ... ellaan-12/
Normale twee onder 1 kap woningen gaan al weg voor 4 ton

Mijn oma woonde in de Concordiastraat, daar konden we het huis tien jaar terug aan de straatstenen niet kwijt en uiteindelijk is het verkocht voor 2 ton, nu vragen ze er 5 ton, terwijl de huizen niet echt groot zijn, kleine tuinen en toen de helft van de straat op verzakken stond, om even een voorbeeld te geven :D
Deze is verderop in de straat.
130m2 woonoppervlak, perceel van 223 m2, prijs 500.000 en verkocht.
https://www.funda.nl/koop/meppel/huis-4 ... straat-16/

horsii

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:26

Hier regio Rotterdam zou dat ook de prijs zijn hoor minimaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:28

Als er verder niemand geboden heeft, zal het zelfs voor Meppelse begrippen fors geprijsd zijn. Als normaal huizen ook daar zo vlot gaan, dan is het vreemd dat deze dat niet doet. Wil je dan meer bieden, terwijl je geen concurrentie hebt. Ik vind dat wel een beetje a la het bakkersverhaal idioterie. Dus hoe graag wil je het hebben of je erin meegaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:35

idinn schreef:
Als er verder niemand geboden heeft, zal het zelfs voor Meppelse begrippen fors geprijsd zijn. Als normaal huizen ook daar zo vlot gaan, dan is het vreemd dat deze dat niet doet. Wil je dan meer bieden, terwijl je geen concurrentie hebt. Ik vind dat wel een beetje a la het bakkersverhaal idioterie. Dus hoe graag wil je het hebben of je erin meegaat.

Denk het niet, huizen van ongeveer de zelfde afmetingen qua tuin en woonoppervlak gaan voor eenzelfde prijs. Misschien is er een andere reden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:57

De m2 zou hier in omgeving eindhoven normaal zijn maar ik ken de omgeving daar niet. Dus die vind ik niet schokkend.

Maar wel dat ze de enige bieders zijn en nu moeten bij betalen terwijl het huis best nog een make over kan gebruiken.

Zoals ik er tegenaan zou kijken als ik hier ging kijken:
- keuken is niet up to date
- de tegelvloer is niet smaakvol
- bij de haard die oranje stenen zijn niet smaakvol
- bruine trap voordeur dus schilderwerk
- badkamer basic dus ter zijne tijd wil je die pimpen
- vloerbedekking boven vind ik spuuglelijk.
- gele schilderwerk boven
- overal opdekdeuren vind ik niet mooi maar dat zie je bijna overal.
- tuin mag ook wel wat aan gedaan worden

Ik vind de buitenkant van het huis nog niet eens HEEL lelijk. Het huis is best sfeer en zielloos nu. Maar dat kan je nog veranderen.

Stel dat zij er ook zo tegenaan kijken moet je nog een hoop investeren in het huis tenzij het je smaak is of je bent zelf handig.

En anders is het puur investeren in de locatie.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:26

Mindim schreef:
flooooo schreef:
Ja Koedijk of centrum. Hebben niet veel op met nieuwbouw maar Bergierslanden zou ook kunnen. Oosterboer vinden we vreselijk, met name mijn man. Niet dat daar wel iets te koop zou staan. :')
Onze zwaarste eisen liggen op locatie en grootte van de woning dus vandaar dat we verschillende objecten bekijken. Nogmaals we hebben geen mega haast dus het moet ons wel echt passen als we wat kopen en een bod laten we afhangen van het huis.

Akkerwinde, das niks dan?

Kennissen hebben laatst een mooi groot huis in de Oosterboer gekocht, ik ben geen fan van de wijk, maar het huis was groot en veel tuin. Centrum wordt sowieso lastig, Hesselingen zou mooi zijn :D
En iets buiten de stad dan?

Hesselingen is een droom, dat huis hebben we ook op geboden hoor maar is voor ver boven de vraagprijs weggegaan.
Akkerwinde zijn we geweest, naast het hockeyveld, tegenover de tennis en met een drukke weg langs je tuin, best gedateerd en de tuin is echt klein. Viel giga tegen bij de foto's en echt omlaag willen ze niet.
Welk huis was dat dan? Wij kijken daar al niet eens naar, met name mijn man vind de Oosterboer dus echt niks en we moeten er wel allebei willen zitten.
We willen Meppel zelf ook echt niet uit behalve voor de Kastanjelaan (daar bij de Westerstouwe wat ik ook een fijne straat vind)
Eigenlijk zijn we top voor kopen zonder kijken, we willen allebei wat anders, mijn man is erg op uiterlijk van een huis en veel minder op de praktische oogpunten, ik ben juist heel praktisch en kijk door alles heen. :') Is ook niet alles hoor.

Ik vind 11.000 euro dus veel omdat ik daarvoor ook wat kan doen qua vloeren e.d. en omdat er verder geen biedingen zijn, dit niet een droomhuis is maar meer voor nu een goede stap vooruit en we zien de potentie. Daarbij hebben we netjes de vraagprijs geboden en mogen ze meer willen hebben, hadden we voor een echt droomhuis ook wel gedaan maar dat is dit niet dus ik vind het nogal wat. Wie weet hoelang het er nog staat als wij het nu niet kopen. Ik wil blij worden van een huis en wat ik bied en we voelen beide nogal een gevoel van genaaid zijn als we dit nu zomaar bijleggen.
Eigenlijk dus wat idinn ook aangeeft.
Zonnetje hetzelfde zouden wij willen doen hoor qua cosmetisch werk.
Laatst bijgewerkt door flooooo op 06-02-22 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:27

MirandaMalik schreef:
Op 7 ton is dat toch ook niks..dat is gewoon een rekensom.
Maar als het een huis zou zijn waar ze voor gingen hadden ze daar vast ook niet over getwijfeld.

Op het moment dat de taxatie niet goed uitvalt is het wel even 11.000 euro uit je eigen zak. Dat is niet voor iedereen: NIKS

Ik weet niet of het dit topic is of het andere huizentopic maar daar hebben veel mensen die 11.000 euro niet op hun bank staan of 'over'.

Misschien is 7 ton al redelijk de max....[/quote]
Taxeren doe je van tevoren dus kun je er gewoon van af zien. Het gaat er niet om dat 11.000 niks is maar als 700.000 je absolute max is denk ik niet dat je zo hoog moet inzetten.[/quote]

Waar lees je dat dan? Want het is niet dat 700.000 onze max is in de zoektocht, wel mogelijk de max wat we voor dit huis willen geven.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:29

Mindim schreef:
Huizen in Meppel gaan als zoete broodjes, dus ik snap de prijs wel. Men blijft bij bouwen, maar het is niet genoeg.

Mijn oma woonde in de Concordiastraat, daar konden we het huis tien jaar terug aan de straatstenen niet kwijt en uiteindelijk is het verkocht voor 2 ton, nu vragen ze er 5 ton, terwijl de huizen niet echt groot zijn, kleine tuinen en toen de helft van de straat op verzakken stond, om even een voorbeeld te geven :D

Die aan de concordia is verkocht voor 588.000 euro, is van kennissen van me.
En die aan de brueghel gaat ook voor meer weg, dat zijn populaire huizen over het algemeen.
Laatst bijgewerkt door flooooo op 06-02-22 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:29

Dat kan zeker, flooo. Hoe erg zou je er van balen als het morgen toch weggaat naar een andere koper? Ik denk dat je jezelf dat af moet vragen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:43

Fitzroy schreef:
Dat kan zeker, flooo. Hoe erg zou je er van balen als het morgen toch weggaat naar een andere koper? Ik denk dat je jezelf dat af moet vragen.

Sowieso dit denk ik. Hoe groot is de kans dat je een vergelijkbaar huis koopt qua prijs en gevoel.

Ik zou overigens sowieso een tegenbod doen met de motivatie erbij met kosten die je ook nog gaat maken en wat je het daarom waard vind. En anders ovbv taxatie van de bied prijs omdat je het dan niet echt voelt over de jaren?
Sowieso de kosten voor een makelaar moeten ze ook maken als ze het niet aan jullie verkopen lijkt me. Dus dat mag je er ook wel af trekken vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:46

flooooo schreef:
Mindim schreef:

Die aan de concordia is verkocht voor 588.000 euro, is van kennissen van me.
En die aan de brueghel gaat ook voor meer weg, dat zijn populaire huizen over het algemeen.

Dat bedoel ik, het is de vraagprijs en die op de concordia zijn echt klein, ik vind het echt enorme prijzen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 03:39

Ik zou gewoon een tegenbod doen van 689k kan ook maar zo de makelaar zijn die het probeert hè. Wellicht zo’n Pipo die heeft gezegd van onder vp 0,8 en er boven 1,1 ofzo. Pakt hij ook nog ff wat extra mee. Zou dr gelijk klaar mee zijn :') ook al is de markt nu zo overspannen, je hebt niet voor niks je Max in je hoofd zitten. Of je nu wel of niet ruimte hebt om meer te bieden.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 07:27

Sommige mensen hier zijn slechte onderhandelaars hoor :=

Het is niet leuk als je (als enige) de vraagprijs biedt en er dan zo'n tegenbod komt. Alleen wil je de eigenaren op de tenen trappen en dan een lager bod doen, of zou je goede wil kunnen tonen en kunnen kijken of je eruit komt?

Als zij meer geld willen kan je ook zeggen van "wij hebben er over nagedacht en moeten nog vrij veel doen, daarom blijven wij bij de reeds geboden prijs". Maar je kan ook enigszins een (babystap) hun richting op doen om te laten zien dat je welwillend bent. Je hoeft natuurlijk niet akkoord te gaan met hun tegenbod, maar je zou ook kunnen zeggen van "Goh, we vinden het jammer dat jullie niet akkoord gaan. Ons finale bod is bod+€2.500, omdat we nog wel een aantal dingen willen aanpakken in het huis en toch ook met de eigenaren willen meedenken".

Uiteindelijk vang je met stroop meer vliegen dan met azijn ;)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 08:32

Ach ja zo zit iedereen er anders in en als je niet helemaal verliefd bent op een huis en niet weg moet :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 08:55

Ik ben het wel eens met Mavantos.
Als je niet helemaal weg bent van het huis, had je ook het eerste bod niet moeten uitbrengen vind ik :o
Dat je 11K te veel vind om zomaar even bovenop te gooien dat begrijp ik wel. Maar het is volgens mij gewoon een start van een onhandeling. Wil je in deze periode een woning laten lopen voor mogelijk 2000 euro, dat zou toch zonde zijn... dat je de enige bent zegt niets over de onderhandeling die de verkopers kennelijk aan willen gaan. Het voordeel is natuurlijk wel dat je niet all-in hoeft te gaan omdat zij waarschijnlijk met 1 potentiële koper ook wel enigszins voorzichtig zouden zijn... gok ik :j

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:09

Je moet bieden waar je zelf vrede mee hebt. En als je met bv +2000 geen vrede hebt dan blijf je bij je bod. Zo denk ik erover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:14

mavantos schreef:

Het is niet leuk als je (als enige) de vraagprijs biedt en er dan zo'n tegenbod komt. Alleen wil je de eigenaren op de tenen trappen en dan een lager bod doen, of zou je goede wil kunnen tonen en kunnen kijken of je eruit komt?

Als zij meer geld willen kan je ook zeggen van "wij hebben er over nagedacht en moeten nog vrij veel doen, daarom blijven wij bij de reeds geboden prijs". Maar je kan ook enigszins een (babystap) hun richting op doen om te laten zien dat je welwillend bent. Je hoeft natuurlijk niet akkoord te gaan met hun tegenbod, maar je zou ook kunnen zeggen van "Goh, we vinden het jammer dat jullie niet akkoord gaan. Ons finale bod is bod+€2.500, omdat we nog wel een aantal dingen willen aanpakken in het huis en toch ook met de eigenaren willen meedenken".

Als je het er niet voor over hebt, ben je niet gelijk een slechte onderhandelaar.
Ik snap in die strekking je post niet, ook niet je laatste zin in deze.
Het maakt je niet gelijk zuur, als je gewoon een max hebt voor een huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:18

linda2008 schreef:
Ik ben het wel eens met Mavantos.
Als je niet helemaal weg bent van het huis, had je ook het eerste bod niet moeten uitbrengen vind ik :o
Dat je 11K te veel vind om zomaar even bovenop te gooien dat begrijp ik wel. Maar het is volgens mij gewoon een start van een onhandeling. Wil je in deze periode een woning laten lopen voor mogelijk 2000 euro, dat zou toch zonde zijn... dat je de enige bent zegt niets over de onderhandeling die de verkopers kennelijk aan willen gaan. Het voordeel is natuurlijk wel dat je niet all-in hoeft te gaan omdat zij waarschijnlijk met 1 potentiële koper ook wel enigszins voorzichtig zouden zijn... gok ik :j

Waarom zou je niet een bod mogen uitbrengen, omdat het niet 123 je droomhuis is?
In deze overspannen markt neem je soms genoegen met een stap vooruit naar je droomhuis, dat mag toch?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:19

Ik vind de verkopers brutaal en dan kan je de deksel op je neus verwachten.

Ik kreeg een mail vol kritiek en dat dat er minder dure huizen waren in de omgeving en we bieden al meer dan we wilden. Nou prima toch dan zijn we toch uitgepraat? Dan koop je dat minder dure huis.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:27

Mindim schreef:
mavantos schreef:

Als je het er niet voor over hebt, ben je niet gelijk een slechte onderhandelaar.

Je bent zeker niet zuur als je een max hebt. Ik zeg ook in mijn bericht dat je gewoon bij je bod kan blijven!

Het gaat erom dat er hier mensen zijn die zeggen van "ik zou een lager bod doen als verkoper nu zo'n 'brutaal' tegen bod doen". Dat kan je zeker doen hoor, maar als je toch graag het huis wilt kopen dan is dat gewoon geen handige zet.

In mijn bericht ga ik er vanuit dat je graag het huis wilt hebben, anders doe je in mijn ogen geen bod of trek je, je bod in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:37

mavantos schreef:
Mindim schreef:

Je bent zeker niet zuur als je een max hebt. Ik zeg ook in mijn bericht dat je gewoon bij je bod kan blijven!

Het gaat erom dat er hier mensen zijn die zeggen van "ik zou een lager bod doen als verkoper nu zo'n 'brutaal' tegen bod doen". Dat kan je zeker doen hoor, maar als je toch graag het huis wilt kopen dan is dat gewoon geen handige zet.

In mijn bericht ga ik er vanuit dat je graag het huis wilt hebben, anders doe je in mijn ogen geen bod of trek je, je bod in.

Oh excuses dan, je lijkt het in je post persoonlijk tegen de koper te hebben (je, jij, jullie) , vandaar dat ik het bericht niet als 'algemeen' heb gelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:46

Neverland schreef:
Je moet bieden waar je zelf vrede mee hebt. En als je met bv +2000 geen vrede hebt dan blijf je bij je bod. Zo denk ik erover.

Zo denk ik er ook over. Ik zou dan ook zeker geen 11.000 extra bieden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:49

Ik ook niet. Je bent er volgens mij niet verliefd op dus de kans dat je er je leven blijft wonen acht ik niet zo groot. Kans dat je er over een paar jaren nog meer uit krijgt, lijkt me ook niet heel groot als het nu al niet boven de vp weggaat. Plus.. Als je het meer dan de vp waard had gevonden, had je dat direct wel al geboden in mijn ogen.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:21

Ik lees hier dingen die wel kloppen bij wat wij denken. We zijn altijd bereidwillig te onderhandelen maar hebben wel een max per huis in ons hoofd. Is het erg als mensen dan nee tegen ons zeggen? Nee hoor want 9 van de 10 x bied er iemand meer dus daar zijn we aan gewend. :')
Pas hebben we 707 geboden op een huis met dezelfde vraagprijs, die vonden we het namelijk waard. Zat meer werk in maar was ook gewoon locatie.
Dit is een prima doorstroomhuis, nogmaals ik ben ook praktisch aangelegd en de vraagprijs vinden wij prima passend bij de woning op dit moment maar meer hadden we al bij voorbaat niet bedacht, was hij dan niet voor ons, prima laat een ander gelukkig worden. Dat heeft ook gewoon te maken met niet op de schopstoel zitten en dat dit een doorstroom en niet perse een eindhuis is.
De verkopers mogen zeker meer vragen al vind ik het wel bijzonder, er is niet meer animo dus wat wil je dan? Hem te koop laten staan? Mag van mij hoor, zou bij een echte droomwoning ook zeker anders zijn. Tuurlijk we willen wel graag ook verder qua huis maar wel ook blij worden van onze keuze en voelen ons best genaaid bij 11 bijleggen.
In dit geval ligt het niet bij de makelaar, ik ken hem vrij goed en dit is niet zijn keuze.
We gaan zeggen dat we bij ons bod blijven omdat we ook graag wat aanpassingen willen doen aan het huis en dit de waarde is die wij in ons hoofd hebben. Uiteraard vang je met stroop meer dan met azijn. Hoe ik dingen hier verwoord is niet hoe ik tegen een makelaar praat hoor. :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:32

flooooo schreef:
Ik lees hier dingen die wel kloppen bij wat wij denken. We zijn altijd bereidwillig te onderhandelen maar hebben wel een max per huis in ons hoofd. Is het erg als mensen dan nee tegen ons zeggen? Nee hoor want 9 van de 10 x bied er iemand meer dus daar zijn we aan gewend. :')
Pas hebben we 707 geboden op een huis met dezelfde vraagprijs, die vonden we het namelijk waard. Zat meer werk in maar was ook gewoon locatie.
Dit is een prima doorstroomhuis, nogmaals ik ben ook praktisch aangelegd en de vraagprijs vinden wij prima passend bij de woning op dit moment maar meer hadden we al bij voorbaat niet bedacht, was hij dan niet voor ons, prima laat een ander gelukkig worden. Dat heeft ook gewoon te maken met niet op de schopstoel zitten en dat dit een doorstroom en niet perse een eindhuis is.
De verkopers mogen zeker meer vragen al vind ik het wel bijzonder, er is niet meer animo dus wat wil je dan? Hem te koop laten staan? Mag van mij hoor, zou bij een echte droomwoning ook zeker anders zijn. Tuurlijk we willen wel graag ook verder qua huis maar wel ook blij worden van onze keuze en voelen ons best genaaid bij 11 bijleggen.
In dit geval ligt het niet bij de makelaar, ik ken hem vrij goed en dit is niet zijn keuze.
We gaan zeggen dat we bij ons bod blijven omdat we ook graag wat aanpassingen willen doen aan het huis en dit de waarde is die wij in ons hoofd hebben. Uiteraard vang je met stroop meer dan met azijn. Hoe ik dingen hier verwoord is niet hoe ik tegen een makelaar praat hoor. :+

Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen!!!